Το μήλο κάτω απ΄ τη μηλιά. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Το μήλο κάτω απ΄ τη μηλιά. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου Facebook Twitter
118
Το μήλο κάτω απ΄ τη μηλιά. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου Facebook Twitter

Από το πρωί πολλοί θρηνούν στα social media για την κατάντια της νεολαίας μας. Με αφορμή την συμπεριφορά των μαθητών του ΤΕΙ Πάτρας προς ένα καθηγητή τους. Είναι σαν να πέφτουν με το αλεξίπτωτο σε αυτή τη μικρή, ξεχασμένη χώρα. Σα να μην έχουν ξαναδεί έφηβους και βάλε.

Ορισμένες παρατηρήσεις μου:

1.Η μεταστροφή του παλιού φόβου (που υπήρχε προς τους καθηγητές) σε επιθετικότητα, έχει γίνει προ πολλού. Δεν θα υπερασπιστώ τον παλιό φόβο, διότι σπάνια συμβάδιζε με τον σεβασμό και πολλοί καθηγητές είναι και ανεπαρκείς και βάναυσοι. Ούτε με εκπλήσσει η τωρινή επιθετικότητα, διότι τα παιδιά μεγαλώνουν σε σπίτια και κοινωνία ψιλοδιαλυμένα, χωρίς να φταίνε αυτά.

2. Με ενοχλεί όμως το είδος της επιθετικότητας. Που είναι φτωχή, στενή και κατινιάρικη –προδίδοντας φτωχά, στενά και κατινιάρικα «ιδεώδη». Πολλές φορές ο τρόπος και η όψη ενός πράγματος είναι ο λαγός της ουσίας του. Μια έφηβη που σκούζει έτσι (θυμίζοντας οικογενειακό νεορεαλισμό) συνήθως σκούζει και ψυχικά. Και ασφαλώς δεν έχει ουδεμία σχέση με την καταστροφική οργή των παλιών νεανικών κινημάτων. Εκείνα ήταν καρπός ενός φλογερού, σχεδόν ουτοπικού ινδάλματος, γι αυτό και είχαν ωραίο πάθος, μεγάλες χειρονομίες, ποιητική σημειολογία, ιστορικό διασκελισμό και συλλογικότητα. Αυτά εδώ είναι γατοξεράσματα θράσους, αντιγραμμένα από τη νεολούμπεν αναίδεια της τηλεόρασης και τον σκοτωμένο κόσμο της μεταπολιτευτικής ελληνικής οικογένειας.

3. Αυτό, το τελευταίο, είναι ίσως και το πιο σημαντικό: πρώτη φορά, ιστορικά, τα νέα παιδιά μοιάζουν τόσο πολύ με το μπαμπά τους και τη μαμά τους, την στιγμή που οι μπαμπαδες και οι μαμάδες στην Ελλάδα είναι  ασκημότεροι παρά ποτέ. Είναι οι μπαμπάδες και οι μαμάδες που, με την μικρή ή μεγάλη συμμετοχή τους, χρεοκόπησαν την Ελλάδα, εξέθρεψαν την αρρώστια της μεταπολίτευσης και μπηχεβιοριστικά, από τη μεταπολίτευση και μετά, μοιάζουν με μεθυσμένοι πίθηκοι.

4. Οπότε, σε αυτό το βίντεο, είναι όλοι εξ ίσου άσχημοι. Ο καθηγητής (με όλη την κούραση, το ψεύδος και την ανικανότητα του συστήματος που εκπροσωπεί) και οι μαθητές με την σκυλάδικη ακήμια  τους, που γίνεται διπλή, επειδή κανείς τη νιότη την συνδέει με πιο ωραία πράγματα, έξαψη και ορμή –κι όχι με σκοτωμένη πίστα Μενεγάκη.

5. Συμπερασμα: Στην εποχή της παρακμής, δεν υπάρχουν θύτες και θυματα, πλούσιοι και φτωχοί –ούτε καν νέοι και γέροι! Ολοι έχουν πέσει στη μεγάλη λούμπα  της ύβρεως κι αλληλοτρώγονται ή κάνουν υπομονή, μεχρι να γυρίσει ο τροχός. Βιαίως ή όχι.  

Ελλάδα
118

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Νομίζω ότι η βασική ευθύνη είναι του καθηγητή αν όχι ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ αποκλειστική!δεν είναι θέμα απόψεων ή του τί εκπροσωπεί πολιτικά. Όμως όταν επιζητείς και εκλέγεσαι Πρόεδρος ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ θα πρέπει να έχεις και την ρητορική ικανότητα να επιβληθείς ακόμη και στους κάφρους!Άρα κουμπούρας ο πρόεδρας καθηγηταράς και καλά του κάνουν.Και δίδασκε και διοικούσε, ας τα λουστεί
κρα κρα κρα πραγματικα ελεος βαρετα και οπως λεει και ο τιτλος το μηλο κατω απο την μηλιακαι μαλιστα κακη κοπια η αλλη η κατινα μολις δει γυαλί αμεσως τα χερια στην μεση και κρα κρα ολοι να γινουν διασημοι του τεταρτουακομα και εκει...........
