ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
4.4.2020 | 03:56

Σάιτ γνωριμιών

Είμαι μπάι κοπέλα και είμαι στην ντουλάπα,αφού στο οικογενειακό μου περιβάλλον κυριαρχει ο συντηρητισμός. Πριν λίγο καιρό ,όντας απελπισμένη γιατί δεν ξέρω μπάι κοπελες ,έφτιαξα προφίλ στο badoo με ψεύτικο όνομα . Το θέμα είναι ότι μου ζητάει φωτο αλλά εγώ φοβάμαι να βάλω το πρόσωπο μου μην τυχόν και με αναγνωρίσει κάποιος γνωστός που ενδεχομένως να έχει προφίλ εκεί. Μπήκα και είδα κοπέλες που με ενδιαφερουνε και μένουνε και κοντά στην περιοχή μου αλλά χωρίς φωτο δεν με αφήνει να τους μιλήσω . Καμία συμβουλή για το τι να κάνω;;;
6
 
 
 
 
σχόλια
Βασικά, γιατί δεν κάνεις tinder; Θα μπορούσες να βάλεις μια φωτογραφία σου που φαίνεσαι-δε φαίνεσαι και αν βρεις κοπέλα που σε ενδιαφέρει, στέλνεις παραπάνω στη συνομιλία σας.
Αμαρτία δεν είναι ο έρωτας, αλλά η αδυναμία σχετισμού με το πρόσωπο του Χριστού.Γάμος & ΘεολογίαΈρωτας. Μία κατάσταση για την οποία σπάνια γίνεται λόγος στο χώρο της εκκλησίας. Ο άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης θα μας πει «το του έρωτος όνομα μη φοβηθώμεν» και ο όσιος Ιωάννης της Κλίμακος προκειμένου να περιγράψει τη σχέση του ανθρώπου προς τον Θεό, χρησιμοποιεί εικόνες από την ερωτική ζωή μεταξύ ανδρός και γυναικός καθώς αναφέρει πως «μακάριος όστις τοιούτον προς Θεόν εκτήσατο έρωτα, οίον μανικός εραστής προς την εαυτού ερωμένην κέκτηται…ο όντως ερών το του φιλουμένου προσώπου φαντάζεται, και τούτο ένδον ενηδόνως περιπτύσσεται ο τοιούτος». Ποια είναι η φύση του έρωτα στη σχέση μεταξύ των δύο φύλων όπως την εκφράζει η πατερική διδασκαλία;Ο έρωτας βάζει δύσκολα στην Εκκλησία. Έβαζε στο παρελθόν, το κάνει και σήμερα. Θα καταλάβουμε την πραγματική σημασία του έρωτα μόνον εάν τον βάλουμε στη θέση της Εκκλησίας. Υπάρχει μία εξίσωση που μπορεί να μας βοηθήσει: Εκκλησία = έρωτας = αγάπη. Όσο αλλοιώνουμε τη σημασία του έρωτα τόσο διαλύουμε ανεπαισθήτως – πολλές φορές και με απόλυτη συνείδηση του βιασμού- και χωρίς αιδώ το νόημα της Εκκλησίας. Εκκλησία χωρίς έρωτα δεν υφίσταται. Βέβαια κάποιοι προτιμούν αντί της σχέσης με την πληρότητα της ανθρωπινότητας τον ηθικιστικό και πορνικό συνουσιασμό με τα φαντάσματα. Περάσανε 2000 και χρόνια από τη σάρκωση και πολλοί ακόμη δεν την καταλάβανε. Ακόμη ρωτάμε για τη νομιμότητα των σεξουαλικών σχέσεων και το μυστήριο του γάμου. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η σεξουαλικότητα συνδέεται αποκλειστικά και μόνον με την τεκνογονία.