Οι τουρίστες με τα ταπεράκια «ξαναχτύπησαν» σε ταβέρνα της Κρήτης

Οι τουρίστες με τα ταπεράκια «ξαναχτύπησαν» σε ταβέρνα της Κρήτης Facebook Twitter
32

Νέο περιστατικό φέρεται να σημειώθηκε με τουρίστες που εμφανίστηκαν με τα ταπεράκια τους σε ταβέρνα στη Κρήτη.

Πριν από περίπου ένα μήνα τουρίστες πήγαν σε ταβέρνα στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης και σύμφωνα με καταγγελία έβγαλαν τα ταπερ και παρήγγειλαν μόνο νερό.

Λίγο καιρό μετά νέοι τουρίστες εμφανίστηκαν ξανά με την ίδια τακτική σύμφωνα με όσα αναφέρει το Flashnews.gr

«Στην Ελούντα υπήρξε και δεύτερο παρόμοιο περιστατικό. Το ταπεράκι λογικά το φέρνουν από το ξενοδοχείο. Το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό από ό,τι φαίνεται, καθώς τα ξενοδοχεία έχουν τους τουρίστες όλη μέρα μέσα με αποτέλεσμα οι τουρίστες να μην βγαίνουν έξω για να δουν την πόλη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Νεραντζούλης, πρόεδρος του συλλόγου εστιατορίων του Αγίου Νικολάου.

«Έξι άτομα, παρήγγειλαν έξι μικρά νεράκια. Εμείς ανθρώπινα τους σερβίραμε. Βέβαια, υποθέσαμε πως θα θελήσουν ένα αναψυκτικό, ένα παγωτό, αλλά δυστυχώς πέσαμε έξω. Πρώτη φορά το είδα αυτό», συμπλήρωσε με αφορμή το πρώτο περιστατικό.

 
Ελλάδα
32

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διάβημα της Αθήνας στην UNESCO για τη Μονή της Χώρας που μετατράπηκε σε τζαμί

Πολιτισμός / Διάβημα της Αθήνας στην UNESCO για τη Μονή της Χώρας που μετατράπηκε σε τζαμί

Εκφράζονται οι έντονες ανησυχίες της Ελλάδας για τις επιπτώσεις της μετατροπής σε τζαμί όσον αφορά στη φθορά και στην αλλοίωση του μνημείου αλλά και της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς
NEWSROOM

σχόλια

12 σχόλια
Ρε παιδια, πως ξερετε τι "θα τους εκαναν στη χωρα τους" και πως ξερετε για ποιο λογο το κανουν?Σε πολλες ασιατικες χωρες υπαρχουν τα λεγομενα food courts. Σε αυτα, αγοραζεις το φαγητο απο ενα μαγαζι, τα ποτα απο ενα αλλο, και καθεσαι να φας σε οποιο τραπεζι θελεις. Ο καλυτερος τροπος, κατα τη γνωμη μου, ειναι με ευγενεια να τους εξηγησεις οτι κανονικα αυτο δε γινεται σε κανενα εστιατοριο, αλλα στα πλαισια της φιλοξενιας μπορουν να παραμεινουν. Πιστευω θα το καταλαβουν, θα πουν ευχαριστω και πιθανως να ερθουν να φανε και κανονικα.
Με συγχωρείς, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία (χωροταξική ή οποιαδήποτε άλλη) σύγκριση με τα food courts:https://goo.gl/images/9xS18bhttps://en.wikipedia.org/wiki/Food_courtοι εν λόγω τουρίστες πρέπει να είναι είτε βλήματα, είτε θρασείς ...είτε θρασέα βλήματα. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί τόση παραφιλολογία για ένα τόσο straightforward θέμα.Φυσικά και υπάρχουν ανεύθυνοι και καιροσκόποι ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων εστίασης, με αμφίβολης ποιότητας συμπεριφορά και υπηρεσίες, προς ημεδαπούς, αλλοδαπούς, αλλά και το περιβάλλον, προφανώς υπάρχει και η φοροδιαφυγή ή άλλες παραβιάσεις. Αυτά -όμως- δεν αναιρούν το γεγονός της ύπαρξης μίας ιδιαιτέρως κακιάς πάστας all inclusiβάδων. Άσε που κάποιοι απ' αυτούς είναι και λαμόγια, με την βούλα:https://www.theguardian.com/world/2017/jun/05/crackdown-on-uk-tourists-over-food-poisoning-scams-in-spain
Προς την συντακτική ομάδα της lifo: Καλοί μου άνθρωποι, είναι δικαίωμα σας να κόβετε ένα σχόλιο. Αλλά αν κόβετε το μισό, χάνεται το νόημα.Δημοσιεύσατε το πρώτο μου σχόλιο χωρίς περικοπές, το αφήσατε δημοσιευμένο για 1,5 μέρα και κόψατε το μισό εκ των υστέρων. Αν πρόκειται για λάθος, παρακαλώ να το διορθώσετε. Αν πρόκειται για πρόθεση, δεν βγάζει (σε εμένα) νόημα.Αν κρίνετε αυτά που γράφω σαν μη δημοσιεύσιμα στο σαιτ σας, είναι απολύτως σεβαστό. Σβήστε τα λοιπόν όλα να τελειώνει το θέμα. Αλλά την πρώτη μέρα έτσι και την άλλη γιουβέτσι είναι λιγάκι παράλογο.Ευχαριστώ για την κατανόηση.[MHNYMA από τον moderator: Έγιναν πολλές αναφορές για να σβηστεί το σχόλιό σας. Τις εξετάσαμε και είδαμε πως όντως ένα κομμάτι του ήταν ακραίο και αυτό αφαιρέθηκε. Δεν νομίζουμε πως είναι και τόσο παράλογο αυτό.]
