Έχω γράψει πολλές φορές για τη δωρεά οργάνων -είμαι δωρητής ο ίδιος απ' τα εικοσικάτι μου- αλλά με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων που είναι αυτήν την Τρίτη (όπως κάθε 1η Νοέμβρη), θα ήθελα να προβάλλω την καμπάνια του Δημήτρη.

 

Ο Δημήτρης Κοντοπίδης, 34 ετών, είναι απόφοιτος ΤΕΙ Γραφιστικής, και τελειόφοιτος Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ. Τα τελευταία 5 χρόνια είναι Πρόεδρος & CEO στον Πανελλήνιο Σύλλογο Κυστικής Ίνωσης και ασχολείται ενεργά με την διεκδίκηση των δικαιωμάτων των χρόνια πασχόντων & αναπήρων, την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και γενικότερα με την χάραξη πολιτικής Υγείας. Είχε δηλώσει ο ίδιος: «Όταν διαπίστωσα όντας ο ίδιος ασθενής ότι το προσδόκιμο ζωής σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου στα 40 έτη και στην χώρα μας υπολογίζεται στα 30 έτη, χάνοντας ταυτόχρονα περίπου 10 συν ασθενείς μου κάθε χρόνο κυρίως από αναπνευστική ανεπάρκεια, έθεσα σκοπό ζωής την βελτίωση των αιτιών αυτής της τραγικής κατάστασης στην Ελλάδα: την έλλειψη ενημέρωσης και εξειδικευμένων και ολοκληρωμένων παροχών υγείας.»

 

 

Τώρα, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων, έγραψε για το LIFO.gr ένα κείμενο που μιλά για την καμπάνια του:

 

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες κάνω απολογισμό. Ήταν ο Γιωργάκης, η Βίβιαν και άλλοι συνασθενείς μου που «έφυγαν» πριν φτάσουν τα 25 έτη, πριν προλάβουν να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Στην Κυστική Ίνωση η μόνη λύση επιβίωσης είναι η μεταμόσχευση πνευμόνων. Φυσικά και το πρόβλημα της έλλειψης δοτών δεν περιορίζεται μόνο στους ασθενείς που χρειάζονται πνεύμονα. Όλα αυτά τα χρόνια δίνουμε μάχη να βελτιωθούν οι διαδικασίες μεταμόσχευσης και κυρίως να βρεθούν δότες. Κάθε δότης μπορεί να σώσει αρκετές ζωές, όταν όμως οι ζωές έχουν ονοματεπώνυμο γίνεται προσωπική μάχη.

 

Πέρυσι τέτοιο καιρό αγωνιούσαμε για την Λένα μας [η ιστορία της είναι εδώ] και τελικά τα καταφέραμε! Η Λένα, τον περασμένο Φεβρουάριο, στα 18 της πήρε το εισιτήριο για τη ευκαιρία για ζωή! Πόσοι όμως δεν πρόλαβαν και πόσοι άλλοι δεν θα προλάβουν...

 

Η Λένα φωτογραφημένη έξι ημέρες μετά το χειρουργείο -έκανε μεταμόσχευση πνευμόνων- τον περασμένο Φεβρουάριο.
Η Λένα φωτογραφημένη έξι ημέρες μετά το χειρουργείο -έκανε μεταμόσχευση πνευμόνων- τον περασμένο Φεβρουάριο.

 

Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του ευρωπαϊκού χάρτη Δωρεάς Οργάνων και Μεταμοσχεύσεων, οι ασθενείς που αναμένουν μόσχευμα αγγίζουν τους 1500. Με τα σημερινά δεδομένα, με δυσκολία θα καλυφθούν οι ανάγκες μόλις 100 εξ αυτών. Παρόλο που η πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας δέχεται την δωρεά οργάνων ως την μέγιστη πράξη αλτρουισμού, δυστυχώς στην πράξη διατηρεί μια επιφυλακτικότητα. Προκειμένου ο κόσμος να εμπιστευτεί το θεσμό της δωρεάς είναι επιτακτική ανάγκη η επαρκής ενημέρωση και ευαισθητοποίηση. Όταν λοιπόν η αφύπνιση είναι θέμα ζωής και θανάτου, πρέπει να αντιδράσουμε όλοι. Να αντιδράσουμε θετικά και αποτελεσματικά. Σε μία πράξη αγάπης, δεν χωράει άγνοια και αδιαφορία. Κάποιοι νέοι λοιπόν είμαστε αποφασισμένοι να αφυπνίσουμε τους συμπολίτες μας καλώντας τους σε μια θετική αντίδραση!

 

Το μήνυμα της δωρεάς οργάνων πρέπει να περάσει. Σε μία πράξη αγάπης, δεν χωράει άγνοια και αδιαφορία. Ο Γιώργος θέλει να γίνει δωρητής οργάνων!
Το μήνυμα της δωρεάς οργάνων πρέπει να περάσει. Σε μία πράξη αγάπης, δεν χωράει άγνοια και αδιαφορία. Ο Γιώργος θέλει να γίνει δωρητής οργάνων!