Μάλλον είστε όλοι πολύ καθώς πρέπει παιδιά από κολλέγια, εδώ μέσα. Δεν έχετε μάλλον ιδέα τί σημαίνει Δημόσια Παιδεία. Με παρατάξεις που σαπορτάρουν καθηγητές οι οποίοι περνάνε τους δικούς τους, ενώ οι άλλοι κόβονται, έτσι απλά. Και το λέει ένας άνθρωπος ο οποίος μπήκε με άλλους 3 σε γραφείο καθηγήτη θολωμένος επειδή μας έκοβε σερί επί 4 6μηνα. Και δεν μας έδινε και τα γραπτά μας. Επειδή είχαμε γράψει. Γιατί? Γιατί ήταν Πασόκος κ ένας συμφοιτητής μου που καθοάσταν μαζί ήταν Δαπίτης. Απλά πράγματα.Και μου κρίνετε εδώ οι κυρίες τα παιδιά? Ναι είναι υπερβολικά, φωνάζουν πολύ, ίσως να λένε και κάποιες μαλακίες, αλλά εσείς τί είστε εδώ μέσα και κρίνετε? Αυτά να τα πείτε στους γονείς τους που πληρώνουν τις σπουδές τους, για να τους κόβει ο καθηγητής στο 6μηνο, μόνο και μόνο για να έχει περισσότερο κόσμο στο επόμενο και να παίρνει μεγαλύτερα κονδύλια. Ναι γιατί ισχυει κι αυτό.Αλλά όσο θα υπάρχουν παρατάξεις στις σχολές, θα είναι πάντα τα ίδια μπουρδέλα. Και θα βγάζουν μπουρδέλα τελειόφοιτους. Αλλά έιναι δικαιωμά τους να σπουδάσουν την κάθε σχολή. Δημοκρατικό, εαν θυμάμαι καλά. Και εσείς κρίνετε και τις σχολές. Είναι η ελίτ εδω μαζεμένη? Η αφρόκρεμα της παιδείας? Συγγνώμη για την γλώσσα μου δηλαδή.
Το πρόβλημα δεν είναι αν φωνάζουν, μιλάνε άσχημα και δεν ξέρουν να φέρονται (όπως όλοι λέτε, παρ'ότι δεν ξέρετε τι έχει προηγηθεί και η άποψή σας λίγο πολύ είναι άστοχη, ανακριβής και τελείως μονομερείς) μερικά νέα παιδιά. Το πρόβλημα, το αληθινά μεγάλο πρόβλημα, είναι το γεγονός πως ζούμε σε μια τέτοια χώρα που περιμένει έναν τσακωμό με πλούσιο και ωμό λεξιλόγιο, έναν καυγά, μερικούς στο νοσοκομείο, έναν θάνατο στη χειρότερη περίπτωση για να "αντιδράσει". Και το "αντιδράσει" σε εισαγωγικά, γιατί και πάλι δεν κάνει κάτι ουσιαστικό. Όλοι στον καναπέ τους, μπροστά από την τηλεόραση ή/και τον υπολογιστή τους. Σφαιρική γνώση και άποψη μηδέν. Τσουβάλιασμα και ξετσουβάλιασμα, στεγνό, από τον κάθε λογής δημοσιογράφο που νομίζει πως κάτω από αυτήν του την ιδιότητα ξέρει και έχει το ελεύθερο προνόμιο να ενημερώνει (λέμε τώρα) τον κόσμο. Ούτε ένας δεν αναρωτήθηκε ΓΙΑΤΙ να φτάσει κάποιος σε αυτή τη θέση. Ούτε ένας δεν αναρωτήθηκε ΓΙΑΤΙ η αντίδραση του "προέδρου" παραμένει απαθής (και ειρωνική). Όχι βέβαια. Γιατί να μπει κάποιος στον κόπο να σκεφτεί; Τι λέτε τώρα! Μεγάλο πράγμα η σκέψη. Για λίγους -όπως φαίνεται. Το να κρίνεις, να κατακρίνεις, είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμα όλων. Το πιο εύκολο. Το πιο ανούσιο. Το πιο ηλίθιο πράγμα στον κόσμο. Δεν σε κάνει ξύπνιο, ούτε "κάποιον", ούτε μορφωμένο και ψαγμένο. ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα. Τρέχετε όλοι να καταδικάσετε. Τι; Μα φυσικά τη δήθεν αγένεια, τη φωνή, τον τσαμπουκά. Γιατί; Γιατί εσείς δεν θα γυρίσετε ποτέ στον εκμεταλευτή σας να διεκδικήσετε όσα σας κλέβει με το έτσι θέλω. Όχι. Θα σκύψετε το κεφάλι μονάχα. Θα ελπίζετε ότι θα τα φέρει όλα ο χρόνος. Και αν τύχει και κάποιος βρει τη δύναμη να υπερασπιστεί τον εαυτό του (με όποιον τρόπο), μόνο θα τον κρίνετε, μόνο αυτό ξέρετε, μόνο αυτό έχετε μάθει. Και θα τον κρίνετε όχι γιατί δε συμφωνείτε, αλλά γιατί αυτός τα κατάφερε και βρήκε το θάρρος, ενώ εσείς θα είστε μια ζωή εκεί, έρμαια των άλλων αλλά κυρίως του ίδιου σας του εαυτού. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη δυστυχία. "Φοβάμαι τους ανθρώπους που με καταλερωμένη τη φωλιά πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου" είχε γράψει ο Αναγνωστάκης. Και γω. Αυτούς φοβάμαι -όλους εσάς.
