Κακόγουστη μεν η Τελετή, αλλά με κάτι που εμείς ούτε να ονειρευτούμε δεν μπορούσαμε: μπόλικο παρόν.

Facebook Twitter
48

Έχοντας συνηθίσει το κλίμα μυσταγωγίας και την εξαιρετική αισθητική και των δύο προηγούμενων τελετών έναρξης στην Αθήνα και το Πεκίνο, η χτεσινή τελετή μου άφησε την εντύπωση μιας φλύαρης βαβούρας. Και όχι και πολύ καλόγουστης. Σε λίγα σημεία προκαλούσε δέος και σε πολλά αμήχανο χαμόγελο.

 

Εκεί που ο Παπαϊωάννου έφτιαξε ένα έργο τέχνης, ο Ντάνι Μπόιλ έφτιαξε μια εμπορική, μέινστριμ κινηματογραφική ταινία για μικρούς και μεγάλους. Θεωρητικά η τελετή του Μπόιλ βλεπόταν πιο εύκολα και πιο ευχάριστα όμως τελικά μου άφησε την αίσθηση που σου αφήνει ένας πολυλογάς που λέει πολλά και μπερδεμένα – τα ενδιαφέροντα στοιχεία χάνονταν κάτω από τόνους, απαραίτητου, τελετουργικού.

 

Υπήρχαν πολλά που μου άρεσαν - κάποια περισσότερο στη θεωρία παρά στην πράξη. Τα βίντεο που βλέπαμε, το ταξίδι του Μπέκαμ με το γιωτ και τη φλόγα, η αναπάντεχη εμφάνιση του Μίστερ Μπιν (τέλειος λάιβ, ανέμπνευστος στο βίντεο), το άναμμα της φλόγας, οι Μέρι Πόπινς που κατέβηκαν απ' τον ουρανό, τα ποδήλατα πουλιά και ο ύμνος της Emily Sante, η βιομηχανική επανάσταση.

 

Θεωρώ ότι υπήρχαν καλές ιδέες αλλά οι περισσότερες έμοιαζαν στημένες, σκηνοθετημένες – ήταν φυσικά όμως δεν με άφηναν να το ξεχάσω. (Σ' αυτό ίσως φταίει και η τηλεσκηνοθεσία.) Ήταν ένα μπέρδεμα άνευ προηγουμένου.

 

Παρ' ό,τι αισθητικά συγκεχυμένη και κατώτερη των προσδοκιών μου, η τελετή έδειξε και κάτι άλλο πολύ σημαντικό – και το έδειξε, κατά τη γνώμη μου, απόλυτα πετυχημένα.

 

Το πόσο σημαντική χώρα είναι η Βρετανία και πόσο έχει προσφέρει στον πολιτισμό – στο σήμερα.

 

 

Ναι, δεν έφτιαξαν τη Μινωϊκή και Κυκλαδίτικη τέχνη πριν από περισσότερα από 4500 χρόνια, δεν έχτισαν παρθενώνες πριν από 2.500 χρόνια, δεν εβγαλαν σπουδαίους φιλοσόφους πριν από 2800 χρόνια όπως εμείς. Δυστυχώς όμως, στη δική μας τελετή, αυτά είχαμε κυρίως να δείξουμε. Στα επιτεύγματα των πολύ πολύ μακρινών προγόνων μας.

 

Μπορεί η βρετανική τελετή να μην ήταν έργο τέχνης αλλά μια εμπορική ταινία για ποπ-κορν ήταν όμως γεμάτη με πρόσφατα πράγματα που ήξερε όλος ο κόσμος. *H τελετή λήξης μας είχε κάπως πιο σύγχρονα πράγματα - που δεν ήξερε όλος ο κόσμος φυσικά. 