470 αρνητικές ψήφοι (μέχρι τώρα) αθροιστικά στα σχόλια μου, θα πρέπει να αποτελεί ρεκόρ για την lifo :-) Αναρωτιέμαι το γιατί. Και αναρωτιέμαι γιατί ειδικά αυτό το άρθρο είναι τόσο δημοφιλές.Ποτέ δεν με απασχόλησαν τα (dis)like σε αυτά που λέω. Στην εποχή των πληρωμένων τρολ και των ομάδων του φ/μπ που τρέχουν μπουλουκηδόν να οχλαγωγήσουν, το να ασχολείσαι με like είναι χάσιμο χρόνου. Άλλωστε ξέρω ότι γράφω αντισυμβατικά και ποτέ δεν άλλαξα την συμπεριφορά μου για να γίνω αρεστός (σε μεγάλη αντίθεση με τους κρητικούς μαγαζάτορες). Θα με παραξένευε λοιπόν αν οι περισσότεροι συμφωνούσαν μαζί μου.Ωστόσο το πλήθος των dislike κάτι δείχνει. Δείχνει ότι άγγιξα ένα θέμα ταμπού, ένα θέμα που για πάρα πολλούς αποτελεί κόκκινο πανί. Δεν είναι δυνατόν να παραθέτω ένα ΦΕΚ και να παίρνω 22 dislike. Αυτοί που πάτησαν το κουμπάκι, είτε δεν κατάλαβαν τι διάβασαν, είτε δεν ξέρουν τι είναι ένα ΦΕΚ, είτε (το πιθανότερο) έχουν τέτοια φούρκα εναντίον μου, που θα έδιναν αρνητική ψήφο ακόμα και αν έλεγα ότι ο Ηλιος βγαίνει στην ανατολή.Δεν έχω απολύτως κανένα ψυχολογικό πρόβλημα είπαμε (το αντίθετο μάλιστα). Αλλά έχω την λογική απορία: Ποιό είναι το κόκκινο πανί που έθιξα;Υποπτεύομαι ότι είναι ο τουρισμός. Εθιξα τα προσδοκώμενα έσοδα από τον τουρισμό, την Ιερή Αγελάδα της ελληνικής κοινωνίας. Οτιδήπτε φέρνει φράγκα είναι Ιερό, οτιδήποτε απειλεί την κερδοφορία πρέπει να καεί στην πυρά.Ακόμα και η πιό μετριοπαθής / λογική κριτική στα λόγια μου (από τον @Ποκοπίκο) ήταν "μα αν κριτικάρουν φανερά τους πελάτες τους, θα δυσφημιστούν και θα χάσουν φράγκα".Αυτή είναι όλη η ουσία της ιστορίας. Τα φράγκα. Και μάλιστα τα _εύκολα_ φράγκα. Η αρπαχτή, ο εύκολος και άκοπος πλουτισμός. Η Ιερή Αγελάδα της ελληνικής κοινωνίας. Στήνεις ένα τσαντήρι και κοροϊδεύεις τους κουτόφραγκους, τι πιό άνετο;Κι αν τύχει η σύμπτωση οι κουτόφραγκοι (μέσα στην βλακεία και την αμορφωσιά που τους δέρνει) να εκμεταλλευτούν εσένα και να μην σου αφήσουν τα πλούτη που περιμένεις, πας κρυφά, θρασύδειλα και τους κατηγορείς πίσω από την πλάτη τους (καλές οι κατηγορίες, αλλά όχι και να χάσουμε τα Όσια και τα Ιερά φράγκα).Το πιο τραγικό είναι το εξής: Ο μαζικός τουρισμός (όπως κάθε μαζική ανθρώπινη δραστηριότητα) φέρνει καταστροφές, ζημιές. Θόρυβος, τσιμέντωμα των πάντων, καυσαέρια, σκουπίδια, καταστροφή του περιβάλλοντος. Καταστροφή της ίδιας μας της χώρας. Την οποία μόνο μερικοί τρελοί πονάνε - οι υπόλοιποι προσκυνάνε χιλιάρικα.Τα μειονεκτήματα του τουρισμού αφορούν ΟΛΟΥΣ μας. Τα πλεονεκτήματα όμως ( =λεφτά) αφορούν μόνο τους μαγαζάτορες. Με απλά λόγια, μπροστά στο ατομικό, εύκολο κέρδος καταστρέφουμε μια χώρα που ανήκει σε όλους. Τα λεφτά δικά μου, η κατεστραμμένη χώρα για όλους σας. Είναι ακριβώς ο λόγος που ο τουρισμός αποτελεί στην Ελλάδα την πιο προσφιλή μέθοδο πλουτισμού. Όχι μόνο είναι έυκολη αρπαχτή, αλλά τα όποια μειονεκτήματα δεν τα επωμίζεται αυτός που ωφελείται αλλά το σύνολο.Είναι ακριβώς αυτή η νοοτροπία που απεχθάνομαι σε αυτούς τους θρασύδειλους και αναξιοπρεπείς μαγαζάτορες. Είναι αυτό ακριβώς που μισώ περισσότερο στην ελληνική κοινωνία: Εγώ να πλουτίσω εύκολα και η χώρα να πάει στον διάβολο.Ελπίζω με τα παραπάνω να σπάσω το ρεκόρ των 1000 dislike. Οτιδήποτε λιγότερο θα με απογοητεύσει.
