Τα ιδανικά που ενέπνεαν τον Παλαμά δεν είναι απαραίτητο να τα ενστερνίζονται όλοι. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ούτε τους κάνει χειρότερους «Έλληνες». Στην πραγματικότητα, δεν λέει τίποτα. Το να επιμένουμε να χρησιμοποιούμε τον Παλαμά και τον Σολωμό για να αποδώσουμε κάποιο υποτιθέμενο κύρος και – κυρίως – για να δικαιολογήσουμε τον Κατσίφα και τις πράξεις του (γιατί ουσιαστικά αυτό κάνουμε) αποδεικνύει την μεροληψία μας. Το επιχείρημα ότι τρεις φορές έχει απελευθερωθεί η Βόρειος Ήπειρος από τον ελληνικό στρατό λογίζεται ως εθνικισμός γιατί αφενός βρισκόμαστε εν καιρώ ειρήνης και όχι πολέμου και αφετέρου γιατί το χρησιμοποιούν ως επιχείρημα εθνικιστές και ακροδεξιοί, σχεδόν αποκλειστικά. Και δεν κάνουμε μάθημα με μπλε ποδιές στο δημοτικό σχολείο των σέβεντις για να τραγουδάμε «έχω μιαν αδερφή, κουκλίτσα αληθινή». Το ότι ο νεκρός ήταν Έλληνας πολίτης είναι επιβαρυντικό και για τον ίδιο όσον αφορά το συμβάν αυτό καθαυτό, αλλά και για το εθνικό συμφέρον. Απορώ ειλικρινά τι δεν καταλαβαίνεις. Πως είναι δυνατόν να μην εμπίπτουν οι εθνικιστικού χαρακτήρα ενέργειες του ΚΑΙ στο κοινό ποινικό δίκαιο; Γιατί (απ’ ότι έχω καταλάβει) ένας πολίτης του δικού μας κράτους (και ασχέτως του τι είχε προηγηθεί εκείνη την ημέρα ή τις προηγούμενες δεκαετίες) άρχισε να πυροβολεί σε ξένο έδαφος σε μία (κατά τα άλλα) ημέρα γιορτής. Έτσι δεν είναι; Γιατί επισήμως, όσο κι αν ανατριχιάζουν μερικοί, ξένο έδαφος είναι. Εκτός αν προτείνεις να κάνουμε κανένα ντου για να το ξανακάνουμε δικό μας με τυμπανοκρουσίες και τζουμ – ταρατατζούμ. Αν αυτό επιθυμείς, πάσο. Αλλά τουλάχιστον παραδέξου το. Και παραδέξου το που σε κατατάσσει αυτοδικαίως αυτή σου η επιθυμία, αν όντως είναι υπαρκτή. Ως τότε, κοροϊδία είναι να ωρυόμαστε με ιερά αγανάκτηση για το «εθνικό συμφέρον» υποκρινόμενοι ότι δεν καταλαβαίνουμε τα προφανή. Αν πάραυτα όντως δεν τα καταλαβαίνουμε, τότε το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Επίσης, τεραστίου μεγέθους κοροϊδία (μια και έκανες εσύ την σύγκριση στο προηγούμενο σχόλιο) είναι να ωρυόμαστε μεν για την (πασιφανέστατη όντως) απόπειρα συσκότισης του περιστατικού από τις αλβανικές αρχές (ενός περιστατικού που είναι πολύ πιθανόν να ήταν δολοφονία αλλά δυστυχώς ΔΕΝ μπορούμε να είμαστε απολύτως σίγουροι για αυτό αν όντως υπήρξε ανταλλαγή πυροβολισμών μεταξύ του Κατσίφα και της αστυνομίας – ακόμα περισσότερο αν αυτό συνέβη με υπαιτιότητα του νεκρού) και από την άλλη να σφυράμε κλέφτικα όσον αφορά την (επίσης πασιφανέστατη) απόπειρα συσκότισης των ελληνικών αστυνομικών αρχών που χειρίστηκαν επί τόπου το συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα την (αποδεδειγμένα πλέον, μετά και τις σημερινές αποκαλύψεις) ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ του επίσης Έλληνα πολίτη Κωστόπουλου στην Ομόνοια. Ένα συμβάν για το οποίο κάποιοι πανηγύριζαν όταν με βάση το αρχικό πόρισμα των ιατροδικαστών δεν χαρακτηρίστηκε (δικαίως) ως αυτό που πραγματικά φαινόταν εξ αρχής. Ξαναλέω λοιπόν, γιατί αυτό πρέπει να γίνει σαφές: είναι τεράστιο λάθος να εξηγούμε ή να δικαιολογούμε τον πιθανό ακροδεξιό εκτροχιασμό του Κατσίφα με βάση το που έζησε και πως. Γιατί με αυτή την λογική όλη η μειονότητα θα έπρεπε να πίνει νερό στο όνομα της ακροδεξιάς. Και όταν εξηγούμε ή δικαιολογούμε έτσι τα γεγονότα είναι σαν να την παραδίδουμε εμείς οι ίδιοι στις ανοιχτές της αγκάλες. Και παίζουμε το παιχνίδι της, εκτροχιάζοντας εμείς οι ίδιοι το τρενάκι από τις ράγες. Είναι πραγματικά απορίας άξιον το ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν κάτι τόσο προφανές.Επίσης, όποιος εκθέτει ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας και τις ζωές άλλων συμπατριωτών μας σε κίνδυνο (ενεργώντας μάλιστα αυτοβούλως) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΣ. Είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι «εχθρός» της πατρίδας. Είναι εθνικά ΕΠΙΖΗΜΙΟΣ. Οι πράξεις του ΔΕΝ ήταν εθνικά συμφέρουσες και θα μπορούσαν να έχουν πολύ χειρότερες και εθνικά επιζήμιες συνέπειες. Αυτό που οφείλουμε όλοι εμείς ως Έλληνες είναι να εστιάσουμε σε αυτό και να τις καταδικάσουμε. Και να αναζητήσουμε την αλήθεια και τις ευθύνες καθενός με αμεροληψία, δίχως συναισθηματισμούς και προκαταλήψεις, πιέζοντας με αποφασιστικότητα για την αποκάλυψη της, ακόμα κι αν αυτή πονάει, ακόμα κι αν η άλλη πλευρά παρουσιάζει εμπόδια. Αυτό είναι το εθνικά συμφέρον. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά.
Σχολιάζει ο/η