Ένα βαγόνι γεμάτο ''νεκρούς'' στο μετρό της Αθήνας

Facebook Twitter
54

 

Από το μπλογκ bananas

Άνοιξα τα μάτια λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Αυτό συμβαίνει τις μέρες του άγχους. Πρώτη σκέψη της ημέρας ‘δεν έχω πληρώσει τη δεη’. Γαμώ τη δεή, η επόμενη σκέψη. Το αντίδοτο του άγχους κοιμάται δίπλα μου. Ευτυχώς. Μέχρι να φτάσω στο μετρό η δεη έχει γίνει μια δουλειά που θα ταχτοποιήσω αύριο.

Μπαίνω στο μετρό. Αλλάζω γραμμή στο Σύνταγμα και μπαίνω στο βαγόνι που με οδηγεί στον τελικό προορισμό. Μόλις που πρόλαβα να βρω τη γωνιά μου και να βγάλω το βιβλίο, μια σπαρακτική φωνή από δίπλα επαναλαμβάνει ‘Δε μπορώ να πάρω ανάσα’, ΄Χάνομαι’. Είναι μια γυναίκα γύρω στα 40 με τα ρούχα της δουλειάς. Έχει ιδρώσει, το βλέμμα της φανερώνει απελπισία, δε μπορεί να πάρει ανάσα. Παθαίνει έμφραγμα, κρίση πανικού, τι συμβαίνει; Οι διπλανοί της δεν την κοιτάνε καν. Την πλησιάζω. Δεν κουνιέται κανείς.

Μόνο εγώ την ακούω ρε; Τι γίνεται;

Στη διαδρομή μέχρι την επόμενη στάση, φωνάζει σπαρακτικά πως δεν έχει ανάσα. Κουνάει τα χέρια της για να κάνει αέρα στο πρόσωπο της. Σηκώνεται όρθια, το σώμα της έχει μια κλίση προς τα πάνω σαν να προσπαθεί να βγει πάνω από όλους μας, για να αναπνεύσει.

Δε νιώθετε ρε σείς την απελπισία της;

Η οδηγός του μετρό έρχεται στο βαγόνι μας και με πολύ αυστηρό ύφος της λέει ‘ Σας παρακαλώ κυρία μου, περάστε έξω’. Δε μπορώ να καταλάβω τι γίνεται, γιατί της μιλάει έτσι, τι έκανε λάθος; Τη βοηθάω να βγει έξω. Την ώρα που βγαίνει φωνάζει ‘Είχε σταματήσει για χρόνια. Με έχει πιάσει κρίση πανικού. Χάνομαι’. Ζητάει απελπισμένα ένα μπουκάλι νερό. Το ξέρω ότι δεν έχω στην τσάντα, αλλά κοιτάω. Δε ξέρω τι να κάνω. Ένα μπουκάλι νερό ρε σεις. Ο χρόνος έχει παγώσει στην αποβάθρα. Στην απόλυτη ησυχία μια γυναίκα φωνάζει την απελπισία της. Δε μπορεί να αναπνεύσει. Την ακούτε;

Γιατί κοιτάτε όλοι έτσι; Τι έχετε πάθει ρε; Τι σας συμβαίνει;

Ένας ζωντανός ανάμεσα τους της ρίχνει ένα μπουκάλι νερό στα μαλλιά, μια άλλη ζωντανή της δίνει οδηγίες για βαθιές ανάσες. Συνέρχεται. Ηρεμεί. Η ανάσα της κοπάζει, αλλάζει το βλέμμα της. Ζητάει συγνώμη.

Σας ζητάει συγνώμη ρε.

Πλησιάζει το βαγόνι, κάνει να ξαναμπεί. Δυο γυναίκες γύρω στα 60 δεν την αφήνουν. Απαγορεύεται να μπεις της λένε. Η κοπέλα που την είχε βοηθήσει νωρίτερα κι εγώ από λίγο πιο πίσω τους απαντάμε. Τι σημαίνει απαγορεύεται; Οι πόρτες κλείνουν, η γυναίκα μένει απέξω, το μετρό φεύγει.

Τι συμβαίνει; Υπάρχει κάποιος άνθρωπος εδώ μέσα ή έχετε πεθάνει όλοι ρε σεις;

Κλαίω. Δεν είναι μόνο η απελπισία της και τα σπαρακτικά της λόγια που με έχουν λυγίσει. Είναι που δεν υπάρχουν ζωντανοί. Τι έχουν πάθει; Δε μπορώ να συγκρατήσω με τίποτα τα δάκρυα μου. Τα σκουπίζω. Ό άντρας δίπλα μου με κοιτάει.