 

Τα αγγλικά παραμύθια, απ' τον Πίτερ Παν μέχρι τον Χάρι Πότερ. Την αγγλική τηλεόραση τα εξαιρετικής ποιότητας προγράμματα της οποίας αγαπήθηκαν σ' όλο τον κόσμο. Το βρετανικό σινεμά. Τη μουσική πρωτοπορία, απ' τους Μπητλς στο σήμερα (έλειψαν οι Smiths). Το βρετανικό θέατρο – με τους συνεχιστές του Σέξπιρ. Την κωμωδία με τον Μίστερ Μπιν. Την τεχνολογία με τον εφευρέτη του World Wide Web. Τη Βρετανική εκκεντρικότητα – με γενναίες δόσεις αυτοσαρκασμού. Την επίδρασή της στη νεανική κουλτούρα των τελευταίων δεκαετιών – απ' τους Sex Pistols (πολύ κακώς δεν τόλμησαν να βάλουν ούτε το God Save The Queen, ούτε το Anarchy in the UK) στο Trainspotting και την Britpop μέχρι τη σημερινή uk garage.

 

Κι ενώ η Ελλάδα και η Κίνα στις τελετές τους μάγεψαν παρουσιάζοντας επιτεύγματα αρχαία (ανακάλυψαν το μπαρούτι, ανακαλύψαμε τα μαθηματικά!), πράγματα γνωστά που όμως δεν έχουν καμία σχέση με τις τωρινές μας χώρες ή με την τωρινή μας (ελάχιστη) προσφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό, η Βρετανία επικεντρώθηκε στο εδώ και το τώρα.

 

Αυτοί που έγραψαν τα βιβλία-αριστουργήματα, τις ταινίες που γνωρίζουν όλοι, τα τηλεοπτικά προγράμματα διαμάντια, τη μουσική που επηρέασε όλο τον κόσμο, το ίντερνετ που άλλαξε τις ζωές μας δεν έζησαν πριν από 3000 χρόνια. Πολλοί ζουν ακόμα, πολλοί ήταν μέσα στο στάδιο.

 

Εκεί ζήλεψα λίγο τη χτεσινή τελετή. Όσο κι αν έστιψε το μυαλό του ο Παπαϊωάννου δεν κατόρθωσε να βρει πολλά πράγματα της σύγχρονης Ελλάδας που να λένε κάτι σ' όλο τον κόσμο – και το κάλυψε αυτό φτιάχνοντας το υπέρτατο έργο τέχνης, ένα αξεπέραστο αριστούργημα.

 

Όμως, εύχομαι την επόμενη φορά που θα διοργανώσουμε τους Ολυμπιακούς (αν και όποτε) να έχουμε να δείξουμε κι εμείς επιτεύγματα της σύγχρονης χώρας μας. Ό,τι ήταν να κάνουν για μας οι πρόγονοί μας το έκαναν. Μας κουβάλησαν ως εδώ, όμως οι δικαιολογίες πάλιωσαν, η προγονοπληξία μπαγιάτεψε. Καιρός να φτιάξουμε μόνοι μας το παρόν – και κυρίως το μέλλον μας.

 

 

 

