Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Η Εβδομάδα Μόδας δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδια - Όσα αλλάζουν στις επιδείξεις

«Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχουν πολλά που πρέπει να επανεξεταστούν στις Εβδομάδες Μόδας»

Η Εβδομάδα Μόδας δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδια - Όσα αλλάζουν στις επιδείξεις

Η Fern Mallis είναι η γυναίκα που πριν από 27 χρόνια «εμπνεύστηκε» την Εβδομάδα Μόδας ώστε οι αγοραστές να μαθαίνουν τα επόμενα βήματα της βιομηχανίας μέσα από μια ενιαία παρουσίαση. 

Ωστόσο από το 1993 έχουν αλλάξει πολλά. Η Mallis, που έχει δημιουργήσει Fashion Weeks για διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο, λέει δηλώνει σήμερα πως «τώρα είναι η ώρα να ταράξουμε τα πράγματα και να επανακαθορίσουμε τα πάντα». 

Η πανδημία του κορωνοϊού είναι ο πιο πρόσφατος λόγος για να αναρωτηθούμε αν μια εβδομάδα με συνεχείς επιδείξεις μόδας συνεχίζει να λειτουργεί, αλλά δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς όπως σημειώνει το περιοδικό Forbes, «σήμερα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχουν πολλά που πρέπει να επανεξεταστούν στην Εβδομάδα Μόδας».

Ομάδα ανεξάρτητων σχεδιαστών κατέθεσε μια πρόταση που ονομάζεται «Rewiring Fashion», όπου εξηγεί πως το μακρύ χρονικό διάστημα από την επίδειξη μόδας μέχρι να φτάσουν τα προϊόντα στα καταστήματα ουσιαστικά απομακρύνει τους καταναλωτές, που έχουν συνηθίσει στην άμεση παραγωγή. 

Επίσης, οι κύκλοι της μόδας είναι εντελώς ασυντόνιστοι με τις πραγματικές εποχές.

Τέλος, δαπανώνται τεράστια χρηματικά ποσά και πολύς χρόνος για ταξίδια σε Εβδομάδες Μόδας στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα του κόσμου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά.

Σύμφωνα με το «Rewiring Fashion», η Εβδομάδα Μόδας είναι πολύ άκαμπτη. Οι επιδείξεις ως μοναδικό μέσο δεν είναι μόνο ανιαρές αλλά και πανάκριβες. Επειδή τα διάσημα μοντέλα δεν είναι φτηνά, ένα μέσο σόου μόδας μπορεί να φτάσει σε κόστος τα 500.000 δολάρια ή και παραπάνω. 

Δεν είναι όμως, μόνο το κόστος, αφού και οι ίδιες οι επιδείξεις είναι πολύ περιοριστικά για δημιουργικούς ανθρώπους όπως οι σχεδιαστές, που θέλουν σόου πιο ελεύθερα, με περισσότερο ενθουσιασμό. Επίσης επιθυμούν να αυξήσουν την συμμετοχή των καταναλωτών, συμπεριλαμβάνοντας και ανθρώπους εκτός της βιομηχανίας, όπως influencers ή ακόμη καλύτερα microinfluencers (με λιγότερους από 100.000 followers), οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στην αγορά αυτή τη στιγμή.

Το καλό με την «επόμενη μέρα» της Εβδομάδας Μόδας είναι πως κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά τι μέλλει γενέσθαι, σημειώνει το Forbes. 

Τα σόου μέσω βίντεο ως αποτέλεσμα του κορωνοϊού ανοίγουν μεν την δυνατότητα για εκδηλώσεις με φυσική παρουσία αλλά εξ αποστάσεως, αλλά επειδή μοιάζουν πολύ με το να παρακολουθεί κανείς τηλεόραση, χρειάζεται να γίνουν ακόμη πιο καινοτόμα για να προσελκύουν θεατές. Το Λονδίνο αποπειράθηκε πρόσφατα μια ψηφιακή μόνο επίδειξη αντρικής μόδας, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερη συμμετοχή και με χλιαρές κριτικές. 

Την ίδια στιγμή, οι αλλαγές στην τεχνολογία παραγωγής που επιτρέπουν ταχύτερες κινήσεις και στην μεταφορά, θα φέρουν την βιομηχανία πιο κοντά στη φιλοσοφία «βλέπω τώρα, αγοράζω τώρα», κάτι που ονειρεύονται από καιρό οι σχεδιαστές μόδας. 

Άλλωστε ήδη διάσημοι σχεδιαστές όπως Saint Laurent και Michael Kors έχουν εκφράσει την δυσαρέσκειά τους με τους περιορισμούς στις Εβδομάδες Μόδας και σταμάτησαν να συμμετέχουν. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί καιρός για να δημιουργηθούν νέα φορμάτ, αλλά ο τρόπος που παρουσιάζεται η μόδα σε καταστήματα αλλά και online θα αλλάξει οπωσδήποτε.