Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
0

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter

 

Ο Lemmy αγαπούσε την Ελλάδα, αλλά και οι Έλληνες ροκάδες και μεταλλάδες έπιναν και θα πίνουν πάντα νερό στ’ όνομά του. Ο Lemmy υμνήθηκε απ’ όλους και υμνείτο υπό μονίμου βάσεως – κι αυτό είναι κάτι σπάνιο, για όσους ζουν πολλά χρόνια. Γιατί, να μην το ξεχνάμε αυτό, ο Ian Kilmister πάτησε τα 70, πριν μας χαιρετήσει…

Θυμάμαι στη δεκαετία του ’80, κυρίως, το πώς αντιμετώπιζαν οι έλληνες κριτικοί τους Motörhead. Ακόμη και οι πιο δύστροποι απ’ αυτούς, που θα έθαβαν ακόμη και τον… αριστουργηματικό δίσκο της μάνας τους ή της κόρης τους, είχαν πάντοτε να γράψουν διθυράμβους για τον Lemmy. Αναγνώριζαν σ’ αυτόν και στα τραγούδια του το πιο πούρο, αγνό και καθαρό rock n’ roll, που θα μπορούσε να (μας) δονεί μέχρι το άπειρο. Και είναι αλήθεια πως καμμία rock n’ roll μπάντα του κόσμου (ούτε καν οι Rolling Stones) δεν θα μπορούσε ποτέ να ξεπεράσει τα vibes των Motörhead στη σκηνή. Όποιος τους είχε δει, έστω και μια φορά live, το ξέρει…

Το 1988, τον Μάρτιο, οι Motörhead με τον Lemmy επισκέπτονται την Αθήνα. Δίνουν στο Σπόρτινγκ τρεις συναυλίες, η πρώτη εκ των οποίων (εκείνη που έτυχε να δω κι εγώ) ήταν το κάτι άλλο. Δεν έχει ξανακουστεί τέτοιος ήχος στη χώρα μέχρι τότε. Πώς δεν είχε γκρεμιστεί το Σπόρτινγκ μόνο ο θεός το ήξερε… Αφάνταστο και… αφόρητο μπουμπουνητό, που οδηγούσε τους χιλιάδες θεατές της σάλας στο παραλήρημα και την έκσταση…

Να τι είχε γράψει ένα νεανικό περιοδικό της εποχής το «Αγόρι» (#569, 6/4/1988) λίγες μέρες αργότερα:

«Με απόλυτη επιτυχία έγιναν στην Αθήνα και οι τρεις συναυλίες των “βασιλιάδων του απόλυτου ροκ” Motörhead. Την πρώτη μέρα (12/3) υπήρξαν ορισμένα προβλήματα:

Περίπου 200 νεαρά άτομα έφθασαν από τη Θεσσαλονίκη με σκοπό να παρακολουθήσουν το σούπερ γκρουπ, δίχως όμως να έχουν εφοδιαστεί με εισιτήρια εκ των προτέρων. Ως γνωστόν τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί για την πρώτη συναυλία αρκετό καιρό πριν. Υπήρχαν μόνο για τη δεύτερη και τρίτη μέρα. Όμως, οι Θεσσαλονικείς, έπρεπε να επιστρέψουν πίσω την επόμενη μέρα Κυριακή. Το πρόβλημα ήταν μεγάλο.

 

Δεκάδες νεαροί Αθηναίοι θέλησαν να βρουν εισιτήρια για την πρώτη μέρα, μόνο που κι αυτοί το σκέφθηκαν την τελευταία στιγμή. Επίσης συγκεντρώθηκε μεγάλη μερίδα, νεαρών κυρίως ατόμων, που είχαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν τις συναυλίες δωρεάν. Είναι το βίτσιο του Νεοέλληνα. Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες ήταν επόμενο να υπάρξουν ορισμένες μικροσυμπλοκές μεταξύ ΜΑΤ και χεβιμεταλάδων, που η τύχη τους θέλει να τρώνε ξύλο.

