Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
NEVERMIND

Τα νέα κατεστραμμένα έργα του Bleeps και οι «αναρχικοί» της φακής

Αν δεν ξέρεις τις θες να πεις, γιατί φωνάζεις;

 Είναι τέτοια η εμμονή τους με τον Bleeps που ακόμα και η καταστροφή παραπέμπει στο έργο του street artist στην Ερμού που έγινε πέρσι τα Χριστούγεννα

 

Στις φωτογραφίες του ποστ τα κατεστραμμένα έργα του Bleeps στην περιοχή του Μεταξουργείου. Η καταστροφή έγινε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Είχα αναφερθεί ξανά στο θέμα το περασμένο καλοκαίρι με αφορμή την καταστροφή των έργων του στα Εξάρχεια. Χτύπησαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, την λευκή μπογιά και το «Α» που παραπέμπει «και καλά» στην «Αναρχία»(σ.σ Σε πολλά εισαγωγικά η λέξη γιατί μόνο αυτό δεν είναι).

 

Αρχικά να σας πω τι ακριβώς συμβαίνει με τον Bleeps. Οι τακτικοί αναγνώστες του blog μπορεί να έχετε διακρίνει ένα είδος εμμονής με το έργο του και τον ίδιο και μάλλον έχετε δίκιο. Θεωρώ ότι είναι μια από τις πιο δυνατές, για να μην πω η πιο δυνατή, φωνή των αθηναϊκών τοίχων αυτή την στιγμή. Τα έργα του είναι ένας σχολιασμός των κοινωνικοπολιτικών καταστάσεων που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας. Η δουλειά του μοιάζει με ένα ημερολόγιο όπως έχει πει ο ίδιος, το οποίο καταγράφει όλα αυτά για τα οποία συζητάμε από την μέρα που ξέσπασε η κρίση. Ανεργία, μετανάστευση, απονομή δικαιοσύνης, ρατσισμός, καταναλωτικές συνήθειες κ.τ.λ Είμαι θαυμαστής του έργο του διότι δεν χρησιμοποιεί μόνο μια αναγνωριστική φιγούρα για να ομορφύνει ένα τοίχο (όπως κάνουν τόσοι τους οποίους δεν κατακρίνω) αλλά θέλει να περάσει ένα μήνυμα. Το μήνυμα του είναι δυνατό και άμεσο. Δεν έχω ιδέα ποιος είναι, δεν τον έχω συναντήσει ποτέ και τα έργα του στους τοίχους έγιναν η μόνη αφορμή να επικοινωνήσω μέσω μειλ μαζί του για μια συνέντευξη που μπορεί να έχετε διαβάσει.

 

Κουμουνδούρου: Πάνω απο το έργο του για το σύστημα Υγείας οι καταστροφείς έκαναν αυτό. Cute?

 

Ερχόμαστε τώρα στην καινούρια καταστροφή του έργου του στην περιοχή του Μεταξουργείου. Τα έργα του τολμώ να πω ότι ήταν ένα κόσμημα για την συγκεκριμένη «ευαίσθητη» περιοχή. Καταστράφηκε το έργο του απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου με το μήνυμα «Και η Υγεία Καπούτ». Ήταν ένα από τα πιο «ζωντανά» γκράφιτι της Αθήνας. Κάθε πρωί που πήγαινα στη δουλειά έβλεπα κάτω από το έργο του πρεζάκια, άστεγους, όσους δεν είχαν στον ήλιο μοίρα να κοιμούνται δίπλα σε χαρτόκουτες. Ήταν ένα ειρωνικό φόντο για την αρρώστια όχι μόνο του συστήματος Υγείας αλλά και ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Καταστράφηκε ανάμεσα σε άλλα η γυναικεία φιγούρα στην Αχιλλέως που κρατούσε ένα χαρτόνι με την επιγραφή «Hopeless» και γύρω-γύρω γραμμένα όλα αυτά που προκαλούν απόγνωση στο σημερινό άνθρωπο: Καπιταλισμός, αδικία, διαφθορά και τόσα άλλα. Η γνωστή κοριτσίστικη φιγούρα και αυτή στην Αχιλλέως δεν γλίτωσε από τους καταστροφείς ούτε το έργο του στην Μυλλέρου για το δικαστικό σύστημα.

