ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ωωω! Ο Νίκος Τσεπέτης συναντά τη Ροζίτα Σώκου (ζωντανή) Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Τζόια Κόκλα/ LIFO

Ωωω! Ο Νίκος Τσεπέτης συναντά τη Ροζίτα Σώκου (ζωντανή)

0

Παρασκευή 16:00 μμ, πρώτο τηλεφώνημα.

Ποιος είναι; Όχι δεν με ξυπνήσατε. Απ’ το symbol; Ναι το ξέρω. Δεν μου άρεσε το εξώφυλλο που κάνατε στον Μάριο. Ο Φραγκούλης είναι μία από τις καλύτερες φωνές στον κόσμο και όχι ένα μοντέλο. Μα θέλετε αλήθεια να μου πάρετε συνέντευξη; Απορώ τι ενδιαφέρον βρίσκετε σε μια γριά γυναίκα (γέλια); Καλά έλα αύριο στο σπίτι μου γύρω στην μία. Φωτογραφίες; Α όχι παιδί μου δεν γίνεται, τα μαλλιά μου είναι χάλια. Την Τετάρτη πάω στις Κάνες και θα πάω να τα φτιάξω εκεί, με είκοσι ευρώ μου τα κάνουν όλα και βάψιμο και χτένισμα, εδώ είναι τόσο ακριβά, δεν συμφέρει. Καλά καλά, έλα και το συζητάμε. Πάρε και το κινητό μου: έξι, εννιά, τριάντα εφτά, καρέ του άσσου και ενενήντα έξι που γεννήθηκε και η εγγόνα μου η Λαβίνια. Μου αρέσουν οι συμβολισμοί; Όχι καλέ! Απλά όταν είσαι στην ηλικία μου ψάχνεις να βρεις τρόπους για να θυμάσαι. Από που βγαίνει το Λαβίνια; Μα από το «Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» ένα από τα αγαπημένα μου έργα.

Σάββατο 13:00 μμ, διαμέρισμα στο Παγκράτι.

Στο Χολ τέσσερις κούτες με τάπερ που ξεχειλίζουν. Στο σαλόνι φωτογραφίες του Νουρέγιεφ και του Μάριου Φραγκούλη.

Θα πιεις κάτι; Τίποτα; Όπως νομίζεις. Είναι λίγο ακατάστατα, κάτσε όπου θες. Να σήκωσε την γάτα και κάτσε εκεί. Γιατί έχω τόσα τάπερ; Ναι....ξέρεις όταν αγόρασα καινούριο ψυγείο μου είπαν πως πρέπει να βάζω τα φαγητά μέσα σε τάπερ. Ήρθε αυτή η Κυρία Ελένη και ήταν τόσο συμπαθητική. Έλεγε «αυτό είναι πολύ ωραίο, είναι Βερσάνζε», αντί για Βερσάτσε και «έφαγα μια φοβερή μπριζζζόλα», ήταν τόσο χαριτωμένη η καημενούλα που τα αγόρασα όλα. Μα καλά για τα τάπερ μού κουβαλήθηκες; Πως ξεκίνησα να γράφω; Λοιπόν ο παππούς μου ήταν ο Φώτης Μιχαηλίδης που είχε τα μακαρόνια Μίσκο. Από πέντε χρονών με πήγαινε στο Θέατρο. Καθόμασταν μπροστά εμείς και πίσω, στην δέκατη τέταρτη πάντα σειρά, η καμαριέρα. Θυμάμαι όταν είδα τον Οιδίποδα  του Βεάκη. Θα μουν εφτά-οχτώ χρονών. «Το έργο είναι λυπητικό, δεν μου αρέσει», είπα και αυτός μου απάντησε, «σκάσε και βλέπε». Τι εποχές! Θυμάμαι την Φρειδερίκη να κάθεται δίπλα μου λουσμένη στα ρουμπίνια.

Έχω πολλούς φίλους, δεν είμαι από αυτές που έχουν λίγους και στενούς, εγώ έχω μια στρατιά, μόνο που οι πιο πολλοί είναι δυστυχώς νεκροί.

Ποια είναι η πιο σημαντική μου στιγμή στο Θέατρο; Μα νομίζω «Οι Τρωάδες» του Τσαρούχη. Είχα φτάσει αργοπορημένη στην πρεμιέρα και μόλις έκατσα πίσω πίσω σε εκείνα τα ερείπια που γίνονταν η παράσταση και είδα τα αγόρια ντυμένα φαντάρους και την Σαπφώ Νοταρά, έβαλα τα κλάματα και δεν μπορούσα να σταματήσω. Τον αγάπησα πολύ τον Τσαρούχη, ήταν ο πνευματικός μου πατέρας.

