Η «Πρώτη Φορά» φέρνει φουρτούνα στο Ποτάμι

Η «Πρώτη Φορά» φέρνει φουρτούνα στο Ποτάμι Facebook Twitter
31

Έντονες είναι οι αντιδράσεις και οι διαφωνίες ακόμη και εντός του Ποταμιού, για τη νέα προεκλογική καμπάνια του κόμματος που παραπέμπει στην «Πρώτη Φορά» γυναικών. Τα σποτ είναι δύο και σε αυτά πρωταγωνίστριες είναι μια νεαρή και μία μεγαλύτερη γυναίκα οι οποίες μιλούν για την «πρώτη φορά» με υπονοούμενα που παραπέμπουν στην ερωτική πράξη.

Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο που συνοδεύει τα βίντεο: «H Άγγη έχει πολύ καιρό να το κάνει. Για την Μαρίλια θα είναι η πρώτη της φορά. Και οι δύο όμως διστάζουν, η κάθε μία για τους λόγους της. Δείτε τις ιστορίες δύο γυναικών…»

Ήδη δύο από τους υποψηφίους του Ποταμιού ζητούν την απόσυρση των σποτ χαρακτηρίζοντάς τα μάλιστα «διεστραμμένα»

Ο Περικλής Βαλιάνος έγραψε στο Facebook:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Ζητώ να αποσυρθεί αμέσως το αισχρό και απαράδεκτο διαφημιστικό με τίτλο "πρώτη φορά", καθώς και το άλλο αχαρακτήριστο που το συνοδεύει. Οι "διαφημίσεις" αυτές προσβάλλουν κάθε γυναίκα με ένα διεστραμμένο χιούμορ. Και βέβαια υποσκάπτουν και προσβάλλουν κάθε αξία για την οποία υποτίθεται συγκροτήθηκε το Ποτάμι. Προσωπικά ζητώ συγγνώμη για τα ανοσιουργήματα αυτά, αν και δεν είχα την παραμικρή γνώση και συμμετοχή. Αλλά βέβαια αυτό δεν φτάνει. Πρέπει η ηγεσία του κόμματος να βγεί ευθαρσώς και να αποκηρύξει χωρίς περιστροφές το αίσχος των "διαφημίσεων" αυτών, και να ζητήσει συγγνώμη από κάθε γυναίκα, και θα έλεγα κάθε άνθρωπο γενικά, που θίγουν με βάναυσο τρόπο.

Και η καθηγήτρια Βάσω Κιντή όμως, σε  ανάρτηση στον δικό της λογαριασμό, σημειώνει:

«Βρίσκω τα δύο video του Ποταμιού με τις γυναίκες και την πρώτη τους φορά κακόγουστα και σεξιστικά. Το πρόβλημα δεν είναι ότι παρομοιάζεται η συμμετοχή στις εκλογές με την σεξουαλική πράξη και ότι μιλούν οι γυναίκες για το σεξ. Το πρόβλημα είναι ότι μιλούν μόνο οι γυναίκες για το σεξ και περιμένουν και τον ωραίο τύπο. Δεν είδα να μας μιλάει κανένας άντρας για την πρώτη του φορά. Είμαι σίγουρη ότι μπορούσαμε να φτιάξουμε καλύτερα και πιο πρωτότυπα video».

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο αισθητικό αλλά και απομίμησης καθώς τα σποτ παραλληλίζονται με την αντίστοιχη προεκλογική καμπάνια του Ομπάμα.