Ίσως τα dislike να οφείλονται στο ότι μιλάτε παθιασμένα, με εκνευρισμό και με μένος (όπως ανέφερε και κάποιος άλλος).Είναι γελοία η κίνηση να φέρεις ταπερ σε ταβέρνα και είναι δίκοπο μαχαίρι να διώξεις πελάτες από το μαγαζί σου. Οπότε η τόση εναντίωση προς τους μαγαζάτορες είναι περιττή.Στο τελευταίο σας σχόλιο φαίνεται μία γενική εναντίωση που μάλλον προέρχεται από τη λανθασμένη εντύπωση που έχετε για τους επιχειρηματίες του τουρισμού. Δε βγάζουν όλοι φραγκα και δεν αισχροκερδούν όλοι σε βάρος των τουριστών. Επίσης είναι πολλοί αυτοί που περιμένουν να δουλέψουν το καλοκαίρι για να περάσουν το χειμώνα.
Βρε Harlan, bre Harlan, τα μαγαζια είναι οικονομικες μοναδες που υπάρχουν για να βιοποριζονται ανθρωποι, προφανως και το οικονομικο ειναι το θεμα, νομίζεις ότι θα είχα την ιδια αποψη αν ανοιγαν ταπερακια σε καταστρωμα πλοιου; σε πλατεία; σε παγκακι; σε σταθμο τρενου; σε ενα δημοσιο κιοσκι; θα τους υπερασπιζομουνα απο τους "κοιτα τους γυφτους αντι να πανε σε μαγαζι τρωνε σε πλατείες, δεν ξερουν να ζουν αυτοι" ΑΛΛΑ δεν επραξαν αυτο, πηγαν σε μερος ιδιωτικου οικονομικου βιοπορισμου να απολαυσουν τα θετικα αλλα όχι να πληρωσουν για αυτα. Η διαφωνία είναι εξ αρχης σε επιπεδο κοινωνικης συμβασης, η αντισυμβατικότητα ΔΕΝ είναι παντα αρετη ιδιως όταν "ωραιοποιει" την γαιδουρια.Π.χ. αν πας σε βιβλιοπωλειο δεν μπορεις να κατσεις τρεις ωρες να διαβασεις ολοκληρο βιβλίο και να το αφησεις πισω στο ραφι, για αυτο υπάρχουν οι βιβλιοθηκες (οι οποιες πρεπει να ανοιγουν και τα απογευματα κανονικα αλλα αυτο είναι και αλλου παπα ευαγγελίο αλλα δεν μπορει να χρησιμοποιηθει ως αλλοθι για να διαβαζουμε σε βιβλιοπωλεια). Αυτη είναι η διαφορα βιβλιοπωλιο/βιβλιοθηκη και εστιατόριο/δημοσιος χωρος . Προσωπικα εχω πιο αυτηρους κανονες περι χρησης ιδιωτικων χωρων εστιασης οπως δεν καθεσαι δύο ωρες με μια πορτοκαλαδα (δεν θα εμπαινα στο κοπο να γραψω κατι για αυτο) αλλα εδω δεν εχουμε να κανουμε με μια ασαφη καταχρηση παροχης υπηρεσιων αλλα καταφορη αγνωηση του ιδιου του νοηματος της υπαρξης του εν λογο εστιατορίου. Ο λογος που το αρθρο εχει προκαλεσει τετοια συμμετοχη είναι ότι είναι τοσο εξωφρενικο το θρασος οσο και σπανιο και όχι μονο αυτο αλλα υπάρχουν καποιοι (εσυ δηλαδη, αλλα όχι μονο) που το υπερασπιζουν. Προσεχε δεν υπερασπιζεσε κατι του τυπου "ρε παιδια εχω γκαγκανιασει και ο ηλιος με εχει ψησει αλλα δεν εχω λεφτα, μπορω να κατσω λιγακι και να πιω λιγο νερο;" οπου εκει εαν δεν το εκανε ο μαγαζατορας θα ήταν εκεινος ο κοινωνικα βαρβαρος, τι υπερασπιζεσε; την απο ξεκαθαρα ιδιοτελη και κερδοσκοπικη και θρασυτατη προθεση των "τουριστων" να απολαυσουν τον τουρισμο, τζαμπα. Πηγα προσφατα Ιταλια, απο τις 8 το πρωι μεχρι τις9-10 το βραδι είτε περπαταγα, είτε στεκομουνα ορθιος (μουσεία και δρομοι πολεων), ηθελα ο ανθρωπος να κατσω δυο-τρεις φορες μες την μερα για να ξαπωστασω, για εναν περιεργο λογο οι Φλωρεντινοι αντιπαθουν τα δημοσια παγκακια....πληρωνα καφεδες για τεταρτα ξαποστασματα, μου περισσευαν λεφτα; όχι, αντι να ψωνισω σουβενιρ επινα καφεδες, οπως και στο 99,999999999999% της ανθρωποτητας δεν μου περασε καν απο το μυαλο, ααα οι καφεδες τους είναι ακριβοι, δεν εχουν παγκακια (που είναι αληθεια και τα δυο) αρα θα φτιαξω καφε σε σεικερ και θα καθομαι στα τραπεζακια των καφε τους... Προσπαθεις να πεισεις τον κοσμο για το αντιθετο του αυτονόητου. Εχουμε διαφωνίσει αρκετες φορες αναφορικα με τα ζώα, την διατροφη κτλ και αυτες οι διαφωνίες μας είναι λιγο πολυ λογικες (ενθερμες αλλα λογικες), εδω ομως όχι.