http://www.tovima.gr/society/article/?aid=493401> Αττική Οδός: «Κρατάμε τα διόδια 30% χαμηλότερα»> Η Αττική Οδός επισημαίνει ότι στα οκτώ χρόνια πλήρους λειτουργίας της (2005-2012), ο ετήσιος μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων έφτασε τα 271.000 οχήματα και ξεπέρασε τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση (227.000), όμως το ύψος του διοδίου παρέμεινε χαμηλότερο, καθώς αντί 2,62 ευρώ (προβλεπόμενο χωρίς ΦΠΑ), κυμαίνεται στα 2,22 ευρώ (πραγματικό χωρίς ΦΠΑ). Έτσι, όπως αναφέρει, τα έσοδα από τα διόδια αντί 217 εκατ. ευρώ (προβλεπόμενο από τη σύμβαση χωρίς ΦΠΑ) βρίσκονται στα 219 εκατ. ευρώ (πραγματικό προ ΦΠΑ).> «Ειδικά από το 2009 και μετά, υπήρξε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και κατά το 2012 οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000 με μέσο τέλος διοδίου € 2,22, χωρίς ΦΠΑ» σημειώνεται και υπογραμμίζεται ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, το προβλεπόμενο τέλος διοδίου το 2012 θα έπρεπε να είχε διαμορφωθεί στα € 3,12 (προ ΦΠΑ) και στα 3,84 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.> «Η διατήρηση του τέλους διοδίου σε ποσοστό 30% χαμηλότερο από το ανώτατο διόδιο τέλος… αποτελεί κοινωνική επιλογή της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με το ελληνικό δημόσιο» σημειώνει η ανακοίνωση της εταιρίας. > Παράλληλα, αναφέρει ότι, κατά τη σύμβαση, προβλέπεται η πρόωρη επιστροφή του έργου στο δημόσιο, εάν η μέση απόδοση του κεφαλαίου προς τους μετόχους ξεπεράσει σε ποσοστό το 11,6%.
Σχολιάζει ο/η