Ο ανερχόμενος ζωγράφος Δήμος Κηπουρός, που συνεργάζεται αποκλειστικά, τα τελευταία 12 χρόνια, με την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος μας παρουσιάζει τη νέα του θεματική δουλειά εμπνευσμένη αυτή τη φορά κυρίως από τα πρόσφατα ταξίδια του στην Ευρώπη αλλά και από σκηνές της καθημερινότητας. Κάτω από τον ευρύ τίτλο «Ταξιδιωτικές εντυπώσεις» ο Δήμος Κηπουρός μας καλεί μέσα από απλές και οικείες εικόνες να «ταξιδέψουμε» και να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του.

 

Με συνταξιδιώτισσα και βασική πρωταγωνίστρια τη σύντροφό του, σε πολλά από τα έργα της τρέχουσας έκθεσης του, μας δίνεται η αίσθηση ότι περιπλανιόμαστε μαζί τους στους δρόμους και στα καταπράσινα πάρκα των Ευρωπαϊκών πόλεων, σε μεγάλα μουσεία όπως το Prado και το Λούβρο αλλά και σε σκηνές που μπορεί να αντικρύσει κάποιος σε μία μεγάλη πόλη όπως μία διαδήλωση. Όσοι γνωρίζουν τον καλλιτέχνη και τον παρακολουθούν τα τελευταία χρόνια σίγουρα θα δουν μια αλλαγή στον τρόπο που ζωγραφίζει καθώς όπως αναφέρει ο ίδιος «Το παραπάνω βήμα που πιστεύω ότι έκανα σε σχέση με προηγούμενες δουλειές μου είναι η προσπάθεια να κινηθώ πέρα από τη φωτογραφική αναπαράσταση».

 

Στο κείμενο τεκμηρίωσης που υπάρχει στον έντυπο κατάλογο της έκθεσης, ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος αναφέρει για την έκθεση: «Η ποιητική του ταξιδιού βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ζωγραφικής δουλειάς του Δήμου Κηπουρού. Αντλώντας έμπνευση από το βιβλίο Χειμερινές σημειώσεις πάνω σε καλοκαιρινές εντυπώσεις (1863) του Fyodor Dostoevsky, μεταφέρει στον καμβά τις εντυπώσεις του από τέσσερα ταξίδια που πραγματοποίησε σε ευρωπαϊκές πόλεις την τελευταία διετία: Ρώμη (Απρίλιος 2022), Μαδρίτη και Τολέδο (Σεπτέμβριος 2022), Παρίσι (Απρίλιος 2023), Λονδίνο (Αύγουστος 2023). Με συνταξιδιώτισσα τη σύντροφό του, η οποία πρωταγωνιστεί σε πολλούς πίνακες της σειράς αυτής, ο Κηπουρός δημιουργεί ένα προσωπικό ημερολόγιο με το οποίο καταγράφει τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες.

 

Όπως λέει ο ίδιος, η ζωγραφική ήταν ένας τρόπος να ξαναδεί τις αναμνηστικές φωτογραφίες που τράβηξε κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, ώστε να ξαναβιώσει τις χαρούμενες στιγμές που έζησε με τη σύζυγό του. Με άλλα λόγια, η ζωγραφική λειτουργεί εδώ ως εργαλείο μνημόνευσης, ως αφηγηματική αναπαράσταση της καθημερινής βιωμένης εμπειρίας αλλά και ως μέσο για την ανασύστασή της. Ο Κηπουρός καταγράφει τις ταξιδιωτικές του εντυπώσεις χωρίς ίχνος νοσταλγίας και συναισθηματισμού. Το συναίσθημα υπάρχει –η αναπόληση μιας ευχάριστης στιγμής, η συγκίνηση της θέασης ενός εμβληματικού έργου τέχνης σε ένα περιώνυμο μουσείο, η απόλαυση ενός ωραίου γεύματος σε ένα κλασικό εστιατόριο– αλλά δεν επιβάλλεται.

 

Ο ζωγράφος υιοθετεί την αναγκαία αποστασιοποίηση που του επιτρέπει να μελετήσει την πραγματικότητα –ό,τι έζησε– και από τη σκοπιά ενός ουδέτερου παρατηρητή. Από την άλλη, όμως, η οικειότητα με τα αναπαριστώμενα πρόσωπα είναι προαπαιτούμενο για τον ίδιο: «Θέλω οι φιγούρες που ζωγραφίζω να έχουν αισθήματα, να αναπολούν, να σκέφτονται, να ονειροπολούν, να ταξιδεύουν (με τον νου). Στη ζωγραφική μου με ενδιαφέρει η καθημερινή ζωή και ο άνθρωπος στις διάφορες εκφάνσεις του».»

 

Σύντομο Βιογραφικό:

 

Ο Δήμος Κηπουρός γεννήθηκε στην Ορεστιάδα, το 1987. Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με καθηγητή τον Γιάννη Καστρίτση (2006 - 2011). Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες στο Chelsea College of Arts (2014 - 2015). Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε δύο ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και σε διεθνείς art fair. Το 2023 συμμετείχε στη Summer Exhibition στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών στο Λονδίνο. Συνεργάζεται με την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην Αθήνα. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Αγγλία, Σουηδία και Ιταλία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.