Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου"

Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου" Facebook Twitter
Είναι πολύ δύσκολο να είσαι μοναδικός με τέτοια πληθώρα διοργανώσεων και κυκλοφορούν ταινίες στη σεζόν που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο πρόγραμμά μας. Το πρωτότυπο στοιχείο σ' εμάς είναι η ύπαρξη πολλών παράλληλων εκδηλώσεων και οι πολλές προβολές σε drive-in.
0

Η Σάντρα Σίλινγκ-Λίπσκι δημιούργησε πριν από 5 χρόνια, και διευθύνει, το Evolution!, το διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ της Μαγιόρκα. Η γεννημένη στο Βερολίνο και μεγαλωμένη στην Πάλμα ηθοποιός, σκηνοθέτις και παραγωγός ταινιών μικρού μήκους, φαίνεται να έχει χτίσει μια ευέλικτη, μεστή δεκαήμερη διοργάνωση που, εκτός από πλατφόρμα για το νέο αίμα του ισπανικού σινεμά, κάνει τη διαφορά γιατί προθερμαίνει ταλέντα στο υπέροχο κλίμα των Βαλεαρίδων Νήσων, υποδέχεται καλεσμένους από όλον τον κόσμο, φέτος τιμά έναν γνωστότατο ηθοποιό και σκηνοθέτη του αμερικανικού σινεμά και φέρνει αέρα Λος Άντζελες στη δομή και το πνεύμα του.

- Ίδρυσα το Evolution επιδιώκοντας να δημιουργήσω ένα βήμα για τους ανεξάρτητους κινηματογραφιστές στη Μαγιόρκα. Είναι ένα φεστιβάλ-προορισμός. Αυτό που θέλω να πετύχω είναι η εφαρμογή μιας πρωτότυπης ιδέας σε ένα μικρό νησί και με την ομάδα μου να προσκαλούμε δημιουργούς που έχουν κάτι αξιόλογο να δείξουν και άλλους που μπορεί να ενδιαφέρονται γι' αυτά ή να ψάχνουν για locations στο νησί. Η κουλτούρα μου είναι επίσης μεικτή: μεγάλωσα εδώ, αλλά ζω στο Λος Άντζελες. Ευρώπη, Αμερική, διεθνές το blend.

- Πρόπερσι, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός αποκάλεσε το Evolution «Sundance της Μεσογείου». Τον θεωρώ εξαιρετικά τιμητικό χαρακτηρισμό.

Αποτελούμε μια ομάδα 4 ατόμων, έχουμε σφιχτό budget και δεν βιαζόμαστε, όπως άλλοι, που θέλουν με το που ξεκινήσουν να μοιάσουν στις Κάννες. Προτιμώ τα σταθερά βήματα. Μας πήρε χρόνο να φτάσουμε ως εδώ.

- Φυσικά, ταξιδεύω σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Στο Sundance, στο Raindance, στο London Film Festival, στο Los Angeles Film Festival παρατηρούμε ο ένας τον άλλον. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι μοναδικός με τέτοια πληθώρα διοργανώσεων και κυκλοφορούν ταινίες στη σεζόν που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο πρόγραμμά μας. Το πρωτότυπο στοιχείο σ' εμάς είναι η ύπαρξη πολλών παράλληλων εκδηλώσεων και οι πολλές προβολές σε drive-in.

- Είναι αλήθεια πως πολλοί κινηματογραφιστές γυρίζουν ταινίες με απώτατο σκοπό να συμμετάσχουν σε ένα φεστιβάλ, πολλοί από αυτούς μάλιστα τις γυρίζουν με συγκεκριμένες προδιαγραφές, στοχεύοντας ειδικά στο Sundance ή στο Raindance για παράδειγμα. Το Evolution δεν είναι τέτοια περίπτωση. Εδώ οι δημιουργοί κάνουν networking για να βρουν χρηματοδότηση για το επόμενο φιλμ τους, που είναι συνήθως το δεύτερο.

- Χωρίς να εγκαταλείπουμε τον διεθνή μας προσανατολισμό, φέτος εγκαινιάζουμε το τμήμα Βαλεαρίδων (όχι τόσο μεγάλο όσο στο Σαν Σεμπαστιάν) και για πρώτη φορά κάνουμε πρεμιέρα με ισπανικό φιλμ, το «El Destierro» του Αρτούρο Ρουίζ, που εν μέρει γυρίστηκε στη Μαγιόρκα. Αν και μικρός ο τόπος, και θεωρητικά δεν μας ξεφεύγει τίποτε, δύο ταινίες, μία βελγική και μία γερμανική, που είδα στο Λονδίνο, γυρίστηκαν εδώ. Δεν το ήξερα καν!

Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου" Facebook Twitter
«El Destierro» του Αρτούρο Ρουίζ

- Εκτός από τον Αρτούρο Ρουίζ, που απέσπασε Goya με τη μικρού μήκους του κι έχει λαμπρό μέλλον, από το νέο ισπανικό σινεμά ξεχωρίζω τον Jaume Carrio, έναν λάτρη του παλιού κινηματογράφου, που κάνει ωραιότατες σινεφίλ αναφορές στην 22λεπτη νέα ταινία του. Μου αρέσει όταν νέα παιδιά τιμούν τους σπουδαίους σκηνοθέτες και τους εντάσσουν στο έργο τους.

- Είμαστε στο 95% των στόχων μας. Αποτελούμε μια ομάδα 4 ατόμων, έχουμε σφιχτό budget και δεν βιαζόμαστε, όπως άλλοι, που θέλουν με το που ξεκινήσουν να μοιάσουν στις Κάννες. Προτιμώ τα σταθερά βήματα. Μας πήρε χρόνο να φτάσουμε ως εδώ.

- Τιμώμενο πρόσωπο είναι ο Ντάνι ντε Βίτο. Αφορμή είναι η πρόσφατη ταινία που σκηνοθέτησε, το 16λεπτο γκέι ρομάντσο «Curmudgeons» με θέμα τον έρωτα δύο 80χρονων, αφιερωμένο στον πρωταγωνιστή της ταινίας Ντέιβιντ Μάργκουλις που πέθανε πριν από λίγο καιρό στα 78 του χρόνια. Μίλησα στον γιο του Ντε Βίτο, τον Τζέικ, και σκέφτηκα όχι μόνο να τον καλέσω στη Μαγιόρκα, που δεν είχε επισκεφθεί στο παρελθόν, αλλά να το συνδυάσουμε με μια ρετροσπεκτίβα του έργου του. Το αγαπημένο μου; Ο «Πόλεμος των Ρόουζ».

Το Evolution! Mallorca International Film Festival θα διεξαχθεί από τις 3 ως τις 12 Νοεμβρίου.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το περιβάλλον «Before the Flood»

Lifo Picks / Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το περιβάλλον «Before the Flood»

Ο Ντι Κάπριο μιλά με ηγέτες του κόσμου, επιστήμονες και ακτιβιστές, προσπαθώντας να αποδείξει πως η περιβαλλοντική κρίση δεν είναι ένα ασαφές πρόβλημα, αλλά κάτι που ήδη υφίσταται και μπορεί να αποτραπεί αν λάβουμε τώρα τις απαραίτητες αποφάσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