Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter
17

 

Δείτε πρώτα αυτό, απ' το Euronews: 

 

 

(Εκατοντάδες άνδρες και γυναίκες βγήκαν στους δρόμους της Τεχεράνης.
Διαδήλωσαν εναντίον μιας σελίδας που δημιουργήθηκε στο facebook, στην οποία νεαρές ιρανές φωτογραφίζονται χωρίς να φορούν την παραδοσιακή μαντήλα.
Θεωρούν πως τέτοιου είδους συμπεριφορές αποτελούν προσβολή στην ιστορία του ιρανικού εθνους.
Η σελίδα στο facebook φέρει την ονομασία "Η Κρυφή μου Ελευθερία".
Δημιουργήθηκε από ιρανή δημοσιογράφο, που ζει στο Λονδίνο, και έχει συγκεντρώσει έως τώρα πάνω από 260.000 likes.)

 

 

Αυτή είναι η Ιρανή που έφτιαξε τη σελίδα.

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

Είναι η Masih Alinejad και έκανε φανερές τις Κρυφές Ελευθερίες, στις 3 Μαΐου, όταν ανέβασε το آزادی های یواشکی زنان در ایران στο Facebook.

 

Γράφει εκεί: 

 

"This is Iran... The feeling of the wind blowing through every strand of hair, is a girl's biggest dream."

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

Εκατοντάδες γυναίκες απ' όλο το Ιράν φωτογραφίζονται χωρίς τη μαντήλα τους, ελεύθερες, και στέλνουν τις φωτογραφίες για δημοσίευση. Δεν φοβούνται, παρ' ό,τι κανονικά θα έπρεπε. Η Alinejad δέχεται ήδη τις πρώτες απειλές (οι δε διαδηλωτές στην Τεχεράνη, ζητούν άμεση διαγραφή της σελίδας). 

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

 

Kι όμως, παρά τις απειλές συνεχίζει η Alinejad να ανανεώνει τη σελίδα. 

 

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

 

Και οι γυναίκες συνεχίζουν να στέλνουν φωτογραφίες, χωρίς να ντρέπονται, χωρίς να φοβούνται.

 

Χωρίς να κρύβουν τα πρόσωπά τους... 

 

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

 ===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 ===

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

Η δημιουργός της σελίδας, δεν μπόρεσε να μην αναφέρει και τη διαδήλωση που έγινε στην Τεχεράνη εναντίον της:

 

Υπέροχες, γενναίες γυναίκες στο Facebook - χωρίς μαντήλα Facebook Twitter

 

 

 

[+] Η αγαπημένη μου φωτογραφία και λεζάντα. 

 

 

 

 

 

Η γενναία αυτή σελίδα, βρίσκεται εδώ. Τα like της αυξάνονται συνεχώς, κάθε λεπτό. 

 

 

 

 

