Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα

Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
9

 

Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC

Ακτιβιστές και μέλη οργανώσεων έδωσαν σήμερα το «παρών» στην συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε για τα δικαιώματα των γυναικών, στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.

Η συγκέντρωση έγινε στην πλατεία Κλαυθμώνος και ακολούθησε η πορεία προς τη Βουλή.

Συμμετείχαν συλλογικότητες πολιτικές, συνδικαλιστικές, φεμινιστικές και της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και οι διοργανωτές κάνουν λόγο για ένα «μεγάλο φεμινιστικό ραντεβού» σημειώνοντας πως «στις 8 Μάρτη δε γιορτάζουμε, αγωνιζόμαστε».

Οι διαδηλώτριες και διαδηλωτές με τα συνθήματα τους είπαν «όχι στην πατριαρχία, το ρατσισμό, τον σεξισμό, την καταπίεση και την κουλτούρα του βιασμού», απαιτώντας ισότητα σε όλα τα επίπεδα. Άλλα αιτήματα ήταν εργατικά, όπως των καθαριστριών από τα λεωφορεία, οι οποίες ζητούν συλλογικές συμβάσεις και καταβολή των δεδουλευμένων τους από της ΟΣΥ. Το «παρών» έδωσε και αντιπροσωπεία γυναικών προσφύγων από την κατάληψη στέγης City Plaza κρατώντας πανό που έγραφε «αν οι γυναίκες δεν είναι ελεύθερες, κανένας άνθρωπος δεν είναι».

Μεταξύ των ομάδων που συμμετείχαν στην κινητοποίηση ήταν, η αναρχοσυνδικαλιστική πρωτοβουλία «Ροσινάντε», η Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ), η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η Εργατική Αλληλεγγύη, το «Μωβ», η ομάδα «Καμία Ανοχή», το ΕΕΚ, η ΟΚΔΕ Σπάρτακος, το ΣΕΚ, η

Παρόμοιες δράσεις, πορείες και συλλαλητήρια πραγματοποιούνται σήμερα σε δεκάδες χώρες και μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ακτιβιστές, γυναίκες και πολίτες στην πορεία για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στο Σύνταγμα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas/ SOOC
Ελλάδα
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

