ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Καταρχήν: άλλο Δήμος Θεσσαλλονίκης, άλλο Θεσσαλονίκη. Το μετρό δεν θα εξυπηρετεί τον δήμο Θεσσαλονίκης μόνο, αλλά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα που έχει πολύ περισσότερους δήμους και πληθυσμό κοντά στις 800.000. Άρα να μην κάνεις χρήση των αριθμών που εξυπηρετούν το επιχείρημά σου. Δέυτερον: η σύγκριση με πόλεις του εξωτερικού ή και με την Αθήνα είναι ατυχής. Η κάθε πόλη έχει τη δική της γεωγραφία και ιδιομορφία. Ο σχεδιασμός των συγκοινωνιών πρέπει να γίνεται με βάση αυτές και φυσικά λαμβάνοντας υπόψιν επιτυχημένα παραδείγματα από άλλες περιοχές. Τρίτον: το μετρό στη Θεσσαλονίκη έτσι όπως κατασκευάζεται είναι μάλλον και κατά τη δική μου γνώμη πολύ ακριβό χωρίς λόγο. Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που θα μπορούσε πολύ άνετα να εξυπηρετηθεί από μία μεικτή μορφή υπόγειου και επίγειου σιδηρόδρομου σε συνδυασμό με τραμ για τους κάθετους άξονες αλλά και θαλάσσια συγκοινωνία που θα λειτουργούσε συμπληρωματικά. Έχουν υπάρξει στο παρελθόν πολύ αξιόλογες προτάσεις. Η επιλογή να γίνει όλο το έργο υπόγειο ήταν μάλλον πρόταση από κάποιους με λίγη φαντασία και απωθημένο αυτών που την ενέκριναν, γιατί θεωρούν ότι η Θεσσαλονίκη είναι αρκετά "μεγαλούπολη" για να διαθέτει υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Τέτοιο πολιτικοί με το σύνδρομο του επαρχιωτισμού πέρασαν πολλοί από την πόλη. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Παπαγεωργόπουλο και την επιλογή του π.χ. να ονομαστεί το νέο κτίριο των δικαστηρίων "δικαστικό Μέγαρο". Το θεωρώ btw πολύ γελοίο όνομα, οπότε περνάω από μπροστά δεν μπορώ να συγκρατήσω τα γέλια μου. Σε αυτό να προσθέσουμε και το αιώνιο σύμπλεγμα κατωτερότητας πολλών Θεσσαλονικέων πολιτικών σε σχέση με την Αθήνα. Αυτό είναι γενικό σε όλη την Ελλάδα. Για αυτό φυσικά οι πόλεις μας είναι τόσο άσχημες σε γενικές γραμμές. Όλες μιμήθηκαν έναν (ανύπαρκτο) αστικό σχεδιασμό που συνέβη στην πρωτεύουσα, λες και οι τσιμεντένιοι όγκοι της Κυψέλης και των Πατησίων ήταν αναγκαίοι στη Λάρισα και στις Σέρρες. Αυτά από εμένα. Υ.Γ.: αυτό ότι η Γερμανία έχει μετρό σε 4 πόλεις, από ποια πηγή το έχουμε; Έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά το μετρό σε τουλάχιστον 6 πόλεις της Γερμανίας: Βερολίνο, Αμβούργο, Μόναχο, Κολωνία, Στουτκάρδη, Νυρεμβέργη. Υπενθυμίζω ότι όλα τα παραπάνω δίκτυα είναι μεικτά: επίγεια και υπόγεια. Το ποσοστό αυτών είναι ανάλογο με την αστική πυκνότητα των περιοχών που εξυπηρετούν. Π.χ. στο Βερολίνο είναι ασφαλώς ως επί το πλείστον υπόγειο, όχι όμως και στη Στουτκάρδη.
Σχολιάζει ο/η