 Μυλλέρου: Κρίση μεγαλομανίας. Banksy ή τρεις λαλούν και δυο χορεύουν;

 

 

Το πιθανότερο είναι να έχετε βρεθεί σε παρέες όπου κάποιος για να πει την άποψη του για κάποιο θέμα «πατάει» πάνω στην φωνή του άλλου. Δεν ακούει τον συνομιλητή του, δεν τηρεί τις παύσεις του διαλόγου, δεν αφήνει χώρο στον άλλο να μιλήσει. Το πιθανότερο αυτά που λέει είναι χιλιοειπωμένες κοινοτυπίες (αγένεια και μπαρουφολογία αρκετές φορές ταυτίζονται) αλλά πρέπει να τα πει σαν πληρωμένη καταπιεσμένη πανελίστρια (σ.σ Δεν είναι τυχαίο που οι πανελίτριες μέσα στην κρίση συνεχίζουν να βγάζουν μεροκάματα. Εξυπηρετούν και αυτές κάποια ανάγκη του κοινού). Οι καταστροφείς λοιπόν, αυτούς τους αγενείς τύπους μου θύμισαν. Δεν έχουν τι να πουν αλλά πρέπει να μιλήσουν. Θέλουν να τραβήξουν την προσοχή έτσι για το γαμώτο σαν «καταπιεσμένη πανελίστρια». Καταστρέφουν επειδή δεν μπορούν να δημιουργήσουν.

 

Αχιλλέως: "Μαμά όταν βγαίνω τα βράδια να ξέρεις ότι έχω ένα στόχο στη ζωή. Μην ανησυχείς"

 

 

Γκρεμίζουν επειδή δεν χτίζουν. Φωνάζουν γιατί δεν έχουν μάθει να μιλάνε. Τα παιδάκια αυτά πρέπει να αφήσουν στην άκρη «αναρχίες», «επαναστάσεις», και πάνω από όλα τις εφηβικές μπούρδες. Όταν βρουν τι θέλουν να πουν ας το γράψουν δίπλα-δίπλα στα έργα των άλλων. Δεν χρειάζεται να πατάνε πάνω σε άλλους. Άδειοι τοίχοι υπάρχουν άφθονοι στην Αθήνα, το θέμα είναι τι έχεις να πεις, αν έχεις να πεις κάτι. Όσο για τον Bleeps, τα έργα του είναι σαν την Λερναία Ύδρα. Ένα καταστρέφουν πέντε δημιουργεί. Δεν θα γλιτώσουν έτσι από αυτόν. Ευτυχώς για εμάς...

 

 

Υ.Γ

 

Το τελευταίο του έργο στην Ομόνοια. Μια φιγούρα και τέσσερις λέξεις λένε τα πάντα για αυτό που ζούμε σήμερα

 

