Απεργία την Πρωτομαγιά

Φασιστικές σάλπιγγες

Φασιστικές σάλπιγγες Facebook Twitter
7
Φασιστικές σάλπιγγες Facebook Twitter
Οι Μελανοχίτωνες του 2013: Εκδήλωση μνήμης γα τα Ίμια που διοργάνωσε η Χρυσή Αυγή στη ΛΑΕΔ στη Ρηγίλλης, 2 Φεβρουαρίου /// φωτό: Αλέξανδρος Κατσής /fosphotos

Φτάνοντας σε αυτό το απάνεμο καταφύγιο –ο Μπαχ στο CD-player, τακτοποιημένα βιβλία στο τραπέζι και βυζαντινές εικόνες στα ράφια–θαρρώ πως έρχομαι σε επαφή με έναν κόσμο μακριά από τον ορυμαγδό των ημερών. Και είναι αλήθεια ότι φωνές όπως αυτή του Σταύρου Ζουμπουλάκη, με τη στωικότητα στην έκφραση και τον μειλίχιο τρόπο στο πώς διατυπώνει ακόμη και το πιο δριμύ κατηγορώ, λείπουν από το τραπέζι της δημόσιας αντιπαράθεσης. Όχι τυχαία, πάνω στο γραφείο του βρίσκω το νέο τεύχος του περιοδικού «Esprit», το «καλύτερο περιοδικό της Γαλλίας, εν πάση περιπτώσει το αγαπημένο μου», όπως χαρακτηριστικά μου σχολιάζει, από όπου πέρασαν ονόματα όπως ο Εμανουέλ Μουνιέ ή ο Πολ Ρικέρ. Έχοντας διατελέσει ο ίδιος σχεδόν επί μια δεκαπενταετία διευθυντής ενός άλλου θρυλικού λογοτεχνικού περιοδικού -ελληνικού αυτήν τη φορά- της «Νέας Εστίας», ξέρει καλά τι σημαίνει πνευματικό εύρος, δυναμική παρέμβαση και αναστοχασμός. Είναι, εξάλλου, από τους ελάχιστους στην Ελλάδα που αξίζουν δικαιωματικά την ταμπέλα του διανοούμενου και του πνευματικού ανθρώπου. Η τελευταία του απόπειρα να μιλήσει de profundis στον κόσμο για τον θάνατο της αδελφής του και το αβάσταχτο βάρος της απώλειας έφερε στο φως της δημοσιότητας ένα βιβλιαράκι με τον τίτλο Η αδελφή μου (από τις εκδόσεις «Πόλις») που έγινε ευπώλητο από την πρώτη, κιόλας, μέρα της κυκλοφορίας του. Αυτήν τη φορά, όμως, ο Σταύρος Ζουμπουλάκης επιστρέφει για έναν εξίσου σοβαρό λόγο: την παρουσία της Χρυσής Αυγής στη δημόσια σφαίρα και την επικίνδυνη εξάπλωση της, κάτι που, όπως φαίνεται, δεν έχουν αντιληφθεί οι πολιτικοί, και το κυριότερο δεν έχει καταδικάσει η Εκκλησία.


Σταύρος Ζουμπουλάκης — Στο βιβλίο σας «Χρυσή Αυγή και Εκκλησία» κρούετε τον κώδωνα του κινδύνου για το ενδεχόμενο να εξελιχθεί η Χρυσή Αυγή από ένα μικρό ναζιστικό κόμμα σε φασιστικό; 

Παρατηρώντας τα ακροδεξιά κόμματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, και ειδικότερα το πώς μεταμορφώνονται και μεταλλάσσονται τα τελευταία χρόνια, τίθεται το ερώτημα του κατά πόσο η Χρυσή Αυγή έχει περιθώρια να εξελιχθεί από ένα μικρό ναζιστικό κόμμα σε ένα μαζικό, λαϊκιστικό, ακροδεξιό. Νομίζω πως όχι. Μπορεί, ωστόσο, να μετασχηματιστεί σε μαζικό, φασιστικό κόμμα, με έναν σκληρό ναζιστικό πυρήνα στο εσωτερικό του. Το ανησυχητικό και το παράδοξο είναι ότι πρώτη φορά συναντάμε έναν τέτοιο πολιτικό σχηματισμό στην Ελλάδα, κάτι που δεν είχε συμβεί ούτε την κρίσιμη εποχή του Μεσοπολέμου. Ακόμα και στην Ευρώπη δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή κάτι ανάλογο και μάλιστα νόμιμο. Η Ελλάδα είναι βέβαια μια μικρή χώρα και δεν μπορεί να επηρεάσει την πολιτική μοίρα της Ευρώπης, μην ξεχνάμε όμως και τη θεωρία του αδύναμου κρίκου, που όταν σπάει, σπάει όλη η αλυσίδα.