Το ξανα λεω θα δεχομουνα εαν οι εν λογο τουριστες ζηταγανε την αδεια να βγαλουν ταπερακι για το χ ψ λογο, δεν καναν ουτε αυτο! Υπαρχουν περαν των γραμμενων κανονων και οι αγραφοι, π.χ. τον καλο πελατη κατι τον κερνας....τελος! ο καλος πελατης σεβεται και παντα αφηνει κατι στο τελος....τελος. Δεν κρατας με δυο μπυρες δυο ωρες μεσημεριατικα τραπεζι μαγαζιου, ποσο μαλλον με δυο ποτηρια νερο....τελος.
Νομίζω ότι υπάρχουν συγκεκριμένες διατάξεις νόμου για τέτοιες περιπτώσεις. Πχ δεν μπορείς να πας με άλλον καφε και να κάτσεις σε μία καφετέρια για λόγους φορολογικούς φαντάζομαι. Αν γνωρίζει κάνεις σχετικά ας το αναφέρει για να μην λέμε (μαζί με τους εστιάτορες) αερολογίες περί γυφτιάς και Κρητικής φιλοξενίας.
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση που τα περισσότερα σχόλια δεν ασχολούνται με το αυτονόητο αλλά κάνουν όλου του κόσμου τις υποθέσεις. Το βασικό είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι κοινωνικά αναλφάβητοι. Δεν είναι δυνατόν να πας σε ένα μαγαζί που πουλάει φαγητό και να πας το δικό σου. Θα έπρεπε αμέσως να τους διώξει και μάλιστα, ευγενικά μεν, αλλά κάνοντας τους ρεζίλι με τα λόγια. Πρόκειται για απόλυτη απαξίωση της εργασίας του. Το μόνο ελαφρυντικό τους είναι ότι μέσα στην χαζομάρα τους, ίσως θεώρησαν all inclusive όλη την πόλη.Τώρα για το παράδειγμα των Ολλανδών και των Αυστριακών που έγραψε ένας φίλος, είναι εξ ίσου απαράδεκτο. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Όταν επισκεπτόμαστε ένα μαγαζί υγειονομικού ενδιαφέροντος, πάμε για να καταναλώσουμε αρκετά πράγματα - με μερικές φορές τον καφέ, το ποτό ή το φαγητό να είναι δευτερεύον. Πας για την θέα. Πας γιατί θες να δεις τους φίλους σου. Πας γιατί βαριέσαι να ανοίξεις το σπίτι σου. Πας για να φλερτάρεις. Πας για να αράξεις. Πας για να ακούσεις μουσικές. Τώρα ο μαγαζάτορας δεν μπορεί να σου φορτώσει ένα ευχαριστόμετρο και να σε χρεώσει ανάλογα, οπότε θα συμπεριλάβει όλο το πακέτο της απόλαυσης στο προϊόν που θα αγοράσεις. Και οι πελάτες κάνουν δυο μεγάλα λάθη. Επικεντρώνουν στις τιμές των προϊόντων αποκλειστικά σε σχέση με την πρώτη ύλη. Ναι ένα ουίσκι του κοστίζει 1.5€ αλλά δεν πληρώνεις κάτι για τον Dj ούτε για τον αναπαυτικό καναπέ. Το ίδιο και για μια χωριάτικη. Γιατί για να απολαύσεις εσύ αυτό το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα πάνω στο κύμα, αυτός πρέπει να πληρώνει 6000€ νοίκι, ακόμη και τον χειμώνα που είναι κλειστός. Και ο μόνος τρόπος για να βγει, είναι να συμπυκνώσει όλα τα κόστη και τα κέρδη στο προσφερόμενο προϊόν. Άλλωστε και μεις υποκριτές είμαστε. Γιατί εάν θέλουμε την χωριάτικη τρία ευρώ φτηνότερη μπορούμε να βρούμε μια άλλη ταβέρνα δίπλα σε ένα χωράφι. Αλλά δε θα βλέπει θάλασσα. Όταν λοιπόν πάει σε καφετέρια μια παρέα από μεγαλοκοπέλες για να κουτσομπολέψει τις συναδέλφους στο γραφείο, η σόδα ή η σοκολάτα είναι η αφορμή. Γιατί ουσιαστικά το τραπέζι ήρθαν για να νοικιάσουν για να τα πούνε. Γι αυτό είναι απόλυτα τσίπικο το "Α, εγώ δε διψάω, δε θέλω κάτι" Πάρε κάτι και μη το πιεις! Όπως απόλυτα τσίπικο είναι και η Ολλανδέζα που σε πιέζει. Ήπια τρεις μπύρες και θέλω μισή ώρα ακόμη για να απολαύσω το κανάλι. Είναι μέσα στην τιμή! άσε με ήσυχο.
