Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Βυζαντινό Μουσείο: Σε πάνω από 200 σημεία «άπλωσαν λάδι» ανενόχλητες οι δύο γυναίκες

Λαδιές σε εικόνες, μαρμάρινες στήλες και άλλα εκθέματα του μουσείου, καθώς και δαχτυλιές σε προθήκες και στους τοίχους των αιθουσών κατέγραψε η Ασφάλεια

Βυζαντινό Μουσείο: Σε πάνω από 200 σημεία «άπλωσαν λάδι» ανενόχλητες οι δύο γυναίκες

Σε τουλάχιστον 200 διαφορετικά σημεία του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου «άπλωσαν» (όπως είπε χαρακτηριστικά η Λυδία Κονιόρδου), ανενόχλητες, λάδι οι δύο γυναίκες που βανδάλισαν μία σειρά σπάνιων εκθεμάτων, στις 28 Ιουλίου. 

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή», τρεις εβδομάδες μετά την επίθεση, η Ασφάλεια έχει καταγράψει 200 σημεία με λαδιές σε εικόνες, μαρμάρινες στήλες και άλλα εκθέματα του μουσείου, καθώς και δαχτυλιές σε προθήκες και στους τοίχους των αιθουσών.

Στις 28 Ιουλίου, δύο γυναίκες μπήκαν στο Μουσείο και, ρίχνοντας λάδι, προξένησαν φθορές σε σπάνια εκθέματα την ώρα που είχαν βάρδια 20 φύλακες.

Οι δυο γυναίκες έδρασαν, όπως όλα δείχνουν, ανενόχλητες, καθώς περιηγούνταν επί μιάμιση ώρα στη μόνιμη έκθεση του μουσείου, την περιοδική «Το Βυζάντιο και οι άλλοι κατά την πρώτη χιλιετία: Μία αυτοκρατορία σταθερότητας σε περίοδο κλυδωνισμών» και την ψηφιακή έκθεση για τον Πανάγιο Τάφο.

Οι υπεύθυνοι του μουσείου διαπίστωσαν το συμβάν την επόμενη μέρα, εξαιτίας των λεκέδων λαδιού στο δάπεδο, στους τοίχους και στα εκθέματα.

Πριν λίγες ημέρες, η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου επιχείρησε να υποβαθμίσει επικοινωνιακά την σκανδαλώδη καταστροφή. 

«Δεν θα το έλεγα ακριβώς βανδαλισμό, ίσως είναι υπερβολική αυτή η έκφραση. Θεωρούμε ότι ήταν κάποιες κυρίες οι οποίες άπλωναν κάποιο λάδι», δήλωσε η υπουργός, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Epsilon.

Εν τω μεταξύ, η Ένωση Αρχαιοφυλάκων αποδίδει τον βανδαλισμό στην έλλειψη ιματιοθήκης όπου οι επισκέπτες θα έπρεπε να αφήνουν υποχρεωτικά τσάντες και σακίδια.

Όπως σημειώνουν, οι ζημιές που προκάλεσαν οι δύο γυναίκες που έριξαν baby oil σε εκθέματα είναι «ευτυχώς αναστρέψιμες σχεδόν στο σύνολό τους», που σημαίνει ότι για κάποια εκθέματα η αποκατάσταση δεν θα είναι πλήρης.