Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε

Πώς ο Μαδούρο ακύρωσε την περιοδεία ενός Βενεζολάνου μαέστρου επειδή τον κατέκρινε Facebook Twitter
2

Ο μαέστρος τόλμησε να μιλήσει και ο Πρόεδρος τον κατέβασε από το πόντιουμ. Η ανταλλαγή "πυρών" που ξεκίνησε ήδη από τον Μάιο μεταξύ του διάσημου μαέστρου Γκουστάβο Ντουνταμέλ και του Προέδρου της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο φαίνεται να καταλήγει σε μια "περιποιημένη" λογοκρισία. Η περιοδεία που προγραμμάτιζε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της χώρας σε τρεις αμερικανικές Πολιτείες (από μία συναυλία σε Ιλινόις, Βιρτζίνια και δύο στην Καλιφόρνια) με μαέστρο τον Ντουνταμέλ, ακυρώθηκε με εντολή του Προεδρικού γραφείου της χώρας, γράφουν τα διεθνή πρακτορεία.  "Το όνειρό μου να παίξω με αυτούς τους σπουδαίους μουσικούς, αυτή τη φορά δεν θα πραγματοποιηθεί. Θα συνεχίσουμε να παίζουμε και να αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη Βενεζουέλα και για έναν καλύτερο κόσμο", έγραψε στο Twitter του ο Ντουνταμέλ και χαρακτήρισε την ακύρωση μια "θλιβερή" στιγμή. 

Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας.

Εξωστρεφής, δυναμικός και δημοφιλής για το παροιμιώδες πάθος με το οποίο διευθύνει όταν ανεβαίνει στο πόντιουμ, ο Ντουνταμέλ είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο πίσω από το σημαντικότερο πολιτιστικό προϊόν της Βενεζουέλας: την Ορχήστρα Νέων «Σιμόν Μπολιβάρ». Καλλιτέχνης που επί χρόνια εργάστηκε σε όλα τα κοινωνικά προγράμματα του κράτους, ο 36χρονος μαέστρος παραμένει σήμερα στυλοβάτης του μουσικού προγράμματος El Sistema, αυτού του πολυσυζητημένου και πρωτότυπου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο επιχείρησε -με όχημα την δύναμη της μουσικής- να καταπολεμήσει την ανέχεια και την εγκληματικότητα στις πιο βίαιες και φτωχές περιοχές της χώρας. Από το 1975, που ο μαέστρος και συνθέτης Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου έκανε τις πρώτες απόπειρες να δημιουργήσει μια ορχήστρα όπου οι μουσικοί πρωτίστως θα συνυπήρχαν και θα μελετούσαν όλοι μαζί δεκάδες χιλιάδες παιδιά στην Βενεζουέλα και στην συνέχεια σε όλον τον κόσμο έμαθαν μουσική και συμμετείχαν σε ορχήστρες και χορωδίες. 


Προσωπικότητα διεθνούς ακτινοβολίας, μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες και της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βενεζουέλας Σιμόν Μπολιβάρ, ο Γ.Ντουνταμέλ μετά τις ατελείωτες διακρίσεις πρόσθεσε φέτος άλλη μία στο βιογραφικό του, αφού έγινε ο νεότερος μαέστρος που διεύθυνε ποτέ την περίφημη Πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης -που μεταδίδεται κάθε 1η του χρόνου ζωντανά σε περισσότερες από 90 χώρες. Αλλά οι περγαμηνές του δεν σταματούν τον Μαδούρο. 

 


