Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια

Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια Facebook Twitter
0

Η συνέντευξη με την Sharon Jones είχε γίνει λίγες μέρες πριν έρθουν στο Gagarin για το περίφημο live τους. Ήταν 2008 και είχαμε κάνει τηλεφωνικά μια πολύ αγχωτική συνομιλία γιατί μιλούσε με έντονη προφορά (ήταν από τη Νότια Καρολίνα) και δεν καταλάβαινα χριστό από όσα έλεγε. Εγώ ρωτούσα, αυτή απαντούσε, και όταν έκλεισα το τηλέφωνο δεν είχα ιδέα τι μου είχε πει. Χρειάστηκε η βοήθεια του Φρέντι για να αποκωδικοποιήσουμε τα λόγια της. Σήμερα που ξαναδιαβάζω τη συνέντευξη, τα βρίσκω συγκινητικά. Η Sharon Jones άργησε πολύ να κάνει καριέρα, ξεκίνησε στα 40 της να έχει την αναγνώριση που της άξιζε, κι έζησε 20 πολύ δημιουργικά και λαμπερά χρόνια. Ήταν ένας πολύ ξεχωριστός άνθρωπος. Πάλεψε σκληρά για να αναγνωριστεί, να αποδείξει την αξία της και πάλεψε με την αρρώστια ακόμα πιο σκληρά. Κατάφερε να γίνει μία από τις πιο σπουδαίες τραγουδίστριες που είχε η σύγχρονη σόουλ και μέχρι την τελευταία μέρα της έκανε σχέδια για νέο δίσκο και εμφανίσεις στη Νέα Υόρκη. Όταν έχασε τα μαλλιά της από την χημειοθεραπεία, δεν φόρεσε ποτέ περούκα για να εμφανιστεί στη σκηνή. Ήταν πιο όμορφη από ποτέ. Ήταν μόλις 60 χρονών. 

H Sharon Jones είναι αφοπλιστικά ειλικρινής. Πληθωρική σε όλα, σε φωνή, σε εμφάνιση, με στόφα μεγάλης τραγουδίστριας των '60s και των '70s, χρειάστηκε να περιμένει τρεις δεκαετίες για να δει το πρώτο άλμπουμ της στα δισκάδικα και να διεκδικήσει τελικά το μερίδιό της στην επιτυχία. «Έκανα του κόσμου τις δουλειές, ενώ ήδη είχα αρχίσει να ασχολούμαι με το τραγούδι» λέει με βαριά νότια προφορά που με πολύ κόπο καταλαβαίνεις. «Ο λόγος; Μου έλεγαν ότι δεν έχω την εμφάνιση που χρειαζόταν για να γίνω τραγουδίστρια. Στα ’70s μου έλεγαν ότι δεν έχω το look, ότι είμαι πολύ κοντή και πολύ χοντρή κι αργότερα, όταν ήμουν 25, μου είπαν κι ότι ήμουν και πολύ μεγάλη! Γι' αυτό έπρεπε να κάνω διάφορες δουλειές για να τα βγάλω πέρα». Μιλάει γρήγορα και γελάει, αλλά κάθε φορά που αναφέρεται στον τρόπο που την αντιμετώπιζαν λόγω του «ακατάλληλου look» σοβαρεύει. «Βασικά δούλευα στο Rikers Island, τη φυλακή της Νέας Υόρκης, με τους άντρες, και δεν ήθελα καθόλου να είμαι εκεί. Δούλεψα για δυο χρόνια και μετά έπαθα ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο κι έλειψα για 9 μήνες. Έτσι με έδιωξαν. Στη συνέχεια δούλεψα για τη Wells Fargo Bank, προστάτευα τα θωρακισμένα αυτοκίνητα που μετέφεραν τα λεφτά του χρηματιστηρίου. Φοβερές εμπειρίες. Τραγουδούσα εδώ κι εκεί στη Νέα Υόρκη, σε γάμους, έκανα backing vocals σε διάφορα κομμάτια σαν Lafaye Jones, μέχρι που γνώρισα τον Lee Fields το 1996. Μέσα απ' την Desco Records γνώρισα τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ, τους Dap Kings».