48

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

15 σχόλια
Ε ΝΑΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ..ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΜΕ ΤΙΣ SPICE GIRLS ??? ΕΣΥ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΟ ΕΙΣΑΙ ΣΟΒΑΡΟΣ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΑΥΤΟ ΕΙΧΑΝ ( hary poter) ΑΥΤΟ ΕΔΕΙΞΑΝ..ΤΟΥΣ ΖΗΛΕΥΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ??? SAME ON YOU.ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΗΣ.
τώρα που το ξανασκέφτομαι... ήταν αρκετά "προλεταριακό" το όλο σκηνικό χτες! αγρότες, εργάτες, υψικάμινοι, διαδήλώσεις, ψήφος στις γυναίκες, εθνικό σύστημα υγείας (που αλλού θα τολμούσαν βάλουν για χορευτές το πραγματικό προσωπικό;) κι έπειτα, τα πάρτυ και τα ξενύχτια μετα μουσικής για όλη τη νεολαία, χωρίς διαχωρισμούς φυλετικούς ή άλλους... Η φλόγα στη νεολαία, τόπος στα νιάτα...Μια τελετή έναρξης λαϊκή και "από τα κάτω" και αρκετά ακομπλεξάριστη (ποιος άλλος θα τολμούσε να βάλει την βασίλισσα να πηδάει από αλεξίπτωτο;)Μήπως για όλα αυτά άρεσε τόσο στους Βρετανούς; (τον λαό εννοώ)Μήπως για όλα αυτά δεν ξετρελαθήκαν κάποιοι εδώ που θέλουν "μεγαλεία";
Δε μου αρεσε καθολου. Νομιζω του Πεκινου και της Αθήνας ειναι μακραν οι καλυτερες εως τωρα.τιποτα δεν εχει προσφερει η Μ.Β στον πολιτισμό και στην ανθρωποτητα γενικα. Παρα μονο πολεμους, αποικιες εκει που δεν ειχε καμμια δουλεια να παει, κλοπες απο αλλους πολιτισμους , μισος, καμμενη γη, οικογενείες ορφανες. Οχι μονο βεβαια η Μ.Β, κ αλλοι.Κι εμεις παρουσιασαμε κατι καινουργιο. Ξεχασες το Ντατσουνι με τα καρπουζια; δε δειξαμε ποσο γυφτοι ειμαστε στην πραγματικοτητα; ποσο βαλκανιοι; Ειδα ομως να ανοιγει ξανα ενα αρχαιο σταδιο,μετα απο 1611 χρονια, την 18η Αυγουστου του 2004 για να γινει καποιο αγωνισμα , αυτο της σφαιροβολιας, κατι που πουθενα στον κοσμο δε μπορει να γινει, και πουθενα στον κοσμο δε μπορει να επαναληφθει. Αυτη η μοναδικοτητα, σε καμμια περιπτωση δε μπορει να χαρακτηριστει προγονοπληξία .
Δεν είδα την τελετή και γενικά δεν παρακολουθώ τους ολυμπιακούς αγώνες... είδα κάποια αποσπάσματα - ως εκ τούτου δεν μπορώ να εκφέρω άποψη ως προς την αισθητική του καλλιτεχνικού αποτελέσματος. Ένα σχόλιο μόνο με αφορμή το άρθρο: Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αισθανόμαστε άσχημα που η Ελλάδα δεν έχει να παρουσιάσει ένα πλούσιο πολιτισμικό παρόν στη νεωτερικότητα, όπως και η Αγγλία δεν υπάρχει κανένας λόγος να αισθάνεται άσχημα που δεν έχει να παρουσιάσει ένα πλούσιο πολιτισμικό παρελθόν στην αρχαιότητα. Σε κάθε εποχή (με την πολληηηή ευρεία έννοια) κυριαρχεί ένας τύπος πολιτισμού και