Κι ενώ για καιρό -και παρά τα όσα δραματικά συμβαίνουν στη Βενεζουέλα- ο νεαρός μαέστρος απέφευγε εντέχνως να πάρει θέση (σε σημείο που δέχτηκε σφοδρή κριτική για την σιωπή του), πλέον συγκαταλέγεται στους πολλούς εχθρούς του προέδρου. Το γεγονός που πυροδότησε μια σειρά από επικριτικές δηλώσεις εναντίον του καθεστώτος ήταν η δολοφονία του Armando Canizales. Ο 17χρονος βιολιστής, από τα παιδιά που ευεργετήθηκαν από το El Sistema, σκοτώθηκε τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια αντικυβερνητικής διαμαρτυρίας σε μια περιοχή ανατολικά του Καράκας. Τότε ήταν που ο Ντουνταμέλ εξαπέλυσε την πρώτη επίθεση και ανέβασε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook μια επιστολή σημειώνοντας: "Υψώνω τη φωνή μου ενάντια στη βία. Υψώνω τη φωνή μου ενάντια σε κάθε μορφή καταστολής. Τίποτα δεν δικαιολογεί αιματοχυσία...  Ήρθε η ώρα να ακούσετε τους ανθρώπους: Αρκετά πια. Καλώ επειγόντως τον Πρόεδρο της χώρας και την κυβέρνηση να ανακαλέσουν και να ακούσουν τη φωνή του λαού της Βενεζουέλας. Οι καιροί δεν μπορούν να οριστούν από το αίμα του λαού μας. Οφείλουμε στη νεολαία μας έναν  κόσμο ελπίδας, μια χώρα στην οποία θα μπορούμε να περπατάμε ελεύθεροι ακόμα κι αν διαφωνούμε. Μια χώρα με σεβασμό, ανοχή, διάθεση διαλόγου, χώρο να ονειρευτούμε, να χτίσουμε τη Βενεζουέλα που όλοι επιθυμούμε...". 


Στη δήλωσή του, επίσης κάλεσε τους πολιτικούς ηγέτες να σταματήσουν τη βία, αλλά, όπως ήταν λογικό τα περισσότερα πυρά στρέφονταν στον Μαδούρο που ήταν αποφασισμένος να κάνει αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. ""Η δημοκρατία δεν μπορεί να φτιάχνεται στα μέτρα μιας συγκεκριμένης κυβέρνησης γιατί παύει να είναι δημοκρατία". 

Λάδι στην φωτιά, έριξε εκ νέου και τον περασμένο μήνα, γράφοντας ένα άρθρο γνώμης στους New York Times και την Ισπανική El País με τα οποία καταδίκαζε τα σχέδια της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει ψηφοφορία για την αναθεώρηση του Συντάγματος της χώρας. Από την πλευρά του ο Μαδούρο εννοείται πως σήκωσε το γάντι. Το πρακτορείο Associated Press ανέφερε πως σε τηλεοπτική εμφάνιση την περασμένη Παρασκευή ο Πρόεδρος απευθύνθηκε στον μαέστρο με ειρωνεία λέγοντας: "Καλώς ήλθατε στην πολιτική" και στη συνέχεια ευχήθηκε να "τον συγχωρήσει ο Θεός". Δεν παρέλειψε, δε, να τον κατηγορήσει εμμέσως ακόμα και για την επιλογή του να ζει μακριά από την πατρίδα: "Εγώ δεν μένω στο εξωτερικό. Κανένας από μας δεν ζει στο εξωτερικό, στη Μαδρίτη ή στο Λος Άντζελες. Πού ζούμε; Στη Βενεζουέλα και εργαζόμαστε για τους κατοίκους της χώρας». 

       
___________
 Με πληροφορίες από The Guardian, New York Times, Los Angeles Times, BBC

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μη μπερδεύεστε παιδιά.Αυτά ΔΕΝ τα κάνουν οι αριστεροί ηγέτες. Τα κάνουν μόνον οι φασίστες.Έτσι όπως το πάτε, θα εξισώσετε και το Σταλινισμό με το Ναζισμό! Ε ρε ιδεολογική αναμόρφωση σε γκουλάγκ που θέλετε, αμάν πια!
Έχουμε δε και εκτιμήσει και εδώ στο Ηρώδειο την ορχήστρα. Και έπαιξε ρόλο στην προσέλευση του κόσμου ΚΑΙ ο "κοινωνικός χαρακτήρας" της ορχήστρας.Τα "παιδιά του δρόμου" είναι παντού και πάντα ίδια, σε όλες τις χώρες, άσχετα αν οι κυβερνήσεις τους είναι αριστερές ή δεξιές.Και οι ανίκανοι πολιτικοί κυβερνήτες, πάντα θα προσπαθούν να φιμώσουν κάθε πολιτικά ελεύθερη δημιουργική φωνή που τους κριτικάρει. Και πάντα προσπαθούν να τους αντικαταστήσουν με συνήθως χυδαίους "στρατευμένους", που πουλάνε την τέχνη τους για μια καρέκλα.Έχει αποδειχθεί, είτε με την δεξιά, είτε με την αριστερά.