Littlefinger, στη θεωρία ολα μα κυριολεκτικα ολα είναι ομορφα, η πραξη είναι όμως που ορίζει τοσο τις δυσκολίες όσο και το τι είναι τι. Σου είπα ότι ο μονος τρόπος να εφαρμόσεις την θεωρία σου περι απαγόρευσης θρησκευτικης εκπαίδευσης κατω των 18 χρονων είναι προβληματικος, λ.χ. στην δημοσια παιδεία μπορείς ευκολα αλλά είναι η δημοσια παιδεία αυτη που γαλουχει το θρησκευμα στους ανθρώπους ή το κοινωνικο (ιδιωτικο) περιβάλλον; αρα πρακτικα για να γίνει αυτο που λες θα πρεπει η απαγόρευση (για να πιασει τόπο και να μην είναι μια τρυπα το νερο) να περάσει στον ιδιωτικο τομεα, πώς; δεν υπάρχουν δημοκρατικα εργαλία για αυτο το "πως", θα πρεπει να καταργήσεις επι της ουσίας την ανεξηθρησκεία και την κηδεμονικη ελευθερια (που λειτουργει περισσότερο προς οφελος των μη κυριαρχων ομαδων)Σου έθιξα το αντι-δημοκρατικο "πως" (που εσυ δεν μας διευκρινίζεις παρα δηλώνεις μια "απαγορευση")Σου έθιξα τις μακροπρόθεσμες συνεπειες του μονοπατιου του "πως"Σου έθιξα σε αξιακο επιπεδο εαν η ανεξιθρησκεία είναι αξια ή βολικο εργαλείο που το κρατάμε ή το πετάμε αναλογα με το εαν έχουμε την πολιτικη ευκαιρία να εξουσιάσουμε αντι να εξουσιαζόμαστε( είμαστε καλυτεροι ή απλα αδυναμοι να εξουσιάσουμε; να μια ενδιαφερουσα ερώτηση).Σου έθιξα σε ιστορικο πλαίσιο ότι η μεταφυσικη πίστη δεν "νικάτε" με απαγορευτικες νομοθεσίες, αντέξανε καθαρσεις, διωγμους κτλ αλλα όοοοοχι μια μερικη ηλικιακη απαγόρευση θα τα διορθώσει όλα.... Σου έθιξα ότι το πρακτικο "πως" είναι να δωσεις φιλοσοφικες εναλλακτικες στον φοβο του θανάτου, την άγνοια/δεος της ζωής, στο ψυχολογικο της "κακιας ωρας" κτλ, εκ του αποτελεσματος δεν υπάρχουν αρκετα ικανες εναλλακτικες, εξ ου και στην ολοένα θρησκευτικη απάθεια έχεις αυξηση στην θρησκοληπτικη αντικατάσταση τους με μη θρησκευτικα πλαίσια.Σου θίγω τώρα με τι θα αντικαταστήσεις τον ρολο της θρησκείας ως πολιτιστικο συνδεσμο των κοινωνιών; ναι είναι δυναμη για όλεθρο αλλα και καθημερινη συγκρότηση κοινωνιών, η φιλοσοφία ποτε δεν ήταν σε μεγάλους πληθυσμους ικανη να την αντικαταστήσει, ισως είναι η φυση της να είναι περισσότερο προσωπικη παρα διαπροσωπικη.Και το κυριότερο απο όλα και αυτο έχει να κάνει όχι μονο με σένα ή τις θρησκείες αλλά σε όλα τα διακοινωνικα/αξιακα/πολιτικα θεματα....καλή η Ιδέα αλλά προσπερνάτε την πρακτικη εφαρμογη, αυτη ορίζει τι είναι Δημοκρατικο, τι Φασιστικο, τι Χρησιμο, τι Αχρηστο και τι Επιβλαβες όχι οι προθεσεις.Και εγω θελώ μια κοινωνία χωρίς καταπιεση αλλα γνωρίζω απο την ανθρώπινη Ιστορία ότι όταν η λυση ξεκινα με καλοπροαίρετες απαγορευσεις το μονο που γίνεται είναι εναλλαγη καταπιεστων και όχι κοινωνία διχως καταπίεση. Δεν βιαζομαι να γίνω ο καταπιεστης των καταπιεστών μου, γιατί μονο έτσι μπορώ να είναι καλυτερος τους.Δεν έγραψα τυχαία περι δικτατοριων κτλ. Οι άθεοι ως καταπιεσμένοι έβαλαν το μανδυα του de-facto "σωστου", "δικαιου","προοδευτικου" κτλ, μεγα λάθος και δεν ισχύει μονο για τους αθεους αυτο.Το σχόλιο σου το είχα ήδη διαβάσει, αυτα τα γράφω όχι επειδη επι της ουσιας το ζήτησες αλλα επειδη θεωρω ότι είναι χρησιμο να τα διαβάσουν και άλλοι μη-αθεοι για μη θρησκευτικα/μεταφυσικα θεματα διότι με την σωστή προβολη μπορει να είναι οφελιμο ως αυτοκριτικη στην πράξη χωρίς να αλλάξουν τις αξίες τους(wink wink nudge nudge, νομίζω αυτη την φορα το εγραψα σωστα). Οι καλες Αξίες σε συνδιασμο με κακιστες πρακτικες οδηγουν σε σκοτεινες εποχες.Εχεις αναφαίρετο δικαίωμα να πιστευεις στην θρησκευτικη ανελευθερια μεσω των μερικων απαγορευσεων (με μακροπροθεσμο αποτελεσμα την καθολικη απαγόρευση) για την προώθηση μιας καλυτερης κοινωνίας, απλά η μελλουμενη κοινωνία θα είναι καταπιεστικη και αντι-Δημοκρατικη και δεν μπορεις να την αξιωθεις το αντιθετο.Γενικα αυτο ισχυει για όλους/ολες ανεξαρτήτου Αξιων(Ισοτητα, Φεμινισμος, Θρησκευτικα, Πολιτικα, Ελευθερίες, Ανθρώπινα Δικαιώμα) το ότι μπορουν να επιτευχθουν με μία πληθωρα λυσεων απο τις πιο βίαιες και καταπιεστικες εως τις πιο πασιφιστικες και όλα τα ενδοιάμεσά τους δεν σημαίνει ότι πρεπει να χρησιμοποιουμε ακριτα την πιο βολικη ή ευπεπτη ή συναισθηματικη λυση, ο Τρόπος είναι παντα πιο σημαντικος απο τον ιδιο τον Σκοπο, γιατί στο τέλος οι άνθρωποι θα ζήσουμε όχι τον Ιδεατο Σκοπο αλλα το ατελες αποτέλεσμα του Τρόπου, το αποτελεσμα του Τροπου της μερικης ανελευθερίας σε επιπεδο Ιδεων και Πιστεω μπορει να είναι κατι διαφορετικο από... τι αλλο; ανελευθερο.Littlefinger να μια ωραία συζήτηση που έχουμε ξεχασει, "Περι του Τρόπου ο Λόγος" αντι "Περι των Ιδεων ο Λόγος", στο δευτερο ειναι ευκολο να διαπρεπει κανεις, στο πρώτο όμως;
Σχολιάζει ο/η