Τι θα πάω να κάνω στις Κάνες; Μα καλά πώς πετάγεσαι από το ένα θέμα στο άλλο; Με ζαλίζεις! Κάθε χρόνο πάω εδώ και πενήντα χρόνια, είμαι πλέον σαν institution εκεί. Μόνο που οι περισσότεροι που ήξερα έχουν πια πεθάνει. Εκεί γνώρισα και τον άνδρα μου. Ποιους άλλους; Καλέ όλους! Τον Ομάρ Σαρίφ, με τον οποίο είχαμε ένα πολύ χαριτωμένο φλερτ, τον Ρενέ Κλαιρ, τον Μάρλον Μπράντο και άλλους πολλούς. Ο Ομάρ Σαρίφ ήταν υπέροχος, πραγματικός τζέντλεμαν. Μας μάζευε όλους και μας πήγαινε να φάμε στο Αμπασαντέρ. Όχι δεν ήταν ο πρώτος μου έρωτας. Ο πρώτος ήταν ο Γιάννης Ξενάκης. Δεν έχεις φανταστεί την καλλονή του! Είχε θείο σώμα. Γυμναζόταν συνέχεια. Αν ήμουν ερωτευμένη με τον Νουρέγιεφ; Ναι καλέ, το ξέρουν και οι πέτρες αυτό. Όχι δεν μιλάω πια για τον Ρούντολφ, να πάρεις το βιβλίο μου να το διαβάσεις, θα το ευχαριστηθείς πολύ. Ο Γιάννης Δαλιανίδης μου έλεγε πως διάβαζε κάθε μέρα τρεις σελίδες για να μην το τελειώσει γρήγορα. Είναι πραγματικά απολαυστικό. Περίμενε να σου φέρω ένα.

Σηκώνεται και βγαίνει από το σαλόνι. Σε μια γωνιά δίπλα στην τηλεόραση στοιβαγμένες δεκάδες βιντεοκασέτες, Ροσελίνι, Αντονιόνι, Ταρκόφσκι, Γκοντάρ αλλά και Κανελλόπουλoς και Αβδελιώτης. Γυρνάει μετά από πέντε λεπτά κρατώντας ένα αντίτυπο του βιβλίου που έγραψε για τον Νουρέγιεφ.

Ωωω! Ο Νίκος Τσεπέτης συναντά τη Ροζίτα Σώκου (ζωντανή) Facebook Twitter
Η Ροζίτα με τα εγγόνια της... Φωτ.: Σπύρος Στάβερης/ LIFO

Άργησα γιατί κοιτούσα και ένα ψωμί που έβαλα να ψήσω για να το πάρεις μαζί σου, καλά ούτε ένα καφέ δεν θες; Τι λέγαμε; Α, δεν με άφησες να τελειώσω πως ξεκίνησα το γράψιμο. Ο πατέρας μου αρρώστησε όταν ήμουν εφτά και πέθανε όταν ήμουν δεκατέσσερα. Από τα εφτά ως τα δεκατέσσερα του έκανα την νοσοκόμα. Δεν πήγα σχολείο, έκανα κατ’ οίκον μαθήματα. Αλλά είχαμε μια τεράστια βιβλιοθήκη και όλη την ώρα διάβαζα. Βολταίρο, Χάξλευ και άλλα πολλά, φυσικά στο πρωτότυπο. Εκεί γεννήθηκε και η αγάπη μου τόσο για το γράψιμο όσο και για την μετάφραση βιβλίων, κυρίως επιστημονικής φαντασίας.

Ε ναι, στο γυμνάσιο πήγα σχολείο αλλά το βαριόμουν φρικτά. Συνήθως έλυνα σταυρόλεξα την ώρα του μαθήματος.