TAGS:  ΓΝΩΜΕΣ   STREET ART  
48 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
O.Arapis O.Arapis 13.3.2013 | 01:09
Aν θελει να σεβαστουν τα εργα του ας τα κανει σε ιδιωτικο χωρο. Τον ιδιο σεβασμο δικαιουμαι και εγω σαν θεατης που δεν θελω να βλεπω με το ζορι τα εργα του στο δρομο χωρις να το επιλεγω..αυτο ισχυει για ολους τους "street artists" οι οποιοι κατα 98% ειναι κακιστοι εικονογραφοι, ο συγκεκριμενος δε ειναι και τρομερα γλυκαναλατος, κατι σαν Λαζοπουλος των γκραφιταδων.
avatar φις 13.3.2013 | 09:10
καλά ρε παίκτη από ότι βλέπεις στο δρόμο οι "street artists" βρήκες να πεις πως δεν σέβονται.
Ε ναί! Τι χειρότερο απο το να βλέπεις μαλθακά έργα τέχνης στους δρόμου άμα είσαι σκληρός ωσάν τον Mad Max. Να ομορφύνει η πόλλη? Στα @@ μας...Σεβασμός και μλκίες... Όλα στάχτη, προκειμένου να ταιριάξουν στην κοσμοθεωρία μας. Έτσι Αράπη? Σωστός? Ε? Μεγάλε Βαν Γκόγκ?
**πόλη και ουχί "πόλλη"... Αη μπέγκ γιορ πάρντον φορ δίς..
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (5) ΟΧΙ (4)
O.Arapis O.Arapis 13.3.2013 | 14:51
Ναι ρε μπατμαν. Τα "εργα"¨του συγκεκριμενου ειναι χειροτερα και απο ζαχαρουχο νουνου. Βρισκω τον οποιοδηποτε αδειο τοιχο απειρως πιο ενδιαφερον θεαμα.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (19) ΟΧΙ (24)
Peiratis Peiratis 13.3.2013 | 12:15
Προσβαλεται δηλαδη (με το συγκεκριμενο)η αισθητικη σου? Και γιατι δεν ξεκινας με τις διαφημησεις; αυτο σε πειραξε; Και τωρα δηλαδη που το μουτζουρωσες η αισθητηκη σου αποκατασταθηκε; 40 ατομα βρηκαν το πανω σχολιο καλο;;; street artist σε ιδιωτικο χορο;; τι αλλο θα ακουσουμε....
O.Arapis O.Arapis 13.3.2013 | 14:54
Εγω το μουντζουρωσα? Ολα τα γκραφιτι τα βρισκω κιτς και κακα. " street artist σε ιδιωτικο χορο;;" δεν το επιασες καπετανιο, αστο αλλη φορα..
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (11) ΟΧΙ (9)
savvas savvas 14.3.2013 | 00:28
σα να διαβάζω αυριανή το 1988, τι μου θυμίσατε...
Dimitris Kakogirou Dimitris Kakogirou 13.3.2013 | 01:35
Το να καταστρέψουν τον "κόσμο" των άλλων φαίνεται να είναι για αυτούς πολύ πιο σημαντικό από το να δημιουργήσουν τον δικό τους. Αυτό που ζητούν με τόση επιμονή είναι να γίνουμε ΟΛΟΙ σαν αυτούς, τα δικά τους θέλω να γίνουν και δικά μας.
Με το ζόρι, με την βια, το δικό τους μόνο πολίτικο φόντο να υπάρχει και κανένα άλλο.
Είναι και αυτοί (όπως οι θρησκόληπτοι, οι οι κομμουνιστές, οι φασίστες) απόλυτα πεπεισμένοι πως βρήκαν την μοναδική αλήθεια, ουαί και αλίμονο σε οποίον δεν την αποδέχεται.
Μια ακόμα μορφή ολοκληρωτισμού πρεσβεύουν, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.
mafalda mafalda 13.3.2013 | 01:57
Συμφωνώ ότι είναι κρίμα για τις τοιχογραφίες γιατί μπορεί να είναι ωραίες, συμβολικές κλπκλπ, αλλά η "καταστροφή" είναι κομμάτι της street art. Ότι βρίσκεται στο δημόσιο χώρο, οφείλει να δέχεται και δημόσια κριτική (μας αρέσει-δεν μας αρέσει). Αλλιώς καταλήγουμε με κομμάτια τοίχων με street art μέσα σε γκαλλερύ και σαλόνια.
Το πως θα είναι ο δημόσιος χώρος στο οποίον όλοι μας εκτιθέμεθα δεν πρέπει να το αποφασίζει ο εκάστοτε γκραφιτάς αλλά όλοι μας ως κοινότητα μέσω των θεσμών μας! Ο γκραφιτάς ας κάνει ότι νομίζει στους τοίχους το δικού του διαμερίσματος. Καμία όρεξη δεν έχω να μάθω τις μουτζούρες του ούτε και την άποψη του περί αισθητικής..
Bakaka μήπως ήθελες να βάλεις Μ αντί για Β στο nick σου?
Μήπως λέω...
cooluser cooluser 13.3.2013 | 10:19
Πολλά έργα διαφόρων καλλιτεχνών ή μη καταστρέφονται, δεν είναι κάτι καινούριο. Γιατί δίνετε μια επιλεκτική έμφαση και πως γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται π.χ. για προσωπικές διαφορές μεταξύ τους, αντί για "μανία καταστροφής από απολίτιστους μπαμπουίνους" όπως το παρουσιάζετε;
Επίσης έχω την εντύπωση ότι είναι "ΟΙ" Bleps (εξού και το "s" στο τέλος, αλλιώς θα ήταν Bleep) και όχι "O" Bleeps.
avatar
Ανώνυμος/η 13.3.2013 | 22:48
εχω δει ενα documentary γι την street art της Αθηνας και ξερω σιγουρα οτι ειναι ενας. Μπορει να το χρησιμοποιει σαν ρημα, ποιος ξερει, παντως ειναι σιγουρα ενας
cooluser cooluser 14.3.2013 | 10:03
Πάντως φαίνεται να έχει ξεκινήσει σαν ομάδα. Δεν ξέρω αν στη συνέχεια διασπάστηκε και ένα από τα μέλη κράτησαν το όνομα της ομάδας σαν προσωπικό τους όνομα, μου φαίνεται κάπως χαζό σαν επιλογή.

