Τι θα λέγατε για ένα όργιο προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Σαντ;

Τι θα λέγατε για ένα όργιο προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Σαντ; Facebook Twitter
7
Τι θα λέγατε για ένα όργιο προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Σαντ; Facebook Twitter

Πώς διαφημίζεις μια έκθεση που είναι αφιερωμένη σε μια προσωπικότητα τόσο αμφιλεγόμενη όπως ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ; Το παριζιάνικο Μουσείο Ορσέ αντιμετώπισε αυτή την πρόκληση, απαντώντας με πρόκληση: Ένα σκηνοθετημένο όργιο στο οποίο γυμνά σώματα σχηματίζουν το όνομα του περιβόητου Μαρκήσιου σε ένα κλιπ διάρκειας ενός περίπου λεπτού.

 

Τι θα λέγατε για ένα όργιο προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Σαντ; Facebook Twitter

 

Η έκθεση Sade. Attaquer le Soleil (Σαντ. Επίθεση στον Ήλιο - φράση από γραπτό του Ντε Σαντ) ανοίγει την Τρίτη 14 Οκτωβρίου και το διάσημο μουσείο επιστράτευσε τους video artists David Freyomond και Florent Michel για να σκηνοθετήσουν το προωθητικό κλιπ. Το αποτέλεσμα προσφέρει άφθονο κρέας. Άντρικά και γυναικεία κορμιά μπλέκονται και συσπώνται, χορογραφημένα σε μαύρο φόντο. Ενώ κυλούν τα δευτερόλεπτα, ο ρυθμός στο μοντάζ γίνεται πιο γρήγορος, ακολουθώντας την πορεία προς την κορύφωση της ηδονής καθώς οι εκφράσεις και οι κινήσεις γίνονται πιο φρενήρεις. Το τελικό κάδρο περιλαμβάνει τον σχηματισμό του ονόματος του θρυλικού Μαρκήσιου που με τα φιλοσοφικά του κείμενά προκάλεσε τα χρηστά ήθη του Παρισιού του 18ου αιώνα, μιλώντας ανοιχτά για διαστροφές, φετίχ και την απόλαυση του πόνου, από την οποία συνδέθηκε και με τον όρο "σαδισμός". 

Τι θα λέγατε για ένα όργιο προς τιμήν του Μαρκήσιου Ντε Σαντ; Facebook Twitter

Σύμφωνα με τη γαλλική Libération, το κλιπ είναι μεν προκλητικό αλλά τίποτε παραπάνω. Η γνωστή εφημερίδα υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται για πορνογραφία, αφού δεν απεικονίζεται κάποια διείσδυση, ούτε υπονοούνται πιο σκληρές σκηνές που να παραπέμπουν π.χ. στο Salo του Παζολίνι. Χαρακτηρίζει το αποτέλεσμα αισθητικά όμορφο, σαν έναν πίνακα του Ρενουάρ, του Κουρμπέ ή του Ροντέν, ότι με άλλα λόγια είναι από μόνο του ένα έργο τέχνης και του αξίζει μια θέση ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου.

Στο παρακάτω βίντεο, η curator της έκθεσης Annie Le Brun μιλάει για τον Ντε Σαντ και αυτό που θα δουν οι επισκέπτες του μουσείου, μια έκθεση που προσεγγίζει την "αγριότητα και τη μοναδικότητα της επιθυμίας, [...] το ακραίο, το περίεργο, το τερατώδες μέσα από έργα των Γκόγια, Ζερικώ, Ροντέν, Πικάσο κ.ά."

Info

Sade. Attaquer le Soleil

14/10/2014-25/1/2015

Musée d'Orsay, Paris

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
Ωραία όλα αυτά αν το δούμε από την πλευρά της τέχνης. Όμως η επαφή γυμνών σωμάτων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από ιατρικής ή βιολογικής απόψεως μεταφέρει ασθένειες διαφόρων ειδών. Αυτό πώς το αντιμετωπίζουμε;