Άσε μου να σου τελειώσω με τον Τσαρούχη. Στην Κατοχή κάναμε πολύ παρέα. Του πήγαινα και λίγο λάδι και κανένα μακαρόνι. Αυτός με απέτρεψε από το να γίνω ζωγράφος. Ναι εγώ ήθελα να γίνω ζωγράφος αλλά ο Γιάννης μου είπε πως δεν έχω κανένα σπουδαίο ταλέντο. Τον άκουσα και έτσι γλίτωσα από την δυστυχία του να κάνω κάτι στο οποίο θα ήμουν μέτρια. Για αυτό σιχαίνομαι όλες αυτές τις καινούριες εκπομπές  που προσπαθούν να κάνουν  τα παιδιά τραγουδιστές σε ένα μήνα. Τους γεμίζουν αέρα τα μυαλά και όταν μετά αποτυγχάνουν είναι κατεστραμμένοι άνθρωποι. Εμείς στο «Να η ευκαιρία», τους βοηθούσαμε, δεν τους εξευτελίζαμε. Στην αρχή βαριόμουνα αλλά μόλις ήρθε στην επιτροπή και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος πέρασα καλά γιατί μαλώναμε και είχε πλάκα. Μου έλεγε, «καλά δεν σε συγκινεί αυτό το τραγούδι που μιλάει για ένα γέρο που πεθαίνει φτωχός πάνω σε ένα παγκάκι», και εγώ του απαντούσα ότι κλαίω μόνο όταν στερεύει ένα ποτάμι.

Γιατί χώρισα; Πάλι αλλάζεις θέμα, θέλω να δω τι θα γράψεις. Χώρισα γιατί πιστεύω πως ο γάμος είναι μια δυστυχία. Θέλω να κοιμάμαι και να 'ρθουν οι φίλοι μου τα μεσάνυκτα να μου κτυπήσουν την πόρτα και να με ξυπνήσουν χωρίς να  δίνω λογαριασμό σε κανένα. Και έχω πολλούς φίλους, δεν είμαι από αυτές που έχουν λίγους και στενούς, εγώ έχω μια στρατιά, μόνο που οι πιο πολλοί είναι δυστυχώς νεκροί.

Πάντως είμαστε πολύ τσαούσες οι γυναίκες, διαόλου κάλτσα! Το ξέρεις αυτό το δημοτικό τραγούδι με την αδελφή του Αδριανού; Όχι; Καθόταν λέει ο Βασιλιάς με τον Αδριανό στου πλάτανου την ρίζα και λέγανε πόσο εύκολες είναι οι γυναίκες.«Έχω και εγώ μιαν αδελφή, μα  αλήθεια δεν πλανιέται», λέει ο Αδριανός. Πικάρεται ο Βασιλιάς και του προτείνει να βάλουν στοίχημα. Αν η αδελφή ενέδιδε θα του έπαιρνε το κεφάλι, αν όχι θα έχανε το βασίλειο του. Τέλος πάντων για να μην στα πολυλογώ πήγε ο Βασιλιάς στο σπίτι του Αδριανού και ζήτησε να δει την αδελφή του. Αυτή υποψιαζόμενη τι την ήθελε, ντύνει την Δούλα της, της βάζει μαργαριτάρια στην πλεξούδα και δακτυλίδι στο χέρι και την στέλνει. Ο Βασιλιάς δεν καταλαβαίνει ποια είναι, κοιμάται μαζί της και εκεί γύρω στα μεσάνυκτα και στις γλυκές αυγούλες της κόβει την πλεξούδα και της παίρνει το δακτυλίδι. Το πρωί κατεβαίνει στην πλατεία θριαμβολογώντας και έτοιμος να σκοτώσει τον Αδριανό. Πάνε στην αδελφή του και της λένε να τρέξει γιατί ο Αδριανός «χαλιέται» δηλαδή θα τον σκοτώσουν. Αυτή ντύνεται, στολίζεται, χίλιοι, λέει, κρατάνε την μπέρτα της και πάει στην πλατεία. «Καληνημέρα άρχοντες και όλο το αρχοντολόι», και γυρίζει απότομα στον Βασιλιά, «τον άνδρα με τα κόκκινα ποτέ μου δεν τον είδα». Ο Βασιλιάς αρχίζει να την βρίζει, «δεν θυμάσαι μωρή που κοιμηθήκαμε στο ίδιο προσκεφάλι και  πάνω στα μεσάνυκτα  σου έκοψα την κοτσίδα;», «εμένα;», λέει αυτή, «κοιτάτε κύριοι, μου λείπει η κοτσίδα μου ή μπας το δακτυλίδι; Ή λείπει απ’τα μάγουλα η ροδοκοκκινάδα; Εσένα όμως Βασιλιά σου λείπει η αρχοντιά σου, με την δουλεύτρα μου έπεσες και δούλος μου λογάσαι και πάρε το μουλάρι σου να πας να φέρεις ξύλα!».

Τέτοια γράφανε κάποτε οι Έλληνες. Πρέπει να φύγεις; Αντίο.

