ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

> το ανδρικό μου πρότυπο υπήρξε ο πολυαγαπημένος μου Έκτορας. Προέβλεπε την πτώση της Τροίας, αλλά θεωρούσε καθήκον του να την υπερασπιστεί μέχρι τέλους. Πήρε την απόφαση να μονομαχήσει με τον Αχιλλέα, μολονότι γνώριζε το αποτέλεσμα. Ο Έκτορας, ο ευγενέστερος των ομηρικών ηρώων.«Ο πραγματικός τραγικός ήρωας» κατά τον [Καστοριάδη](http://bit.ly/104l9es):> Dans Homère, les personnages les plus émouvants, le plus humains ce sont pas les Grecs, ce sont les Troyens, c'est Hector. La vraie figure tragique héroique de l'Iliade n'est pas Achille, c'est Hector qui va être tué. Et Andromache est une figure extraordinaire.> η αγαπημένη μου φιλόλογος τον είχε αποκαλέσει «ήρωα με παντούφλες».Να σχετίζεται άραγε με τον γερμανό [Pantoffelheld](http://bit.ly/11GX7mB) (Pantofell = παντόφλα + Held = ήρωας) , δηλαδή αυτόν που τον κάνει η γυναίκα του ό,τι θέλει;> (Mitte 19. Jh.). Nach alten dt. Rechtsbräuchen gilt der Schuh als Symbol der Macht und Herrschaft, daran anknüpfend wird der Pantoffel, der Hausschuh, scherzhaft zum Sinnbild des häuslichen Regiments der Ehefrau. Vgl. unter dem Pantoffel sein, stehen ‘dem Willen der Ehefrau unterworfen sein’ (2. Hälfte 18. Jh.).(Μέσα 19ου αι.). Κατά τα παλαιά γερμανικά δικαϊκά έθιμα, το υπόδημα θεωρούνταν σύμβολο της δύναμης και κυριαρχίας, εξ ου η παντόφλα –το υπόδημα για μέσα στο σπίτι– χιουμοριστικά ως σύμβολο της κυριαρχίας της συζύγου μέσα στο σπίτι. Πρβλ. «είμαι κάτω από την παντόφλα», «υποτάσσομαι στη θέληση της συζύγου» (δεύτερο ήμισυ του 18ου αι.).
Σχολιάζει ο/η