Αμαρτία δεν είναι ο έρωτας, αλλά η αδυναμία σχετισμού με το πρόσωπο του ΧριστούΕπικαλούμαστε την παράδοση και αυτή μας διαψεύδει (ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, γράφει τα εξής εκπληκτικά: «Εδόθη μεν ουν και παιδοποιίας ένεκεν ο γάμος· πολλώ δε πλέον υπέρ του σβέσαι την της φύσεως πύρωσιν. Και μάρτυς ο Παύλος λέγων δια δε τας πορνείας έκαστος την εαυτού γυναίκα εχέτω, ου διά τας παιδοποιίας. Και πάλιν επί το αυτό συνέρχεσθαι κελεύει, ουχί ίνα πατέρες γένωνται παίδων πολλών, αλλά τι; Ίνα μη πειράζη ημάς ο Σατανάς φησί. Και προελθών δε ουκ είπεν· ει δε επιθυμούσιν παίδων· αλλά τι; Ει δε ουκ εγκρατεύονται γαμησάτωσαν», αντίστοιχα και ο Βασίλειος Αγκύρας: «Ούτω τω ασθενεστέρω ζώω του Δημιουργού βοηθήσαι θελήσαντος, ίνα τη ενούση αυτώ ηδονή μαγγανεύον το άρρεν, ου διά την παιδοποιΐαν μόνον, αλλά και δι’ αυτόν τον της μίξεως οίστρον, υπερμαχούν αυτώ έχη το άρρεν»).Και τότε ψάχνουμε να βρούμε εάν τα κείμενα είναι νόθα. Και δημιουργούμε νέες ιδεολογίες, νέα ενοχικά συστήματα προκειμένου να διατηρήσουμε τον έλεγχο των συνειδήσεων και της ιερότητας των ανθρώπων. Εξουσιαστικότητα και καθεστωτικός έλεγχος ορίζουν τα πλαίσια των σχέσεων και του διαλόγου με τη σταυρωμένη από το νόστο των εσχάτων ύπαρξη των ανθρώπων. Ε, λοιπόν, να το πούμε δυνατά: το πρόβλημα της σύγχρονης Εκκλησίας δεν είναι ο έρωτας, αλλά το ανέραστο. Με αυτό πρέπει να παλέψουμε, με αυτό πρέπει να αναμετρηθούμε. Αυτό πρέπει να νικήσουμε.Ένα ζήτημα που έχασε την εκφραστική του στο χώρο της εκκλησίας και κανείς δεν ακούει τους θεολόγους και τους κληρικούς να κάνουν λόγο γι’ αυτό, είναι κι εκείνο της σεξουαλικότητας. Δεδομένου του γεγονότος ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας ανέδειξαν την αλήθεια των πραγμάτων επιδοκιμάζοντας τη βίωση της ηδονής μέσα από τη συμπλοκή των σωμάτων και την οικείωση του σώματος του άλλου στο δικό μου σώμα, γιατί αποφεύγεται σκοπίμως η αναφορά στο θέμα αυτό; Είναι αμαρτία η ηδονή και η σεξουαλικότητα;Τίποτα το κατά φύσιν δεν είναι αμαρτία. Αμαρτία είναι η αδυναμία σχετισμού με το πρόσωπο του Χριστού. Η αδυναμία αναφοράς όλης της κτιστής φύσης μας και δια μέσου αυτής όλης της κτιστής φύσης στον Θεό.Φιλησάτω με ἀπὸ φιλημάτων στόματος αὐτοῦ … καὶ ὀσμὴ μύρων σου ὑπὲρ πάντα τὰ ἀρώματα … ὡς σπαρτίον τὸ κόκκινον χείλη σου … δύο μαστοί σου ὡς δύο νεβροὶ δίδυμοι δορκάδος οἱ νεμόμενοι ἐν κρίνοις … κηρίον ἀποστάζουσι χείλη σου, νύμφη· μέλι καὶ γάλα ὑπὸ τὴν γλῶσσάν σου, καὶ ὀσμὴ ἱματίων σου ὡς ὀσμὴ Λιβάνου». Τα υπέροχα αυτά λόγια προέρχονται από το Άσμα Ασμάτων. Γιατί γράφτηκε σε τέτοια γλώσσα το «άγνωστο» αυτό βιβλίο; Και κάτι ακόμη. Μήπως η μη χρησιμοποίηση του στη ζωή της Εκκλησίας αποκαλύπτει τη «φοβική» εναντίωση της ίδιας απέναντι