Και δεν ήταν το μόνο αφού κάτι ανάλογο είχε κάνει και ο Πούτιν

31

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης για τις Ευρωεκλογές: Όσο πιο ισχυρή η Νέα Δημοκρατία, τόσο πιο ισχυρή η φωνή μας διεθνώς

Ευρωεκλογές 2024 / Μητσοτάκης για τις Ευρωεκλογές: Όσο πιο ισχυρή η ΝΔ, τόσο πιο ισχυρή η φωνή μας διεθνώς

Τόσο περισσότερα θα μπορούμε να διεκδικήσουμε στην Ευρώπη, σε μία δύσκολη γεωπολιτικά συγκυρία όπου η φωνή μας πρέπει να ακούγεται ισχυρή, δήλωσε ο πρωθυπουργός
NEWSROOM
Μητσοτάκης: Θα ζητήσω ευρωπαϊκή παρέμβαση για τις διαφορετικές τιμές από τις πολυεθνικές

Πολιτική / Μητσοτάκης: Θα ζητήσω ευρωπαϊκή παρέμβαση για τις διαφορετικές τιμές από τις πολυεθνικές

Δεν θα κυρώσουμε τα μνημόνια της Συμφωνίας των Πρεσπών, αν δεν πειστούμε πως η Βόρεια Μακεδονία τη σέβεται - Έχουμε αφήσει πίσω μας την ένταση και συζητούμε χωρίς το δάχτυλο στη σκανδάλη, δήλωσε ο πρωθυπουργός για την Τουρκία
NEWSROOM
Μητσοτάκης για νέο νοσοκομείο Κομοτηνής: «Θα εξυπηρετεί χριστιανούς και μουσουλμάνους»

Πολιτική / Μητσοτάκης για νέο νοσοκομείο Κομοτηνής: «Θα εξυπηρετεί χριστιανούς και μουσουλμάνους»

Το νέο γενικό νοσοκομείο στην Κομοτηνή θα έχει δυναμικότητα 165 κλινών και θα αντικαταστήσει το «Σισμανόγλειο», ένα από τα παλαιότερα εν λειτουργία νοσοκομεία στη χώρα
NEWSROOM

