Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες

Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Soheila Sokhanvari, Moje Sabz, 2011
1

Λίγο πριν την επέτειο των 30 χρόνων της, η εμβληματική για το χώρο της τέχνης Saatchi Gallery του Λονδίνου, ανακοίνωσε την πρώτη στα χρονικά της έκθεση, που θα απαρτίζεται αποκλειστικά και μόνο από γυναίκες καλλιτέχνες. 

Η έκθεση "Champagne Life", που εγκαινιάζεται στις 13 Ιανουαρίου, φιλοξενεί έργα από 14 ανερχόμενες καλλιτέχνιδες από ολόκληρο τον κόσμο, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους, στους μουσειακών διαστάσεων χώρους της γκαλερί.

"Ανέκαθεν υποστηρίζαμε το έργο από καλλιτέχνιδες γυναίκες, πολλές εκ των οποίων κατέληξαν με ρόλους-κλειδιά στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης, αλλά νομίζω πως υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει" σχολίασε ο Nigel Hurst, διευθυντής της Saatchi Gallery στον Guardian. "Παρόλο που οι γυναίκες εκπροσωπούνται σήμερα πολύ καλύτερα στην τέχνη, αν εξετάσει κανείς τον αριθμό των καλλιτέχνιδων των οποίων η δουλειά εκτίθεται και παρουσιάζεται δημοσίως, υπάρχει ένα φράγμα που χρειάζεται να σπάσει".

Η διαφορά ανάμεσα στους άνδρες καλλιτέχνες και τις γυναίκες είναι και τεράστια και αισθητή. Για παράδειγμα, η υψηλότερη τιμή που έχει καταγραφεί σε δημοπρασία για έργο γυναίκας καλλιτέχνιδας εν ζωή είναι 7,1 εκατ. δολάρια, τιμή που έπιασε ένας πίνακας της Yayoi Kusama- η αντίστοιχη τιμή για το ακριβότερο έργο εν ζωή άντρα καλλιτέχνη είναι 58,4 εκατ. δολάρια για ένα γλυπτό του Jeff Koons.

Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Το όνομα της έκθεσης προέρχεται από την Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Julia Wachtel. Στο έργο της "Champagne Life" μια φωτογραφία της Kim Kardashian με τον Kanye West αντιπαραβάλλεται με μια άλλη που δείχνει μια μπλε Minnie Mouse. Η πρόθεσή της είναι να μετριάσει τις νευρικές αντιδράσεις που προκαλεί η επέλαση των εικόνων στις οποίες εκτίθεται καθημερινά και συνεχώς το κοινό.

Το 2013, σε ένα δείγμα 134 γκαλερί στο Λονδίνο, μόνο το 31% από αυτές εκπροσώπησαν γυναίκες από τον χώρο της τέχνης. Κάτι τέτοιες στατιστικές αποδεικνύουν και τη διαχρονικότητα των δράσεων των Guerrilla Girls, της ανώνυμης ομάδας φεμινιστριών που διαδηλώνουν τα τελευταία 30 χρόνια κατά του σεξισμού και του ρατσισμού που υπάρχει μέσα στον κόσμο της τέχνης.

Ο Hurst λέει: "Η ανισότητα αποκαθίσταται λόγω του αριθμού των γυναικών που παράγουν σύγχρονη τέχνη, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω πως, όπως σε πολλές άλλες βιομηχανίες, έτσι και αυτήν της τέχνης πάσχει από την αντίληψη πως αν κάνεις διάλειμμα από τη δουλειά σου, τότε ενδεχομένως δεν παίρνεις το επάγγελμά σου όσο σοβαρά χρειάζεται. Οι γυναίκες καλλιτέχνιδες δεν έχουν καμία διαφορά από τις υπόλοιπες γυναίκες, καλούνται να αντιμετωπίσουν με μαεστρία τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις παράλληλα με τη δουλειά τους. Κατά συνέπεια, νομίζω πως έχουν να διαχειριστούν ταυτόχρονα πολλά περισσότερα συγκριτικά με τους άνδρες συναδέλφους τους".

Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Mequitta Ahuja, Autocartography I, 2012
Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Mia Feuer, Jerusalem Donkey, 2015
Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Jelena Bulajic, Ljubica, 2012
Η Saatchi Gallery γιορτάζει την 30η της επέτειο με μια έκθεση μόνο από γυναίκες καλλιτέχνιδες Facebook Twitter
Alice Anderson, Fort Da, 2011

- Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Μαρτίου 2016.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Αυτή,άμα θέλει"σκάει" και γάιδαρο.Στην κυριολεξία,απλά με μια πινέζα στην μπλε μπαλίτσα.Ναι,είναι αλογάκι,αλλά στις λεπτομέρειές θα κολλήσουμε τώρα;Εδώ κάνουμε Τέχνη.