"Bleeps.gr είναι το όνομα μιας ομάδας νέων που ασχολείται με την πολιτικοποιημένη τέχνη των δρόμων τα graffiti και τα stencils. Το μήνυμα τους άκρως αντικαπιταλιστικό και μάλιστα με πατριωτικές αναφορές και συμβολισμούς στα έργα τους."

Παράγραφος 3
http://mavroskrinos.blogspot.gr/2012/06/bleepsgr-loquitur-muros.html
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (2) ΟΧΙ (0)
alaggelakis alaggelakis 13.3.2013 | 11:02
Ο τοίχος στα χρόνια της κατάρρευσης
http://thelostplotproject.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4.html
Lego Ninja Lego Ninja 13.3.2013 | 11:24
Γενικά βρίσκω τουλάχιστο ηλίθιο το να διαμαρτύρεσαι αφ' ενός για την έλλειψη παροχών από το κράτος και τελικά να καταστρέφεις τη δημόσια περιουσία, δηλαδή αυτό το ελάχιστο που σου έχουν παράσχει.
taki183 taki183 13.3.2013 | 11:34
και οι σφαλιαρες μεσα στο κομματι της "street art" ειναι
avatar Yassin 13.3.2013 | 11:36
Φιλοσοφούμε πάνω σε μια εξόφθαλμη περίπτωση βανδαλισμού, λόγο ζήλιας, βλακείας, μικροψυχίας και όλα τα στραβά του κόσμου, που συγκεντρώνονται στο πρόσωπο των καταστροφέων. Προφανώς δεν έχουν κάτι να πουν. Αν είχαν, θα ζωγράφιζαν κάτι καλύτερο, πάνω απο τον Bleeps. Έτσι λειτουργεί ο διάλογος, ο ανταγωνισμός.
Το σήμα της αναρχίας δε λέει τίποτα. Μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε.

SMURFakos SMURFakos 13.3.2013 | 11:44
Προς αρθρογραφο:

Οπως νιωθεις εσυ για το οτι καποιος κατεστρεψε το γκραφιτι του Bleeps, μπορει ετσι να νιωθουν οι περισσοτεροι για τον Bleeps που κατεστρεψε τον καθαρο τοιχο

Θυμισου pls οτι η δικη σου αισθητικη δεν ειναι απαραιτητα ανωτερη ή πιο σωστη απ’την δικη μου που θα ηθελα τον τοιχο καθαρο
Peiratis Peiratis 13.3.2013 | 12:43
Το σχολια που εχουν γραφτει ειναι απιστευτα!!Δεν μπαινω καν στον κοπο να απαντησω. Ειναι ανοφελο. Στερουνται καθε λογικης... ειναι ανοητα...κριμα.
Προηγούμενα 12 Επόμενα
 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VIDEOS/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