Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Tο AstraZeneca και η κακή επικοινωνιακή διαχείριση

Σήμερα: Τέχνη της Γης στις ακρογιαλιές • • • κάκιστη επικοινωνιακή διαχείριση • • • καταδίκη του ΙΚΕΑ Γαλλίας για κατασκοπεία εργαζομένων του • • • σαν να υπάρχει άγαλμα του Χίτλερ στο Βερολίνο • • • αλεξιπτωτιστής εναντίον θεατών • • • η πρώτη σκεπτόμενη μηχανή • • • τοστιέρες του μεσοπολέμου

LAND ART

ΚΑΚΙΣΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Όταν με το καλό τελειώσει η πανδημία, το AstraZeneca θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως μελέτη περίπτωσης τού τι σημαίνει κακή επικοινωνιακή διαχείριση.

Δεν είναι μόνον ότι όσοι εμβολιάστηκαν, δίχως να έχουν εναλλακτική δυνατότητα, θα αισθάνονται «αφελείς» που δεν ανέβαλαν τον εμβολιασμό τους. Η πρόσφατη οδηγία των ειδικών και της κυβέρνησης επιτείνει το αλαλούμ για το AstraZeneca ειδικά, και για τον εμβολιασμό γενικά. Όταν τα ποσοστά των εμβολιασμένων είναι ανεπαρκή και πρέπει να πειστούν οι αναποφάσιστοι να εμβολιαστούν, η ίδια η πολιτεία υποσκάπτει τις προσπάθειες της, παρέχοντας «επιχειρήματα» σε κάθε λογής αντεμβολιαστές.

Επιπλέον, οι παλινωδίες και ασάφειες ενέτειναν τις κοινωνικές συγκρούσεις. Άνθρωποι μετρημένοι που είχαν τολμήσει να αντιμετωπίσουν τις παρενέργειες με επιστημονική σοβαρότητα δέχθηκαν ανοίκειες επιθέσεις και ανάρμοστους χαρακτηρισμούς από αρκετούς που νόμιζαν πως έτσι υπηρετούσαν την κυβερνητική πολιτική. 

• • •

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ IKEA ΓΑΛΛΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ

Γαλλικό δικαστήριο επέβαλε χθες πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στο ΙΚΕΑ Γαλλίας, το οποίο βρέθηκε ένοχο για παράνομη συλλογή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων εκατοντάδων εργαζομένων του και ορισμένων πελατών του.

Ο πρώην πρόεδρος-γενικός διευθυντής, μεταξύ 1996 και 2009, Ζαν-Λουί Μπαγιό, καταδικάστηκε σε δύο έτη φυλάκισης με αναστολή και 50.000 ευρώ πρόστιμο. Ο πρώην υπεύθυνος ασφαλείας του ΙΚΕΑ Γαλλίας μεταξύ 2002 και 2012, Ζαν-Φρανσουά Παρί, που ομολόγησε στο δικαστήριο τους «μαζικούς ελέγχους» των υπαλλήλων, καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκισης με αναστολή και 10.000 ευρώ πρόστιμο.

Η θυγατρική του ομίλου Ingka, ιδιοκτήτη των περίπου 90% ΙΚΕΑ σε δικαιοχρησία παγκοσμίως, κατηγορούνταν ότι είχε στήσει ένα «σύστημα παρακολούθησης» που παράνομα συγκέντρωνε πληροφορίες για προηγούμενες δικαστικές εμπλοκές εργαζομένων και πελατών, την πορεία της ζωής τους και της περιουσίας τους, με τη μεσολάβηση της «εταιρείας συμβούλων», Eirpace, η οποία προμηθεύονταν τα εμπιστευτικά δεδομένα από τα αρχεία της αστυνομίας.

Παρότι οι επιβληθείσες ποινές ήταν μικρότερες από τις προτάσεις του εισαγγελέα, οι δικηγόροι τού συνδικάτου εργαζομένων CGT καλωσόρισαν την απόφαση: «Στην προκειμένη περίπτωση είναι ο συμβολισμός που μετράει», δήλωσε ένας από τους δικηγόρους.

Τρίτη μεγαλύτερη αγορά του μετά τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, το ΙΚΕΑ απασχολεί 10.000 εργαζόμενους στη Γαλλία.

Πηγή: Le Monde, Reuters

Το ΙΚΕΑ Γαλλίας καταδικάστηκε για παράνομη συλλογή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων εκατοντάδων εργαζομένων.

• • •

ΣΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Η κατεδάφιση αγαλμάτων είναι αμφιλεγόμενο ζήτημα, διότι ενίοτε μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

Ωστόσο, είναι ακατανόητο ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει άγαλμα του βασιλιά Λεοπόλδου Β΄ (1835 - 1909) στις Βρυξέλλες. Οι ασύλληπτης έκτασης θηριωδίες του στο Κονγκό αποτελούν τυπική περίπτωση εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας.