οι φορείς του είναι πολιτισμικά, πολιτικά και οικονομικά κυρίαρχοι, οι υπόλοιποι σαν δορυφόροι ακολουθούν τον κυρίαρχο τύπο... αυτό κάνουμε εμείς τώρα, αυτό κάνανε στην αρχαιότητα άλλοι λαοί... όλοι οι πολιτισμοί έχουν αρχή μέση και τέλος και στοιχεία τους επιβιώνουν στους επόμενους, οι επόμενοι δεν θα μπορούσαν άλλωστε να γεννηθούν χωρίς τους προηγούμενος, το νέο υπάρχει ήδη στο παλιό σπερματικά... και όλα αυτά μιλώντας δυτικοκεντρικά βέβαια... Εν τέλει όλα είναι μέρος του παγκόσμιου ανθρώπινου πολιτισμού... - πολύ μακριά το πήγα...
καλά τα λες αλλά αν δεν ήταν και τόσο σκ*** η κατάσταση εδώ τόσα χρόνια τώρα θα συμφωνούσα απόλυτα. Κάτι πρέπει να γίνει, ας μην κατακτήσουμε τον κόσμο, ας μη μιλούν όλοι για εμάς αλλά βρε παιδί μου, να καλυτέρευσει κάπως ουσιαστικά και προς τη σωστή κατεύθυνση η ζωή μας.
Εγω παντως ενα εχω να πω για την χτεσινη τελετη.Σ'ευχαριστω ειλικρινα απο την καρδια μου Δημητρη Παπαιωαννου!!!Αντικειμενικα αντι να θαβομαστε ολη την ωρα,ας δεχτουμε επιτελους πως ο κυριος Παπαιωαννου πριν απο 8 χρονια παρηγαγε ενα θεαμα πολυ υψηλης αισθητικης που ειναι μετρο συγκρισης για τα επομενα,αισθησιακο,που τσιγκλιζε το μυαλο του θεατη.Ας σταματησουμε επιτελους να ειμαστε κομπλεξικοι απεναντι σ'αυτα που εχουμε καταφερει καλυτερα απο αλλους.Η κατα Παπαιωαννου τελετη ειχε απολυτη σχεση με το σημερα,ηταν συγκινητικη και κατα την ταπεινη μου γνωμη μπορουσε να σταθει και σαν ενα θεαμα ολοκληρωμενο και εκτος αγωνων.
Παιδια εμενα παλι μου αρεσε πολυ.Προεβαλε την ιστορια της διοργανωτριας χωρας μεσω στοιχειων στα οποια ειχε ή εχει την παγκοσμια πρωτοπορια: Βιομηχανικη Επανασταση, Λογοτεχνια, Ισοτητα των φυλων, Ανεκτικοτητα, Κοινωνικο Κρατος, pop μουσικηΣκεφτειτε ποσο επηρεαζουν αυτα τα πραγματα την καθημερινοτητα μας. Και ποσο την επηρεαζουν οι παπυροι απο την τελετη του Πεκινου ή τα Κυκλαδιτικα αγαλματα απο την τελετη της ΑθηναςΦιλικα :-)Ακης
Σκεψου πως επηρεαζουν την καθημερινοτητα μας οι ιδεες του νευτωνα, του τζον λοκ, του δαρβινου, και οι θεσμοι τοι κοινοβουλευτισμου και της ανεξιθρησκειας (πρωτοπορειες της βρετανικης διανοησης)Και τελος, αχ και να ξεραμε πως επηρεαζουν την καθημερινοτητα μας τα κυκλαδιτικα ειδωλια!
Η Βρετανικη κοινωνια εχει προσφερει πολυ περισσοτερα στον παγκοσμιο πολιτισμο απο αυτο που ειδαμε χθες. Ειναι πραγματικα κριμα. Διαφωνω με αυτους που λενε οτι δεν ειχε ιστορικο βαθος η Βρετανια για να παρουσιασει κατι αλλο. Απλα εγινε μια αμερικανια για να ικανοποιηθει η καθε p&gΑυτο που ειδαμε ηταν μια επιτυχημενη προσπαθεια για να διασκεδασουν και να ικανοποιησουν τα καθαρα αγγλικα , ουτε καν βρετανικα, αισθηματα τους οι αναγνωστες της sun. Καμια προσπαθεια παγκοσμιου μηνυματος ουτε καν βρετανικου. Ενα video clip ευπεπτο για τους παντες. Η δε παρουσιαση ηταν ασυνεχης και δυσκοιλια. Ενιωσα αμηχανα πολλες φορες. Κριμα για τον boyle που τον συμπαθω ιδιαιτερα.