Συμφωνώ με τα περισσότερα που λέτε. Αλλά όσον αφορά το δημοσιογραφικό κομμάτι το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν υπάρχει σκέψη. Υπάρχει. Και το πρόβλημα δεν είναι ένα άρθρο γνώμης. Το πρόβλημα είναι ότι όλοι έβγαλαν άρθρα γνώμης και ο κόσμος έχει πέσει πάνω τους και σχολιάζει, αλλά κανείς δεν βγάζει ρεπορτάζ. Όχι ρεπορτάζ/είδηση απλή αναφορά τι έγινε. Αυτά τα ξέρουμε, βγήκαν. Ρεπορτάζ σε βάθος. Έρευνα. Τι συνέβη, τι δεν συνέβη, ποιος είπε, τι είπε, σε ποιόν, τι ήταν να γίνει, τι δεν έγινε, τη μια πλευρά, την άλλη πλευρά. Τα πάντα. Ένα ρεπορτάζ-έρευνα που να σου παραθέτει όλα τα στοιχεία και να σε αφήνει να σχηματίσεις μόνος σου γνώμη. Αυτό λείπει. Και είναι προβληματικό το ότι λείπει. Η ερευνητική δημοσιογραφία στην Ελλάδα φυτοζωεί και όσοι ασχολούνται με αυτήν συνήθως τα ακούνε και άσχημα ή στην χειρότερη απειλείται και η ζωή τους. Αλλά για να γίνει ρεπορτάζ τέτοιου επιπέδου θέλει κάποιος να το έχει παρακολουθήσει το θέμα από την αρχή, να έχει γνώση από παιδεία, να είναι όλη την ώρα στο πόδι, να πάρει 100δες συνεντεύξεις, να ψάξει και μετά όταν έχει ολόκληρο το υλικό να φάει ώρες απομαγνητοφώνησης και σύνταξης. Είναι αυτό και είναι και το να γράψεις ένα άρθρο με μια γνώμη. Ε όλοι θα επιλέξουν το δεύτερο. Δεν είναι μπιχτή στο συγκεκριμένο άρθρο αυτό που λέω, ούτε θεωρώ πως τα άρθρα γνώμης είναι άχρηστα. Ένα άρθρο γνώμης μπορεί να έχει και πολύ μεγάλη αξία και περιεχόμενο ακόμα και να εμπεριέχει στοιχεία έρευνας. Εξάλλου προσωπικά θεωρώ πως είναι αμφίβολο κιόλας ότι ο κόσμος θα διάβαζε ένα τέτοιο ρεπορτάζ. Δεν πουλάει και τόσο (δεν το λέω για να πετάξω το μπαλάκι της δημοσιογραφικής ευθύνης στον κόσμο - αλλά έχουν και οι αναγνώστες ευθύνη, πολλές καλές προσπάθεις δεν στηρίζονται). Και ο Αυγερόπουλος που έκανε εκτενές ρεπορτάζ για την επένδυση της Eldoradο πόσοι το είδαν δηλαδή; (Που αναδημοσιεύθηκαν και ρεπορτάζ του εδώ στη LIFO) Δεν έγινε κανένας χαμός. Δεν θυμάται κανείς τις πληροφορίες. Δεν τραβάει για κάποιο λόγο αυτή η δημοσιογραφία. Κάτι η βαρεμάρα ή και η ανικανότητα απλά των δημοσιογράφων, κάτι που βλέπουν ότι δεν πουλάει και όλοι στήνουν site-γνώμης (σαν το protagon πιχι) ε τελείωσε. Πετάνε γνώμες και γίνεται ένας χαμός από γνώμες στο internet. Cornucopia απόψεων. Διάλεξε και πάρε. Και ξέρεις τι λένε για τις απόψεις και τις... Μη τη φέρεις την εικόνα στο μυαλό σου γιατί θα γεμίσει ...