— Αντίστοιχα ισχυρή είναι η απενοχοποίηση της Ακροδεξιάς σε όλα τα επίπεδα, όπως καίρια επισημαίνετε. Πρόσφατο είναι το παράδειγμα των ηρωικών «εορτασμών» στην κηδεία του χουντικού Ντερτιλή.

Η αποενοχοποίηση της Ακροδεξιάς δεν είναι τωρινό φαινόμενο, συμβαίνει εδώ και καιρό. Η συμμετοχή του ΛΑΟΣ στην κυβέρνηση Παπαδήμου είχε τεράστια συμβολική σημασία. Παραβίασε ένα ταμπού, με ιδιαίτερες πολιτικές συνέπειες. Ουσιαστικά δεν υπήρχε λόγος να συμμετάσχει, στον βαθμό που δεν υπήρχε ισχνή πλειοψηφία. Με αυτό τον τρόπο, όμως, αποενοχοποιήθηκε πλήρως η Ακροδεξιά ιδεολογία και νομιμοποιήθηκε στη συλλογική συνείδηση. Διόλου τυχαίο φαινόμενο, αφού ανακύπτει παράλληλα με την αναθεώρηση της ελληνικής ιστορίας που παρατηρείται τελευταία, το οποίο είναι εξίσου επικίνδυνο. Γιατί είναι ένα πράγμα να προσπαθείς να καταλάβεις τι έγινε τη δεκαετία του '40 και άλλο να αποενοχοποιείς τους δωσίλογους και τους συνεργάτες των Γερμανών. Το γιατί κάποιοι άνθρωποι εξωθήθηκαν να συμμετάσχουν στα Τάγματα Ασφαλείας είναι ένα θέμα που απόκειται στους ιστορικούς να το μελετήσουν. Αλλά το να ισχυριστεί κανείς ότι είναι ίδιας τάξεως χειρονομία το να συνεργαστεί κανείς με τους Γερμανούς ή να αντισταθεί στην Κατοχή της χώρας, είναι αδιανόητο. Όσο για την κηδεία του Ντερτιλή, που λέτε, δεν νομίζω ότι είχε ιδιαίτερη απήχηση και αφορούσε μόνο κάποια απομαζώματα της Χούντας. Αυτό που, ωστόσο, έχει σημασία είναι η συνολική αμφισβήτηση της Μεταπολίτευσης, την οποία θεωρώ ιδιαίτερα επικίνδυνη πολιτικά. Αμφισβήτηση της Μεταπολίτευσης σημαίνει αμφισβήτηση της ίδιας της Δημοκρατίας, δηλαδή ενίσχυση της Χρυσής Αυγής.


— Ευθύνη φαίνεται να επιρρίπτετε και στην Εκκλησία.

Η Εκκλησία πρέπει συνολικά να επανακαθορίσει τη στάση της απέναντι στην πολιτική εν γένει. Αυτό ίσως την οδηγήσει να καταλάβει ότι ενώ ορθά δεν πρέπει να ταυτίζεται με κανένα πολιτικό κόμμα, είναι ταυτόχρονα υποχρεωμένη από την ίδια τη διδασκαλία της να καταδικάσει μια ιδεολογία που χωρίζει τον κόσμο σε ανθρώπους και υπανθρώπους, γιατί αυτό είναι η Χρυσή Αυγή.