Το αυτομαστιγωμα της αρχαιολατρειας νομιζω οτι ειναι αδικο για την δουλεια του παπαιωανου. Οπως και για τον Ζαν Γιμου. πχ η προσφορα του Κακογιαννη στον παγκοσμιο πολιτισμο ηταν σημαντικοτερη απο αυτη του Mr bean. Διαβαστε τα πρωτοσελιδα των σημερινων αγγλικων εφημεριδων και σε συνδιασμο με την χθεσινη eurovision ας αναρωτηθουμε τι θα λεγαμε αν ηταν η παρουσιαση της ελλαδας : ´´εθνικιστικο ντελιριο, ντροπη, μεγαλομανια, σωβινισμος , επαρχιωτισμος, κιτς κτλ κτλ´´Εν ολιγοις, μας αρεσει να αυτομαστιγωνομαστε ως ενδειξη ανοιχτομυαλιας, και προοδευτισμου. Πραγματικα επαρχιωτικος κομπλεξισμοςΥγ: αν αυτη ηταν η τελετη εναρξης, στην τελετη ληξης τι θαδουμε? πως διασκεδαζει η αγγλικη νεολαια στην ιμπιζα και το φαληρακι?
Come on guys, δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε στα άκρα [υπάρχουν δύο άκρα, ε;]. Η πραγματικότητα είναι ότι η τελετή ήταν σε γενικές γραμμές αχταρμάς. Είχε τα highlights της με αποκορύφωμα, κατά την άποψή μου, το πέρασμα της φλόγας από την παλιά στη νέα γενιά και η άψογα σχεδιασμένη υπερ-δάδα [μου έπεσε το σαγόνι], ΑΛΛΑ... από το όλο tacky του θέματος, μέχρι την μουτρωμένη βασίλισσα, το ένα και μόνο δείγμα βρετανικού χιούμορ, το κακό coordination, τις "κοιλιές", την παράλειψη χαρακτηριστικών μεγάλων Αφηγήσεων [grand narratives] και τον πολύ, πολύ κακό ήχο στην αναμετάδοση. Ο Παπαϊωάννου και η ομάδα του έφεραν εις πέρας ένα τιτάνιο έργο, άρτια σχεδιασμένο σε επίπεδο concept, καθαρό, κατανοητό ακόμα και σε όσους δεν είχαν γνώση των λεπτομερειών και αισθητικά ε κ π λ η κ τ ι κ ό. Ξεγύμνωσε τα στερεότυπα με τρόπο που μόνο ένας ειλικρινής άνθρωπος μπορεί να κάνει. Από εκεί και πέρα, το πώς τρώει η Ελλάδα τα παιδιά της το ξέρουμε όλοι πολύ καλά.
Μεγαλο χρονικά μέρος με τα κρεβάτια του NHS οταν οι μισοί Αγγλοι το βρίζουν.Μεγάλο μέρος με το λαβ στορυ (κ μαλιστα κομπλεξίκό βάζοντας μια οικογένεια διαφυλετική-διαφυλετικό ειναι κυρίως το Λονδίνο) Αλλα μην τους πουν ρατσιστές-(Βεβαια η ισιωτική στο αγορί πήγε συννεφο)Σεναριακό κενό με την κοπέλα χανει το κινητό της αλλα ο γκομενος την παίρνει να της πει οτι εχασε το κινητό της!ΧΑΟΤΙΚΆ χορευτικάοι arctic monkeys ειναι μαλλον απλα αγαπημενη μπαντα του Boyle,γκροτεσκ αισθητική σε πολλα σημειαυπερβολη των social mediaτα φωτεινα πουλιά που ηταν ωραια αλλά έχαναν με τα ποδηλατα αφου έλεγα οτι σίγουρα ειναι ο ET go HOme εκει...