Είναι σαν υπάρχει άγαλμα του Χίτλερ στο Βερολίνο.

Στο βίντεο, διαδηλωτές με τη σημαία του Κονγκό στο άγαλμα του Λεοπόλδου Β΄, πριν από λίγες μέρες, ζητούν «αποκατάσταση» για τις φρικαλεότητες.

• • •

ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΘΕΑΤΩΝ

Πετώντας με «αλεξίπτωτο πλαγιάς» (paraglider), ένας ακτιβιστής της Greenpeace λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε θεατές του ματς Γαλλία – Γερμανία.

Καθώς κατέρχονταν προς το γήπεδο, το αλεξίπτωτό του μπλέχτηκε σε ένα από τα καλώδια που υποβαστάζουν την καμέρα-αράχνη, η οποία δίνει πανοραμική εικόνα του γηπέδου.

Η σύγκρουση προκάλεσε αλλαγή της πορείας, και μόλις και μετά βίας απεφεύχθη το ατύχημα, καθώς κατευθύνθηκε προς τους θεατές.

Τελικά, ο ακτιβιστής επανέκτησε τον έλεγχο και προσγειώθηκε στον αγωνιστικό χώρο. 

Το αλεξίπτωτο έφερε το σύνθημα «Kick out oil» και τον λογότυπο της Volkswagen.

• • •

Η ΠΡΩΤΗ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΗ ΜΗΧΑΝΗ

Πολιτικός επιστήμονας, οικονομολόγος, κοινωνιολόγος και ψυχολόγος, ο Χέρμπερτ Σάιμον (15 Ιουνίου 1916 – 9 Φεβρουαρίου 2001) υπήρξε εξαιρετική περίπτωση πολυμαθούς επιστήμονα. Το ερευνητικό του έργο περιλαμβάνει σημαντικές εργασίες στη γνωσιακή επιστήμη και γνωσιακή ψυχολογία, στην επιστήμη των υπολογιστών και την τεχνητή νοημοσύνη, στη θεωρία των αποφάσεων, τη διοικητική επιστήμη, τη θεωρία των οργανώσεων, τη δημόσια διοίκηση και το μάνατζμεντ, την οικονομική επιστήμη, την κοινωνιολογία και την πολιτική επιστήμη.

Ο Σάιμον, μαζί με τους Al Newell και John Clifford Shaw, έγραψε το πρώτο πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης.

Γράφει στην αυτοβιογραφία του Models of my Life

«Ανέκαθεν γιόρταζα την 15η Δεκεμβρίου 1955 ως τη γέννηση της ευρετικής επίλυσης προβλημάτων με υπολογιστή, ως τη στιγμή που μάθαμε πώς να αποδεικνύουμε ότι ένας υπολογιστής θα μπορούσε να χρησιμοποιεί μεθόδους ευρετικής αναζήτησης για να βρει λύσεις σε δύσκολα προβλήματα. Σύμφωνα με τον Ed Feigenbaum, που ήταν μεταπτυχιακός φοιτητής σε μάθημα που δίδασκα στο GSIA, αντέδρασα σε τούτο το επίτευγμα περπατώντας στην αίθουσα και αναγγέλοντας, «Στις διακοπές των Χριστουγέννων, ο Al Newell και ‘γω επινοήσαμε μια σκεπτόμενη μηχανή... Φυσικά, το LT [Logic Theorist] δεν έτρεχε ακόμη σε υπολογιστή, αλλά γνωρίζαμε ακριβώς πώς να γράψουμε το πρόγραμμα».

Το Logic Theorist προγραμματίστηκε, έτρεξε σε υπολογιστή και παρουσιάστηκε στο ιστορικό Dartmouth workshop το 1956.

Το 1957, ο Χέρμπερτ Σάιμον πρόβλεψε ότι ο υπολογιστής θα ξεπεράσει τις ανθρώπινες ικανότητες στο παίξιμο του σκακιού. (Φωτογραφία: Το σκάκι του Σάιμον, Nobel Prize Organization) 

• • •

ΤΟΣΤΙΕΡΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ

Οι καλές μέρες για τις ηλεκτρικές τοστιέρες ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1920, στην οποία οι πωλήσεις έφθασαν σε 1,2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Αρ Ντεκό και Αρ Νουβώ άφησαν το αποτύπωμά τους στις νέες συσκευές που εισέβαλαν στις κουζίνες, εξ ου και το σημερινό ενδιαφέρον των συλλεκτών. 

Όπως κατά κανόνα συμβαίνει, οι πρώτες αυτόματες τοστιέρες ήταν πανάκριβες, και προορίζονταν για τα εστιατόρια, για δε τις οικογένειες ήταν πολυτελές αγαθό.  

Δύο τοστιέρες του μεσοπολέμου, η Sweetheart (αριστερά) και η Flopper (δεξιά).