σχόλια

20 σχόλια
Κλασσικα πολυ φασαρια για το τιποτα. θα θελα να σχολιασω οτι η ρωσικη βερσιον ειναι μακραν η χειροτερη πολιτικη διαφημιση...ελατε τωρα μεντιουμ και καρδουλες με την φατσα του πουτιν διπλα? σοβαρα τωρα?
Εμενα παλι ουτε σεξιστικο & απαραδεκτο μου φανηκε αλλα ουτε και ενδιαφερον & πανεξυπνο...(γιατι αυτα ειναι τα δυο στρατοπεδα που διακρινω)προσπαθεια ελξης του κοινου περα απο τα στερεοτυπα της πολιτικης διαφημισης (βλ. τα γελοια σποτ της Ν.Δ. με την Ελλαδα της αναπτυξης)... προσπαθεια που ομως εγκλοβιστικε σε αλλα στερεοτυπα.
Με το συμπάθιο αλλά μεταξύ του Αλέξη που σώζει την χώρα, του Σαμαρά που συνομιλεί με τον Θεό και τον Ομπάμα και το ΚΚΕ που θέτει για νιοστή φορά το δίλημμα "ΚΚΕ τώρα ή καταστροφή" θα προτιμούσα κάτι με χιούμορ και πνεύμα, έστω και αντεγραμμένο - λες και σε όλα τα υπόλοιπα οι πολιτικοί μας είναι πρωτοπόροι.
Καλά μη τρελαίνεστε, η επιλογή αυτών που μας κυβερνούν τις τελευταίες δεκαετίες, όπως έδειξαν τα πράγματα εδώ που φθάσαμε, κάποια σχέση έχει με τη σεξουαλική πράξη.
Στόχος μια διαφίμησης ειναι να προκλαέσει και να "μείνει" στη μνήμη του κοινου.Θεωρω πως κατάφερε και τα δυο με μεγάλη επιτυχια.Όντως παραπέμπει στην πρωτη φορα μιας γυναικας αλλα ταυτοχρονα δίνει και το μηνυμα του νέου "αίματος" που ψηφίζει αλλα και ποσο σημαντικη ειναι αυτη η ψήφος.Μην βέπετε μονο την επιφάνεια και βαλτε τέλος στα κολλημενα μυαλα που χρονια τωρα μας βομβαρδιζουν με στερεοτυπικες ιδεες...
Καλή ώρα όπως καταφερε το κλίπ στα 90ς |"Στόχος μια διαφίμησης ειναι να προκλαέσει και να "μείνει" στη μνήμη του κοινου." Το θεμα ειναι να μεινει στην μνημη του κοινου και κατι πέρα απο τα 5s χαβαλε του κλίπ. ή κατι ουσιαστικο περα απο το δεν εχουμε ξανακατεβει στην πολιτική (και τα καναλια τι κανουν δηλ;)
Αμάν πιά οι μυξοπαρθένες και οι αραχνιασμένοι!Η ξύλινη γλώσσα και τα αισχρά ψέμματα που μας ταΐζουν 10ετίες δεν τους έχουν ενοχλήσει ποτέ, τα σεξουαλικά υπονοούμενα τους μαράνανε...Επίσης, οι γυναίκες, μπορεί να είναι ισότιμες, ικανές, άξιες αλλά είναι ΚΑΙ γυναίκες, ειναι ΚΑΙ σεξουαλικά όντα όπως είναι και οι άντρες. Αυτη είναι η φύση του ανθρωπίνου γένους. Δεν είναι η αναφορά στην γυναικεία φύση τους αυτό που τις υποβιβάζει αλλά το εαν οι ίδιες ηθελημένα περιορίζονται στο ρόλο του "παθητικού" σεξουαλικού υποκείμενου και τον εκμεταλλεύονται.Ίσως τέτοιες αναφορές θα έπρεπε να τις αντιμετωπίζουν σαν "επιπλέον" στα προσόντα τους, όχι σαν ρετσινιές.Ακόμη όμως και οι προοδευτικές από αυτές αισθάνονται θιγμένες με τέτοιες αναφορέςδεν καταλαβαίνω γιατί νοιώθουν τόση υποβόσκουσα ενοχή. Ή απλά για κάποιους είναι πλέον πολύ δύσκολο πράγμα να ακούν έστω και υπόνοιες για σεξ όταν αυτοί έχουν ξεχάσει πως γίνεται!
Κοίταξε να δεις που γίναμε βασιλικότεροι του βασιλέως! Τόσο μεγάλη η ανάγκη του "επαρχιώτη" Έλληνα να δείξει ότι έχει δυτικοποιηθεί και έχει ενστερνιστεί πλήρως τον "προοδευτικό" τρόπο σκέψης που ξεπερνά ακόμα και τους εμπνευστές του.Ότι θα είμαστε πιο "πολιτικά ορθοί" από τους Αμερικάνους, ούτε σε εφιάλτη δεν το είχα δει.Εντάξει λοιπόν ας κάνει εκεί πέρα άλλο ένα διαφημιστικό το ποτάμι με έναν τύπο να διηγείται την πρώτη του φορά και πόσο μαντάρα τα έκανε για να ησυχάσουν οι ευαίσθητοι ψυχισμοί που βλέπουν -ισμούς παντού!Τελικά φαίνεται ότι είναι πολύς ο κόσμος που και πολύ χρόνο έχει να ασχολείται με αρλούμπες και στην τσίτα είναι με λυμένο το ζωνάρι για παρεξηγήσεις και εξηγήσεις.