Τι με κοιτάς ρε; Κι αυτό σου φαίνεται περίεργο; Νιώθεις ρε;

Κι άλλος ένας ζωντανός, γύρω στα 60, κλαίει κι αυτός. Δεν προλαβαίνω να τα μαζέψω και πέφτουν κι άλλα. Κλαίμε εμείς για σας, τρέχουμε εμείς για σας. Για σας, τα ζόμπι με τις ωτοασπίδες που αγχώνεστε να φτάσετε στη δουλειά σας. Που κοιτάνε παγωμένοι, που μπροστά στην απελπισία του άλλου μάθατε μόνο να παγώνετε. Δε σκεφτήκατε σε καμία στιγμή άραγε πως θα μπορούσατε να είστε εσείς στη θέση της; Δε ξέρω πως τα καταφέρνετε.

Βγαίνω από το μετρό. Θέλω να μιλήσω σε έναν ζωντανό. Τα λέω. Κλαίω. Πρώτα μια περιγραφή, μετά η στεναχώρια και τα δε θέλω να ζω εδώ, κωλοέλληνες.

Εδώ, η ζωή δυσκολεύει. Νομίζεις πως θα την αντέξεις, από τη μία σκέφτεσαι πως εσύ πρέπει να συνεχίσεις να είσαι αυτός που θα βοηθήσεις τη γυναίκα που χάνεται και από την άλλη δεν αντέχεις άλλο να τους κοιτάς όλους αυτούς τους παγωμένους. Τους αδιάφορα παγωμένους.

Καθώς έμπαινα στο γραφείο, με έπιασα να φωνάζω σιωπηλά αυτά που δεν είπα στην 60άρα με το απαγορεύεται. Πόσα ‘εσείς μας φέρατε ως εδώ’ να επανέλαβα άραγε.

Την ξέρω την κρίση πανικού. Είναι μια σκέτη φρίκη. Ωμή απελπισία που σου κόβει την ανάσα. Αυτό που σε πεθαίνει όμως δεν είναι αυτό. Θάνατος είναι αυτά τα εκατοντάδες όρθια και καθιστά ζόμπι που παρακολουθούσαν. Τα σώματα τους έχουν παγώσει από το θάνατο. Η μόνη με ζεστό ακόμα χνώτο φώναζε ‘χάνομαι’ και 4-5 ζωντανοί της κρατούσαν το χέρι. Αυτοί, οι μόνοι ζεστοί.