Πάλι στο γενικό και στην κοινωνία πάει το πρόβλημα. Γιατί ο καθένας θα τρέξει -και πολύ λογικώς- να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Σχεδόν τίποτα δεν θα ειπωθεί και προβληθεί ανέπαφα, όπως έγινε. Όλα μια αλυσίδα είναι, από τις μίζες του προέδρου μέχρι τα παραταξιακά επιτεύγματα και την αμορφωσιά των νέων. Και όταν θα θες να χτυπήσεις, θα χτυπήσεις εκεί που μπορείς, εκεί που σε παίρνει. Προφανώς, πάντα στα λόγια. Τα οπόια, δεν έχει σημασία αν θα είναι προσβλητικά για κάποιον, τα ντύνουμε όμορφα-όμορφα και κάνουμε τη δουλειά μας. Ίσως τελικά αυτό που ενοχλεί όλο τον κόσμο είναι το πάθος και ο αφθορμητισμός. Έχουμε πήξει όμως από καμουφλαρισμένα λόγια, εικόνες και γεγονότα που πουλάνε και αγοράζουν την πλειονότητα των ανθρώπων. Φτάνει πια. Δεν έβγαλε και κάπου άλλωστε όλο αυτό. Και η ευγένεια της ψυχής δεν έχει να κάνει πάντα με τον τρόπο ή τον τόνο της φωνής. Και ναι, δεν φταίνε μόνο οι δημοσιογράγοι. Φταίνε το ίδιο και οι δέκτες τους. Μαζί πάνε αυτά. Ο ένας ολοκληρώνεται από τον άλλον.
Συμφωνώ με τα περισσότερα που λέτε. Αλλά όσον αφορά το δημοσιογραφικό κομμάτι το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν υπάρχει σκέψη. Υπάρχει. Και το πρόβλημα δεν είναι ένα άρθρο γνώμης. Το πρόβλημα είναι ότι όλοι έβγαλαν άρθρα γνώμης και ο κόσμος έχει πέσει πάνω τους και σχολιάζει, αλλά κανείς δεν βγάζει ρεπορτάζ. Όχι ρεπορτάζ/είδηση απλή αναφορά τι έγινε. Αυτά τα ξέρουμε, βγήκαν. Ρεπορτάζ σε βάθος. Έρευνα. Τι συνέβη, τι δεν συνέβη, ποιος είπε, τι είπε, σε ποιόν, τι ήταν να γίνει, τι δεν έγινε, τη μια πλευρά, την άλλη πλευρά. Τα πάντα. Ένα ρεπορτάζ-έρευνα που να σου παραθέτει όλα τα στοιχεία και να σε αφήνει να σχηματίσεις μόνος σου γνώμη. Αυτό λείπει. Και είναι προβληματικό το ότι λείπει. Η ερευνητική δημοσιογραφία στην Ελλάδα φυτοζωεί και όσοι ασχολούνται με αυτήν συνήθως τα ακούνε και άσχημα ή στην χειρότερη απειλείται και η ζωή τους. Αλλά για να γίνει ρεπορτάζ τέτοιου επιπέδου θέλει κάποιος να το έχει παρακολουθήσει το θέμα από την αρχή, να έχει γνώση από παιδεία, να είναι όλη την ώρα στο πόδι, να πάρει 100δες συνεντεύξεις, να ψάξει και μετά όταν έχει ολόκληρο το υλικό να φάει ώρες απομαγνητοφώνησης και σύνταξης. Είναι αυτό και είναι και το να γράψεις ένα άρθρο με μια γνώμη. Ε όλοι θα επιλέξουν το δεύτερο. Δεν είναι μπιχτή στο συγκεκριμένο άρθρο αυτό που λέω, ούτε θεωρώ πως τα άρθρα γνώμης είναι άχρηστα. Ένα άρθρο γνώμης μπορεί να έχει και πολύ μεγάλη αξία και περιεχόμενο ακόμα και να εμπεριέχει στοιχεία έρευνας. Εξάλλου προσωπικά θεωρώ πως είναι αμφίβολο κιόλας ότι ο κόσμος θα διάβαζε ένα τέτοιο ρεπορτάζ. Δεν πουλάει και τόσο (δεν το λέω για να πετάξω το μπαλάκι της δημοσιογραφικής ευθύνης στον κόσμο - αλλά έχουν και οι αναγνώστες ευθύνη, πολλές καλές προσπάθεις δεν στηρίζονται). Και ο Αυγερόπουλος που έκανε εκτενές ρεπορτάζ για την επένδυση της Eldoradο πόσοι το είδαν δηλαδή; (Που αναδημοσιεύθηκαν και ρεπορτάζ του εδώ στη LIFO) Δεν έγινε κανένας χαμός. Δεν θυμάται κανείς τις πληροφορίες. Δεν τραβάει για κάποιο λόγο αυτή η δημοσιογραφία. Κάτι η βαρεμάρα ή και η ανικανότητα απλά των δημοσιογράφων, κάτι που βλέπουν ότι δεν πουλάει και όλοι στήνουν site-γνώμης (σαν το protagon πιχι) ε τελείωσε. Πετάνε γνώμες και γίνεται ένας χαμός από γνώμες στο internet. Cornucopia απόψεων. Διάλεξε και πάρε. Και ξέρεις τι λένε για τις απόψεις και τις... Μη τη φέρεις την εικόνα στο μυαλό σου γιατί θα γεμίσει ...
