ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η παραπάνω αναφορά μου στον Πλήθωνα μπορεί φαινομενικα να έχει μικρη σχεση με το αρθρο όμως ειναι μια εμβληματική φιγούρα του ύστερου 'Βυζαντίου' με κομβικό χαρακτηρα οσον αφορά την σύνδεση της αρχαιοτητας με το σημερα αλλα και την πνευματική επικοινωνία ανατολικής και δυτικής αντιληψης και σκέψης.Επίσης κατα μια διαβολικη συμπτωση ειναι εκει όταν ο πρώτος αρχαιολατρης/ανθρωπιστης απο τη Δύση (Κυριάκος της Ανκόνα μερικα απο τα χειρογραφα του = http://nauplion.net/cyriaco.html) επισκεπτεται την 'Ελλαδα' και τον ιδιο τον Πληθωνα στον Μυστρα σε μια αναζήτηση και καταγραφή σωζωμενων Ελληνικών Αρχαιοτήτων , εξ' ου και η 'τυχαια' συνδεση με το παρον αρθρο.>Μια ματια στο ύστερο Βυζάντιο και τον Νεοελληνικό διαφωτισμό θα ήταν χρήσιμη σε όσους αναμασούν τα Βερεμικά επιχειρήματα περί αρχαιολατρείας των Βαυαρών<Ο Βερεμης δε μου ειναι ιδιαιτερα συμπαθης. Ομως, ναι, η Αρχαιο'λατρεια' και ο Δυτικής προελευσης Φιλελληνισμος ως αφετηρια ενος συγχρονου επισημου αυτοπροσδιορισμος σε συνδυασμό με μια παρωχημενα (19ο αι) Δυτικής 'φιλελληνικης'-προελευσης καχυποψια για τη 'μεσαιωνικη/βυζαντινη' κληρονομια ειναι ενα Τεραστιο προβλημα δυσαρμονιας οσον αφορα την νεοελληνικη ταυτοτητα και αυτοπροσδιορισμό. Θρακιωτες και Ποντιοι με φουστανελα σε γιορτές σχολείων στη Βορεια Ελλαδα ειναι μια αντανακλαση αυτης της δυσαρμονιας. Η επιβολη δηλαδη του συγχρονου επιπλαστου (φαντασιακο) στο διαχρονικο (ο,τι διασωζεται αληθινο μεσω της ιστορικης εξελιξης). Η διεκδικηση εργων πολιτισμικης κληρονομιας εαν αποσκοπει καπου και οχι απλα στην εκτονωση πληγωμενης εθνικης πεηφανειας, πρεπει να ειναι πραξη βαθυτατα συνειδητιποιημενη και πανω απο ολα μελετημενη. Ο Παρθενωνας ειναι μια ξεχωριστη περιπτωση λογω της Εμβληματικότητας του για τον πανανθρωπινο πολιτισμο. Όσον αφορα τις ρωμαϊκες κόπιες και τα Ελληνιστικα αγάλματα υπαρχουν χιλιαδες σε αποθήκες ελληνικων Μουσείων. Ίσως τα πρακτικα προβλημτατα να μην απασχολουν την ελληνικη κοινη γνώμη και να μην τη συγκινουν, όμως ειναι αυτά με τα οποία προσδίδεις αξιοπιστία στην διεδκίκησή σου. Αλλιως το επίπεδο ειναι 'Αϊ αμ γκρηκ αΪ γουοντ το ντρινκ φραππέ (κ αν).Επίσης θα ηθελα να προσθέσω στη λιστα με τα παραμελημενα μνημεια και εκατονταδες Φράγκικα, Βενετικά, Γενουατικα, Κατλανικα που ανηκουν όπως και τα Οθωμανικα και Εβραικα μνημεια οχι μονο σε αλλες πολιτιστικες κοινοτητες αλλα και στις δικες μας.
Σχολιάζει ο/η