Αρχείο
54

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

12 σχόλια
Διάβασα το άρθρο γιατί νόμιζα ότι επρόκειτο για το κλασσικό αντιτρομοκρατικό πείραμα "πτήση με νεκρούς" και σκέφτηκα ότι θα είναι κάποια extreem παραλλαγή... , μας πλάνεψες!!!Δεν είμαι σίγουρη αν διάβασα για μια κρίση πανικού σε μετρό της Αθήνας ή για έναν βομβαρδισμό με νεκρούς στο Βελιγράδι, το δράμα πάντως ήταν το ίδιο. Screw Κυριούλες, screw κολωέλληνες , screw μετρό
Κάθε μέρα γίνονται και πολλά καλά σ αυτήν την πόλη. Απορώ αν έχεις γράψει ποτέ κάτι καλό που είδες, ή αν είδες ποτέ κάτι καλό. Έχεις την τύχη να ζεις σε μια από τις πιο ζωντανές πόλεις του κόσμου και το μόνο που έχεις να πεις είναι ότι γίναμε όλοι ζόμπι εκτός από σένα και μερικούς άλλους; Έχεις ταλέντο στο γράψιμο, δεν το αμφισβητώ καθόλου, ειλικρινά με κατέβαλε η ιστορία σου. Αν δεν την παρουσίαζες σαν πραγματικό περιστατικό θα σου έδινα τα συγχαρητήρια μου. Να σου πω και μερικά άλλα πράγματα που συμβαίνουν κάθε μέρα στο μετρό. Οι άνθρωποι χαρίζουν τα εισιτήρια τους με χαμόγελο. Πάντα,μα πάντα όταν κάποιος μεγάλος μπαίνει σε ένα βαγόνι οι νέοι του δίνουν τη θέση τους. Θα μπορούσα να γράψω και άλλα πολλά, αλλα δεν υπάρχει λόγος. Σε πια ζόμπι αναφέρεσαι; Μήπως ζούμε σε διαφορετική πόλη ή σε διαφορικό χρόνο και δεν το έχω καταλάβει;
Το κείμενο είναι εξαιρετικά γραμμένο. Δεν ξέρω γιατί κάποιοι νιώθουν πως πρέπει να επικεντρώνονται μόνο στα επιμέρους. Δε νομίζω ότι το κύριο ζήτημα ήταν αν είχε πάθει κρίση πανικού ή αν την είχε πιάσει η καρδιά της. Αλλά η αποξένωση. Που πονάει όταν πέφτεις επάνω της...
γιατί σημασία έχει και τι ακριβώς λέει ένα κείμενο (αυτό που αποκαλείς "επιμέρους"), όχιτα όμορφα καλολογικά στοιχεία και οι κομψοί συμβολισμοί. Αυτά έχουν σημασία για τη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ και όχι για τα άρθρα γνώμης.
γιατί σημασία έχει και τι ακριβώς λέει ένα κείμενο (αυτό που αποκαλείς "επιμέρους"), όχιτα όμορφα καλολογικά στοιχεία και οι κομψοί συμβολισμοί. Αυτά έχουν σημασία για τη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ και όχι για τα άρθρα γνώμης.
Από τα + και -- που βλέπω, και κυρίως από τα πολλά "μη ενδιαφέρον" σε σχόλια που πρόσκεινται θετικά για το άρθρο, καταλαβαίνω ότι όλοι οι Αθηναίοι δεν αντέχετε την αλήθεια σας: ότι , ναι ρε γαμώτο, είστε ζόμπι. Ρωτήστε, εμάς, της περιφέρειας... Ο ξένος μπορεί να καταλάβει καλύτερα τους κατοίκους μιας πόλης από έναν κάτοικο. Κι έχετε αλλοτριωθεί, το ξέρετε. Αλλά δεν αντέχετε να το ακούτε μου φαίνεται lifoπαιδα... Ένα από τα πολλά περιστατικά που μου συνέβησαν στην Αθήνα, ως επισκέπτρια, ήταν να πέσω, να μην μπορώ να σηκωθώ και να μην σταματάει κανείς να μ ερωτήσει αν είμαι καλά (δεν είχα την αξίωση φυσικά να με βοηθήσει να σηκωθώ...). Σερνόμουν στο πεζοδρόμιο μέχρι που βρήκα ένα πεζούλι να στηριχτώ και να σηκωθώ.Μέρα μεσημερι στην Αθήνα. : )
"Πραγματικά, λέτε να έβγαζα συμπέρασμα για 6.000.000 Αθηναίους από ένα πέσιμο;"Το επαρκές δείγμα πάντως για να βγάλεις συμπέρασμα για 6.000.000 άτομα είναι περίπου 2.000 και κάτι μου λέει ότι ξεπερνά πάρα πολύ όχι μόνο τον αριθμό των ατόμων με τα οποία ήρθες σε απευθείας επαφή, αλλά και το σύνολο των κατοίκων του χωριού σου.
