Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία

Ο παρενδυτικός κεραμίστας σε μία ιδιαίτερη έκθεση με κεραμικά και με θεματικό άξονα το Brexit και το κλίμα διχασμού στο βρετανικό έδαφος

Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία

Aνήμερα των εκλογών, Πέμπτη 8 Ιουνίου ο Βρετανός εικαστικός Γκρέισον Πέρι, κεραμίστας και παρενδυτικός (με το όνομα Κλερ) έκανε τα εγκαίνια της νέας του έκθεσης με τίτλο Most Popular Art Exhibition Ever! (Η πιο δημοφιλής έκθεση που έγινε ποτέ!) στις Serpentine Galleries, τον εκθεσιακό χώρο των Kensington Gardens, κήποι στο κέντρο του Λονδίνου που συνορεύουν με το Hyde Park.

Πρόκειται για μια έκθεση με κεραμικά, αλλά και κατασκευές από χυτoσίδηρο και μπρούντζο, χαρακτική και ταπητουργία, αντικείμενα υψηλής τεχνικής. Εμφανίζονται σκηνές από τη ζωή ενός τρανς ατόμου όπως είναι και ο ίδιος, ενώ παράλληλα τίθενται ερωτήματα που αντλεί από την πολιτική, τη θρησκεία, τη σεξουαλικότητα, αλλά και τον λαϊκισμό: «Τι είδους τέχνη αρέσει στον κόσμο;», « Για ποιο λόγο πηγαίνουν στις μέρες μας σε γκαλερί;», «Τι είδους τέχνη θέλουν να βλέπουν και ποια θέματα τους αφορούν;», «Ποια είναι η σχέση της παραδοσιακής τέχνης και της κοινωνικής δικτύωσης;».

Επηρεασμένος από την εκπομπή που έκανε για το Channel 4 με τίτλο Grayson Perry: Divided Britain (Η διχασμένη Βρετανία του Γκρέισον Πέρι) και ένα χρόνο μετά τις εκλογές για την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάλεσε μέσω του διαδικτύου το βρετανικό κοινό να συμβάλλει με ιδέες, εικόνες, ατάκες, οτιδήποτε μπορούσε να βοηθήσει να καλύψει τα νέα του κεραμικά. Το αποτέλεσμα είναι δύο υπερμεγέθη βάζα, ένα για τους οπαδούς του Brexit (όπου εμφανίζεται και η μορφή του Φάρατζ) και ένα για εκείνους της παραμονής στην ΕΕ.

Ξεχωρίζουν ασπρόμαυρες ξυλογραφίες, όπως εκείνη όπου μια αρκούδα με κέρατα και χαλκά στη μύτη, ερεθισμένη ερωτικά διασχίζει μία βιομηχανική ζώνη. Στα σωθικά της αναγράφονται οι λέξεις: «ευαίσθητος», «λογικός», «συνετός». Επίσης, μία τεράστια ταπισερί όπου επάνω της αποκαλύπτεται μια διαλυμένη μελαγχολική χώρα, και το μοτοποδήλατο του Πέρι στολισμένο κοριτσίστικα για να μπορεί να κάθεται άνετα με τη φούστα της, το alter ego του, η Κλερ.

 

Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Grayson Perry Matching Pair, 2017 Glazed ceramic Diptych Each: 105 x 51 cm Courtesy the artist and Victoria Miro, London (photograph Robert Glowacki) © Grayson Perry
Grayson Perry, The Digmoor Tapestry, 2016, Tapestry, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Grayson Perry, King of Nowhere, 2015, Cast iron and mixed media, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Grayson Perry, Puff Piece, 2016, Glazed ceramic, Courtesy the artist and Victoria Miro, London Photography: Stephen White © Grayson Perry
Grayson Perry, Puff Piece, 2016, Glazed ceramic, Courtesy the artist and Victoria Miro, London Photography: Stephen White © Grayson Perry
Grayson Perry, Death of a Working Hero, 2016, Tapestry, Courtesy the artist, Paragon Press and Victoria Miro, London, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Grayson Perry, Animal Spirit, 2016 Woodcut printed, Heritage White, Courtesy the Artist, Paragon Press and Victoria Miro, London, Photography: Stephen White © Grayson Perry
O Γκρέισον Πέρι