Adagio-Μουσικές για τις μέρες του Πάσχα - Tα «Κατά Ιωάννην Πάθη»

Μεγ. Δευτέρα 14 Απριλίου, στο Μέγαρο

A.M. 9.4.2014 | 11:34

 

 

Ήταν Μεγάλη Παρασκευή του 1724 όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν, στον εσπερινό του ναού του Αγίου Θωμά της Λειψίας, τα Κατά Ιωάννην Πάθη BWV 245 του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ένα από τα δύο σωζόμενα «Πάθη» από τα πέντε που πιθανολογείται ότι συνέθεσε ο Μέγας Κάντορας. Ήδη από τον 19ο αιώνα, χύθηκε πολύ μελάνι από τους επαΐοντες που ενέκυψαν στη μελέτη της αρχικής παρτιτούρας αλλά και των μετέπειτα αναθεωρημένων εκδοχών της (1725, 1740). Ακολούθησαν έντονες συζητήσεις για τις ιστορικά τεκμηριωμένες ερμηνείες και ενορχηστρώσεις του έργου, ενώ τον 20ό αιώνα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 155 ηχογραφήσεις με μοντέρνα όργανα αλλά και όργανα εποχής υπό τη διεύθυνση σπουδαίων αρχιμουσικών όπως –ενδεικτικά– οι Αρνονκούρ, Κόοπμαν, Σουζούκι, Γκάρντινερ, Ρατλ και Χέρβεχε.

 

Το αριστουργηματικό ορατόριο του Γ.Σ. Μπαχ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τις εκδηλώσεις του κύκλου «Adagio-Μουσικές για τις μέρες του Πάσχα» (χορηγός: Εurobank) του Μεγάρου, το οποίο υποδέχεται, τη Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου (ώρα: 20:30) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και τον τσεμπαλίστα και αρχιμουσικό Μάρκελλο Χρυσικόπουλο.