17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
Συγχρόνως σκέφτομαι... Να περπατάω στην Αθήνα όταν χτυπάει 30άρια. Με την υγρασία, είναι πιο ανυπόφορο από το Κάιρο. Φθάνεις ένα βήμα πριν την απόφαση να κυκλοφορήσεις στο δρόμο γυμνή. Σκεπτόμενη την αίσθηση του υφάσματος τυλιγμένο γύρω από το στήθος και την περιφέρειά μου... Θέλω να πάω να χωθώ στο ψυγείο. Κι αν μου πέσει το μπικίνι, να το θεωρήσω ντροπή που θα δουν οι άνδρες το πωπάκι μου... Πιθανότατα είναι προβολή δικών μου κολλημάτων όλο αυτό. Το πώς συνοφρυώνομαι όταν αντιμετωπίζομαι διαφορετικά από τους άνδρες. Το πώς δεν καίγομαι να βροντοφωνάξω σε κανέναν την εθνικότητα/πολιτισμική μου ταυτότητα. Το πώς, εν τέλει, ιδρώνω, πολύ εύκολα... Μάλλον είναι προβολή όλων των παραπάνω. Ίσως γι'αυτό αδυνατώ να φανταστώ κάποιαν να μπαίνει σε τόσο κόπο μόνο και μόνο για να δηλώσει τη διαφορετικότητά της. Και το μόνο που βλέπω είναι η ντροπή που μια βιομηχανία μόδας της έχει ενσταλάξει για τη σιλουέτα της και την εμφάνισή της. Όχι δια της βίας, αλλά δια της χρόνιας συστηματικής (ειρηνικής στο κάτω κάτω) γαλούχησης - που και πλύση εγκεφάλου τη λες.
Στον λογαριασμό τους στο twitter λέει πως η αστυνομία συνέλαβε τις γυναίκες που χόρευαν στο βίντεο που δημιούργησαν με το τραγούδι "HAPPY" ως προειδοποίηση/εκφοβισμό των υπόλοιπων γυναικών που συμμετέχουν στην εκστρατεία αυτή.Είναι τρομερά λυπηρό να μην μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα,να μην επιτρέπεται να κυκλοφορήσουν χωρίς την μαντίλα κ' να μη έχον νιώσει ποτέ πως είναι να σου ανεμίζει ο αέρας τα μαλλιά. Απλά,καθημερινά πράγματα που στους Δυτικούς λαούς μπορεί να φαίνονται αυτονόητα και γυναίκες σ'αυτούς τους λαούς να κινδυνεύουν να χάσουν την ζωή τους αν δεν τηρήσουν αυτούς τους νόμους.
Ούσα Ελληνίδα που ζει σε αραβικό και μουσουλμανικό κράτος, θα ήθελα να πω ότι το θέμα δεν είναι στην θρησκεία αλλά στο πως αυτή ερμηνεύεται και διδάσκεται. Τα τελευταία 30 χρόνια παρατηρείται μια ισλαμοποίηση όλων των αραβικών κρατών εξαιτίας της ανόδου του πολιτικού Ισλάμ. Το Ιράν πριν την "επανάσταση" του Χομεϊνί ήταν σαφώς πιο φιλελεύθερο σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα και την θέση των γυναικών. Το Κοράνι λέει ότι οι γυναίκες πρέπει να καλύπτουν το κεφάλι τους φορώντας hijab ως ένδειξη ταπεινότητας, ωστόσο δεν δηλώνει ότι είναι υποχρεωτικό. Αναφορικά με την ενδυματολογική επιλογή της niqab, αυτό δεν αναφέρεται καν στο Κοράνι, απλά αρκετές μουσουλμάνες το υιοθετούν λόγω πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών συμβάσεων.
δείτε κι αυτό (http://www.theguardian.com/world/2004/feb/11/schools.schoolsworldwide) ""The ban, which also covers Jewish skullcaps and large Christian crosses, has drawn heavy fire abroad, including criticism from the Pope, the Archbishop of Canterbury, and Ken Livingstone, the mayor of London"" - μιλάει για απαγόρευση μουσουλμανικής μαντίλας, εβραϊκού κιπά και ΜΕΓΑΛΩΝ χριστιανικών σταυρών - εδώ θα μπορούσε να τελειώνει η κουβέντα... είναι πολύ σημαντικό να καταλήξουμε κάπου αν και αυτό είναι πολύ δύσκολο: πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπ'όψη μας ποιός / πού / πότε / πώς. Άλλο είναι οι γυναίκες στο Αφγανιστάν που τρομοκρατούνται από τους μουλάδες για να φοράνε μπούρκα και άλλο οι νεαρές μαγκρεμπίνες της Γαλλίας που φορούν την μαντήλα με υπερηφάνεια ως εκδήλωση της πολιτιστικής τους διαφοράς.