Απόλυτη κακογουστιά. Και ναι, αν έβαζαν κι έναν άνδρα να λέει αντίστοιχες σάχλες το συνολικό αποτέλεσμα θα ήταν τουλάχιστον λιγότερο σεξιστικό. Και κλεμμένη κακογουστιά κιόλας. Τη ρώσικη εκδοχή δεν την έπιασα (γλωσσικά) αλλά και μόνο που χρησιμοποιεί χαρτορίχτρα, τι να πω... Ρίχνει κι άλλο το επίπεδο εκεί που νόμιζες ότι έχει πιάσει πάτο.Η αμερικάνικη σαχλή κι αυτή, αλλά τη σώζουν λιγουλάκι 3 στοιχεία: 1. Όπως η Jane Lynch αναφέρεται στη ΛΟΑΤ ψήφο και η Lopez στην ψήφο τον λατινοαμερικανών, ε κι η Dunham ας πούμε αντλεί από το δικό της... field of expertise, όπως τουλάχιστον υποτίθεται ότι φαίνεται από τη σειρά που γράφει. 2. Το ότι αναφέρεται στην ψήφο φαίνεται μετά από λίγα δευτερόλεπτα, από τα θέματα που θίγει. Στου Ποταμιού σχεδόν μέχρι το τέλος συνεχίζεται απλώς το υπονοούμενο. 3. Όσο κι αν λέμε για τους νέους που "ψηφίζουν παραλία", στην Ελλάδα συνεχίζουμε να ασχολούμαστε αρκετά με την πολιτική, ακόμη και οι νέοι. Ειδικά με τις δυσκολίες των τελευταίων ετών, λίγοι πια βρίσκονται σε αφασία. Ενώ στην Αμερική υπάρχουν κάθε φορά καμπάνιες που σχεδόν παρακαλουν τους ανθρώπους να προσέλθουν στις κάλπες, χωρίς καν να προωθούν ένα συγκεκριμένο κόμμα. Όπως πχ σ'εμάς υπάρχουν καμπάνιες για να μη λερώνουμε τις παραλίες. Για να διεκδικήσουν την ψήφο των νέων, που πολλές φορές δεν ξέρουν ούτε το όνομα του κυβερνήτη της πολιτείας τους, ε καταφεύγουν σε ακραία τεχνάσματα.
Πολύ σωστό το σχόλιο. Ιδίως το 2 (έχω δουλέψει στη διαφήμιση και έχω γράψει πολλά σενάρια τηλεοπτικών) δείχνει την ουσιώδη διαφορά αντιμετώπισης. Στο αμερικάνικο γίνεται νωρίς σαφές ότι πρόκειται για αστεϊσμό, και πλέον περνά στο πολιτικό μήνυμα. Αντίθετα στο ελληνικό το τραβάει και μάλιστα από τα μαλλιά. Μπορώ να το σχολιάσω και δημιουργικά: π.χ. δεν μπαίνεις σε δωμάτιο για να ψηφίσεις (χρησιμοποιεί αυτή τη λέξη για να βγει ο παραλληλισμός με την ερωτική πράξη) αλλά σε αίθουσα. Έχει διάφορα τέτοια στοιχεία δημιουργικής εκβίασης.
πολύ αστείο όλο αυτό με την άκαιρη και βολική(;) θυμική αντίδραση ανθρώπων που για αυτά τουλάχιστον θα έπρεπε να σιωπούν. Αλλά μετά δεν θα μιλούσαμε για πολιτικούς.
Προσωπικά,χαμογέλασα,δεν ξετρελάθηκα,ούτε και ενοχλήθηκα όμως...τι να πω......Τους βρίσκω λίγο υπερβολικούς, τους κκ Κιντή και Βαλλιάνο αλλά πάλι, αν υπάρχει κόσμος που ενοχλείται...ας τα αποσύρουν, τι να πω..
Το "πρωτότυπο" (την 3η φορα) κλιπ του Ποταμιου θυμιζει έντονα την πλειοψηφία των "διανοουμένω"ν του ποταμιου και των ιδεων τους: καχεκτυπα αναμασηματα εκσυγχρονιστικων ιδεων (της δεκαετίας του 70) πακεταρισμένα για τους ιθαγενεις με το λουστρο εισαγωμενου εκσυγχρονισμου.Παρολαυτά καταληγουν να ειναι, οπως το κλιπακι, αναχρονιστικά ή και σεξιστικά.
Το αμερικάνικο δεν είναι τόσο κακόγουστο γιατί η κοπελίτσα είναι μια εξυπνόφατσα και δεν τη λες γκόμενα. Έξυπνη αυτή η αντίστιξη.Αντίθετα του ποταμιού παρεξηγείται για σεξιστικό γιατί η τύπισσα που πρωταγωνιστεί είναι όντως ελκυστική.Το φτηναίνει και η παπακαλιάτικη σκηνοθεσία-εκφορά λόγου, φαντάζομαι θα γνωρίζονται με τον Θ. από το mega, βρε μπας και βοήθησε στο γύρισμα;