Γιώτα Γουβέλη

Γιώτα Γουβέλη Facebook Twitter
0
Eχετε μεγάλη εμπειρία στον ιδιωτικότομέα, και μάλιστα σε υψηλόβαθμεςθέσεις. Πώς πήρατε την απόφαση να γίνετεσυγγραφέας;

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να κάνω αυτό που ήθελα πάντα. Ό,τι έχω παρατηρήσει μέχρι τώρα στη ζωή θέλω να το μοιραστώ.

 

Mεγάλο μέρος του καινούργιου σαςβιβλίου, Το κεντρί της πεταλούδας, διαδραματίζεται στην επαρχία. Ποια είναι ηεικόνα που έχετε για την ελληνική επαρχία;

Αθήνα-επαρχία είναι συγκοινωνούντα δοχεία, που το ένα τροφοδοτεί το άλλο με παθογένεια αλλά και δημιουργικότητα. Στο Κεντρί της πεταλούδας οι δύο από τις τρεις γυναίκες έζησαν στην Αθήνα, ενώ η τρίτη παρέμεινε στην επαρχία και υποχρεώθηκε να τα βγάλει πέρα σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Και οι τρεις, όμως, έπρεπε να πολεμήσουν με τα προσωπικά τους τέρατα. Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος, είτε στην Αθήνα είτε στην επαρχία.

 

Η Σόνια, η Φωτεινή και η Καίτη είναι οι τρειςηρωίδες του βιβλίου που προαναφέρατε.Ποιες είναι οι βασικές ομοιότητες καιδιαφορές μεταξύ τους και τι «εκφράζει» οχαρακτήρας καθεμιάς;

Είναι και οι τρεις γυναίκες, ως εκ τούτου γυναικεία και η ματιά τους. Η Σόνια εκφράζει το ρομαντικό πάθος μιας ψυχικά καλλιεργημένης γυναίκας, η Φωτεινή την πρακτική και δυναμική φύση μιας επαρχιώτισσας, σίγουρης για τις αξίες της, ενώ η Καίτη εκφράζει τη γυναίκα που έχει συνθλιβεί από τη γονική καταπίεση και η μόνη ελεύθερη έκφραση του εαυτού της είναι ο ερωτισμός της. Και οι τρεις κάνουν κάτι ακραίο, γιατί η γυναίκα μπορεί να φτάσει στα άκρα για να υπερασπιστεί τα ιερά και τα όσιά της.

 

Η Ρεβέκκα στο βιβλίο σας είναι μιασκληρή μητέρα, αποφασισμένη να ελέγχειγια πάντα τις ζωές των κοντινών τηςπροσώπων. Η Ελληνίδα μάνα πιστεύετεότι κακομαθαίνει τους γιους της καιδυσκολεύει, άθελά της ίσως, τη ζωή τωνγυναικών που διαλέγουν εκείνοι;

Δεν τους κακομαθαίνει, τους χειραγωγεί (και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου). Και οι τρεις ηρωίδες είναι θύματα αυτή της χειραγώγησης και, φυσικά, η καθεμιά αντιδρά. Η πλοκή του μυθιστορήματος εξωθεί τις καταστάσεις στα άκρα, ακριβώς για να καταδείξει το θέμα του, το φοβερό δίδυμο μάνα-γιος, που απασχολεί ανέκαθεν τις κοινωνίες, από την ιστορία του Οιδίποδα μέχρι τον Φρόιντ και τους άλλους ερευνητές της ανθρώπινης φύσης.

Η Ελληνίδα μάνα είναι η προσωποποίηση της αυταπάρνησης αλλά και της καταπίεσης. Από τη στιγμή που συνειδητοποιεί πως το παιδί της δεν ανήκει σε αυτήν αλλά στον εαυτό του, είναι η πιο υπέροχη μάνα.

 

Τι ρόλο παίζει η μοίρα στη ζωή μας; Ηβούλησή μας είναι 100% ελεύθερη ήυπάρχει και ένα υφέρπον σχέδιο πουυπαγορεύει κάποιες μας κινήσεις;

Στο Κεντρί της πεταλούδας η μοίρα σχηματοποιείται με το φαινόμενο της πεταλούδας. Όπως οι εξελίξεις, μετά το τίναγμα των φτερών της πεταλούδας, ακολουθούν τους νόμους της φύσης, έτσι και οι εξελίξεις, μετά το μοιραίο συμβάν στη ζωή των ηρώων ακολουθούν τους νόμους της ζωής. Φύση και ζωή πάνε χέρι-χέρι και ο άνθρωπος αγωνίζεται για την ελευθερία του.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