3 σχόλια
H άλλη βγαίνει να διαδηλώσει για τα δικαιώματα και την ισότητα των γυναικών στην κοινωνία φορώντας μαντήλα, το κατεξοχήν σύμβολο της γυναικείας καταπίεσης και ανελευθερίας στο μουσουλμανικό κόσμο. Δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις..
Το ζητημα του φεμινισμου ειναι ιδιαιτερα πολυπλοκο. Ειδικα τελευταιως....Γυναικες εναντιον του φεμινισμου http://womenagainstfeminism.com Stop Fem-Splaining: What 'Women Against Feminism' Gets Right http://time.com/3028827/women-against-feminism-gets-it-right/ Ενα απο τα προβληματα που εχω με τον φεμινισμο ως πολιτικο κινημα ειναι η ιστορικη του σχεση με τον καταναλωτισμο. Θεωρω δηλαδη οτι - ιστορικα - το περιβοητο reification του αριστερου κινηματος του φεμινισμου απο τον καπιταλισμο, εγινε μοναχα οταν η μερικη χειραφετηση των δυτικων γυναικων τριπλασιασε τον καταναλωτισμο ( με την καταστροφη του θεσμου της οικογενειας και τον παραδοσιακο ρολο των γονιων ). Ηταν βουτηρο στο ψωμι του.Επειδη ειμαι 1000% υπερ της ισοτητας των δυο φυλων τι θα προτεινα. Θα προτεινα φεμινισμο με μια παραμετρο : εναν γονιο στο σπιτι ( αντρα 'η γυναικα ) ! Τοτε ο φεμινισμος θα κρατιοταν πιστος στις πολιτικες του ριζες. Εαν καποιος δει τον ρολο που παιζει η καταναλωση στην πολιτικη οικονομια των δυτικων κοινωνιων σημερα και δει τι πληρωνοταν ενας πχ αμερικανος το 1950 και τι τωρα, θα καταλαβει οτι ο φεμινισμος κατα καποιο τροπο ειναι ενα απ τα πιο γερα δεκανικια του καπιταλισμου. Διχως φεμινισμο ( δηλαδη μερικο διπλασιασμο των εργατικων χεριων στις δυτικες κοινωνιες ) ο καπιταλισμος θα ειχε κολοσσιαια προβληματα.Τυχαιο ειναι που ο Χιτσενς κατηγορουσε θεοκρατικα καθεστωτα οπως τα ισλαμικα ( και οχι μονο ) ως συστηματα που ΔΕ θελουν ισα δικαιωματα μεταξυ γυναικων και αντρων ; Κι αυτο δε το λεω για να υποδειξω τα αυτονοητα περι θρησκειων. Το λεω για να προτεινω οτι ισως υπαρχει και μια πρακτικη διασταση στην θεοκρατικη ανισοτητα των φυλων : τον αντικαπιταλισμο των ιμαμηδων...
ενδιαφεροντα σημεια για συζητηση. Ωστοσο δεν θα εβαζα αυτο με το φεμινισμο στο πλαισιο της κυριαρχιας του καπιταλισμου. δεν ειναι ανακγη καν να μενουν ο ενας απο τους δυο στο σπιτι.στοχος μας θα πρεπει να ειναι να δουλευουμε λιγοτερο, παραγωντας περισσοτερα και μεγαλυτερης αξιας οταν δουλευουμε.Π.χ σε αλλες χωρες δεν ειναι αδιανοητο να κοψεις την δουλεια σου για 2 χρονια, με καποια κοινωνικη υποστηριξη για να σπουδασεις κατι αλλο. Εδω ειναι. Εδω το ονειρο ειναι διορισμος στο 30 και μετα αργομισθια για 30 χρονια και μετα συνταξη. Καντο οπως η ακρως παραγωγικη Σουηδια. Οποιο χρονο περναμε σε ουρες για εφορια, ασφαλεια, γραφειοκρατια αλλα και οποιες δουλειες αφιερωνονται για να υποστηριξουν αυτο το γραφειοκρατικο συστημα ειναι μη παραγωγικες, κυριολεκτικα χαμενος χρονος.
