Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Τόσοι πολλοί άνθρωποι, τόσες λίγες παραλίες

Η έκθεση "Disturbed Coastal Systems" του Ιταλού φωτογράφου Massimo Vitali εστιάζει στην επίπτωση της ανθρώπινης παρουσίας στο φυσικό περιβάλλον

Τόσοι πολλοί άνθρωποι, τόσες λίγες παραλίες

Υπάρχει κάτι δυσοίωνο που φαίνεται να απειλεί τα μαγευτικά τοπία στις φωτογραφίες του Massimo Vitali: η ανθρώπινη παρουσία. Ο γνωστός Ιταλός φωτογράφος στην έκθεσή του με τον εμφατικό τίτλο "Disturbed Coastal Systems" που παρουσιάζεται μέχρι τις 17 Ιουνίου στην γκαλερί Benrubi στην Νέα Υόρκη εκφράζει τον προβληματισμό του σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο φυσικό τοπίο εστιάζοντας για μία ακόμη φορά τον φακό του στις παραλίες.

Για να εκφράσει την ένταση που διακρίνει ανάμεσα στον φυσικό κόσμο και την ανθρώπινη παρέμβαση, επέλεξε συγκεκριμένες τοποθεσίες, εξαιρετικά δημοφιλείς για τους παραθεριστές αλλά απειλητικές ως προς την όψη τους. Μια ιστορική ανοιχτή πισίνα στη νότια Ισλανδία, τη μαύρη ηφαιστειογενή αμμουδιά στην Lanzarote Yaiza της Ισπανίας, την οδοντωτή Cala Llosa South της Ίμπιζα και την Praia de Torre με το θρυλικό φρούριο που ρίχνει τη σκιά του πάνω στους λουόμενους στην Πορτογαλία. Φυσικά, με μια πρώτη ματιά όλα δείχνουν γαλήνια και οι καλοκαιρινές διακοπές βρίσκονται στη κορύφωσή τους αλλά είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κάποιος- βλέποντας πόσο μικροί είναι οι άνθρωποι μπροστά σ' αυτά τα φυσικά σκηνικά- πώς θα μπορούσαν να φαντάζουν αυτές οι εικόνες μπροστά στα μάτια κάποιου που έχει βρεθεί εκεί χωρίς να είναι ο ίδιος παραθεριστής.

Μοιάζει σαν παιχνίδι ανάμεσα σ' ένα δίπολο: πόσο τα πλήθη των  άνθρωποι παρεμβαίνουν στο φυσικό περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα και πόσο αμελητέοι δείχνουν σε σύγκριση με τη δύναμη και το μέγεθος του φυσικού τοπίου. Και σ' αυτό συντείνει η αποστασιοποιημένη, χαρακτηριστική του έργου του οπτική γωνία- οι φωτογραφίες του είναι πάντα τραβηγμένες από ψηλά και πάντα από απόσταση- υπονοώντας μια μη ανθρώπινη ματιά, μια αντικειμενική παρατήρηση του κόσμου και των ανθρώπων του που αναζητά την αλήθεια την οποία ίσως δεν είμαστε σε θέση να δούμε με το κοινό ανθρώπινο μάτι.  

Πληροφορίες για την έκθεση εδώ

—Μαρούσα Θωμά

Carcavelos Pier, Πορτογαλία, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Cala Llosa South, Ίμπιζα, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Lanzarote Yaiza, Ισπανία, 2017. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Cala Conta Point, Ίμπιζα 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Lanzarote Yaiza, Λας Πάλμας, Ισπανία, 2017. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Porto Miggiano, Colony, Απουλία, Ιταλία, 2011. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Piscina das Mares, Πορτογαλία, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Piscina das Mares, Πορτογαλία, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Cala Conta Black Dog, Ίμπιζα, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Polignano a Mare, Απουλία, Ιταλία, 2011. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Coney Island Grande, 2006. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Cefalu First Surf, Σικελία, 2008. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Praia de Torre, Πορτογαλία, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Praia de Moinho, Πορτογαλία, 2016. © Massimo Vitali and Benrubi gallery
Polignano-a-Mare, Απουλία, Ιταλία. © Massimo Vitali and Benrubi gallery