31/1 που βγήκε το σχ αθηνα χωρίς τις αλλαγές (τότε που απο την Πάτρα θα έφευγαν 7.000 φοιτητές για Μεσολόγγι)ο πρόεδρος του τει (το ταπεινό χαμομηλάκι) δεν ενδιαφέρθηκε, δεν μας στήριξε ποτε αντιθέτως ειρωνευόταν και έκανε ότι μπορούσε για να έχουμε φοιτητές εναντίον μας.με κάποιες αλλαγές που έγιναν στο σχέδιο αθηνα ο Καπλάνης (γιατι δεν τον θεωρώ κύριο)συνέχισε να κράτα αυτή τη στάση.Λίγες βδομάδες πίσω όταν βγήκε η βόμβα ότι η έδρα του τει της Πάτρας θα πάει Μεσολόγγι με 2 τμήματα (από τα 5 του αρχικού σχεδίου) τότε ο "κύριος" αυτός θυμήθηκε να κλείσει το τει με αναστολή λειτουργίας μέσω της Γενικής Συνέλευσης και να πάει στο υπουργείο με κάποια αιτήματα. 1ον την παραμονή της έδρας στην Πάτρα και 2ον κάποια "βολέματα" για τις σχολές.η απόφαση της γενικής συνέλευσης έληξε με τις εξής υποσχέσεις οτι αν δεν περάσουν οι προτάσεις μας στο υπουργείο θα συνεχίσουμε αναστολή-παύση του ιδρύματος και θα παραιτηθούμε.αφού βεβαιώθηκε, όταν πήγε στην Αθήνα (στο υπουργείο) οτι η έδρα θα μείνει στην Πάτρα δεν ενδιαφέρθηκε για κάτι παραπάνω (π.χ.το τι θα γίνουν τα πτυχία μας?πόσες σχολές θα καταργηθούν?πόσοι θα μετακομίσουν Μεσολόγγι? ποιοι θα παρατήσουν τις σπουδές τους αν περάσει το σχ. Αθηνά?)Την Πέμπτη λοιπόν όλα αυτά τα άτομα που φώναζαν προς τον "καημένο" αυτόν άνθρωπο ξέρουν ότι τους έχει πουλήσει άπειρες φορές.Ζητούσαν κάτι το οποίο είχε αποφασισθεί απο την προηγούμενη Γενική Συνέλευση οτι δηλ θα παραιτηθούν και θα κλείσουν το τει. Δυστυχώς παραιτήθηκαν αυτοί που δεν έπρεπε, καθηγητές που ήταν δίπλα μας από την αρχή.όσο για όλους αυτούς που έγραψαν και ξανάγραψαν άρθρα-σχόλια για το οτι η παιδεία αυτών των φοιτητών είναι ανύπαρκτη ας κοιτάξουν λίγο την δική τους καμπούρα.Διότι κύριοι-κυρίες όλα αυτά τα παιδιά 2,5 μήνες τώρα δεν γνωρίζουν αν θα συνεχίσουν τις σπουδές τους, κάνουν καθημερινές κινητοποιήσεις, αγωνίζονται για να έρθεις ΕΣΥ που μάλλον δεν έχεις ιδέα τι θα πει σχέδιο αθηνα να τα κρίνεις.