Δηλαδή, δεν βρήκαν ούτε ένα κοινόχρηστο μέρος (πάρκο, παραλία, έστω παγκάκι) να απλώσουν την πραμάτεια που μάλλον τσούρνεψαν απ' τον μπουφέ του all inclusive ξενοδοχείου και έπιασαν χώρο σε κατάστημα που παρέχει πολύ συγκεκριμένη υπηρεσία επί πληρωμής εστίασης; Πόσο κοινωνικά αμόρφωτος παίζει να είσαι, ώστε να μη λειτουργεί έστω και υποτυπωδώς, η κοινή λογική; Ή θεώρησαν ευατόν entitled;Δεν το δέχομαι ότι είναι "δέσμιοι" μέσα στα ξενοδοχεία, εφόσον οι ίδιοι επιλέγουν την all inclusive ή έστω full board (3 γεύματα/ημέρα) διαμονή τους. Μπορούν ανάλογα να κανονίσουν το πρόγραμμα περιηγήσεων τους, παραλείποντας ένα ή δύο γεύματα. Αυτή είναι και η παγίδα αυτού του είδους διαμονής.
Αυτό που λέτε όλοι ότι αν δεν σου αρέσει ο πελάτης τον διώχνεις έτσι απλά είναι μεγάλη μπαρούφα. Το φαινόμενο "πόρτα" είναι παράνομο και διώκεται από το νόμο. Σε μαγαζιά εστίασης επίσης είναι παράνομο να σου αρνηθούν την χρήση τουαλέτας ακόμα και αν δεν είσαι πελάτης. Τώρα με την ένδειξη ελάχιστης κατανάλωσης φαντάζομαι πως είναι καλυμμένος ο μαγαζάτορας.
Όποιος αποκαλεί κάτι "μεγάλη μπαρούφα" να παίρνει και την ευθύνη για αυτά που λέει.Σε ποιο ΦΕΚ υπάρχει η απαγόρευση του να διώχνεις τον πελάτη από το μαγαζί σου; Σε ποιό ΦΕΚ σε υποχρεώνουν να εξυπηρετήσεις πελάτη που δεν σου αρέσει;Μήπως να διαβάζαμε λιγουλάκι τους νόμους πριν μιλήσουμε για μπαρούφες;Από μεγαλοστομίες και φωνακλάδες χορτάσαμε. Υπάρχουν στοιχεία;Γιατι το ΦΕΚ με τιτλο"Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων Υγειονομικού ενδιαφέροντος. Άρθρο 14 – Κατηγορία IV. Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης & Αναψυχής"δεν αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ αυτά που ισχυρίζεστε.Ποιός είναι αυτός που λέει μπαρούφες;
Έχεις μαγαζί; Μπορείς να δεχτείς στο μαγαζί σου όποιον θέλεις και να διώξεις όποιον δεν θέλεις - χωρίς καν να αναφέρεις τους λόγους. Δικό σου είναι, όποιος έχει μούρη που δεν σου αρέσει, τρώει πόρτα. Είναι νόμιμο, είναι τίμιο, είναι απόλυτα οκ. Και γίνεται παντού, κατά κόρον.Επίσης μπορείς να βάλεις μια ταμπέλα στο μαγαζί σου που να λέει "ελάχιστη κατανάλωση ανά άτομο ανά ώρα είναι 20 ευρώ". Και αυτό είναι νομιμότατο, ντόμπρο και κανένας δεν μπορεί να σου πει απολύτως τίποτα. Είναι μάλιστα ακόμα πιο τίμιο από το να τους διώξεις εκ των υστέρων. Με το ταμπελάκι δεν θα μπουν καν.Τέλος, μπορείς ακόμα και να βρίσεις τον πελάτη σου. Μπορείς π.χ. να του πεις "ρε τσιφούτη γύφτο, αυτά δεν θα τα έκανες στην χώρα σου".Το στοιχειώδες φιλότιμο όμως επιβάλλει να του τα πεις μπροστά του και στην γλώσσα που καταλαβαίνει. Στο κάτω, κάτω, αν δεν τα πεις μπροστά του και αν δεν τα πεις με τρόπο να τα καταλάβει, θα έρθουν οι επόμενοι και θα κάνουν τα ίδια.Με το βγεις σε ένα τοπικό κανάλι και να κλαίγεσαι δείχνει έλλειψη ντομπροσύνης, έλλειψη φιλότιμου και ραγιαδισμό. Δεν τολμάς να πεις ανοιχτά αυτό που σκέφτεσαι και κάνεις τεμενάδες. Και το κυριώτερο: Δεν αλλάζεις και τίποτα έτσι.