Είναι τόσο απειλητικό να αφήνεις τον άλλο/άλλη να εκφραστεί όπως θέλει, χωρίς καταπιέση; Ποιός Θεός θέλει τέτιοα επιβολή στη βούληση του άλλου, όταν μας έφτιαξε με αυτό το γνωρισματάκι που λέγεται ελεύθερη σκέψη; Είναι τόσο δύσκολο να το καταλάβει κανείς;
και μιας και το έφερε η κουβέντα: κάτω η φασιστική κλειτοριδεκτομή των αφρικάνικων κοινοτήτων και κάτω η φασιστική περιτομή των Εβραίων και Μουσουλμάνων! Η απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης υιοθετήθηκε με μεγάλη πλειοψηφία (με 78 ψήφους υπέρ, 13 κατά και 15 αποχές) και κάλεσε τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα εναντίον των "παραβιάσεων της σωματικής ακεραιότητας των παιδιών"
ζήτω τρεις φορές ο αγώνας των ιρανών γυναικών που θέλουν να κυκλοφορούν και χωρίς μαντήλα και ζήτω άλλες τρεις φορές ο αγώνας των γαλλίδων μουσουλμάνων που γουστάρουν να την φοράνε για να δείξουν την δική τους πολιτιστική διαφορά. Τις στηρίζω απερίφραστα όλες χωρίς αστερίσκους και ύποπτους πολιτιστικούς διαχωρισμούς και λυπάμαι που δεν μπορώ να κάνω κάτι περισσότερο από το να αναμεταδίδω στιγμές από τον αγώνα τους ενάντια στους ολόιδιους φασιστομουλάδες και των δύο θρησκειών. Και για να τελειώνουμε: όποιος γουστάρει να παινεύεται ότι είναι ανεκτικός και ανεξίθρησκος και θεωρεί ότι η θρησκεία επεμβαίνει υπέρ το δέον πάνω στους πιστούς της και απλώνει τα ξερά της και σε όσους δεν είναι και τόσο πιστοί οφείλει να μάχεται για να διαχωριστούν πλήρως το κράτος και η εκκλησία. Τα λέμε στον δρόμο ενάντια στο δικό μας φασιστοπαπαδαριό...
Εννοείται ότι στηρίζουμε τον πλήρη διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας.Να επιστήσω μόνο την προσοχή στο εξής: Από τις πλέον ολοκληρωμένες περιπτώσεις σαφούς διαχωρισμού τον δύο συναντούμε στην Γαλλία. Όπου (ορθώς, κατά την άποψή μου) ΟΛΟΙ απαγορεύεται να φέρουν διακριτικά της θρησκείας τους στους χώρους εκπαίδευσης και στις δημόσιες υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο, και μόνον σε αυτό το πλαίσιο, απαγορεύεται και η μαντήλα. Άρα τελικά είσθε υπέρ του πλήρους διαχωρισμού ή όχι;
Συγνώμη για την παρέμβαση αρχικά. Αναφορικά με το διαχωρισμό κράτους και εκκλησιών και το αν πρέπει κάποιος να φοράει θρησκευτικά διακριτικά που αναφέρθηκε: Δεν βρίσκω αντίφαση μεταξύ του διαχωρισμού και της δυνατότητας να φοράει κάποιος στο δημόσιο χώρο θρησκευτικά σύμβολα. Στην περίπτωση του διαχωρισμού υποτίθεται ότι αυτό που είναι θρησκευτικά ουδέτερο είναι το κράτος και οι φορείς του, οπότε είναι αναμενόμενο σε ένα δημόσιο χώρο όπως το σχολείο ή το δικαστήριο να μην επιτρέπεται να αναρτώνται θρησκευτικά σύμβολα οποιουδήποτε είδους. Αλλά το σώμα του κάθε πολίτη (το κεφάλι που φοράει την μαντήλα ή το κιπά, ο λαιμός που κρέμεται ο σταυρός ή το χέρι με το κομποσκοίνι) δεν