Επιτέλους, κάποιος άρχισε να ασχολείται διερευνητικά. Με δεδομένο ότι είναι τόσο πολύ προσοδοφόρος η βιομηχανία αυτή, είναι σίγουρο πως αυτή είναι μόνο μία από τις εκατοντάδες εταιρείες, αν όχι η ελάχιστη κορυφή του παγόβουνου. Για να μη μιλήσουμε για τις ίδιες τις εταιρείες των κοινωνικών δικτύων που ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να μην ξέρουν το πρόβλημα.Στα δικά μας, θα ήταν ενδιαφέρον να έψαχνε κανείς στο YouTube τα views των video clips σχετικά νέων τραγουδιών και μερικές φορές και νέων τραγουδιστών, που εκτοξεύονται αμέσως μετά το ανέβασμα σε δεκάδες εκατομμύρια (!).Φυσικά έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία να ξηλωθεί ο στρατός των μισθοτρόλλ των κομμάτων, αλλά με αυτό το ζήτημα δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος.Το φαινόμενο μας αγγίζει ακόμα και αν δεν έχουμε λογαριασμό στο Twitter (ή στο Facebook κλπ), γιατί οι άλλοι κλάδοι της οικονομίας, αλλά και της δημοσιογραφίας και της πολιτικής στρεβλώνονται και παρασύρονται από τη νοθεία των αριθμών.Τα μόνα σχετικώς ανάλογα φαινόμενα που μπορώ να θυμηθώ από το άμεσο παρελθόν είναι η χειραγώγηση (ή και ξεδιάντροπη πλαστογράφηση) των αριθμών πωλήσεων βιβλίων και δίσκων μουσικής και η νοθεία των μετρήσεων τηλεθέασης. Πολύ σοβαρά φαινόμενα και αυτά, αλλά τώρα νομίζω ότι ο κίνδυνος έχει ανέβει λέβελ.
Σχολιάζει ο/η