Υπάρχει και το σάστισμα και η ευγένεια απέναντι στον πελάτη, αλλά και μια στάση αναμονής απέναντι στο φαινόμενο. Τέτοιου είδους θρασείς πελάτες δεν θα το χαν σε τίποτα να γράψουν κακές κριτικές στις διάφορες ιστοσελίδες, εάν το εν λόγω εστιατόριο αρνιόταν να τους σερβίρει.
Ποιά είναι η "ευγένεια απεναντι στον πελάτη"; Να τον αποκαλείς γύφτο πίσω από την πλάτη του;Οι θρασείς και οι δειλοί θα μας μάθουν και ελληνικά τώρα; Από πότε είναι ευγένεια να γλείφεις στα φανερά και να συκοφαντείς στα κρυφά; Από πότε το "ότι συμφέρει εμένα" βαφτίστηκε "ευγένεια";Κάντε ότι θέλετε με τους πελάτες σας, αλλά όχι νιουσπηκ παρακαλώ. Αρκετόν Όργουελ τρώμε κι έτσι στην μάπα. Ας κρατήσουμε τουλάχιστον τον ελληνικό ορισμό της ευγένειας. Ετσι, για την (όλο και πιο απίθανη) περίπτωση που οι επόμενες γενιές τον χρειαστούν.Όσο για την πιθανότητα των κακών κριτικών από κακούς πελάτες, είτε είσαστε λεβέντες και έχετε το θάρρος της γνώμης σας - δεχόμενοι τις όποιες συνέπειες - είτε κρατάτε το στόμα σας κλειστό και δεν λέτε απολύτως τίποτα για να μην χάσετε τέτοια κελεπούρια πελάτες.Όποιος άλλα λέει φανερά και άλλα λέει κρυφά είναι δειλός και αναξιοπρεπής.
Ο ιδιοκτήτης έπρεπε να τους διώξει ευγενικά από το μαγαζί. Δεν είναι μόνο θέμα «γυφτιάς» αλλά και υγειονομικό θέμα. Ο ιδιοκτήτης ευθύνεται για την υγειονομική κατάσταση του μαγαζιού.
Στο εξωτερικό φυσικά δε θα είχες διανοηθεί να πας μέσα σε μαγαζί (δηλαδή εκεί που σου παρέχει ο άλλος την υπηρεσία) με...άλλη υπηρεσία, δηλ. άλλο φαί. Δύο πραγματικά περιστατικά που μου συνέβησαν για να δούμε ότι εδώ μας βρίσκουν και λίγο μα*άκες ως πιο φιλόξενους:α.) Αυστριακή σερβιτόρος με ξινή φάτσα, απαντάει μετά από δική μας παράκληση για ένα ποτήρι νερό ακόμα αφού φάγαμε: "I'm sorry, but I can't sell you tap water."β.) Ολλανδικά μαγαζιά που με το που πίνεις την τελευταία γουλιά σου παίρνουν το ποτήρι και στη συνέχεια σε ρωτάνε γεμάτοι επαγγελματισμό: "Would you like something else or would you like the bill?" (ήτοι ή κάνεις κατανάλωση ή έφυγες).
Διαφορετική νοοτροπία διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το σχόλιο σου δεν στέκει για τους εξής λόγους στα συγκεκριμένα παραδείγματα:α) Η γυναίκα έκανε την δουλειά της, ότι ήταν η μούρη της ξυνισμένη λογικά ευθύνεται το γεγονός ότι μισεί την δουλειά της, όχι ότι δεν σε συμπαθεί, αλλά λογικά έπρεπε να το γυρίσεις γύρω από το εγώ σου για να το δικαιολογήσεις.β) Έτσι είναι η νοοτροπία τους, τι σε κόφτει εσένα, άμα είναι μην πηγαίνεις Ολανδία.
Και δηλαδή είναι όμορφο αυτό το πράγμα; Να σε διώχνει άρον άρον αν δεν αφήσεις λεφτά; Δηλαδή το κατάστημα σε βλέπει ως βάρος αν δεν αφήσεις χρήματα; Δηλαδή ένα κινούμενο πορτοφόλι;Όχι, δεν θα ξαναπήγαινα εκεί.
