Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ένα νέο έργο του KAWS πρωταγωνιστεί στην αυγουστιάτικη Νέα Υόρκη

Παρά τις αντιρρήσεις του κόσμου της τέχνης για την καλλιτεχνική του υπόσταση  το Rockefeller Center του ανέθεσε να παρουσιάσει το έργο του SHARE.

Ένα νέο έργο του KAWS πρωταγωνιστεί στην αυγουστιάτικη Νέα Υόρκη

Ταλαντούχος, αμφιλεγόμενος, πρόσωπο της εποχής μας, ο καλλιτέχνης KAWS ή κατά κόσμον Μπράιαν Ντόνελι που διάλεξε το καλλιτεχνικό του όνομα επειδή τους άρεσαν τα γράμματα αυτής της λέξης όπως τα έβλεπε στον τοίχο, είναι ένα φαινόμενο, ο «εφευρέτης» μια ποπ φιγούρας, ενός «COMPANION» που έχει γίνει ένα από τα πιο διάσημα σύγχρονα έργα, άμεσα αναγνωρίσιμο και σαν εμπορικό σήμα.

Παρά τις αντιρρήσεις του κόσμου της τέχνης για την καλλιτεχνική του υπόσταση  το Rockefeller Center του ανέθεσε να παρουσιάσει το έργο του SHARE, ένα γλυπτό του που τοποθετήθηκε στο Rockefeller Center's Center Plaza μέχρι τον Οκτώβριο του 2021. Αυτό θεωρείται στη Νέα Υόρκη ύψιστη τιμή για έναν καλλιτέχνη που μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου τα έργα του καταλαμβάνουν το μουσείο του Μπρούκλιν με την έκθεση KAWS: WHAT PARTY.

Με την ανάθεση αυτή ο KAWS συμμετέχει σε μια ομάδα παγκοσμίου φήμης καλλιτεχνών που έχουν εκθέσει δημόσια έργα τέχνης μεγάλης κλίμακας στο Center Plaza. Το έργο βρίσκεται σε διάλογο με την ιστορία και το πλαίσιο μιας ιστορικής περιοχής του αστικού κέντρου. Η φιγούρα SHARE, σύμφωνα με τον καλλιτέχνη ενσαρκώνει μια μυριάδα συναισθημάτων που πολλοί από εμάς βιώνουμε αυτή τη στιγμή. Η φιγούρα στέκεται κάπως σφιγμένη σαν τρομαγμένη και κρατά ένα μικρό ομοίωμά της σαν συντροφιά και παρηγοριά.

Ο KAWS συχνά εκμεταλλεύεται και αντλεί έμπνευση από κινούμενα σχέδια της ποπ κουλτούρας, σχηματίζοντας ένα μοναδικό καλλιτεχνικό λεξιλόγιο. Μπορεί και συνδυάζει σκληρά στοιχεία που δίνουν έμφαση στη γραμμή και το χρώμα με τους υβριδικούς χαρακτήρες που έχει πλάσει με εκλεπτυσμένο χιούμορ και αποκαλύπτοντας μια προσεκτική αλληλεπίδραση με καταναλωτικά προϊόντα. Η τιμή των έργων του δείχνει ότι μπορεί να είναι και έργο τέχνης και απλώς ένα παιχνίδι αφού μπορείς να το βρεις από δέκα δολάρια σε μπλούζες, μπρελόκ, κούπες ή να το αγοράσεις ένα σε δημοπρασία έναντι οκταψήφιου αριθμού.

Οι επικριτές λένε ότι αυτό δεν είναι τέχνη, αλλά αυτό δεν πτοεί τον καλλιτέχνη που πιστεύει -όπως και ο Κιθ Χάρινγκ στην εποχή του ότι η τέχνη πρέπει να είναι προσιτή, να μπορεί να αποκτηθεί σε οποιαδήποτε μορφή από όποιον το επιθυμεί. Το έχει καταφέρει χάρη σε μια παγκόσμια γλώσσα που δημιούργησε που αλληλοεπιδρά με εκατομμύρια ανθρώπους μέσα από τις φιγούρες του.

Το έργο του KAWS ανατρέπει τις προσδοκίες για την εστέτ αντιμετώπιση της τέχνης κάτι που φαίνεται έχει μεγάλη ανταπόκριση αφού η απίστευτη ανταπόκριση των επισκεπτών στο μουσείο του Μπρούκλιν αποδεικνύει την οικειότητα των έργων του που μιλάνε με δυνατή φωνή στο κοινό. Άλλωστε ο ίδιος έχει πει πολλές φορές ότι τα έργα του θέλει να φέρνουν χαρά και έμπνευση στο μεγάλο κοινό. Και μέχρι σήμερα το έχει καταφέρει.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο KAWS έχει χτίσει μια επιτυχημένη καριέρα με δουλειά που δείχνει με συνέπεια την στάση του και τον ασεβή τρόπο με τον οποίο  αντιμετωπίζει τη σύγχρονη τέχνη.

Η εκλεπτυσμένη γραφική του γλώσσα αναζωογονεί την εικονογράφηση με μεγάλες, τολμηρές χειρονομίες και παιχνιδιάρικες περιπλοκές. Η δουλειά του KAWS έχει εκτεθεί εκτενώς σε διάσημα ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων πρόσφατων ατομικών εκθέσεων στην Εθνική Πινακοθήκη της Βικτώριας, στην Αυστραλία (2019), στα Μουσεία του Κατάρ, (2019), στο μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ντιτρόιτ (2019), στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σεντ Λούις, (2017) · Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Φορτ Γουόρθ, (2016) που ταξίδεψε στο Μουσείο Γιουζ, στην Κίνα (2017) και στο Yorkshire SculpturePark, στο Ηνωμένο Βασίλειο (2016). Αυτή τη στιγμή έχει ατομικές εκθέσεις στο Μουσείο του Μπρούκλιν, στη Νέα Υόρκη και στην Πινακοθήκη Mori Arts Center, Τόκιο.