Άλλος θέλει τα ονόματα να τους διαπομπεύσει, άλλος λέει "Κασιδιάρη που θέλετε" (κατά το Παπαδόπουλος που σας χρειάζεται), χαρακτηρισμοί κάθε είδους εκατέρωθεν. Πετάμε και ένα "αναρχοάπλυτοι" να υπάρχει (τι κι αν οι εκπαιδευτικοί λένε ότι υψηλόβαθμο στέλεχος της νεολαίας του ΠΑΣΟΚ έφερε μπράβους) και όλα αυτά, υποτίθεται για να ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΜΕ την ανεξέλεγκτη οργή. Κάτσε να το κατάλαβουμε. Καταδικάζουμε την ανεξέλεγκτη οργή με ανεξέλεγκτη οργή. Μάστα.ΥΓ. Όταν τελειώσετε και αν θέλετε μπορούμε να υπεισέλθουμε στο θέμα πιο ουσιαστικά. Να μιλήσουμε για σχέδιο Αθηνά και την στάση των καθηγητών καθώς και το άδειασμα. Να μιλήσουμε για τα κόμματα στο Πανεπιστήμιο και γιατί ποτέ δεν υπήρξε οργανωμένη αντίδραση και ουσιώδης από τους ανθρώπους που σήμερα νίπτουν τα χέρια τους και αποστρέφονται την κατάσταση. Μήπως βόλευε και συνεχίζει να βολεύει εν γένει. Μάλλον αυτό. Παραφωνίες θα παίξουν, αλλά νταξ. Γενικά βολεύει.
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/190822να δούμε λίγο τι είχε αποφασίσει η γενική συνέλευση του ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ; πώς αυτοί οι άνθρωποι μέσα σε μια βδομάδα "πήραν πίσω" το "λόγο" τους επειδή απλά κατοχυρώθηκε η θεσούλα τους; Μάλλον έχουν δίκιο οι περισσότεροι προλαλήσαντες...όποιος λέει και ξελέει είναι άξιος σεβασμού...
οκ συμφωνω πως δεν υπαρχει σεβασμος απο ολα τα παιδια μεσα στην συνελευση αλλα μηπως πρεπει να σκεφτουμε τον λογο η μαλλον τους λογους που οδηγηθηκαν εκει τα παιδια?οταν ημουν φοιτητρια και στο δικο μας το τει γινοταν της ποπης να μη μιλησω για τον προεδρο που εβαζε ολους τους δαπιτες σε μεταπτυχιακα και συνεργατες καθηγητων, αυτο που θελω να πω ειναι πως το ψαρι βρωμαει απο το κεφαλι...και ας θυμηθούμε και τα δικα μας φοιτητικά χρονια πριν μιλησουμε για διαγραφη κτλ!!
Πολύ εύστοχη η παρατήρηση του άρθρου. Τουλάχιστον μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες οι αριστεροί μπορούσαν να αρθρώσουν την επιχειρηματολογία τους σωστά και με κάποιο βαθμό συνοχής. Ήμιπαρανοειδής, ξύλινος, χιλιοειπωμένος και αναχρονιστικός λόγος βέβαια, αλλά τουλάχιστον με κάποιο επίπεδο. Αυτά τα παιδάκια απλά σκούζουν...έχει κανείς την αίσθηση ότι θα προτιμούσαν να εκφράζουν το θυμό τους με wtf και lmfao...δυσκολεύονται ακόμα και τις κατάλληλες λέξεις να βρουν...
Οι νέοι αυτοί δεν πρόκειται να κερδίσουν τίποτα. Θα χάσουν και μαζί τους θα χάσουμε όλοι. Αποδεικνύονται απλώς, όπως στο γενικό της σύνολο η ελληνική κοινωνία, άοπλοι, απολίτιστοι και αδαείς.Το να διεκδικείς το αυτονόητο έτσι, με μπουνίτσες στον αέρα, δεν δείχνει τίποτε άλλο παρά μόνο αυτήν την συνειδησιακή ανετοιμότητα: μόλις τώρα φαίνεται άρχισαν να συνειδητοποιούν το πραγματικό βάρος της άγνωστης αυτής έννοιας, η οποία δυστυχώς όμως τους αποκαλύπτεται ως ένα είδωλο που αντικατοπτρίζει αυτό που χάνεται από το παρελθόν: το ''αυτονόητο'' του αθέμιτου της πελατιακότητας. Μας ξαφνιάζει άραγε ότι ΑΥΤΟ μπορεί, χωρίς να το καταλαβαίνουν κιόλας, να διεκδικούν ως αυτονόητο; Νομίζω ότι δεν μπορεί να μας ξαφνιάζει και τόσο... Και ιδού το γιατί: σαν να ξυπνήσαν με νεύρα από τον ύπνο, τα αντανακλαστικά τους βρωμάνε όπως ακριβώς το εννόησε και ο αρθρογράφος, μεταπολιτευτικό ξέρασμα. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Στα 18 τους δεν μπήκαν απλώς στην ενήλικη ζωή, έτσι τυπικά, αλλά ξεράστηκαν ως κακομαθημένοι από μια γενιά και μια κοινωνία λόγω ακατάσχετης υπερφαγίας, καταδικασμένα σε μια δίαιτα των περισσευμάτων(με την λέξη υπερφαγία δεν εννοώ εδώ το ''όλοι μαζί τα φάγαμε'' αλλά την κουλτούρα του πελατειακού νεορομαντισμού) . Αν οι νέοι αυτοί είναι κατά μέσο όρο 20-21 χρονών, τότε γεννήθηκαν το '91-'92, από γονείς που γεννήθηκαν το '65-'70 και που το '81-'85 αυτοί οι γονείς ήταν στην ηλικία των νέων αυτών σήμερα καιίσως και νεότεροι. Όπως η ''τύχη'' των γονιών αυτών στα 15 τους, τους εμπότισε, γαλουχώντας τους σ'αυτήν την ευδαιμονία του Παπανδρεισμού, την αθέμιτη πελατειακή ευζωία, ακριβώς έτσι τώρα και οι νέοι αυτοί στο βίντεο βρέθηκαν στην ατυχία να περισσεύουν σε ένα αιφνίδια νέο, ανάποδο τοπίο, στο περιθώριο της όλο και περισσότερο συρρικνούμενης πελατειακότητας-που έπρεπε να δρομολογηθεί με εκβιασμούς από έξω για να επιτευχθεί, φυσικά... Πείτε μου λοιπόν, 1)με τί εφόδια αυτοί οι νέοι μπορούν να ξέρουν ποια ήταν η πραγματικότητα, πόσο κακό τους έκανε, και 2) τί πρέπει να διεδικήσουν σήμερα ως αυτονόητο, στο βαθμό που αυτονόητη αλλά όχι δεδομένη είναι η αξίωση του να έχεις δικαιώματα στην υγεία, στην παιδεία, στην εργασία, στον πολιτισμό; Αν αυτό που είδαμε λοιπόν είναι πολιτισμική διεκδίκηση και οιωνός ποιλιτιστικής επανάστασης, τότε τρομάζω γι αυτό που διεκδικούν. Μπορεί τα αγάλματα τα εκβαραθρώνονται βίαια και όχι με τελετές, ναι, αλλά είναι εις θέσιν αυτοί οι νέοι να εκβαραθρώσουν το ίδιο τους το είναι; Ξαναμαθαίνεις την αλήθεια από την αρχή περιδινούμενος σε ένα μπλέντερ αληθειών; Είναι ή δεν είναι, ας πούμε, αυτό που βλέπουμε συνέπεια του εθισμού στην πανεπιστημιακή νοοτροπία της κομματοκρατίας εν τη ελλείψη της; Μπορούμε να απαντήσουμε; Το ξήλωμα της κομματοκρατίας στα Πανεπιστήμια αφήνει πίσω του μια υγιή πρόταση, ή μήπως-ιδού-δεν αφήνει τίποτα; Αυτό το οποίο χλευάζουν τελικά το έχουν και οι ίδιοι μέσα τους. Αποτάσσουν τις ευθύνες των γονέων τους και κατ' ακολουθία τις δικές τους, όπως όλοι σήμερα και πάντα σ'αυτήν την χώρα γιατί έτσι έμαθαν. Το υβρεολόγιο είναι νουθεσίες των σπιτιών τους. Πείτε μου, πού, μεταξύ play station, Μικρούτσικου και Κορομηλάς και Ελλάδα έχεις ταλέντο, χοντρών χαρτζιλικωμάτων για μπουζούκια και Γκούτσι φορέματα, εφηβικής μελαγχολίας κάγκουρα που ο τάδε από την γειτονιά έχει καλύτερη εξάτμιση στο ξερό του, οι 100 μεγαλύτεροι Έλληνες όλων των εποχών και οι Έλληνες έχουν στο αίμα τους την νίκη, gangnam style και ο Μάρλει είναι θεός γιατί έπινε στρέμματα χασίς, μιμιτικών δανείων κουλτούρας και πολιτισμικού μασκαρέματος, που στο διάολο μέσα σ'αυτό το μπλέντερ στοιχίζεται σε μία έστω μικρή άκρη κουλτούρα διεκδίκησης. Που διάολο στοιχίζεται πολιτισμός. Και αν κασιδιαρίζει και το στυλ, ας αναρωτηθούμε πως και οι νέοι φασιστοποιούνται και σηκώνουν το χέρι ως αρχαιοελληνικό χαιρετισμό, ως συστοιχισμένοι μελλοντικοί πελάτες μιας οργάνωσης που απευθύνεται ακριβώς σε αυτούς: σε όσους η πελατοκρατία άφησε κάποτε απ' έξω και όσους αφήνει και τώρα. Ακριβώς επειδή η πελατιακότητα δεν αφορά τους πάντες, δίπλα της, μαζί με το δίκαιο αίτημα της ανατροπής, εξελίσσεται και το αίτημα της διεκδίκησης της ίδιας της πελατιακότητας. Την στιγμή που το σύστημα αυτό κλονίζεται και συρρικνώνεται, οι τελευταίοι, μαζί με τους έκπτωτους εκ των πρώτων καμώνονται τους ανατρεπτικούς, και η βία και η ασέβεια είναι τα πολιτισμικά αντανακλαστικά τους απέναντι στο μητρικό τους ομοίωμα. Οι νέοι αυτοί στο βίντεο αντιδρούν σαν κασιδιάρηδες απέναντι σε ένα κασιδιάρικο σύστημα εξουσίας που τους πούλησε κασιδιάρικα, δηλ με ρατσισμό, θράσος και ανανδρεία. (Να πάντως οι μπαμπάδες, οι μαμάδες, οι παππούδες, οι γιαγιάδες, οι θείοι και οι θείες, οι νονοί και οι νονές των νέων αυτών, φαινομενικώς και μόνο πανομοιότυποι: http://www.youtube.com/watch?v=zykafTuIMKo ) Το νου μας.