Δεν σε διώχνει άρον-άρον, υποθέτω. Σε ρωτάει (ευγενικά ελπίζω), αφού τελείωσες, πρέπει να σου κάνω λογαριασμό εκτός αν συνεχίσεις να παραγγέλνεις. Είναι πολιτική του καταστήματος (τελεία).Από μέσα της μπορεί να λέει: Εσύ μπορεί να την κοπανήσεις κιόλας χωρίς να πληρώσεις, όπως έκαναν οι μεν, οι δε, οι ακόμα παραπέρα.
Δεν είπα να σου τύχει. Λέω ότι ο μαγαζάτορας που θέλει να τηρήσει ένα συγκεκριμένο προφίλ στο μαγαζί του, θα πρέπει να θέσει τους όρους. Εσύ γιατί πρέπει να πίνεις για δύο ώρες μια πορτοκαλάδα; Θα έχει γίνει νιανιά στο τέλος.
Α, ναι; Θα τους πέταγαν έξω; Σοβαρά; Προσέξτε μη σκίσετε κανένα καλτσόν μόνο με τις ψευτομαγκιές.Γιατί δεν τους πέταξαν έξω οι λεβέντες κρητικοί καταστηματάρχες; Σύμφωνα με τον νόμο (ελληνικό και ευρωπαϊκό) ΔΕΝ είσαι υποχρεωμένος να δεχτείς στο μαγαζί σου κάποιον που δεν σου αρέσει.Δεν γουστάρεις αυτούς τους τουρίστες; Κανένα πρόβλημα. Δείξε τους την έξοδο του μαγαζιού σου - όπως έχεις κάθε δικαίωμα.Όποιος θέλει να πουλήσει ζοριλίκια, γράφει αυτά που σκέφτεται στα αγγλικά και τα δημοσιεύει στα σαιτ του εξωτερικού. Εκεί που θα τα διαβάσουν αυτοί που "δεν θα έκαναν στην χώρα τους τέτοια γυφτιά".Δούλος και γλείφτης στα φανερά, αλλά τους αποκαλείς γύφτους στα κρυφά, στην δική σου γλώσσα.
@HarlanΠόσο δίκιο έχεις. Βγαίνει ο άλλος κλαμένος ότι έγινε αυτό και αυτό. Ε άμα σε ενόχλησε τόσο πολύ πολύ απλά τον διώχνεις από το μαγαζί σου, δεν κάθεσαι να κλαφτείς δημόσια στην τηλεόραση, οι τουρίστες κάνανε αυτό που θέλανε/υπέθεσαν ότι είναι σωστό. Ας κάνει και ο καταστηματάρχης το ίδιο πράγμα.Δεν είναι θέμα γυφτιάς, οι τουρίστες δεν κάνανε τίποτα, είναι θέμα να έχεις τα αρ*** να πεις την γνώμη σου και την άποψη σου και όχι να βγαίνεις να κλέγεσαι στα κανάλια.
Στην χώρα τους θα τους κόβανε και απόδειξη, θα τους φέρνανε ΣΩΣΤΗ απόδειξη και δεν θα τους βλέπανε σαν τουριστικά πορτοφόλια πουλώντας ηλιοβασιλέματα και θάλασσες.Δεν είναι έγκλημα απ' όσο ξέρω να φέρνεις φαγητό σε μαγαζί. Ίσως είναι ανόητο αλλά παράνομο όχι.
Lumidy αν δεν τρολάρεις έχεις σοβαρό θέμα αντίληψης. Φαγητό που έχεις φέρει από αλλού απαγορεύεται να το καταναλώσεις στο εστιατόριο. Στα τυπικά, αφήνει εκτεθειμένο το κατάστημα σε φορολογικό η αγορανομικό έλεγχο αφού είναι προϊόν που δεν ανήκει στην ιδιοκτησία του εστιατορίου πλην όμως καταναλώνεται εντός. Στα ουσιαστικά, να σε ενημερώσω ότι ο εστιάτορας ούτε φιλοξενεί δωρεάν χάριν ευαισθησίας τουρίστες (τα μπουκαλάκια νερό ΔΕΝ είναι κατανάλωση, σοβαροί να είμαστε) ούτε το έχει χόμπυ να εργάζεται 14+ ώρες ημερησίως.Το αν κόβει απόδειξη είναι άσχετο με τη συγκεκριμένη ιστορία. Και καθαρές τουαλέτες οφείλει να έχει επίσης, τι σχέση έχει; Μη βγάζετε κόμπλεξ και ειδικά απέναντι σε συμπολίτες που δίνουν αγώνα για να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους. Τέλος, το ότι πουλάμε το ηλιοβασίλεμα μας είναι αυτονόητο, εδώ οι άλλοι πουλάνε ανόητες αίθουσες μοντέρνας τέχνης και βόλτες σε "βασιλικούς" κήπους με είσοδο €20+ ευρώ, αυτός ο ήλιος κι αυτή η θάλασσα είναι premium προϊόντα και δυστυχώς τα χρεώνουμε λίγο.