 

Humane: designing a world with your reaction 

Πριν κάνα χρόνο μια παρέα νέων παιδιών, αποφασίσαμε να αντιδράσουμε και να παρέμβουμε διαφορετικά, να σχεδιάσουμε τον κόσμο πιο ανθρώπινο,να συνδυάσουμε το design με την προαγωγή υγείας, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση. Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση των ατόμων με αναπηρία με καταλυτικό παράγοντα την κινητοποίηση του κάθε πολίτη προκαλώντας μια θετική αντίδραση. Ιδρύσαμε λοιπόν μία  κοινωνική επιχείρηση, για τους ανθρώπους με αναπηρία, την Humane. Σχεδιάσαμε τα προϊόντα ‘’reaction’’, κούπες, σημειωματάρια και t shirts και το καθένα από αυτά είναι αφιερωμένο σε διαφορετική πάθηση ή αναπηρία. Όταν λοιπόν αγοράζεις ένα ‘’reaction’’ στηρίζεις οικονομικά 3 αξίες: think – care - empower.  Think - Ευαισθητοποίηση, Care- υπηρεσίες φροντίδας και Empower- εργασιακή ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία. Η πρώτη μας προσπάθεια αφορά στην ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη για δωρεά οργάνων. Καλούμε της κοινωνία λοιπόν σε μια θετική αντίδραση ζωτικής σημασίας!

  

 

Η Βίκυ και η Ελένη αντιδρούν θετικά γιατί θέλουν ένα κόσμο ανθρώπινο. Γνωρίζουν ότι οι πιθανότητες να χρειαστούμε εμείς ή ένα αγαπημένο μας πρόσωπο μόσχευμα, είναι πολύ περισσότερες από το να μπορούμε να δώσουμε οι ίδιοι. Think – Care- Empower & Recycle Life!
Η Βίκυ και η Ελένη αντιδρούν θετικά γιατί θέλουν ένα κόσμο ανθρώπινο. Γνωρίζουν ότι οι πιθανότητες να χρειαστούμε εμείς ή ένα αγαπημένο μας πρόσωπο μόσχευμα, είναι πολύ περισσότερες από το να μπορούμε να δώσουμε οι ίδιοι. Think – Care- Empower & Recycle Life!

 

Recycle LIFE, recycle your BODY.

Οι 18 άνθρωποι που πεθαίνουν κάθε μέρα περιμένοντας για ένα μόσχευμα μπορούν να έχουν ελπίδα. Ένα δότης μπορεί να σώσει περισσότερες από 8 ζωές. αυτό εννοούμε λέγοντας την «ανακύκλωση» της ζωής! Συγκλονιστικό και αληθινό. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν για να συνεχίσει αυτός ο «κύκλος» ζωής, είναι να ενημερώσουμε την οικογένεια μας ότι επιθυμούμε να γίνουμε δωρητές οργάνων. Αυτή είναι και η έναρξη της καμπάνιας μας Recycle LIFE, your BODY, που θα αναπτυχθεί πλήρως από το επόμενο έτος. 

 

Η Γιούλη ως συντονίστρια μεταμοσχεύσεων του ΕΟΜ γνωρίζει καλύτερα. Οι 18 άνθρωποι που πεθαίνουν παγκοσμίως κάθε μέρα περιμένοντας στην λίστα για ένα μόσχευμα μπορούν να έχουν  ελπίδα.  Ένα δότης μπορεί να σώσει περισσότερες από 8 ζωές. Η δωρεά οργάνων μας αφορά όλους.
Η Γιούλη ως συντονίστρια μεταμοσχεύσεων του ΕΟΜ γνωρίζει καλύτερα. Οι 18 άνθρωποι που πεθαίνουν παγκοσμίως κάθε μέρα περιμένοντας στην λίστα για ένα μόσχευμα μπορούν να έχουν ελπίδα. Ένα δότης μπορεί να σώσει περισσότερες από 8 ζωές. Η δωρεά οργάνων μας αφορά όλους.

 

Σε ένα κουτί από φελιζόλ γεμάτο πάγο, όπως ακριβώς είναι τα ψυγεία που μεταφέρουν το μόσχευμα, έρχεται το μήνυμά μας. Είναι μία κούπα η οποία στηρίζει 3 αξίες και κάνει τον κόσμο πιο ανθρώπινο. Η δωρεά οργάνων μας αφορά όλους μας. Creative& Art Director: Δημήτρης Κοντοπίδης, 
Production:  Humane Social Enterprise
Σε ένα κουτί από φελιζόλ γεμάτο πάγο, όπως ακριβώς είναι τα ψυγεία που μεταφέρουν το μόσχευμα, έρχεται το μήνυμά μας. Είναι μία κούπα η οποία στηρίζει 3 αξίες και κάνει τον κόσμο πιο ανθρώπινο. Η δωρεά οργάνων μας αφορά όλους μας. Creative& Art Director: Δημήτρης Κοντοπίδης, Production: Humane Social Enterprise

 

*Οι άνθρωποι της καμπάνιας θα είναι τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη στο ΜΕΤΡΟ Σύνταγμα, και την Παρασκευή και το Σάββατο στο Mall στο Μαρούσι (ώρες 10.00 - 21.00). Περισσότερα εδώ

  

ΥΓ. Ο Δημήτρης έχει κάνει και την καλύτερη ομιλία που παρακολούθησα ποτέ.

Αν τη δεις, ίσως θα θέλεις να αλλάξεις τη ζωή σου, εδώ και τώρα.