Σιγά ρε πρωτεύουσα, βάστα.Δέκα μέρες στην Αθήνα, άνετα συναντάς 2000 άτομα. Κάτι το μετρό, κάτι ενα μοναστηράκι, τα πιασες τα 2000.Σορρυ, δεν ήξερε να κάνει γκάλοπ για να σε ικανοποιήσει.
Μια ωραία ιστοριούλα για τους υπνωτισμένους....Αυτή την προπαγάνδα με τους "κωλοέλληνες" τι την χρειάζεσαι...;Πήγαινε ζήσε στην αίγυπτο να σε βιάσουν κι εσένα 100 άτομα... πήγαινε ζήσε στο αφγανιστάν να υπάρχεις ως πράγμα... Πήγαινε ζήσε σην πολιτισμένη γερμανία να πεθαίνεις και να πατάνε δίπλα από το κεφάλι σου για να περάσουν...Καλές και οι ιστορίες αλλά να προσέχουμε τι λέμε οι κωλοανθέλληνες...
ή απλά πήγαινε ζήσε σε μια άλλη Ευρωπαική πόλη οπου δεν θα σε βιάσει κανείς και επίσης δεν θα ψοφάς της πείνας. Αλλά βέβαια δε βολέυει αυτό, ας μιλήσουμε για την Αίγυπτο.
Και ομως εχουμε γινει ετσι παθων εγω ο ιδιος επαθα παρομιο περιστατικο και κανεις δεν με ρωτησε αν θελω βοηθεια η να μου προσφερει ενα μπουκαλι νερο ρε διαολε.
στο μετρο εισαι δεν εισαι σε πουλμαν στη κουβα να καλημεριζεις απο οδηγο μεχρι γαλαριακαι αν εχεις προβλημα οχι μη μπαινεις στο μετροεχω ανθρωπους που παθαινουν κρισεις πανικου, σεβονται τον εαυτο τους και περπατανε, τους βοηθαει και να ηρεμουν
''Σέβονται τον εαυτό τους'' λεει. χαχαχα''Έχω ανθρωπους που παθαίνουν καρδικά επεισόδια ρε σεις, αλλά αυτοί σέβονται τον εαυτό τους και παραπατάνε και μετά πεθαίνουν ήσυχα, τους βοηθάει να ηρεμούν''
Πολύ πιασάρικο κείμενο, αλλά τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο Μπιμπιπ. Δυστυχώς, είναι τόσο εξαρτημένοι από την ασφάλεια οι άνθρωποι που τους τρομάζει πάρα πολύ ότι μπορεί κάποια στιγμή να μη βρεθεί κάποιος δίπλα τους να τους δώσει ένα μπουκάλι νερό. Αλλά μαντέψτε: Δε θα πάθετε κάτι αν δεν πιείτε νερό εκείνη την ώρα!
Δεν ήθελα να περάσω το μήνυμα της μπορώ-να-τα-κάνω-όλα-μόνος-μου-κι-αν-βρεθώ-σε-μεγάλη-ανάγκη-μπορώ-και-πάλι [δύσκολο τελικά να βάζεις παύλες ανάμεσα σε ΚΑΘΕ λέξη! Δεν το ήξερα...]Πιο γενικά μιλώντας, το κείμενο μιλάει για την αποξένωση και ίσως την αλλοτρίωση. Ο τρόπος είναι αυτός που με ξένισε και με απώθησε γιατί πώς να κρατήσεις τη φλόγα ζωντανή όταν φωνάζεις και κοιτάς το αρνητικό αντί το θετικό; Όποιος έγραψε το κείμενο αυτό, θεωρώ ότι το έγραψε εν βρασμό ψυχής και ότι ίσως να έχει και ψιλομετανιώσει που εκφράστηκε έτσι [υπόθεση εργασίας κάνω, ΟΚ?]. Αλλά, έλα που με τη δημοσιοποίηση, ειδικά σε μεγάλης αναγνωσιμότητας "μέρη", κάπου αποκτά και κύρος η όποια άποψη.. Καλή καρδιά να έχουμε, τα μάτια μας ανοιχτά και την καρδιά μας επίσης. Όσο για την εξάρτηση απ΄την ασφάλεια για την οποία μίλησες, πόσο συμφωνώ δεν μπορώ να σου πω, αλλά είναι άλλο θέμα νομίζω.. Έτσι το νιώθω, τέλος πάντων.
Εγώ θεωρώ πως είσαι ένας εξυπνάκιας του διαδικτύου. Τι επαγγέλεσαι, ψυχολόγος, κοινωνιολόγος, γιατρός σκέτο τι ακριβώς; Γιατί τα ωραία λόγια δεν σημαίνουν και ωραίες πράξεις, όπως την πλήρη αδιαφορία που είμαι σίγουρος πως θα έδειχνες και συ στο βαγόνι.Λίγο συναίσθημα δεν βλάπτει αδερφέ. Άν δεν έχεις συνηθίσει να διαβάζεις κείμενα που δεν στοχεύουν μόνο στο μυαλό αλλά και στην ψυχή. Άν τα θεωρείς κλαψιάρικα, πήγαινε διάβασε κανονικές ειδήσεις και όχι κάποιο κοινωνικό σχόλιο. Χαιρετισμους.
