Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Τα γλυκά στο γραφείο είναι «σαν το παθητικό κάπνισμα»

Σύμφωνα με την επικεφαλής του Οργανισμού Τροφίμων Βρετανίας

Τα γλυκά στο γραφείο είναι «σαν το παθητικό κάπνισμα»

Είναι, συνήθως, η στιγμή χαράς στο γραφείο: όταν κάποιος φέρνει γλυκά, επειδή έχει γενέθλια, θέλει να κεράσει για κάποια καλά νέα ή απλά να επιδείξει τις ικανότητές του στη ζαχαροπλαστική. Όμως, τα γλυκά στον εργασιακό χώρο θα μπορούσε να είναι το ίδιο επιβλαβή με το παθητικό κάπνισμα, κατά την άποψη της επικεφαλής του Οργανισμού Τροφίμων της Βρετανίας. 

«Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι είμαστε λογικοί, έξυπνοι, μορφωμένοι άνθρωποι, που κάνουν διαρκώς αποφάσεις έχοντας γνώση όλων των παραμέτρων και υποτιμούμε τον αντίκτυπο που έχει το περιβάλλον», δήλωσε στους Times η Σούζαν Τζεμπ, καθηγήτρια του πανεπιστημίου της Οξφόρδης και πρόεδρος του βρετανικού Οργανισμού Τροφίμων. 

«Αν κανείς δεν έφερνε γλυκά στο γραφείο, δεν θα έτρωγα γλυκά μέσα στην ημέρα, αλλά επειδή οι άνθρωποι φέρνουν, τα τρώω. ΟΚ, έχω κάνει μια επιλογή, αλλά άνθρωποι επιλέγουν να πάνε και σε μια παμπ που καπνίζουν», συμπλήρωσε, ενώ διευκρίνισε ότι οι απόψεις που εκφράζει είναι προσωπικές και όχι επίσημη θέση του φορέα που είναι επικεφαλής. 

Αν και τόνισε πως το ζήτημα του τσιγάρου και των γλυκών δεν είναι τα ίδια, επεσήμανε ότι το παθητικό κάπνισμα προκαλεί κακό στους άλλους. «Και ακριβώς το ίδιο ισχύει για το φαγητό», συμπλήρωσε. 

«Με το κάπνισμα, έπειτα από από πάρα πολύ καιρό, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που καταλαβαίνουμε ότι τα άτομα πρέπει να κάνουν κάποια προσπάθεια, αλλά εμείς μπορούμε να κάνουμε την προσπάθειά τους πιο επιτυχή, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Αλλά ακόμη δεν σκεφτόμαστε έτσι για το φαγητό», επεσήμανε. 

Οι άνθρωποι έχουν την ελευθερία της επιλογής, σημείωσε, αλλά το να προσφέρονται γλυκά στη δουλειά θα μπορούσε να τους επηρεάσει και να κάνουν μη υγιεινές επιλογές. Παράλληλα υπογράμμισε ότι το να δουλεύει κανείς σε ένα «υποστηρικτικό» περιβάλλον έχει κρίσιμη σημασία για την υγεία του. 

Δεν μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά στην προσπάθεια με βάση την προσωπική θέληση προκειμένου να αποφεύγουμε τις ανθυγιεινές τροφές, δήλωσε ακόμη και συμπλήρωσε ότι απαιτείται μια κοινωνική αλλαγή. 

Η διαφήμιση του πρόχειρου φαγητού «υπονομεύει την ελεύθερη βούληση», ανέφερε μεταξύ άλλων η καθηγήτρια. Οι επιχειρήσεις με τα περισσότερα χρήματα έχουν μεγαλύτερη επιρροή στη συμπεριφορά των ανθρώπων. «Αυτή τη στιγμή επιτρέπουμε τη διαφήμιση για το κέρδος, χωρίς ελέγχους για την υγεία και έχουμε καταλήξει με μια απόλυτη αποτυχία της αγοράς, επειδή διαφημίζεται η σοκολάτα και όχι το κουνουπίδι», κατέληξε.