(οι χοάνες μου άρεσαν πάντως)η βασιλισσα δεν την πάλευε με την καμίακαι το παρων που λες φανηκε αλλα είναι πολύ δυτικό, πολύ φτηνό. (δλδ το πανκ είναι οι sex pistols σε κουκλες πατρινό καρναβάλι?)Ο Bowie είναι απλα glam rock kai glitter?)μονο στο κυριο WWW μπορώ να υποκλιθώ και αντε σε beatles (κ όχι με τον κακή-βαφη-Πωλ- να τραγουδάει hey Jude)εν τέλει κακή επιλογή ο Boyle αφου έβαλε την δική του αισθητική κ υφος πάνω από το τι ειναι η Βρετανια.ΠΟυ δεν είναι ένα ατελειωτο Clubbing Με αλκοολικους. Εχει καλά αλλα εγω δε τα είδα χθες.
Καλύφθηκα απόλυτα! Εγώ είδα 10' κι ήταν το απέραντο ΧΑΟΣ. Πιστεύω πως ό,τι έπαιξε στην τελετή ήταν για καθαρά εσωτερική ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ κατανάλωση, όπως το να βλέπει κανείς το Mr. Bean να πετάει το ήδη χρησιμοποιημένο χαρτομάντηλο στο διπλανό του. Επίδειξη του επιεικώς σαχλού βρετανικού χιούμορ.
Αν κάποιοι έχουν μπόλικο παρόν (και μέλλον) αυτοί είναι σίγουρα οι κινέζοι, όχι οι βρετανοί.Αν έδειξε κάτι η τελετή είναι πόσο έχει χρεοκοπήσει η βρετανική εμπορική κουλτούρα από το 90 και μετά (άλλωστε αν υπάρχει κάποιος που ενσαρκώνει αυτή την πραγματικότητα, είναι σίγουρα ο Ντάνι Μπόιλ) Αντί να δούμε να τραγουδάει στη σκηνή π.χ. η Άνι Λένοξ, είδαμε τον ...Dizzee Rascal και ένα τεράστιο Φαληράκι επί σκηνής με κάτι παρτσακλά που έστελναν μηνύματα στα κινητά τους. Μόνο το χαμογελάκι του Ecstasy δεν έβγαλαν να μας δείξουν....Κατά τα άλλα ένα ατελείωτο ποτ-πουρί με οτιδήποτε μπορεί να συνδέουν οι ξένοι με τη Βρετανία χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Πάρτε και λίγο βασίλισσα, ρίξε στο μπλέντερ και τον Τζέιμς Μποντ, πάρτε και mr Bean να σας βρίσκεται, δέστε και τις σαπουνόπερες του BBC αφού σας απαγγείλαμε και λίγο Σέξπιρ. Όλα ατάκτως ερριμμένα, έτσι, χωρίς πρόγραμμα.
Το "παρόν" της η Ελλάδα το έδειξε στην τελετή λήξης, μια εξαιρετική αναδρομή στο σύγχρονο ελληνικό μουσικό πολιτισμό που παρουσίασε όλα εκείνα τα στοιχεία (προσφυγιά και ξεριζωμός, ρεμπέτικο, αγγελάκια του Τσαρούχη, τουρισμός, Ζορμπάς, κουβαδάκια στην παραλία, γλέντια, σκυλάδικα, καρπούζια, ντάτσουν) που αγαπάμε (ή αγαπάμε να μισούμε) στη σύγχρονη Ελλάδα, τόσο εμείς όσο και οι ξένοι επισκέπτες. Αλλά που ένεκα του σουσουδισμού που μας διακρίνει δυσανασχετήσαμε όταν τα είδαμε σε παγκόσμια ζωντανή μετάδοση. Η τελετή λήξης στην Αθήνα ήταν πιο άμεση και ζωντανή από την τελετή έναρξης, έστω κι αν η τελευταία υπερτερούσε εικαστικά και αφηγηματικά.Αντίθετα ο Ντάνι Μπόιλ, αντί να εμπνευστεί από το μεγαλείο της βρετανικής ποπ κουλτούρας στις δεκαετίες του 60, του 70 και του 80, επέλεξε να επικεντρωθεί στα πιο φτηνιάρικα (Μr Bean), εύπεπτα (Χάρι Πότερ) και trash (UK Garage) στοιχεία της. Θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο κολακεύει μια νεολαία που δεν γνωρίζει τίποτα πέρα από το τελευταίο reality, το facebook και τις κραιπάλες στην Αγία Νάπα.