Πολύ όντως πιασάρικο και το ψευδώνυμο σου....αν και από ότι φαίνεται η πολλή θεωρητική ψυχολογία σε έχει κάνει να λες άλλα αντι άλλων. Αν και προφανέστατα δεν έχεις καμία σχέση με το άθλημα. Αν είχες, θα ήξερες ότι η κρίση πανικού δεν έχει να κάνει με τη λογική και δεν μπορείς να την ελέγξεις με τη λογική. Αν ήταν έτσι θα ήταν πανεύκολο να την ξεπεράσεις. Οπότε οι "μαντικές" ικανότητες δεν βοηθάνε (έλεος...κανένας ψυχολόγος δεν θα μιλούσε έτσι). Όπως και θα ήξερες (και εσύ και ο μπιμπιπ - ξερόλας) ότι το νερό είναι καταπραϋντικό για τα νεύρα και ότι για να ζητά ο άλλος απελπισμένα νερό, σημαίνει ότι αυτό έχει ανάγκη. Η κρίση πανικού δεν είναι επιληπτική κρίση για να "απαγορεύεται" να πιεις νερό ή οτιδήποτε άλλο. Και που' σαι μπιμπιπ... άσε και τίποτα να πέσει κάτω. Μια και ξέρεις από ψυχολογία, θα ξέρεις ότι αυτό ακριβώς που κάνεις είναι η ζωντανή απόδειξη αυτού που λέει ο/η stunder για σένα. Ψυχαναγκασιτκούλης...... :-) Να το κοιτάξεις.
Ο οδηγός έκανε καλά που είπε στην κυρία να βγει έξω. Το ίδιο και οι δυο κυρίες που δεν της επέτρεψαν την επανείσοδο. Όποιος ξέρει τί βοηθάει και τί όχι στην κρίση πανικού, καταλαβαίνει τι λέω. Το πώς ερμήνευσε ο άνθρωπος που έγραψε το κείμενο αυτό τις κινήσεις του οδηγού και των κυριών, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Κρίνοντας κι απ΄την ευκολία που χαρακτηρίζει (ζόμπι, νεκροί, ζωντανοί, ζεστοί, παγωμένοι), μάλλον πρόκειται για άτομο που δεν έχει καταλάβει ότι αυτό που παίζει ρόλο στη ζωή είναι τι κάνεις και πώς το κάνεις κι όχι αυτά που λες.. Απ΄όσο διάβασα στο κείμενο, άλλοι ήταν αυτοί που συνέτρεξαν σε βοήθεια. Ο γραφών απλά έβγαλε τα σωψυχά του, ΟΚ δικαίωμά του. Θα είχε άλλη βαρύτητα αυτή η κατάθεση ψυχής αν είχε πράξει, καθώς λέει ότι ξέρει από κρίσεις πανικού. Τέλος, και πιο σημαντικό απ΄όλα, θα μπορούσε κάλλιστα να είχε αναδείξει το θετικό, το γεγονός ότι υπήρξαν άνθρωποι που βοήθησαν στην πράξη. Τότε, ναι, θα επρόκειτο για ένα πραγματικά ωραίο κείμενο που εμπνέει. Αλλά, το δράμα πουλάει. Γιατί δεν κάνεις ένα πείραμα, lifo? Βάλε τους συντάκτες σου να γράψουν για καθημερινά, δύσκολα περιστατικά από δυο όψεις, τύπου άσπρο-μαύρο, νεκροί-ζωντανοί, ζόμπια και λοιποί. Και μετά, μέτρα σχόλια και επισκέψεις.
Πολύ σωστός. Μια ένσταση μόνο. Δεν είναι όλα τα κείμενα για να "πουλήσουν". Κάποια γράφτηκαν, γιατί αυθεντικά έτσι το βιώνει ο γραφών. Νομίζω, πως στο συγκεκριμένο κείμενο υπάρχει ένα υπαρκτό παράπονο το οποίο μάλιστα, το ακούω συνεχώς τελευταία. Προφανώς και η σκέψη "είναι ζόμπι" παντρεύεται αυτόματα με το "ευτυχώς, εγώ ακόμα ζω", το οποίο προφανώς και έχει ανάγκη κάποιος που μόλις ξύπνησε είπε "δεν έχω πληρώσει την δεη". Από κει και πέρα όμως, είτε μερικοί το βιώνουν έτσι, είτε όντως οι άνθρωποι τείνουν να ζομπάρουν, το γεγονός είναι πως όλο και πιο πολύ, οι άνθρωποι νιώθουν μόνοι τους. Γιατί, το κείμενο αν ένα υποσυναίσθημα περιγράφει (το ουρλιάζει αν θέλεις), είναι ΜΟΝΑΞΙΑ.