Μια παλιά επεισοδιακή κουβέντα με την Sharon Jones, που έφυγε σήμερα στα 60 της χρόνια Facebook Twitter

H Sharon Jones και οι Dap Kings πέρασαν πολλά μέχρι να βγάλουν τον πρώτο τους επίσημο δίσκο -το 2002. Ήταν το Dap Dippin' with Sharon Jones and the Dap-Kings που ηχογραφήθηκε στη Βαρκελώνη. Η παλιομοδίτικη σόουλ φανκ και η φωνή της ξεχώρισαν μέσα στον ορυμαγδό του μοδάτου R&B και γρήγορα ακολούθησαν κι άλλα δυο άλμπουμ. Το περσινό εξαιρετικό 100 Days, 100 Nights τους έκανε δημοφιλείς και πέρα από τα αμερικανικά σύνορα και οι κριτικές μιλούσαν για θρίαμβο. Σήμερα η Sharon αισθάνεται δικαιωμένη, παρόλο που είναι εμφανής η πικρία της όταν μιλάει για νεότερες τραγουδίστριες που λόγω εμφάνισης είχαν περισσότερες ευκαιρίες. «Δεν έχασα ποτέ την πίστη μου» λέει. «Βεβαίως κι αποθαρρύνθηκα, γι' αυτό έκανα όλες αυτές τις δουλειές, αλλά ήξερα ότι ο Θεός μου είχε δώσει ένα χάρισμα και μια μέρα οι άνθρωποι θα με αποδέχονταν για τη φωνή μου και όχι για το πώς μοιάζω. Κράτησα την πίστη μου κι έμεινα καρφωμένη εκεί. Αν κάτι υπάρχει βαθιά μέσα στην καρδιά σου, στην ψυχή σου, δεν το αφήνεις ποτέ. Μένεις εκεί, ό,τι κι αν πετάξει μπροστά σου ο Θεός. Το να βλέπω την Amy Winehouse να παίρνει το Grammy με συνοδεία το συγκρότημά μου δεν με χάλασε καθόλου, γιατί αυτή και ο Mark Ronson μας έβαλαν στο mainstream και τώρα μας ακούνε και νέα παιδιά. Μπορεί να παίρνει όλα τα πλεονεκτήματα της δόξας και την προσοχή, αλλά απ' την άλλη βλέπεις τι επιπτώσεις μπορούν να έχουν όλα αυτά. Υπάρχουμε 30 χρόνια και τώρα χάρη σ' αυτή μας πρόσεξαν διαφορετικοί άνθρωποι. Δες, μας καλέσατε ακόμα και στην Ελλάδα. Δεν έχω τίποτα κακό να πω για την Amy, τη χαίρομαι την επιτυχία της, ελπίζω μόνο να φτιάξει τη ζωή της, να συνέλθει και να συνεχίσει να κάνει μουσική. Όλοι τα διαβάζουμε αυτά που κάνει στις εφημερίδες». 

Τα λόγια της δεν έχουν ίχνος ειρωνείας, μιλάει σοβαρά. Αμέσως μετά όμως σκοτεινιάζει. «Πριν από λίγες μέρες πήγαν οι Dap Kings να ηχογραφήσουν το σάουντρακ για τη νέα ταινία του James Bond μαζί της, αλλά δεν θα το κάνει τελικά, το μετάνιωσε, διάβασα κάπου ότι θα τραγουδήσει η Beyonce. Γιατί δεν χρησιμοποιούν εμένα; Ίσως είμαι πολύ μεγάλη, ίσως δεν πουλάω τόσο, ίσως δεν τα πάω τόσο καλά, δεν ξέρω. Ξέρεις ποιος είναι ο λόγος που φτάσαμε στα Grammy και μας το έδωσαν; Η δισκογραφική μας είναι ανεξάρτητη».

«Στην Αθήνα θα σας πάμε πίσω στο χρόνο, στα '60s και στα '70s. Βγαίνουμε και του δίνουμε να καταλάβει. Ιδρώνουμε, το make up τρέχει, βγάζω τα παπούτσια μου και χορεύω. Χορεύω μέχρι τελικής πτώσης...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