«The Bear», Μέρος Δεύτερο: Σ’ ευχαριστούμε σεφ!

The Bear Μέρος Δεύτερο: Σ’ ευχαριστούμε σεφ! Facebook Twitter
Ο δεύτερος κύκλος ανεβάζει ακόμα περισσότερο την ένταση, το συναίσθημα, τον στοχασμό και την σπουδή των χαρακτήρων δίνοντάς τους περισσότερο χώρο και χρόνο και δημιουργώντας στην πορεία κάποιες έξοχες μονογραφίες.
0


ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΑ ΑΠΟ
τα μεγαλύτερα και πιο αναπάντεχα, αλλά και πιο δίκαια, τηλεοπτικά σουξέ των τελευταίων χρόνων, ο περσινός παρθενικός κύκλος του The Bear, μιας σειράς που στροβιλιζόταν, συχνά με φρενήρεις ρυθμούς, μέσα στην κουζίνα ενός παραδοσιακού σαντουιτσάδικου στο Σικάγο, με κεντρικό χαρακτήρα έναν καταθλιπτικό νεαρό σεφ που μετά από μια καριέρα σε κάποια από τα πιο διάσημα εστιατόρια του πλανήτη επιστρέφει στα πάτρια για να αναμετρηθεί με φαντάσματα αλλά και να βρει τον εαυτό του.

Το προτελευταίο επεισόδιο του πρώτου κύκλου ήταν ολόκληρο σχεδόν ένα χειροκίνητο μονοπλάνο μοναδικής μαεστρίας και έντασης που κατέγραφε τον πόλεμο που διεξαγόταν μέσα στην κουζίνα καθώς όλοι έπρεπε να συνεργάζονται ενώ η αδρεναλίνη τους χτυπούσε «κόκκινο».

Όπως είχε σημειώσει και ο αείμνηστος Άντονι Μπουρντέν, «λίγα πράγματα μου φαίνονται πιο όμορφα από ένα μάτσο αγριεμένους μάγειρες με τατουάζ που στροβιλίζονται αναμεταξύ τους σαν μπαλαρίνες μια νύχτα Σαββάτου στην κουζίνα – μπορεί να είναι πιο ‘ανεβαστικό’ από οποιαδήποτε ουσία ή από οποιαδήποτε οργανωμένη θρησκεία».

Ήταν ξεκάθαρο όμως εξαρχής ότι δεν επρόκειτο για μια σειρά που απευθύνεται στους «foodies», παρά τα εκπληκτικά πιάτα που παρελαύνουν κάθε τόσο (και σε κάνουν να θέλεις να εισβάλλεις στην οθόνη για να τα γευτείς). Και ο δεύτερος κύκλος (ή καλύτερα, το «δεύτερο μέρος» όπως προτιμούν να το αποκαλούν οι δημιουργοί της σειράς) –όπου η βασική πλοκή αφορά την δημιουργία ενός υψηλού επιπέδου εστιατορίου από την ίδια ετερόκλητη, ταλαντούχα αλλά και δυσλειτουργική ομάδα– ανεβάζει ακόμα περισσότερο την ένταση, το συναίσθημα, τον στοχασμό και την σπουδή των χαρακτήρων δίνοντάς τους περισσότερο χώρο και χρόνο και δημιουργώντας στην πορεία κάποιες έξοχες μονογραφίες.

The Bear Μέρος Δεύτερο: Σ’ ευχαριστούμε σεφ! Facebook Twitter
Το The Bear χαλαρώνει (συγκριτικά) στο δεύτερο αυτό μέρος του και συγχρόνως ωριμάζει, αγγίζοντας την τελειότητα σε κάποια επεισόδια.

Τα κοντινά πλάνα –σήμα κατατεθέν από τον πρώτο κύκλο– δημιουργούν και πάλι μια απίστευτη αίσθηση οικειότητας στον θεατή που βλέπει στα πρόσωπα των χαρακτήρων όλες τις ανησυχίες, τις ρωγμές, τα τραύματα. Όπως είχε σημειώσει και ο αείμνηστος Άντονι Μπουρντέν, «λίγα πράγματα μου φαίνονται πιο όμορφα από ένα μάτσο αγριεμένους μάγειρες με τατουάζ που στροβιλίζονται αναμεταξύ τους σαν μπαλαρίνες μια νύχτα Σαββάτου στην κουζίνα – μπορεί να είναι πιο "ανεβαστικό" από οποιαδήποτε ουσία ή από οποιαδήποτε οργανωμένη θρησκεία».  

Το «The Bear» χαλαρώνει (συγκριτικά) στο δεύτερο αυτό μέρος του και συγχρόνως ωριμάζει, αγγίζοντας την τελειότητα σε κάποια επεισόδια. Όπως το τέταρτο που είναι γυρισμένο στην Κοπεγχάγη, ή το συγκλονιστικής έντασης (και διπλάσιας διάρκειας) έκτο, το οποίο αποτελεί ένα φλασμπάκ, διαρκεί λίγο πάνω από μια ώρα και λειτουργεί σαν αυτόνομη ταινία, προσφέροντας την συναισθηματική ραχοκοκαλιά της σειράς και αποσπώντας φοβερές ερμηνείες από τους/τις γκεστ σταρ που εμφανίζονται. Αποκορύφωμα το συνταρακτικό tour de force της Τζέιμι Λι Κέρτις στο ρόλο της μάνας, που μοιάζει να ανακαλεί την Τζίνα Ρόουλαντς στο «Μια γυναίκα εξομολογείται». Αναμφισβήτητα, ένα από τα κορυφαία (σκηνοθετικά, δραματουργικά, ερμηνευτικά) επεισόδια που έχουμε δει στη σύγχρονη τηλεόραση.

The Bear - Season 2 Official Trailer

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άλις Μανρό και το υστερόγραφο μιας σχέσης

Απώλειες / Η Άλις Μανρό και το υστερόγραφο μιας σχέσης

Η απώλεια της σπουδαίας Καναδής διηγηματογράφου έφερε στη μυαλό μια αριστουργηματική ταινία που είχε βασιστεί σε διήγημά της, με θέμα το λυκόφως της άνοιας και πρωταγωνίστρια την Τζούλι Κρίστι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Daily / Και οι Bon Jovi έχουν ψυχή

Πέρα από το νοσταλγικό χρονικό της μετεωρικής ανόδου του συγκροτήματος στα ασυνάρτητα ‘80s, το ντοκιμαντέρ «Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story» εστιάζει δραματικά στον αγώνα του Τζον Μπον Τζόβι να διατηρήσει κάτι από τη νεανική φωνή του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