— Αλήθεια, πιστεύετε στον χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους;

Απολύτως. Θεωρώ ότι έχει γίνει εν τοις πράγμασι. Μένουν κάποια συμβολικά υπολείμματα. Η Εκκλησία μοιάζει να δίνει χαμένες μάχες - δείτε για παράδειγμα τον πολιτικό γάμο, την πολιτική ονοματοδοσία, ακόμα και την πολιτική κηδεία. Το μόνο που απομένει είναι κάποιες συμβολικές εκκρεμότητες. Μοναδικό μεγάλο αγκάθι, επί της ουσίας, παραμένει το καθεστώς των κληρικών και η μισθοδοσία τους. Η κρίση, όμως, θα το λύσει και αυτό. Σήμερα, για κάθε δέκα συνταξιοδοτήσεις κληρικών, η Εκκλησία δύναται να χειροτονεί μονάχα έναν. Επειδή όμως οι ανάγκες της Εκκλησίας είναι πολύ μεγαλύτερες, χειροτονεί ιερείς που ήδη δεν μισθοδοτούνται από το κράτος. Έτσι, βρίσκει άλλους τρόπους να επιβιώσει. Το έχει κάνει, εξάλλου, πολλές φορές στην ιστορία της. Μην ξεχνάμε ότι οι ιερείς έγιναν δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα μόλις το 1968. Το βασικότερο, πάντως, είναι να μη γίνει αυτός ο χωρισμός βεβιασμένα αλλά να γίνει συντεταγμένα.


— Πολλά πράγματα, όμως, λειτουργούν βεβιασμένα, ειδικά σε επίπεδο απόψεων και συμπερασμάτων. Τι έχετε να πείτε για τη θεωρία των δύο άκρων, που ταυτίζει τον ΣΥΡΙΖΑ με τη Χρυσή Αυγή; 

Τη θεωρώ πολύ επικίνδυνη, καθώς δεν κάνει τίποτε άλλο από το να ενισχύει τη Χρυσή Αυγή. Η εξομοίωση της κινηματικής βίας με τη ναζιστική βία απλώς δίνει carte blanche στην Χρυσή Αυγή. Παρ' όλα αυτά, δέχομαι απολύτως τη θεωρία της Άρεντ περί «ολοκληρωτισμού». Αυτό που έζησε η Ευρώπη στον Μεσοπόλεμο είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να υπαχθεί στη γενική έννοια του ολοκληρωτισμού, με όλες τις ιστορικές διαφορές. Ωστόσο, μια γενική έννοια δεν μπορεί να ταυτίζεται με όσες έννοιες υπάγονται ή ανάγονται σε αυτήν. Παρότι μπορούμε να συνεξετάζουμε και να βρίσκουμε τα κοινά σημεία ανάμεσα στον Χίτλερ και τον Στάλιν, δεν μπορούμε να γενικεύουμε αυθαίρετα. Σε αυτήν τη χώρα πρέπει, επιτέλους, να τηρήσουμε τους κανόνες του δημοκρατικού κράτους. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του πρέπει να καταδικάσει απερίφραστα αυτά τα φαινόμενα. Πάντως, ξαναλέω, είναι πολύ επικίνδυνο να ταυτίζουμε τον ΣΥΡΙΖΑ με τη Χρυσή Αυγή. Δεν είναι ο ίδιος άνθρωπος που θα προσχωρήσει στη Χρυσή Αυγή και στον ΣΥΡΙΖΑ για να δηλώσει την αντίθεσή του στα μνημόνια - έχει διαφορετική ιδιοσυγκρασία και, το κυριότερο, διαφορετικές αφετηρίες.


— Οι διανοούμενοι, αλήθεια, πώς εκφράζουν σήμερα την αντίθεσή τους σε όσα συμβαίνουν, στη γενικευμένη βία, στην έκπτωση του δημόσιου λόγου;
Είναι παραζαλισμένοι. Τους ξεπερνάει η κρίση. Είναι τόσο μεγάλη η κρίση που δεν ξέρεις ακριβώς τι να αποφανθείς. Ακούω, φερ' ειπείν, να λένε για την ανάπτυξη, αλλά κανείς δεν αποσαφηνίζει τι είδους ακριβώς ανάπτυξη θέλουμε, ποιο είναι το περιεχόμενό της στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης. Και, δυστυχώς, δεν νομίζω ότι υπάρχει ούτε άποψη, ούτε όραμα. Μοναδική νότα ελπίδας είναι οι νέοι άνθρωποι που εκφράζουν μια διαφορετική στάση ζωής. Σε αντίθεση με την περασμένη γενιά, που απλώς ευελπιστούσε να καταλάβει μια θέση στο Δημόσιο, οι σημερινοί απόφοιτοι του πανεπιστημίου είναι πιο κινητοποιημένοι. Έχουν αντιληφθεί ότι είναι επιβεβλημένη μια γενικευμένη μέριμνα και μια φροντίδα για το δημόσιο συμφέρον. Είναι, επομένως, παρήγορη αυτή η αφύπνιση και η συνειδητοποίηση εκ μέρους της νεολαίας.