Υγ: Η μοναξιά είναι ο προσδιορισμός συγκεκριμένης μορφής φόβου. Ο φόβος του "κάτι γίνεται και τελικά κανείς δεν είναι εκεί", που μόλις το αντιλαμβάνεσαι φοβάσαι το "είμαι με τόσο κόσμο γύρω μου και είμαι μόνος μου". Η βασική ασφάλεια που έχεις από πάντα -του "κόσμου" γύρω σου-, ξαφνικά καταρρέει. Σαν την ασφάλεια του δαπέδου που καταρρέει -σαν να ήταν αιώνιος μύθος- σε σεισμό. Υγ1: "Τέλος, και πιο σημαντικό απ΄όλα, θα μπορούσε κάλλιστα να είχε αναδείξει το θετικό, το γεγονός ότι υπήρξαν άνθρωποι που βοήθησαν στην πράξη. Τότε, ναι, θα επρόκειτο για ένα πραγματικά ωραίο κείμενο που εμπνέει"Αν εξαιρέσεις ότι όντως είναι κάτι που σαν συναίσθημα βγάζει αρνητικό πρόσημο και άρα δεν εμπνέει -δεν περιμένεις κάποια συνέχεια από σένα αφού το διάβασες-, κατά τα άλλα είναι απλά η σκοπιά που το βλέπει. Μισογεμάτο και μισοάδειο που λέμε στην φιλοσοφία του μπακάλη? Ε κάααπως έτσι. Διαφωνείτε συναισθηματικά, δεν έκανε λάθος.
πρέπει να διαβάσετε και παλιότερα ποστ όπου επεκτείνει την έννοια των νεκρών στους πρώην συναδέλφους της με παιδιά, οι οποίοι "δεν ξέρουν τι πάει να πει ζωή (=μπαράκια στα Εξάρχεια)".Η απόλυτη ρηχότητα.
Κάτι ενοιωσες να σε αφορά ε; Τόσο πάθος υποστήριξης στα ζόμπι, πρώτη φορα.Που ο οδηγός έκανε καλά που της είπε να περάσει έξω...Ότι οι πραξεις μετράνε στη ζωή και όχι τα λόγια, θα το διάβασες σε κανα γκομενοφωτογραφικό ποστ στο facebook.Οτι δηλαδή είναι το ίδιο να την πετάξει έξω με τις κλωτσιές και να την βγάλει έξω με ευγενικό τρόπο και να τη βοηθήσει, αφου και τα 2 έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Ότι κάθησες και πρόσεξες και ανέλυσες καταστάσεις και συμπεριφορές απο το κείμενο, καταλάβαμε ότι είναι μια κραυγή αγωνίας " Ποιος είσαι εσυ μωρέ που γραφεις τέτοια κείμενα και τραβάς την προσοχή απο πάνω μου που την αξίζω πιο πολύ απο σένα"."Κατσε να βάλω εγώ σε σειρά τις λέξεις όμορφα και ωραία - γιατί ναι είμαι και πολυ καλός στη γραφή- και να γράψω τα αντίθετα απο αυτά που είπες και μα σε ακυρώσω" Ότι σε ένα τετοιο κείμενο, βρήκες αρνητικό ...τι να πω. Αισθηματα διαβασαμε.Συναισθήματα βιώσαμε. Πότε μας έγινες εσύ ATHENS CSI .Εγω λεω να ανακρυνεις ολους που ελαβαν μερος στο περιστατικό για να βγάλεις πόρισμα.
Δε θα αναφερθώ στις ενέργειες που έγιναν ως προς την κρίση πανικού. Αλλά το γεγονός ότι έχεις την πεποίθηση πως ο σκοπός αυτού του κειμένου ήταν η επίτευξη του ωραίου και το να διεγείρει την έμπνευση χρησιμοποιώντας κατά τα δικά σου δεδομένα ένα ηθικό δίδαγμα κάνει το όλο ζήτημα αξιοθρήνητο. Δεν κινούνται ολα γυρω από μια χρησιμοθηρική αντίληψη! Δεν αποσκοπεί ουτε στο να αρέσει ουτε στο να αποτελέσει την έμπνευση. Το να εκθέτεις τις απόψεις σου και την προσωπική οπτική από τηνοοποία βλεπεις τα πράγματα δεν ειναι απαραιτήτως με σκοπό να 'πουλήσει' όπως προανέφερες. Και τονίζω πως δεν αναφέρομαι καν στο πως εξέλαβε ο γραφών το περιστατικό γιατι ειναι λογικό πως ο καθένας θα δρούσε εντελώς διαφορετικά και θα σχημάτιζε διαφορετικές απόψεις πάνω στο συμβάν.