Harlan & slavbob σε ποιο πολιτισμο υπάρχει η πρακτικη σε εστιατοριο να φερνεις απο το σπιτι σου το φαι και να παραγγειλεις μονο νερο; Δεν υπάρχει τετοιος πολιτισμος, οπότε ναι οι εν λογο "τουριστες" είναι απολιτιστοι. Προφανως τσινίσατε την υπερβολη του λόγου και όχι στην ουσία του λογου. Ο πολιτισμος μπορει να μην είναι υποχρεωτικος αλλα όπως και να το κανουμε είναι επιθυμητος.Δεν καταλαβα εν το μεταξυ αυτο το "αμα το μεταφρασω και στο στηλω στον κιτρινο τυπο του εξωτερικου...." Το να μην μπορεις να κατακρινεις μειοψηφικες (αυτο πρεπει να τονιστει) πρακτικες ακοινωνητων επειδη είναι ξενοι τουρίστες είναι ο ορισμος του εθελόδουλου. Οταν ακομα και η σοβαρη δημοσιογραφία ασχολητε με διαφορα "viral" εεεε είναι κοματι αστοχο να λεμε γιατί είπε τον πονο του ο ανθρωπος.Ειναι διαπολιτισμικη συμβαση ότι τα εστιατορια σου προσφερουν φαι όχι νερο, όπως τα μπαρ σου προσφερουν ποτα όχι φαι. Ολοι το γνωρίζουν σε όλες τις γλωσσες, σε όλες τις θρησκείες, σε όλες τις ηπειρους...
Προσωρινώς Ποκοπίκε, προτείνω να ξαναδιαβάσεις αυτά που έγραψα. Πουθενά δεν δικαιολογώ τους τουρίστες. Όσο για τον πολιτισμό τους, ούτε τον έκρινα, ούτε με ενδιαφέρει ούτε αποτελεί θέμα του άρθρου. Εκτός αν υπάρχει υγειονομική διάταξη στις κρητικές ταβέρνες που να λέει ότι σερβίρουμε μόνο πολιτισμένους.Εκείνο που (ξανα)λεω είναι ότι απεχθάνομαι τις ψευτομαγκιές. Τις κότες που παριστάνουν τους άντρες.Αν δεν σου αρέσει ο πελάτης, έχεις κάθε δικαίωμα να τον διώξεις (είτε είναι πολιτισμένος είτε απολίτιστος). Εχεις ακόμα και δικαίωμα να τον βρίσεις, για εμένα είναι αδιάφορο. Αλλά να σταθείς αντρίκια στον λόγο σου. Να σκέφτεσαι αυτό που λες και να λες αυτό που σκέφτεσαι.Μου είναι αδιάφοροι και οι τουρίστες, μου είναι αδιάφοροι και οι μαγαζάτορες. Απεχθάνομαι την θρασυδειλία και ον χατζηαβατισμό, τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε;Το να γλύφεις στα φανερά και να κατηγορείς στα κρυφά είναι ξεφτίλα, δειλία, ραγιαδισμός.Και αν έγραψα για δημοσίευση σε σαιτ του εξωτερικού, ήταν για να δείξω ότι οι τσιφτετέλληνες πρέπει κάποτε να αναλαμβάνουν τις συνέπειες των λόγων τους (αλλιώς να μην μιλάνε).Γιατί απο δειλές κότες που άλλα λένε, άλλα εννοούν και δεν παίρνουν την ευθύνη γι αυτά που λένε, πήξαμε.Υ.Γ. Ζητάω συγνώμη από τις κότες που τις προσβάλλω έτσι. Δεν μου έκαναν τίποτα τα αξιαγάπητα ζώα.
Βρε Harlan, που τα είδες γραμμενα οι μαγαζάτορες να το εχουν ευκολο (ιδιως την εποχη των ανωνυμων ιντερνετικων "κριτικων") να διωχνουν θρασυτατους "πελατες"; απο την στιγμη που εχουν το θρασος, γιατί θρασος είναι να πηγαίνουν με ταπερ σε εστιατόριο, είναι περίεργο να μην θελει ο καταστηματαρχης να τα βαλει με το απιθμενο θρασος τους;Τι λεει ο λαος; καλυτερα να σου βγει το ματι παρα το όνομα, ποιοι βγαζουν τα ονοματα; οι θρασεις ή οι πολιτισμενοι; ιδιως την εποχη που οι "καταγγελίες" για ασεβεια καταναλωτη είναι πανευκολες και σπανια διασταυρωμενες.Εγω ακομα δεν καταλαβα το "μενος" σου, συμφωνω ότι η φραση "με τις κλωτσιες" είναι υπερβολικη αλλα όχι εκτος ουσίας. Οταν όλοι "κλαιγονται" δημοσια στη μετα social εποχης στον εν λογο ανθρωπο τραβαμε κοκκινη γραμμη;