λέσχη, στο τέλος του κειμένου που μας παρέπεμψες γράφει: "Είτε αρέσει στον κύριο Γιαννακίδη, είτε όχι, το καλύτερο μέλλον αυτού εδώ του τόπου, βρίσκεται στα χέρια αυτών των παιδιών, στα δικά μας χέρια και στις χιλιάδες των συνομηλίκων μας".Μα αυτό ακριβώς είναι το δράμα, να σκέφτεσαι ότι το μέλλον αυτού του τόπου βρίσκεται στα χέρια αυτών των τραμπούκων, που δεν είναι όμως παιδιά πια.
"Μας φοβούνται και μας σκοτώνουν. Φοβούνται τον ουρανό που κοιτάζουμε, φοβούνται το πεζούλι που ακουμπάμε. Φοβούνται το αδράχτι της μητέρας μας και το αλφαβητάρι του παιδιού μας. Φοβούνται τα χέρια σου, που ξέρουν να αγκαλιάζουν τόσο τρυφερά και να μοχτούν τόσο αντρίκια. Φοβούνται τα λόγια που λέμε οι δυο μας με φωνή χαμηλωμένη -φοβούνται τα λόγια που θα λέμε αύριο όλοι μαζί. Μας φοβούνται αγάπη μου και όταν μας σκοτώνουν, νεκρούς, μας φοβούνται πιο πολύ."
Τάσος Λειβαδίτης, [Αυτό Το Αστέρι Είναι Για Όλους Μας](http://bit.ly/178ThEP).Η διαφορά του απ' τον Ρίτσο είναι στο τέλος:> «και όταν μας σκοτώνουν, νεκρούς, μας φοβούνται πιο πολύ»Αυτό ο Ρίτσος δεν θα το 'γραφε.
Είναι σίγουρα πολύ εύκολο να κρίνεις τα φαινόμενα...Είναι επίσης εύκολο να κρίνεις αρνητικά μία πράξη με έλλειψη σεβασμού...Η μηλιά σίγουρα έχει ρίξει μήλα που μένουν αμέτοχα από κάθε κοινή διεκδίκιση....Όσοι όμως έχουν περάσειο από την 3βάθμια εκπαίδευση ξέρουν οτί μιλάμε για ένα μπάχαλο δημιουργημένο από καθηγητές και το πελατιακό τους σύστημα...Τώρα άν περιμένει κανείς σας με απάθεια και σεβασμό να ρίξει αυτό το κατεστημένο και το σχεδιο Αθηνά που το φοιητητή και μέσα και μετά τη σχολή δεν το σέβεται σίγουρα έχετα άγνοια από αγώνα!!!
Έτσι τα μάθανε από μικρά...όταν πήγαιναν στο σχολείο οι γονείς τους και έβριζαν τους δασκάλους για τους κακούς βαθμούς, λες και το βλαστάρι τους ήταν φωστήρας που έπρεπε να παίρνει πάντα άριστα (και ας μην άξιζε). Και τώρα ο άσχημος λόγος και η επιθετικότητα χωρίς ουσία και αίτημα...γιατί δεν την εμφανίζουν στους πραγματικούς υπαίτιους..γιατί δεν επιτίθονται στους γονείς τους πρώτα από όλους για αυτά που τους μάθανε?Όσο για τον "καθηγητή", από τη συμπεριφόρα του και μόνο ενισχύει την επίθεση, παθητικός, ανύμπορος, εκτός τόπου και χρόνου...άραγε πόσο εκτός τόπου και χρόνου είναι όσο αφορά την επίστημη του?
100% συμφωνώ με τον αρθρογράφο. Αν εδράζουμε την ελπίδα για το μέλλον σε τέτοιας ποιότητας νέους, οι σημερινοί κρατούντες και κυβερνώντες θα φαίνονται αθώα γατάκια.