αποτελεί δημόσιο χώρο. Νομίζω ότι είναι δικαίωμα του καθενός να εκφράζεται θρησκευτικά στο δημόσιο χώρο εφόσον δεν ενοχλεί κανέναν. Και με το να φοράς θρησκευτικά σύμβολα δεν ενοχλείς κανέναν. Το βλέπω περισσότερο ως παραβίαση της ατομικής ελευθερίας του ατόμου. Δεν συμφωνώ με την ιδεολογία που στηρίζει και στηρίζεται από την μαντήλα αλλά δε νομίζω ότι η πολιτική εξουσία έχει το δικαίωμα να επιβάλει στον καθένα/καθεμία τι θα φοράει και τι όχι. Το ζήτημα εν τέλει δεν είναι να επιβάλεις μία ομοιογένεια στο δημόσιο χώρο για να μην έχεις προβλήματα με τη διαφορετικότητα αλλά να εκπαιδεύσεις τον πολίτη στην ανεκτικότητα των διαφορετικών πεποιθήσεων και αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν η διαφορετικότητα δεν γίνεται ορατή.
Μη ζητάς συγγνώμη, ανοιχτή συζήτηση είναι!Εν γένει δεν διαφωνώ με αυτά που λες, απλώς στη Γαλλία η εν λόγω νομοθεσία υπήρχε πολύ πριν την υπάρχουσα ανάμειξη πολιτισμών, και οι χριστιανοί (και πιστέψτε με, στη Γαλλία βρίσκει κανείς φανατικούς άθεους όσο και εμμονικούς καθολικούς) δεν είχαν ποτέ δημιουργήσει σχετικό θέμα (ή αν δημιούργησαν, προφανώς κανείς δεν ασχολήθηκε στα σοβαρά). Πρόκειται για ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του γαλλικού κράτους και ανάγεται στις αξίες της γαλλικής επανάστασης. Μπορεί να φαίνεται καταπιεστικό από μια σκοπιά, από μια άλλη όμως είναι απελευθερωτικό και μπορεί πιστεύω να βοηθήσει όσους θέλουν να αποτινάξουν από πάνω τους την θρησκευτική καταπίεση που μπορεί να τους επιβάλλει το στενότερο περιβάλλον τους (εκτός κι αν πιστέψουμε πως όλα τα 13χρονα κορίτσια λαμβάνουν αποφάσεις ανεπηρέαστες από τις επιταγές της οικογένειας και της κλειστής τους κοινότητας...)
Εν γένει προτιμώ τη γαλλική λογική απέναντι στις μειονότητες από την αγγλοσαξονική που βρίσκεται ας πούμε στην αντίπερα όχθη καθώς εν τέλει αναπαράγει συνεχώς τις ίδιες διακρίσεις και την γκετοποίηση δίνοντας τόση έμφαση στη διαφορετικότητα. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, όμως, θεωρώ την απαγόρευση υπερβολική και εν μέρει υπεύθυνη για το φαινόμενο του γυναικείου κινήματος της μαντίλας. Όπως αναφέρθηκε, ήδη, οι γυναίκες αυτές επιζητούν τώρα από μόνες τους να φορούν μαντήλα για να καταδείξουν την πολιτισμική τους διαφορά και ως αντίδραση στην απαγόρευση και θέλουμε δε θέλουμε μεγάλο ποσοστό από αυτές είναι μορφωμένες και ανεξάρτητες μουσουλμάνες. Σε αυτό που λες για τα κορίτσια δεν έχεις άδικο. Επίσης, όπως σωστά επισήμανες οι Γάλλοι πριν την πολιτισμική ανάμειξη δεν είχαν πρόβλημα με το να μην εκφράζονται θρησκευτικά στο δημόσιο χώρο. Ακριβώς εδώ έγκειται η διαφορά νομίζω: στο ό,τι αυτές οι γυναίκες δεν θεωρούν ότι υφίστανται τόσο θρησκευτική καταπίεση όσο εν γένει πολιτισμική. Η πολιτισμική διαφοροποίηση του πληθυσμού επιφέρει και την διαφοροποίηση των αξιών. Οι αξίες της γαλλικής επανάστασης είναι οι αξίες ενός πολιτισμού δεν είναι πανανθρώπινες - θα θέλαμε να είναι αλλά δεν είναι. Δεν λέω ότι στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού κράτους πρέπει παράλληλα να συνυπάρχουν διαφορετικές αξίες