στη σεξουαλικότητα;Κοίταξε να δεις, την καλύτερη κουβέντα σχετικά με την αντιμετώπιση του Άσματος των Ασμάτων εκ μέρους της Εκκλησίας νομίζω πως την έχει πει ο Žižek. Γράφει σχετικά: «αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνουμε λοιπόν δεν είναι να αναγάγουμε τη σεξουαλικότητα σε μια απλή αλληγορία, αλλά να εξορύξουμε την εγγενή “πνευματική” διάσταση που θα χωρίζει πάντα την ανθρώπινη σεξουαλικότητα από το ζωικό ζευγάρωμα».Και εάν κάποιος δεν μπορεί να συμφωνήσει με το σύνολο των παρατηρήσεων του Žižek, μπορεί σίγουρα να αποδεχτεί την ορθότητα του πυρήνα της σκέψης του, που ζητά και προτείνει την επιστροφή του ανθρώπου που χάθηκε στην απεραντοσύνη του Θεού. Και μαζί την άρση της αποϊεροποίησης της ερωτικότητας, αλλά και της σεξουαλικότητας, που επιχειρήθηκε και σε πολλές περιπτώσεις επετεύχθη, στο χώρο του Χριστιανισμού. Ή με άλλα και καλύτερα λόγια την επιστροφή του θεϊκού στον άνθρωπο, τον αγιασμό της συνολικής του υπάρξεως, του συνολικού του τρόπου, έτσι όπως το μαρτυρά το μυστήριο της σάρκωσης, που βρίσκεται στον αντίποδα οποιασδήποτε αφαίρεσης, στον αντίποδα της εβραϊκής περιτομής που αγνοεί την πρόσληψη και τον αγιασμό.Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘΕπιμέλεια Συνέντευξης: Ηρακλής Φίλιος------------ποια η γνώμη σας ???
Βάζεις συχνά κείμενα που με τσιγκλίζουν για ανάλυση/απόδόμηση/σκέψη. :)Το συγκεκριμένο είναι ένα θεωρητικό επίπεδο πιο πάνω από τις γνώσεις θεολογίας-φιλοσοφίας μου και δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω. Εμπλέκει Ζιζέκ (που είναι μαρξιστής, άρα άθεος) με Άσμα Ασμάτων (την κατεξοχήν αλληγορία της εκκλησίας για την ερωτική σχέση με το θείο) και καθεστωτικό έλεγχο, περιπλέκοντας το θέμα από φιλοσοφικό σε πολιτικό (πολιτική της Εκκλησίας) και τούμπαλιν. Σε γενικές γραμμές λέει κάτι που μάλλον προσιδιάζει σε ιδέες που κι εγώ συμμερίζομαι: ότι ο έρως κι η σεξουαλικότητα μετέρχονται πνευματικών ποιοτήτων. Από την άλλη είναι δύσκολο όλο αυτό να το συμμεριστώ με κείνο το "κατά φύσιν" που αναφέρει, ιδιαίτερα σε συγχρονισμό με την παρούσα εξομολόγηση. Η εκκλησία τοποθετείται ρητώς ως προς την ομοφυλοφιλία ως παρά φύσιν, πράγμα που δεν με βρίσκει σύμφωνη σε θεωρητικό επίπεδο. (Αφού απαντάται στην φύση είναι κατά φύσιν. Εκτός αν παραδεχόμαστε συγκεκριμένο ντετερμινισμό στην φύση!)Αλλά αυτό που περισσότερο όλων με βάζει σε σκέψη είναι ότι ανευρίσκω μέσω Google το συγκεκριμένο κείμενο σε βαριά κοπτο-ραπτική σε διάφορα εκκλησιαστικά/μοναστηριακά sites. Κρατούν σημεία και αφαιρούν άλλα...Με κάνει να θέλω να διαβάσω το αρχικό και άτμητο κείμενο του καθηγητή του ΑΠΘ.