H όπερα Ναμπούκο του Βέρντι σε απευθείας μετάδοση από την Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης

Μια ευκαιρία να θαυμάσουμε την εξαίσια ερμηνεία του Plácido Domingo

LIFOTEAM 5.1.2017 | 15:53

 

Ο θρυλικός βαρύτονος Plácido Domingo επιστρέφει στο Met υπό τη διεύθυνση του James Levine για να πρωταγωνιστήσει στην όπερα του Βέρντι δίπλα στους Liudmyla Monastyrska (Abigaille), Jamie Barton (Fenena) και Dmitri Belosselskiy. Η σκηνοθεσία ανήκει στον Elijah Moshinsky και τα σκηνικά στον John Napier. Στην Αθήνα θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την παραγωγή του MET σε απευθείας μετάδοση, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 7 Ιανουαρίου στα πλαίσια του προγράμματος MET HD Live.

 

Ο «Ναμπούκο» (Nabucco, σύντμηση του «Ναβουχοδονόσορας») είναι μία όπερα σε τέσσερις πράξεις του Τζουζέπε Βέρντι πάνω σε ιταλικό λιμπρέτο του Θεμιστοκλή Σολέρα, βασισμένη στη βιβλική ιστορία και το θεατρικό έργο των Anicet-Bourgeois και Francis Cornu. Είναι μία από τις γνωστότερες όπερες του Βέρντι. Πρωτοπαρουσιάστηκε (παγκόσμια πρεμιέρα) στις 9 Μαρτίου 1842 στη «Σκάλα του Μιλάνου» με τον τίτλο «Ναβουχοδονόσορας». Ο οριστικός τίτλος, με τον οποίο είναι σήμερα γνωστό το έργο, δόθηκε για πρώτη φορά (και καθιερώθηκε από τότε) σε μία παράσταση στην Κέρκυρα τον Σεπτέμβριο 1844. Το γνωστότερο κομμάτι του «Ναμπούκο» είναι το χορωδιακό Va, pensiero (= «Πέτα σκέψη») των Εβραίων της Βαβυλωνιακής αιχμαλωσίας.

 

H όπερα Ναμπούκο του Βέρντι σε απευθείας μετάδοση από την Μetropolitan Opera της Νέας Υόρκης

 

Το βιβλικό αυτό δράμα του Βέρντι, που γράφτηκε πάνω στο λιμπρέτο του εκκεντρικού και πολυμήχανου Τεμίστοκλε Σολέρα, είναι ένα σχόλιο για την εξουσία με σκηνικό την κατάκτηση της Ιερουσαλήμ από τον βασιλιά της Βαβυλώνας Ναβουχοδονόσορα (Ναμπούκο), την εκδίωξη των Εβραίων από τον τόπο τους και την καταστροφή του ναού του Σολομώντα. Εκτυλίσσεται στην Ιερουσαλήμ, στους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας και τα ανάκτορά της, αλλά και στις όχθες του Ευφράτη ποταμού. Στυλιστικά ισορροπεί ανάμεσα στο bel canto και τα πυκνότερα και πλουσιότερα έργα της ωριμότητας του συνθέτη και αναγγέλλει την μετα-bel canto επανάστασή του, το αλάνθαστο ένστικτό του για δράμα και τη μουσική του ιδιοφυία.

 

Info

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

7 Ιανουαρίου, Ώρα έναρξης: 19:55