Δευτέρα 10:00 πμ, δεύτερο τηλεφώνημα.

Εμπρός! Γεια σου Νίκο. Καλά, άντε έλα να με βγάλεις φωτογραφίες. Θα πάω για χάρη σου στον Άγγελο να φτιάξω τα μαλλιά μου. Έλα από εκεί γύρω στις δύο που θα έχω τελειώσει. Σου άρεσε το ψωμί; Όχι παιδί μου δεν με ζάλισες που άλλαζες συνέχεια θέμα, σε συμπάθησα πολύ.

Δευτέρα 13:55 μμ, κομμωτήριο Άγγελος.

Nίκο! Εδώ είμαι. Αυτή εδώ είναι η Έφη που με κουρεύει τριάντα χρόνια. Ξέρεις ο Άγγελος έχει ένα μεγάλο προσόν. Ξέρει να διαλέγει πάντα αγόρια και κορίτσια που δεν κουτσομπολεύουν. Βαριέμαι τρομερά την φλυαρία. Με την Έφη μιλάμε λίγο για τα παιδιά μας και μετά λύνω σταυρόλεξα καθώς με χτενίζει. Ξέχασα να σου πω για το καινούριο βιβλίο που ετοιμάζω. Λέγεται ¨Οι άνδρες της ζωής μου¨, και είναι όλοι μέσα. Ο Νουρέγιεφ, ο Ομάρ Σαρίφ, ο Ξενάκης, ο παιδικός μου φίλος Νίκος Γεωργιάδης που ήταν ο μεγαλύτερος σκηνογράφος όλων των εποχών, ο Τσαρούχης και τόσοι άλλοι. Και ο Μάριος Φραγκούλης φυσικά που είναι το τελευταίο δώρο που μου έκανε ο Θεός. Ήταν αυτός που με έσωσε από την κατάθλιψη. Όταν πέθανε ο Νουρέγιεφ, χρυσέ μου επιτέλους! Σου είπα να μην με ρωτάς λεπτομέρειες, σου είπα να διαβάσεις το βιβλίο μου, δεν το ξεκίνησες; Ωραία, λοιπόν όταν πέθανε ο Νουρέγιεφ, και σε παρακαλώ να μην αλλάξεις θέμα πάλι, είχα πάθει κατάθλιψη για ενάμιση χρόνο. Δεν έβγαινα καθόλου. Ένα βράδυ γινόταν μια γιορτή προς τιμήν του Μίμη Πλέσσα στο Χάραμα. Με πήρε ο φίλος μου ο Δαλιανίδης για να πάω. Αν μου αρέσει η Αλίκη Βουγουκλάκη; Πολύ! Η Εβίτα της ήταν πολύ καλύτερη από εκείνης της αγγλίδας, ξέρεις που πήρε τον ρόλο γιατί ήταν φιλενάδα του Γουέμπερ. Τέλος πάντων με παίρνει ο Γιάννης και μου λέει να πάω, «να με αφήσετε όλοι ήσυχη», του φωνάζω και του κλείνω το τηλέφωνο. Και εκεί γύρω στα μεσάνυκτα κάτι με πιάνει, ντύνομαι, βάφομαι και βγαίνω έξω, αφού ο ταξιτζής τρελάθηκε, «κυρία Ροζίτα που πάτε τέτοια ώρα;».

Φτάνω στο Χάραμα, γεμάτο φίλους που είχα να τους δω καιρό, κάθομαι σε ένα τραπέζι και δίπλα μου είναι η Ρένα Βλαχοπούλου με τον ανιψιό της τον Μάριο. Αυτό ήταν! Με το που μου χαμογέλασε τα ξεπέρασα όλα, και την κατάθλιψη και τα βρογχικά και το μπαστούνι ακόμα πέταξα και δες με πως περπατάω πια. Θες να μου τραβήξεις και μια φωτογραφία στο ταμείο την ώρα που πληρώνω; Κάτω δεν κατεβαίνω, βαριέμαι!

Όχι δεν είμαι ερωτευμένη με τον Μάριο είμαι πολύ μεγάλη πια για όλα αυτά, τον αγαπάω όμως πολύ. Ο τελευταίος έρωτας της μακριάς μου ζωής ήταν ο Νουρέγιεφ και, όπως πολύ καλά ξέρεις, δεν μιλάω ποτέ για αυτόν!

_______

Η συνέντευξη είχε δοθεί το 2001 

Συνεντεύξεις
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