ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Η κινδυνολογία για το μετρό της Θεσσαλονίκης και για τα άλλα μεγάλα έργα γίνεται αποκλειστικά για πολιτικούς λόγους. Επιτέλους, δεν ζούμε σε άλλη χώρα, βλέπουμε τι γίνεται και ποιοι αντιδρούν συνέχεια σε οτιδήποτε χρήσιμο για το σύνολο πάει να κατασκευαστεί. Όλα τα άλλα περί μεγέθους πόλεων και για το αν η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το μετρό ή όχι, είναι τουλάχιστον αστεία: Η μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την τελευταία απογραφή ξεπερνάει το 1.100.000 κόσμο και σε έκταση τα 50 χιλιόμετρα μήκος. Αλλά όπως γνωρίζουμε οι απογραφές δεν αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό πληθυσμό των αστικών κέντρων και έχουν μεγάλη απόκλιση, γιατί πολλοί πηγαίνουν να απογραφούν στις ιδιαίτερες πατρίδες τους. Έτσι βλέπουμε πόλεις των 30.000 να αποκτούν απότομα 50.000 και χωριά των 250 κατοίκων να μετατρέπονται σε κωμοπόλεις των 10.000.Ανεπίσημα η Θεσσαλονίκη έχει σήμερα 1.700.000 κατοίκους, όπως η Αθήνα με τον Πειραιά έχουν 5.000.000, ενώ στην απογραφή δείχνουν να έχουν μόλις 3.700.000.Σαφώς λοιπόν, μια πόλη τέτοιου μεγέθους στην Ευρώπη θα είχε μετρό από το 1970, γιατί εκεί θα προέβλεπαν την ανάπτυξη και τη συγκέντρωση του πληθυσμού και θα έφτιαχαναν το έργο από πριν για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις κατοπινές συνέπειες. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί η Θεσσαλονίκη να μην έχει μετρό, που θα διευκολύνει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Οι καλές συγκοινωνίες δεν είναι προνόμιο ορισμένων μόνο.
Σχολιάζει ο/η