Από το LIFO.gr είχαμε πρωτοπαρουσιάσει στην Ελλάδα τον 23χρονο τότε Τσενίκογλου.

Είχα γράψει:

 

Όταν έπαιξε το Καρναβάλι του Schumann στο Φεστιβάλ πιάνου του Μονάχου, ο Tύπος τον εκθείασε: «... το παίξιμό του έχει χρωματισμούς που μαγεύουν. Στο Καρναβάλι του Schumann κάθε νότα μετατρέπεται σε ένα εκλεπτυσμένο ακουστικό θαύμα. Αυτό δεν είναι ένας βιρτουόζικος θόρυβος, αυτό είναι μία υπέροχη βύθιση στη μουσική. Έτσι ο 17χρονος καταφέρνει αυτό που ελάχιστοι πιανίστες κατορθώνουν: η εκτέλεσή του γίνεται έργο τέχνης.» (Süddeutsche Zeitung, 05.02.2007).
Σε ρεπορτάζ της SZ χαρακτηρίστηκε ως «μία αξιοθαύμαστη ανακάλυψη» (18.02.2008).
Για ένα ρεσιτάλ του στο Μόναχο έγραψε: «... ο Πάρις Τσενίκογλου είναι ένας ξεχωριστός πιανίστας.» (13.03.2012).
Και σε αφιέρωμά της η ίδια εφημερίδα, τον χαρακτήρισε ως τον «αγαπημένο των θεών» (25.05.2013).

 

 

Ο Πάρις Τσενίκογλου γεννήθηκε το 1989 στη Θεσσαλονίκη. Παρότι ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε ηλικία οχτώ ετών, παρουσίασε μόλις τρία χρόνια αργότερα το κοντσέρτο σε ρε ελάσσονα και τις Παραλλαγές Goldberg του J. S. Bach. Εισήχθη στο τμήμα *εξαιρετικών νέων ταλέντων* του Πανεπιστημίου Μουσικής και Θεάτρου του Μονάχου. Ολοκλήρωσε με διάκριση τις Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Σολιστική Εκτέλεση στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ με τον διεθνούς φήμης καθηγητή Jacques Rouvier, ενώ παράλληλα έχει λάβει καλλιτεχνική καθοδήγηση από πιανίστες-θρύλους όπως ο Murray Perahia και ο András Schiff. Σε ηλικία 18 ετών πραγματοποίησε την πρώτη του ηχογράφηση με έργα Chopin και Bach στο Bαυαρικό Pαδιόφωνο. Σημαντικές διακρίσεις και βραβεία (μεταξύ άλλων 1ο Βραβείο Steinway 2008 στο Μόναχο, 1ο Βραβείο Μότσαρτ 2012 στο Σάλτσμπουργκ) συνοδεύουν τη σταδιοδρομία του.


Έχει δώσει ρεσιτάλ και κοντσέρτα σε σημαντικούς χώρους όπως στην Herkulessaal στο Βασιλικό Ανάκτορο του Μονάχου, στο Beethoven-Haus στη Βόννη, στην Großer Saal του Ιδρύματος Mozarteum στο Σάλτσμπουργκ και έχει ηχογραφήσει για την Βαυαρική και την Γερμανική Ραδιοφωνία. Έχει συμπράξει ως σολίστ με την Συμφωνική του Μονάχου, την Φιλαρμονική του Bad Reichenhall, την Φιλαρμονική Δωματίου Νότιας Βοημίας του Budweis, την Ορχήστρα του Ινστιτούτου Sándor Végh, την Συμφωνική του Νiš της Σερβίας και άλλες.

 

 

Στο πλαίσιο παρουσίασης όλων των κοντσέρτων για πιάνο του W. A. Mozart συνεργάστηκε ως σολίστ με τη Συμφωνική ορχήστρα του Μονάχου, με την οποία επίσης έπαιξε το κοντσέρτο για πιάνο του Grieg στη Herkulessaal der Residenz και στο Prinzregententheater του Μονάχου καθώς και στο Θέατρο του Pforzheim.

 

Ο πιανίστας απέσπασε τότε ενθουσιώδη κριτική: «Ο Τσενίκογλου ποιεί μουσική σε κάθε στιγμή, οι ραφιναρισμένες γραμμές, το μαλακό, κρυστάλλινο και πάντα φορμαρισμένο pianissimo του είναι υπέροχα. Χαρακτηρίζεται έτσι ως λυρικός του πιάνου, του οποίου ακόμα και το δυνατότερο forte εκφράζεται ηχητικά με κομψή μεστότητα. Αυτό είναι μαγευτικό.» (Süddeutsche Zeitung, 24.02.2010). Σύμφωνα με τον διάσημο πιανίστα Andreas Groethuysen «είναι αναμφίβολα ένα από τα εξέχοντα ταλέντα της γενιάς του».

 

 

 

*Τον περασμένο Δεκέμβριο είχαμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε στο Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης, όπου ερμήνευσε το 2ο Κονσέρτο του Σοπέν με την Κ.Ο.Θ.. Σύντομα έχουμε την χαρά να τον ακούσουμε και πάλι στην Ελλάδα σε δύο απαιτητικά ρεσιτάλ: την Δευτέρα 27 Μαρτίου κάνει την παρθενική του εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ενώ το Σάββατο 1 Απριλίου παίζει στον κύκλο «Το piano στα forte του» στο Ωδείο Αθηνών.