που να επηρεάζουν τα δημόσια πράγματα (πχ. οι μουσουλμάνοι να μην αναγνωρίζουν το γαλλικό σύνταγμα, τους νόμους ή να μην δέχονται την κοσμικότητα του κράτους και να πράττουν σύμφωνα με το κοράνι) αλλά στα πλαίσια των ατομικών ελευθεριών ένα minimum ανεκτικότητας στο τι φοράει και τι όχι κάποιος δεν νομίζω ότι βλάπτει. Δεν είμαι σίγουρη για όλα τα παραπάνω, δεν απορρίπτω εντελώς το μοντέλο που περιγράφεις αλλά πιστεύω ότι εν τέλει η απαγόρευση είναι αυτή που διόγκωσε το κίνημα των γυναικών υπέρ της μαντίλας και τέλος, εγώ προσωπικά όταν κάποτε είδα κάποιες φοιτήτριες στο πανεπιστήμιο μου (ίσως από πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών δεν ξέρω) να φοράνε μαντήλα δεν ενοχλήθηκα και γενικά δεν ενοχλούμαι με αυτά, μου φαίνεται αναμενόμενο, φυσιολογικό και λίγο ενδιαφέρον.
Νομίζω γενικώς συμφωνούμε. Κι εμένα δεν είναι κάτι που με ενοχλεί να το βλέπω. Και δεν συζητείται καν ότι υπάρχουν πολλές γυναίκες που έχουν φθάσει πολύ ψηλά και εξακολουθούν να επιλέγουν τη μαντήλα. Δεν είναι καθόλου απαραίτητο ότι πρόκειται για προϊόν εξαναγκασμού η επιλογή αυτή.Συγχρόνως σκέφτομαι... Να περπατάω στο Παρίσι όταν χτυπάει 30άρια. Με την υγρασία, είναι πιο ανυπόφορο από την Αθήνα. Φθάνεις ένα βήμα πριν την απόφαση να κυκλοφορήσεις στο δρόμο με μπικίνι. Σκεπτόμενη την αίσθηση του υφάσματος τυλιγμένο γύρω από τ'αυτιά, το λαιμό μου... Θέλω να πάω να χωθώ στο ψυγείο. Κι αν μου πάρει ο αέρας τη μαντήλα, να το θεωρήσω ντροπή που θα δουν οι άνδρες τα μαλλιά μου...Πιθανότατα είναι προβολή δικών μου κολλημάτων όλο αυτό. Το πώς συνοφρυώνομαι όταν αντιμετωπίζομαι διαφορετικά από τους άνδρες. Το πώς δεν καίγομαι να βροντοφωνάξω σε κανέναν την εθνικότητα/πολιτισμική μου ταυτότητα. Το πώς, εν τέλει, ιδρώνω, πολύ εύκολα...Μάλλον είναι προβολή όλων των παραπάνω. Ίσως γι'αυτό αδυνατώ να φανταστώ κάποιαν να μπαίνει σε τόσο κόπο μόνο και μόνο για να δηλώσει τη διαφορετικότητά της. Και το μόνο που βλέπω είναι η ντροπή που μια θρησκεία της έχει ενσταλάξει για το τριχωτό της κεφαλής της. Όχι δια της βίας, αλλά δια της χρόνιας συστηματικής (ειρηνικής στο κάτω κάτω) γαλούχησης - που και πλύση εγκεφάλου τη λες.Έχουν αρχίσει να σφίγγουν κι οι ζέστες. Χωρίς πλάκα, τα περί μαντήλας τα βλέπω με ένα πιο αποστασιοποιημένο μάτι το Δεκέμβρη.Μια απορία έχω μόνο: Οι άνδρες γιατί δεν κάνουν κι αυτοί κάτι τις να διατυμπανίσουν τη διαφορετικότητά τους; Έχω γνωρίσει νεαρούς Γάλλους βορειοαφρικανούς, αφρικανούς, ασιάτες, ανατολικοευρωπαίους και ορίτζιναλ, όλοι ήταν ντυμένοι καρμπόν. Οι μόνοι που κάνουν τη διαφορά είναι κάνας ορθόδοξος Εβραίος ή Σιχ Ινδός. Και στη δική τους όμως περίπτωση η εμμονή στις ενδυματολογικές επιλογές αποτελούσε αποτέλεσμα όχι πολιτισμικής διαφοροποίησης, αλλά συμμόρφωσης με θρησκευτικές επιταγές. Τυχαίο;
.....πόσο λυπηρό είναι να θεωρείσαι ισότιμη, να σπουδάζεις ό,τι θες, να ψηφίζεις κανονικά, να φοράς ό,τι θες και από τη μια στιγμή στην άλλη κάποιοι να αποφασίζουν να σε γυρίσουν στον μεσαίωνα, για να μην πληγούν τα δικά τους συμφέροντα (Αμερική, Σωβ. Ένωση και θρησκόληπτη μειονότητα).......