Αγαπητε μου atman, αναφερομουν στην - σε ιστορικο επιπεδο- σχεση που εχει ο φεμινισμος με τον καταναλωτισμο. Ανεφερα την λεξη "τριπλασιασε". Οχι τυχαια γιατι με την μερικη οπως αναφερω χειραφετηση των γυναικων σε συνδυασμο με την πτωση του μισθολογιου τα τελευταια 40 τουλαχιστον χρονια, τα παιδια αφεθηκαν στη διαπαιδαγωγιση η βιομηχανια ψυχαγωγιας προσφερει, οχι οι γονεις. Αρα ο καταναλωτισμος που σε περιπτωσεις οπως η μεταπολιτευτικη Ελλαδα στιγματισε την κοινωνια της, ο καπιταλισμος θριαμβευει. Καποιος θα μπορουσε να αναλυσει το φαινομενο με τον καπιταλισμο που ειχαμε πριν το ψυγειο 'η μετα. Παρατηρουμε ομως οτι τα γυναικεια δικαιωματα σε δυτικες κοινωνιες εχουν γινει reified απο τον καπιταλισμο πολυ πιο νωρις πριν τα μοντερνα καπιταλιστικα αξεσουαρ ανεσης. Ενα απ τα πολλα παραδειγματα ειναι ο ανηψιος του Φρουντ, Εντουαρντ Μπαρνε'ι'ς, ο ανθρωπος που εστησε κατα μεγαλο βαθμο τον κορπορατισμο οπως τον ξερουμε, με το reification γυναικειων δικαιωματων να πουλησει τσιγαρα στις μεγαλες αμερικανικες εταιρειες καπνου ( παρελασεις γυναικων στο Μανχαταν με τσιγαρο στο χερι κλπ ). Μολις ειδα αυτο το παραδειγμα στην καταπληκτικη παραγωγη του BBC " ο αιωνας του εαυτου" ( εδω : https://www.youtube.com/watch?v=DnPmg0R1M04 ) αρχισα να βλεπω τον καταναλωτισμο με πολλες υποψιες. Επειδη η ανθρωπινη αναγκη για σεξ - αλλα και η ελευθερια εκφρασης αυτης της αναγκης - ειναι θεμελιωδες ανθρωπινο δικαιωμα, αρχισα να παρατηρω πως διαφορα trends γινονται reified ( επειδη δε γνωριζω ποια ειναι η ακριβης μεταφραση της λεξης reification την αποδιδω ως "υιοθετηση μιας ιδεολογιας για αλλους σκοπους - απ αυτους που προοριζοταν" ), και χρησιμοποιουνται για αλλους σκοπους ( δες επισης Eric Hobsbawm 1998 : το δεκατοεβδομο κεφαλαιο "Επανασταση και Σεξ" εκδοσεις "The New Press" για το πως σεξ γινεται αντικειμενο εκμεταλλευσης διαφορων πληθυσμων στην ιστορια ). Τελος, το οτι καποια κοινωνια εχει υψηλη παραγωγικοτητα δε θεωρω οτι εξασφαλιζει η διαπαιδαγωγιση των παιδιων δε θα γινει αποκλειστικα απο την βιομηχανια ψυχαγωγιας και την καταναλωση. Φυσικα πλουσιοτερες χωρες τεινουν να διαβαζουν περισσοτερο και αρα ειναι πιο συνειδητοποιημενες στο ζητημα διαπαιδαγωγιση, αλλα πιστευω οτι εκει που εχουμε φτασει με την παγκοσμιοποιηση της ψυχαγωγιας μεσω του ιντερνετ ακομη και οικογενειες σε πλουσιοτερες πιο παραγωγικες κοινωνιες εχουν τεραστια προβληματα. Η λυση στο καπιταλιστικο reification του φεμινισμου δε μπορει να ειναι αλλο απο το ανθρωπινο δικαιωμα να δουλευει μονο ενας γονιος ( γυναικα 'η αντρας ) και να διπλασιαστει το μισθολογιο.Σ ευχαριστω για τα σχολια σου.
δεν νομιζω οτι η σχεση αυτη ειναι μονοπλευρη με τον καπιταλισμο, αλλα στη πραγματικοτητα εχει εξισου μεγαλη σχεση και με το κομουνισμο.Αιτια ειναι και τα δυο εχουν σαν αφετηρια αποκλειστικα οικονομιστικες αναλυσεις και μεθοδος βιωσης της ανθρωπινης καταστασης. Δεν βλεπω η αναλυση σου γιατι δεν θα μπορουσε να εφαρμοζεται σε συνθηκες κομουνισμου, η πως υπηρξε αυτος διαφορετικος στα κομουνιστικα καθεστωτα.
