Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε

Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε Facebook Twitter
2

Ο μαέστρος τόλμησε να μιλήσει και ο Πρόεδρος τον κατέβασε από το πόντιουμ. Η ανταλλαγή "πυρών" που ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο μεταξύ του διάσημου μαέστρου Γκουστάβο Ντουνταμέλ και του Προέδρου της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο φαίνεται να καταλήγει σε μια "περιποιημένη" λογοκρισία. Η περιοδεία που προγραμμάτιζε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της χώρας σε τρεις αμερικανικές Πολιτείες (από μία συναυλία σε Ιλινόις, Βιρτζίνια και δύο στην Καλιφόρνια) με μαέστρο τον Ντουνταμέλ, ακυρώθηκε με εντολή του Προεδρικού γραφείου της χώρας, γράφουν τα διεθνή πρακτορεία.  "Το όνειρό μου να παίξω με αυτούς τους σπουδαίους μουσικούς, αυτή τη φορά δεν θα πραγματοποιηθεί. Θα συνεχίσουμε να παίζουμε και να αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη Βενεζουέλα και για έναν καλύτερο κόσμο", έγραψε στο Twitter του ο Ντουνταμέλ και χαρακτήρισε την ακύρωση μια "θλιβερή" στιγμή. 

Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας.

Εξωστρεφής, δυναμικός και δημοφιλής για το παροιμιώδες πάθος με το οποίο διευθύνει όταν ανεβαίνει στο πόντιουμ, ο Ντουνταμέλ είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο πίσω από το σημαντικότερο πολιτιστικό προϊόν της Βενεζουέλας: την Ορχήστρα Νέων «Σιμόν Μπολιβάρ». Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας. Από το 1975, που ο μαέστρος και συνθέτης Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου έκανε τις πρώτες απόπειρες να δημιουργήσει μια ορχήστρα όπου οι μουσικοί πρωτίστως θα συνυπήρχαν και θα μελετούσαν όλοι μαζί δεκάδες χιλιάδες παιδιά στην Βενεζουέλα και στην συνέχεια σε όλον τον κόσμο έμαθαν μουσική και συμμετείχαν σε ορχήστρες και χορωδίες. 


Προσωπικότητα διεθνούς ακτινοβολίας, μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βενεζουέλας Σιμόν Μπολιβάρ, ο Γ.Ντουνταμέλ μετά τις ατελείωτες διακρίσεις πρόσθεσε φέτος άλλη μία στο βιογραφικό του, αφού έγινε ο νεότερος μαέστρος που διεύθυνε ποτέ την περίφημη Πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης -που μεταδίδεται κάθε 1η του χρόνου ζωντανά σε περισσότερες από 90 χώρες. Αλλά οι περγαμηνές του δεν σταματούν τον Μαδούρο. 

 


Κι ενώ για καιρό -και παρά τα όσα δραματικά συμβαίνουν στη Βενεζουέλα- ο νεαρός μαέστρος απέφευγε εντέχνως να πάρει θέση (σε σημείο που δέχτηκε σφοδρή κριτική για την σιωπή του), πλέον συγκαταλέγεται στους πολλούς εχθρούς του προέδρου. Το γεγονός που πυροδότησε μια σειρά από επικριτικές δηλώσεις εναντίον του καθεστώτος ήταν η δολοφονία του Armando Canizales. Ο 17χρονος βιολιστής, από τα παιδιά που ευεργετήθηκαν από το El Sistema, σκοτώθηκε τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια αντικυβερνητικής διαμαρτυρίας σε μια περιοχή ανατολικά του Καράκας. Τότε ήταν που ο Ντουνταμέλ εξαπέλυσε την πρώτη επίθεση και ανέβασε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook μια επιστολή σημειώνοντας: "Υψώνω τη φωνή μου ενάντια στη βία. Υψώνω τη φωνή μου ενάντια σε κάθε μορφή καταστολής. Τίποτα δεν δικαιολογεί αιματοχυσία...  Ήρθε η ώρα να ακούσετε τους ανθρώπους: Αρκετά πια. Καλώ επειγόντως τον Πρόεδρο της χώρας και την κυβέρνηση να ανακαλέσουν και να ακούσουν τη φωνή του λαού της Βενεζουέλας. Οι καιροί δεν μπορούν να οριστούν από το αίμα του λαού μας. Οφείλουμε στη νεολαία μας έναν  κόσμο ελπίδας, μια χώρα στην οποία θα μπορούμε να περπατάμε ελεύθεροι ακόμα κι αν διαφωνούμε. Μια χώρα με σεβασμό, ανοχή, διάθεση διαλόγου, χώρο να ονειρευτούμε, να χτίσουμε τη Βενεζουέλα που όλοι επιθυμούμε...". 


