Γεννημένος στην Ιταλία το 1960, ο Maurizio Cattelan ζει στη Νέα Υόρκη τα τελευταία τριάντα χρόνια. Η αμφισβήτηση της εξουσίας και των συστημικών πεποιθήσεων είναι το θέμα που διατρέχει ολόκληρο το έργο του, αφήνοντας όμως την ερμηνεία των έργων του στον θεατή:
Ποιος έχει την εξουσία πάνω στην τέχνη, την κοινωνία, τη ζωή και το θάνατο; Χρησιμοποιώντας τη σάτιρα και το χιούμορ, την πρόκληση και τη σοβαρότητα, ο Maurizio Cattelan αμφισβητεί τις συμβάσεις της κοινωνίας γενικά και του κόσμου της τέχνης ειδικότερα. Η έκθεση "The Third Hand" περιλαμβάνει αρκετά από τα πιο εμβληματικά έργα του Maurizio Cattelan μαζί με έργα που έχει επιλέξει από τη συλλογή του Moderna Museet.
Ένας πάπας καταπλακώνεται από μετεωρίτη, περιστέρια μας παρακολουθούν από ψηλά, μια συρρικνωμένη Καπέλα Σιξτίνα μας επιτρέπει να δούμε όλες τις εκπληκτικές λεπτομέρειες στο ύψος των ματιών, ένας δικτάτορας μετατρέπεται σε μια αξιολύπητη φιγούρα, ίσως ζητώντας συγχώρεση, ένας μνημειακού μεγέθους χέρι που φαίνεται τεταμένο σε φασιστικό χαιρετισμό έχει κομμένα δάχτυλα, ένας άνδρας και ένας σκύλος μοιάζουν να μοιράζονται ένα κοινό όνειρο ή το θάνατο...
Η πρακτική του Maurizio Cattelan έχει τις ρίζες της στην εννοιολογική τέχνη, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την πραγματικότητά μας. Ως επιμελητής και ιδρυτής περιοδικών τέχνης, βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την τέχνη. Η κριτική και διορατική του ματιά στη συλλογή μας δίνει στην τέχνη ξανά τη δύναμή της.
- Gitte Ørskou, Επιμελήτρια & Διευθύντρια Μουσείου
Το "Τρίτο χέρι" περιλαμβάνει έξι εκθεσιακούς χώρους στους οποίους το έργο του Maurizio Cattelan συναντά έργα σουηδικών και διεθνών καλλιτεχνών από τη συλλογή του Moderna Museet, όπως οι Eva Aeppli, Eija-Liisa Ahtila, Cecilia Edefalk, Lena Svedberg, Rosemarie Trockel και η συντακτική ομάδα του underground περιοδικού PUSS.
Σε κάθε εκθεσιακό χώρο, η τέχνη αναδεικνύει μια νέα προοπτική της εξουσίας. Οι θέσεις αντιστρέφονται και οι σχέσεις εξουσίας μετατοπίζονται: μεταξύ τέχνης και θρησκείας, τέχνης και πολιτικής, τέχνης και στρατιωτικής δύναμης, τέχνης και εξουσίας ως αφηρημένου, ανεπαίσθητου γεγονότος.