Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ακρίβεια: Οι μειώσεις που θα δουν από αύριο οι καταναλωτές στο ράφι του σούπερ μάρκετ

Η ακρίβεια καλπάζει και η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει φρένο - Σε λίγες ημέρες θα φανούν οι μειώσεις

Ακρίβεια: Οι μειώσεις που θα δουν από αύριο οι καταναλωτές στο ράφι του σούπερ μάρκετ

Από αύριο, Παρασκευή, ξεκινά η εφαρμογή τεσσάρων νέων μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, με στόχο τη μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα προϊόντα του σούπερ μάρκετ. 

Το πρώτο μέτρο για την ακρίβεια είναι η μείωση των εκπτώσεων των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30% και η μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή, με μείωση των τιμών. Αυτό οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης. 

Αυτό αφορά γενικά καθαριστικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Η μέση μείωση τιμών χονδρικής ανά κατηγορία προϊόντος, σύμφωνα με το υπουργείο:

Κατηγορία προϊόντος    Μέση μείωση
Βρεφικές και παιδικές πάνες    -18,1%
Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner    -17,0%
Απορρυπαντικά πιάτων    -16,0%
Καθαριστικά παντός είδους    -15,8%
Απορρυπαντικά ρούχων    -15,6%
Οδοντόκρεμες    -15,1%
Σαπούνια    -12,7%

Μέση μείωση τιμής σε 108 διαφορετικά brands, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης:

Ακρίβεια: Άλλα 3 μέτρα για την ακρίβεια 

Επιπλέον, ορίστηκε πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Αυτό ισούται με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων.

Με τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση μειώνονται οι αρχικές τιμές προμήθειας μεσοσταθμικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 μήνες) και 2ης (6-12 μήνες) βρεφικής ηλικίας, αναφέρει το υπουργείο Ανάπτυξης. «Δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές (περίπου 15%) θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι», συμπληρώνεται στην ίδια ανακοίνωση. 

Παράλληλα, από το μέτρο κατά της ακρίβειας που απαγορεύει στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες σε αυτά, εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ. ρούχα).

Τέλος, το τέταρτο μέτρο κατά της ακρίβειας υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων τα τα πωλούν στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing).