Το να είσαι διευθυντής συνεπάγεται αναπόφευκτα πως κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα για μια άβολη συζήτηση με τους υπαλλήλους, είτε πρόκειται για κακή πρόοδο, για θέματα επιδόσεων, για μια ευαίσθητη προσωπική κατάσταση είτε για δυσάρεστες ειδήσεις που έρχονται από ψηλά.

 

Αλλά ένας εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός μάνατζερς αναφέρει ότι το πιο δύσκολο κομμάτι της επαφής με τους υπαλλήλους είναι απλά το να τους μιλάνε.

 

Το 2016, μια έρευνα σε πάνω από 2.000 ενήλικες των ΗΠΑ ρώτησε διευθυντές για το τι τους δυσκόλεψε όταν ήρθε η ώρα να επικοινωνήσουν με τους υπαλλήλους.

 

Περίπου 37% των διευθυντικών στελεχών δήλωσαν ότι δυσκολεύτηκαν να δώσουν αρνητικές παρατηρήσεις στους εργαζόμενους σχετικά με την απόδοσή τους.

 

Το 20% δήλωσαν ότι ήταν δύσκολο να μοιραστούν τη δική τους αδυναμία και το 20% των συμμετεχόντων ανέφερε πως δεν ήθελε να είναι ο αγγελιοφόρος για τις εταιρικές πολιτικές.

 

Όμως, το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το να «επικοινωνούν γενικά» είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στην επικοινωνία με τους υπαλλήλους.

 

Αυτό είναι ανησυχητικό επειδή ένα από τα βασικά πράγματα που οι υπάλληλοι λένε ότι πρέπει να αισθάνονται για να είναι αφοσιωμένοι και παραγωγικοί στην εργασία τους είναι τακτική, ουσιαστική επικοινωνία με τους μάνατζερς τους.

 

Το ποσοστό των Αμερικανών διευθυντών που λένε ότι δεν τους αρέσει να μιλάνε με τους υπαλλήλους αντικατοπτρίζει το 67% των Αμερικανών εργαζομένων που λένε ότι δεν αισθάνονται αφοσιωμένοι στην εργασία τους.

 

Μόνο το 13% των ερωτηθέντων στην έρευνα της Gallup δήλωσε ότι η ηγεσία της εταιρείας τους επικοινωνεί αποτελεσματικά με τον υπόλοιπο οργανισμό.

 

Όσοι δήλωσαν ότι είχαν συνομιλίες με τον διευθυντή τους τους τελευταίους έξι μήνες, σχετικά με τους στόχους και τις επιτυχίες τους, ήταν 2,8 φορές πιο πιθανό να αφοσιωθούν περισσότερο στην εργασία τους.

 

«Οι οργανισμοί συνειδητοποιούν ότι οι συχνότερες και πιο συνεχόμενες συνομιλίες μπορεί να είναι ο σύνδεσμος που λείπει στη διαχείριση των επιδόσεων, αλλά υπάρχει μια τεράστια προειδοποίηση: οι διευθυντές πρέπει να καταλάβουν πώς πρέπει να έχουν αποτελεσματικές συνομιλίες για την απόδοση με τους υπαλλήλους. Δυστυχώς, η έρευνα του Gallup δείχνει ότι πολλοί  δυσκολεύονται σε αυτόν τον τομέα».

 

Και ενώ οι αλληλεπιδράσεις μπορεί να είναι επώδυνες για τους μάνατζερς, η έρευνα του Gallup διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι, στην πραγματικότητα θέλουν να έχουν συνομιλίες με τους ανθρώπους στους οποίους αναφέρονται στην εργασία τους.

 

Η έκθεση προτείνει στους μάνατζερς να επικοινωνούν με τους εργαζόμενους μεμονωμένα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Αυτό δεν σημαίνει συνεχείς ενημερώσεις προόδου... Οι εργαζόμενοι θέλουν feedback σχετικά με τις επιδόσεις τους, σαφή συζήτηση για τους στόχους και να έχουν την ελευθερία να προσεγγίσουν oι ίδιοι τον διευθυντή τους για να θέσουν ερωτήσεις.

 

«Αντί για ατελείωτα γεύματα, ένας από τους καλύτερους τρόπους για να οικοδομήσουμε μια καλή σχέση με τους υπαλλήλους σας είναι να βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται ότι ακούγονται», έγραψε ο HR guru Kim Scott στο Harvard Business Review.

 

Ο Scott προτείνει τακτικά τετ-α-τετ όπου ο υπάλληλος ορίζει την ατζέντα ενώ τα διευθυντικά στελέχη δίνουν τακτικά σχόλια - τόσο θετικά όσο και κρίσιμα. «Θα δημιουργήσετε καλύτερες σχέσεις, μοιράζοντας τα σχόλιά σας», αναφέρει.

 

Για τα διευθυντικά στελέχη που θέλουν να κάνουν τα πρώτα βήματα για καλύτερες συνομιλίες με τους υπαλλήλους -ή τουλάχιστον για εκείνους που δεν αισθάνονται άβολα- η Gallup προτείνει την κατανόηση των προτιμήσεων επικοινωνίας και του στιλ κάθε υπαλλήλου. 

 

Η εξεύρεση ενός ρυθμού τακτικής και παραγωγικής επικοινωνίας που δεν επηρεάζει την μικροδιαχείριση είναι μια πρόκληση, ανέφερε η έκθεση Gallup. «Αλλά αν η επικοινωνία με τους υπαλλήλους δεν έρχεται φυσικά, το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας διαχειριστής είναι να αρχίσει να το κάνει» σημειώνεται.

 

«Αν και αυτό είναι μια δύσκολη ισορροπία, τίποτα δεν σημαίνει ότι οι μάνατζερς θα πρέπει να σταματήσουν να μιλάνε με τους υπαλλήλους μέχρι να κατανοήσουν τα συμπεράσματα των συνομιλιών απόδοσης», αναφέρει η έκθεση Gallup. «Οι διευθυντές θα πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι εργαζόμενοι θέλουν να αλληλεπιδρούν μαζί τους και να τους μιλήσουν για την εργασία και τη ζωή τους», καταλήγει η έκθεση.

 

Με πληροφορίες από work.qz.com