 

Καθώς η αστυνομία είχε περικυκλώσει το τετράγωνο –του Σπόρτινγκ– και επέτρεπε μόνο σε όσους είχαν εισιτήριο να εισχωρήσουν μέσα σ’ αυτό, άρχισαν τα πρώτα επεισόδια, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ορισμένοι νεαροί, οι οποίοι στην συνέχεια έσπασαν πέντε-έξι αυτοκίνητα στην τύχη, δυο-τρεις βιτρίνες και έριξαν βόμβα μολότοφ έξω από κοντινή τράπεζα, δίχως να προξενήσουν βαριές ζημιές. Κατά την διάρκεια όλων αυτών των συμβάντων οι Motörheadαποθεώνονταν από 2500 περίπου ακροατές, οι οποίοι τους κάλεσαν τρεις φορές στην σκηνή να ξαναπαίξουν μετά τη συναυλία. Ο Lemmy και η παρέα του δεν άργησαν να εμφανιστούν και να πουν κοφτά και σταράτα πως χρειάστηκαν αρκετά χρόνια μέχρι να έρθουν στην Ελλάδα, αλλά αν τους ζητηθεί θα ξανάρθουν και πάλι οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό σημαίνει πως γούσταραν και με το παραπάνω. Όλα αυτά έγιναν στην πρώτη συναυλία 12/3/1988.

 

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
Ο Γιάννης Κουτουβός παλιός συγκροτηματίας (Janis Gravel, The Gravel κ.λπ.), fan, «χεβυμεταλλικός» παραγωγός και δημοσιογράφος ανάμεσα στον κιθαρίστα των Motörhead Würzel και τον Lemmy (περιοδικό «Αγόρι»)

 

Η δεύτερη ήταν καλύτερη από πλευράς ήχου και συμπεριφοράς ακροατηρίου. Καταγράφηκαν αποσπάσματα της συναυλίας από το κανάλι 2 της ΕΤ για λογαριασμό του μουσικού TV προγράμματος “Μουσικό Καλειδοσκόπιο” του Κώστα Σγόντζου. Ο σταθμός Αθήνα 9,84 FM Stereo ήταν ο πρώτος που απέσπασε συνέντευξη για την εκπομπή “Heavy Metal 9,84”.

 

Η τρίτη συναυλία του συγκροτήματος (14/3) ήταν απογοητευτική από άποψη κόσμου, συμπεριφοράς και κυρίως από τον ήχο. Όμως πρέπει να τονίσω πως σε γενικές γραμμές αυτές οι συναυλίες ήταν απαραίτητες για την εκτόνωση της νεολαίας. Οι Motörheadήρθαν αργά στον τόπο μας, αλλά καλύτερα αργά παρά ποτέ. Έμειναν κατενθουσιασμένοι με το ελληνικό κοινό, και έδωσαν την υπόσχεση πως είναι σε θέση να ξανάρθουν “any fucking time”…».

Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988 Facebook Twitter
Απόκομμα εισιτηρίου από τη συναυλία των Motörhead στο Σπόρτινγκ, την Κυριακή 13/3/1988 (πηγή: geoppa.blogspot.gr)

Εκείνες οι συναυλίες των Motörhead υπήρξαν ιστορικές. Είναι αλήθεια πως τις γούσταραν πολύ και οι ίδιοι οι μουσικοί, που έπιαναν τις δονήσεις του κοινού μετατρέποντάς τες σε rock n’ roll ενέργεια. Έτσι, ήταν φυσικό κι επόμενο ο απόηχός τους να περάσει και σε δίσκο. Και μιλάμε για το δισκάκι με τα κομμάτια “Metropolis (Acropolis)/ Orgasmatron” [FM], που συνόδευε το LP τους “Nö Sleep At All” [Roadrunner, 1988].

Τα κλιπάκια από την εκπομπή του Σγόντζου θα μας βοηθήσουν να θυμηθούμε καλύτερα…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT