Jacquemus: Όχι απλώς μόδα για τολμηρά κορίτσια, αλλά καθαρό συναίσθημα

Jacquemus: Όχι απλώς μόδα για τολμηρά κορίτσια, αλλά καθαρό συναίσθημα Facebook Twitter
O Simon Porte Jacquemus και τα μοντέλα του με γυναικεία πρόσωπα ζωγραφισμένα στο προφίλ τους.
0

O Simon Porte Jacquemus ξεκίνησε τον οίκο μόδας Jacquemus, αναζητώντας παρηγοριά για τον θάνατο της μητέρας του. Ήταν μόλις 19 ετών και ήταν μόλις 2009.


«Αλλά ακόμα ψάχνει τη μητέρα του μέσα από τη δουλειά του, βλέπεις;», μου είπε εκείνο το βράδυ ο Γιάννης Σεργάκης, δείχνοντάς μου τον λογαριασμό του στο Instagram. Σιωπηλή, κοιτούσα τις απροσδόκητα βίαιες, τρυφερές και αστείες φωτογραφίες ενός σχεδιαστή που ούτε είχα ακούσει το όνομά του τρεις εβδομάδες πριν.


Όμως εκείνος, πριν από έναν χρόνο, είχε βάλει στην πασαρέλα ένα μικρό κορίτσι να κυλά μια τεράστια μπάλα από ύφασμα, για να κλείσει ο ίδιος την επίδειξη, περπατώντας δίπλα σε άσπρο άλογο. Λίγο πριν ζωγράφιζε γυναικεία πρόσωπα στα προφίλ των μοντέλων του. Ένα δυσανάλογα μεγάλο πουκάμισο με λεπτές μπλε ρίγες μπλέκεται γλυκά γύρω από το σώμα του μοντέλου για να γίνει sold out στο site. Τα ρούχα του (για τα δεδομένα αυτού που λέμε «high fashion») είναι πάμφθηνα.

Jacquemus: Όχι απλώς μόδα για τολμηρά κορίτσια, αλλά καθαρό συναίσθημα Facebook Twitter
Ένα μικρό κορίτσι κυλά μια τεράστια μπάλα από ύφασμα στο κλείσιμο της περσινής του επίδειξης.


Ο αυτοδίδακτος Jacquemus έχει παραλάβει ήδη το ειδικό βραβείο του ετήσιου διαγωνισμού για νέους σχεδιαστές υπό την αιγίδα του παντοδύναμου ομίλου LVMH και ο τζίρος για το 2016-17 υπολογίζεται γύρω στα 5 εκατ. ευρώ. Στα 26 του χρόνια δεν έχει προσπαθήσει ποτέ να ανοίξει μπουτίκ, πουλά με ενθουσιασμό online και βρίσκεται ήδη στο ραντάρ του για-πάντα-αθάνατου-τρομακτικά-παντοδύναμου Karl Lagerfeld. Η τελευταία συλλογή «Jacquemus» για το επόμενο καλοκαίρι (με τίτλο «Les Santons de Provence») μόλις παρουσιάστηκε στη Γαλλική Εβδομάδα Μόδας και έκανε τις καρδιές των απανταχού κορασίδων να σκιρτήσουν – είναι ρούχα για πολύ μοντέρνα κορίτσια. Στο site της Man Repeller γράφουν πως είναι κάτι περισσότερο από αισθητική αυτό που τις κάνει να θέλουν να φορέσουν Jacquemus – εδώ πρόκειται για συναίσθημα.


Ναι, υπάρχει μπόλικο συναίσθημα. Σε όλο αυτό που οι κριτικοί μόδας προσπαθούν να βάλουν την ταμπέλα του «αβανγκάρντ» (λέξη που στη μόδα κουβαλά την ίδια κατάρα με τη λέξη «έντεχνο» για την ελληνική μουσική) εκείνος απαντά πως απλώς είναι ναΐφ. Αυτοδίδακτος, ενθουσιώδης και μελαγχολικά προσγειωμένος, ο Jacquemus συνεχίζει, ανάμεσα σε φωτογραφίες καμπάνιας ρούχων και αξεσουάρ, να απεικονίζει στον λογαριασμό του Instagram τα άβαφα πρόσωπα των συνεργατών του, την απολλώνια ομορφιά του, τις παιδικές του φωτογραφίες, τη μητέρα που πάντα ψάχνει, τη γαλλική εξοχή όπου μεγάλωσε και το Παρίσι που τον τρελαίνει. Όλα σε μια απόλυτη, ρυθμική τριλογία.

" LES SANTONS DE PROVENCE " SUMMER 2017 #JACQUEMUS

A photo posted by SIMON PORTE JACQUEMUS (@jacquemus) on


Καθώς η σύγκριση με τον Margiela και τη Rei Kawakubo είναι κάτι παραπάνω από εύκολη και βολική, μπορείς εύκολα να μείνεις εκεί. Όμως, η αλήθεια είναι πως μάλλον ο Jacquemus είναι το νέο «enfant terrible» της γαλλικής μόδας, φτιαγμένος από την αληθινή, μαγική στόφα του Jean Paul Gaultier, του Courrèges και του Cardin, προφητών και καταστροφέων του γαλλικού στυλ, της ζωής που άλλαζε όσο εκείνοι ήταν εκεί, παρόντες.


Έτσι, ενώ ο Gaultier ξέφτιζε και ένωνε τα κομμάτια του τρελού '80 και του αποσυντονισμένου '90, ανάμεσα σε πάρτι μέσα σε ένα Παρίσι που φώναζε τη δύναμή του, ο Jacquemus αφήνει γλυκά το γκλάμουρ που τελειώνει μέσα στο κυνικό Παρίσι, το οποίο φοβάται πια να μιλήσει στη γενιά του. Μια γενιά που είναι μελαγχολική και τρυφερή, φτύνει όλα τα μεγαλεπήβολα όνειρα των γονιών, προσπαθεί να καταπιεί τον θυμό των λίγο μεγαλύτερων και ψάχνει, τελικά, να βρει τη φωνή της.

Jacquemus: Όχι απλώς μόδα για τολμηρά κορίτσια, αλλά καθαρό συναίσθημα Facebook Twitter
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