Χμμμ... μήπως εμείς τα τελευταία 600+ χρόνια είμαστε κάτω από μόνιμους και συνεχείς πολέμους? Δεν είχαμε ούτε την ελευθερία αλλά ούτε την οικονομική ευμάρεια της αποικιοκρατικής Μεγάλης Βρετανίας ώστε να μπορέσουμε να μεθοδεύσουμε λίγο πιο εύκολα σε διάφορους τομείς?
Θα συμφωνήσω εν μέρει. Ο πλούτος και ο πολιτισμός της Μεγάλης Βρετανίας (αλλά και της Γαλλίας και της Αυστρίας κτλ κτλ) δημιουργήθηκε από τον μισό πλανήτη που δούλευε για πάρτι τους.
δεν κατανοεις οτι αυτοι ηταν πολεμοι σχεδον δουλοκτητικοι, υπαρχουν κερδη και λαφυρα που μεταφερονταν ειτε αυτουσια στο ΗΒ είτε ως "κτήσεις" του. Δες Ινδια, Χονγκ Κονγκ μιση Αφρική. και φυσικά ΚΑΝΕΙΣ απο αυτους τους πολεμους δεν ηταν στο εδαφος του core ΗΒ. sorry αλλα ημιμάθεια.
Εντάξει ,δίκιο έχεις αλλά μην τρελαίνεσαι ...ποιος λαός παρήγαγε συνεχώς πολιτισμό επί 3000 συναπτά έτη;Κανείς! Περνάμε πολιτισμική περίοδο ισχνών αγελάδων ...θα περάσει αρκεί να βάλουμε μυαλό.Εμένα άλλο με προβλημάτισε.....http://www.filalithisblog.blogspot.gr/2012/07/blog-post.html
Νομίζω πως υπερβάλλεις θεωρώντας πως ο λαός αυτός: α) Είναι ο ίδιος και απαράλλαχτος τα τελευταία 3000 χρόνια. Ο Ελλαδικός χώρος στο τέλος το Βυζαντίου και ακόμα περισσότερο κατά την Τουρκοκρατία υπήρξε χωνευτήρι εθνοτήτων και θρησκειών. Πάει περίπατο η ονειρεμένη 'καθαρότητα' του Έθνους μας λοιπόν... αλλά και η υποτιθέμενη συνέχεια των 3000 ετών...β) Παράγει λέει... πολιτισμό επί 3000 συναπτά έτη! Ο Ελλαδικός χώρος πέρασε έναν βαρύ βουκολικό μεσαίωνα την ώρα που υπόλοιπη Ευρώπη έμπαινε στη Αναγέννηση. Δηλαδή πολιτισμική παραγωγή περίπου στο μηδέν για τουλάχιστο 400 χρόνια. Ακόμα από αυτόν το μεσαίωνα παλεύουμε να βγούμε ως κοινωνία.
Μα αυτό ακριβώς εννοώ αγαπητέ!Είχε ο λαός του τόπου αυτού περιόδους παρακμής (βλ. μεταβυζαντινή περίοδος) και περιόδους ακμής (βλ. Ελληνιστική περίοδος ,μικρασιατικός πολιτισμός του 19ου αι.).Τώρα όσο για την συνέχεια του έθνους που τόσο δυσφήμισε και ο φίλος μας ο Φαλμεράγιερ ,εκτός του ότι το θέμα το έχει εξαντλήσει ο Παπανούτσος ,θα πω μόνο ότι μίλησα για τον λαό που κατοικεί σε αυτόν τον συγκεκριμένο τόπο ,τουλάχιστον αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς!