Στη δήλωσή του, επίσης κάλεσε τους πολιτικούς ηγέτες να σταματήσουν τη βία, αλλά, όπως ήταν λογικό τα περισσότερα πυρά στρέφονταν στον Μαδούρο που ήταν αποφασισμένος να κάνει αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. ""Η δημοκρατία δεν μπορεί να φτιάχνεται στα μέτρα μιας συγκεκριμένης κυβέρνησης γιατί παύει να είναι δημοκρατία". 

Λάδι στην φωτιά, έριξε εκ νέου και τον περασμένο μήνα, γράφοντας ένα άρθρο γνώμης στους New York Times και την Ισπανική El País με τα οποία καταδίκαζε τα σχέδια της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει ψηφοφορία για την αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. Από την πλευρά του ο Μαδούρο εννοείται πως σήκωσε το γάντι. Το πρακτορείο Associated Press ανέφερε πως σε τηλεοπτική εμφάνιση την περασμένη Παρασκευή ο Πρόεδρος απευθύνθηκε στον μαέστρο με ειρωνεία λέγοντας: "Καλώς ήλθατε στην πολιτική" και στη συνέχεια ευχήθηκε να "τον συγχωρήσει ο Θεός". Δεν παρέλειψε, δε, να τον κατηγορήσει εμμέσως ακόμα και για την επιλογή του να ζει μακριά από την πατρίδα: "Εγώ δεν μένω στο εξωτερικό. Κανένας από μας δεν ζει στο εξωτερικό, στη Μαδρίτη ή στο Λος Άντζελες. Πού ζούμε; Στη Βενεζουέλα και εργαζόμαστε για τους κατοίκους της χώρας». 

       
___________
 Με πληροφορίες από The Guardian, New York Times, Los Angeles Times, BBC

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Μη μπερδεύεστε παιδιά.Αυτά ΔΕΝ τα κάνουν οι αριστεροί ηγέτες. Τα κάνουν μόνον οι φασίστες.Έτσι όπως το πάτε, θα εξισώσετε και το Σταλινισμό με το Ναζισμό! Ε ρε ιδεολογική αναμόρφωση σε γκουλάγκ που θέλετε, αμάν πια!
Έχουμε δε και εκτιμήσει και εδώ στο Ηρώδειο την ορχήστρα. Και έπαιξε ρόλο στην προσέλευση του κόσμου ΚΑΙ ο "κοινωνικός χαρακτήρας" της ορχήστρας.Τα "παιδιά του δρόμου" είναι παντού και πάντα ίδια, σε όλες τις χώρες, άσχετα αν οι κυβερνήσεις τους είναι αριστερές ή δεξιές.Και οι ανίκανοι πολιτικοί κυβερνήτες, πάντα θα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε πολιτικά ελεύθερη δημιουργική φωνή που τους κριτικάρει. Και πάντα προσπαθούν να τους αντικαταστήσουν με συνήθως χυδαίους "στρατευμένους", που πουλάνε την τέχνη τους για μια καρέκλα.Έχει αποδειχθεί, είτε με την δεξιά, είτε με την αριστερά.