δεν νομιζω οτι η σχεση αυτη ειναι μονοπλευρη με τον καπιταλισμο, αλλα στη πραγματικοτητα εχει εξισου μεγαλη σχεση και με το κομουνισμο. Αιτια ειναι και τα δυο εχουν σαν αφετηρια αποκλειστικα οικονομιστικες αναλυσεις και μεθοδος βιωσης της ανθρωπινης καταστασης. Δεν βλεπω η αναλυση σου γιατι δεν θα μπορουσε να εφαρμοζεται σε συνθηκες κομουνισμου, η πως υπηρξε αυτος διαφορετικος στα κομουνιστικα καθεστωτα. ----Ελα Atman - δε ξερω αν αναφερεσαι στον καταναλωτισμο. Αν αναφερεσαι σ αυτον δε νομιζω οτι εχουμε παρομοιο γεγονος στον κομμουνισμο εαν εξαιρεσεις τις διαφορες μεταψυχροπολεμικες προσαρμογες που εχουν κανει χωρες οπως το Βιετναμ, η Κινα, και εν μερει η Κουβα για να επιβιωσουν την περιοδο της παγκοσμιοποιησης. Ποια ειναι η βιομηχανια μοδας που τροφοδοτει την καταναλωση την εποχη του Μπρεζνιεφ ; Δε ξερω ισως εννοεις κατι αλλο και δε καταλαβαινω.
@ΣΦ μα ο κομουνισμος δεν ειχε προλαβει να φτασει η είχε σκοπο ώστε η οικονομια του να οδηγειται στην ανατπυξη απο την καταναλωση. Αντι για βιομηχανια μοδας μπορεις καλιστα να φτιαχνεις πυραυλους οπλα διαστημοπλοια ή απλα αχρηστα προιοντα που δεν θελει κανεις με την ιδια φρενιτιδα που κατασκευαζεις καταναλωτικα αγαθα.
Σωστα. Και το κανανε. Κι ορισμενες χωρες οπως η Β. Κορεα ακομη το κανει. Ομως το θεμα μας ειναι ο καταναλωτισμος που πυροδοτηθηκε απο τον φεμινισμο ( που εχει δημογραφικους στοχους παιδια και γυναικες ) και τροφοδοτειται μεσω της διαφημισης απο την βιομηχανια ψυχαγωγιας και τις διαφορες συμβιοτικες συνιστωσες του ( ταινιες που πουλουν ρουχα και παπουτσια, περιοδικα που γεννουν την μοδα του γκουρμε εστιατοριου, λογισμικα που πουλουν ποδηλατα, γουοκμαν-i-pods που πουλουν συναυλιες, σπορτς που πουλουν αυτοκινητα και φανελες, μοντελα κυριως γυναικεια που πουλουν σχεδον τα παντα, σεξ-φαγητο-βια-ταυτοτητα ως προιοντα αυτου που λεμε "χιαστη πωληση" και την αναγκαια δημιουργια παρακοινωνικων σχεσεων - καταναλωτης/σελεμπριτι). Δεν υπαρχει κατι παρομοιο δημιουργουμενο απο τον φεμινισμο σε πρωην 'η τωρινες κομμουνιστικες χωρες αφου ο καταναλωτισμος αντιτιθεται εξ ορισμου στην πολιτικη τους οικονομια. Κι οχι μονο σε κομμουνιστικες χωρες. Στην Ινδια, ενα μεγαλο πληθυσμιακο κομματι της γης, κλεινει δρομους καθε Παρασκευη και Σαββατο για να κατσει ο καθε πικραμενος να δει δυο τρεις ταινιες του Μπολυγουντ. Μπορει να μην εχουνε να φανε αλλα ταινια θα δουνε. Ο καταναλωτισμος ομως δεν επιασε σε μια χωρα που τουλαχιστον ενας γονιος μενει στο σπιτι και η βιομηχανια διαφημισης δεν ειναι στημενη στο να πουλαει αντικειμενα στι στυλ του Εντουαρντ Μπαρνε'ι'ς. Οπου υπαρχει, υπαρχει ως προσαρμογη στην μεταψυχροπολεμικη παγκοσμιοποιηση και περιστασιακη γνωση ( πχ οτι μαθαινει το Μπακαλορ απ την Κοιλαδα της Συλικονης και το αναποδο επειδη πολλοι σιχ ηταν γαιοκτημονες στην περιοχη του Παλο Αλτο και τα παιδια τους πρωτοστατησαν στις νεοφυτες εταιρειες της "χρυσης πολιτειας"). Σ ευχαριστω.
Η παρακμη της ελειψης κατανοησης οτι η μαντηλα δεν ειναι ενδυματολογικη επιλογη αλλα ερχεται μαζι με πολυ baggage: αποψεις για την παρθενια για την θεση της γυναικας στην κοινωνια και στην οικογενεια μαζι με την μονοπλευρη πολυγαμια.Αυτοι οι ανθρωποι καταστρεφουν την προσπαθεια που κανουν πραγματικα φιλευλευθερες Μουσουλμανες αγωνιστριες οπως η Mona Eltahawy κλπ κλπ. Οπως η ιδια ειπε σε ενα τουιτ προσφατα σε αφιερωμα της Vogue σε μουσουλμανες γυναικες υπηρχαν 15 φωτο ολες με μαντιλα. Που ειναι οι μουσουλμανες που επιλεγουν, αντιθετα με την οικογενεια τους, να ΜΗΝ φορεσουν μαντηλα;