Έλεος, η Ελλάδα δεν πέρασε ποτέ μεσαίωνα, αφενός γιατί την εποχή του ευρωπαϊκού μεσαίωνα η Ελλάδα βρισκόταν σε αυτό που σήμερα ονομάστηκε Βυζαντινή εποχή, εκχριστιανισμένη δηλαδή Ελλάδα που ακόμη παρήγαγε, ενώ την εποχή της Τουρκοκρατίας συνέχιζε να παράγει σαν κοινωνία, να έχει μουσική, ταυτότητα, ήθη και έθιμα αρχαιοτάτης προέλευσης παρά τις πολλές επιρροές. Διατήρησε μια ταυτότητα χωρίς την οποία δεν θα μπορούσε ποτέ να βγει από την τουρκοκρατία. Όσο για τη λεγόμενη "Αναγέννηση" της Ευρώπης, όποια καλλιτεχνική κίνηση στη διάρκειά της βρισκόταν πάντα υπό την άμεση επίβλεψη και χρηματοδότηση της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Δεν ξέρω κατά πόσο "αναγεννησιακό" είναι αυτό...!
αχ θεε μου, οι ανθρωποι δεν ειναι σκύλοι για να εχουν ράτσα ή καθαροτητα. μην ακουω επιχειρηματα φασιστών να χρησιμοποιουνται έστω και σε διαφορειτκό context. το οτι οι εθνοτητες ειναι πολιτισμικές συνέχειες είναι αυτο το οποιο πρεπει να ψαχνουμε, και οχι "αιματα" σαν σκυλία ράτσας.για αυτο το ερωτημα, και επειδη καταλαβαινω απασχολει αρκετους, με τον ενα ή αλλο τρόπο οι απαντήσεις μπορει να ειναι ευκολες: απο ενα πολιτισμό που εφτασε (η γλώσσα του και η πολιτική του) ως το Αφγανισταν και η γλώσσα του εγινε η κοινη γλωσσα της μεσογείου ως το 500μχ ειμαστε τα (θλιβερα αν θελετε) απομειναρια του - που τι τυχαιο συνεχιζουν να μιλανε την ιδια γλωσσα στο ιδιο γεωγραφικο σημείο της απαρχής αυτού του πολιτισμού. Αν αυτο δεν λεει κάτι οκ. οι πολιτισμοί οι ανθρωποι και οι γλώσσες δεν ερχονται ούτε με ούφο ουτε εξαφανιζονται ετσι απλα χωρίς σημαδια.
"Το πόσο σημαντική χώρα είναι η Βρετανία και πόσο έχει προσφέρει στον πολιτισμό – στο σήμερα."Ακριβώς έτσι, μας αρέσει ή όχι! Ο κάθε ένας δείχνει αυτό που έχει και δεν είναι καθόλου κακό που δεν έχουμε όλοι το ίδιο. Η σύνθεση είναι απαραίτητη στον κόσμο και τον αιώνα που ζούμε και μπορούμε να πάρουμε αρχαία ιστορία από τον έναν και σύγχρονη κουλτούρα από τον άλλον. Που είναι το πρόβλημα; Όλοι μαζί είμαστε σ΄αυτό και ο καθένας προσθέτει αυτό που έχει να προσφέρει... Προσωπικά δεν καταλαβαίνω τις συγκρίσεις... Και γιατί να μην το κάνει ο καθένας με τον τρόπο του; Το πόσα έχει προσφέρει στην σύχρονη κουλτούρα η Μεγάλη Βρετανία είναι αδιαμφισβήτητο πιστεύω. Απλά ίσως στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει η απόσταση του χρόνου για να θεωρηθεί κάτι τέτοιο... κλασσικό ή μεγάλο! Η μουσική που ακούστηκε χτες στην τελετή έναρξης είναι η μουσική που ακούμε ακόμα και που χορεύουμε και μας λεει ακόμα κάτι. Αυτό είναι πολύ άμεσο ίσως για να το εκτιμήσουμε σε μια τελετή έναρξης ολυμπιακών αγώνων που υποτίθεται πως όλα πρέπει να είναι πομπώδη και εντυπωσιακά αλλά αν το σκεφτούμε λίγο παραπάνω... αυτό είναι ένα κομμάτι απ' τη ζωή μας. Απ' τη ζωή όλων μας τελικά. Και όσο για την βαβούρα και το μπέρδεμα... μήπως δεν είναι έτσι το Λονδίνο σήμερα;