— Τι θα μπορούσε, αλήθεια, να διαβάσει ένας νέος σήμερα; Έχετε να προτείνετε κάποιο βιβλίο;
Τη Θεολογία της Απελευθέρωσης του Γκουστάβο Γκουτιέρες (εκδόσεις Άρτος Ζωής), το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη γλώσσα μας σαράντα τόσα χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση.

7

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

6 σχόλια
ΑΙΜΑ ΤΙΜΗ=ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ=ΟΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣτο παιδί που είπε ότι δεν αναγνωρίζει την αστική δικαιοσύνη,είδςσε τους δικαστές να παίρνουν 300.00 έκαστος για να μην βάζουν φυλακή την κλεπτοκρατία.
Εξαιρετική πάστα ανθρώπου ο Σταύρος ο Ζουμπουλάκης. Έχω την τιμή να τον γνωρίζω προσωπικά αρκετά χρόνια. Είναι από εκείνους τους ανθρώπους που σπανίζουν, καθώς συνδυάζει την εμβριθή πολιτική ανάλυση με τον δυτικό ουμανισμό και τη βαθιά θεολογική σκέψη.Αν και έχουμε επιμέρους διαφωνίες σε ζητήματα πολιτικής τακτικής και θρησκείας, δεν παύω να θαυμάζω τον πλουραλισμό του και την επιχειρηματολογία του.Για όσους/ες δεν έχετε διαβάσει άλλα έργα του ή δεν έχετε ακούσει ομιλίες του, συνιστώ ανεπιφύλακτα την πρόσφατη εισήγησή του με θέμα τους νόμους περί βλασφημίας:http://www.youtube.com/watch?v=nHbNSb15uQwO Σταύρος Ζουμπουλάκης κυκλοφορεί σε μια κρίσιμη συγκυρία ένα βιβλίο πολεμικής κατά της χιτλερικής αυγής. Το δηλώνει και ο ίδιος στην εισαγωγή του βιβλίου του ότι σκοπός του δεν είναι μια ουδέτερη επιστημονική προσέγγιση, αλλά ένα βιβλίο που στρέφεται χωρίς περιστροφές ενάντια στη ναζιστική δολοφονική συμμορία, αλλά και στη χρυσαυγίτικη πτέρυγα της εκκλησίας.Μακάρι και πολλοί άλλοι πνευματικοί άνθρωποι να έκαναν το ίδιο με το ίδιο θάρρος και την ίδια τόλμη.
Κυριε Ζουμπουλακη ειμαστε μακρια ακομα απο το χωρισμο εκκλησιας κρατους και δεν απομενει μονο το θεμα της μισθοδοσιας. Υπαρχει ο θρησκευτικος ορκος στα δικαστηρια, η θρησκευτικη "συνειδηση" σε στρατιωτικους και αστυνομικους, η θρησκευτικη κατηχηση στα σχολεια μεσω των θρησκευτικων απ τα οποια ακομα δυσκολα μπορει να απαλλαχθει καποιος αν δε δηλωσει ετεροδοξος, η "εγκριση" βιβλιων και προγραμματων απο την εκκλησια (2 φορες εχει σταματησει στο παρασκηνιο βεβαιως τη σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση), η αντιθεση στα δικαιωματα των ομοφυλοφιλων και γενικοτερα ο "εκβιασμος" βουλευτων και κυβερνησεων με τις ψηφους των "χριστιανων".ΥΓ Δεν ειναι η μισθοδοσια το μονο οικονομικο θεμα, υπαρχουν επιχορηγησεις, ανελεγχτα κονδυλια, εργολαβιες κλπ κλπ