ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Το δημιουργικό της αφίσας του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοτέχνησε η Θάλεια Ζαχαρή.
1

1. Στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετέχουν 14 ταινίες μυθοπλασίας σκηνοθετών απ' όλο τον κόσμο. Στη λίστα περιλαμβάνονται και δύο ελληνικές: η Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ και το Forget me not του Γιάννη Φάγκρα.


2. Η αυλαία της διοργάνωσης θα ανοίξει με την ταινία Λευκός Θεός / White God του Ούγγρου σκηνοθέτη Κόρνελ Μούντρουτσο. Η προβολή της ταινίας έναρξης θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.

3.Ως ταινία λήξης έχει επιλεγεί η νέα δουλειά του σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον, με τίτλο Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξή του / A pigeon sat on a branch reflecting on existence. Μάλιστα, στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται ένα αφιέρωμα στην υπόλοιπη φιλμογραφία του Σουηδού δημιουργού με την προβολή και των πέντε μεγάλου μήκους ταινιών που φέρουν την υπογραφή του.

To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν


4.Ο ελληνικός κινηματογράφος συμπληρώνει φέτος έναν αιώνα ζωής (1914-2014) και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποτίνει τον δικό του φόρο τιμής με την προβολή 36 ελληνικών ταινιών και την παρουσίαση 11 ελληνικών πρότζεκτ και ταινιών στο τμήμα της Αγοράς και στα τμήματα Crossroads και Works in Progress. Παράλληλα, στο ομώνυμο αφιέρωμα του φεστιβάλ θα προβληθούν οι 20 επικρατέστερες ελληνικές ταινίες που ψηφίστηκαν από το κοινό μέσα από μια λίστα 200 φιλμ που αναρτήθηκε στη σελίδα του Φεστιβάλ στις αρχές του Σεπτέμβρη.


5.Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki, πραγματοποιεί ένα αφιέρωμα στη μούσα του νέου γερμανικού σινεμά Χάνα Σιγκούλα. Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθούν τρεις αντιπροσωπευτικές ταινίες από τη φιλμογραφία της, καθώς και μια σειρά ταινιών μικρού μήκους που έχει επιμεληθεί η ίδια.

6.Το βαθιά ανθρωπιστικό κινηματογραφικό σύμπαν του Ζέλιμιρ Ζίλνικ έχει την τιμητική του στο φετινό Φεστιβάλ. Το αφιέρωμα στον Σέρβο κινηματογραφιστή αποτελείται από έξι μεγάλου μήκους και επτά μικρού μήκους ταινίες με τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές στην πορεία του σκηνοθέτη.


7.Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γεννημένου στις ΗΠΑ Ιρανού σκηνοθέτη Ραμίν Μπαχράνι περιστρέφεται γύρω από την απομυθοποίηση του αμερικανικού ονείρου και τη γενικότερη κρίση των αξιών. Στο αφιέρωμα σε αυτόν θα προβληθούν μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες του.


8.Στο πλαίσιο του τμήματος Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστούν πολλές νέες ταινίες καταξιωμένων δημιουργών, όπως οι Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, Φατίχ Ακίν, Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, Ναόμι Καβάσε, Αμπντεραμάν Σισακό, Σουσάνε Μπίερ, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν και Κρίστιαν Πέτσολντ.


9.To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν.


10. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, Νεανική Οθόνη, που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας και κινουμένων σχεδίων από όλο τον κόσμο.

Στο υπόλοιπο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται ακόμη πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, βραβεύσεις, μουσικά δρώμενα κ.ά.

Για το πλήρες πρόγραμμα του 55ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επισκεφθείτε το tiff.filmfestival.gr.

Οθόνες
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Στο "σημαντικότερο κινηματογραφικό θεσμό της συμπρωτεύουσας" πιστεύω πως θα άρμοζε να διαχειρίζεται διαφορετικά καθυστερήσεις θεατών (βασικά,καταναλωτών) της τάξης των 10 λεπτών στις αίθουσες προβολών. Θεωρώ απαράδεκτη την άρνηση της εισόδου στον οποιοδήποτε, πόσο μάλλον σε κάποιο φοιτητή ή και άνεργο, που έχει πληρώσει για να αγοράσει το εισιτήριο του (προσοχή, δεν κάνω λόγο για απλή κράτηση) και, απλά, καθυστέρησε 10 λεπτά λόγω μετακίνησης από άλλη πόλη. Η πολιτική αυτή που ακολουθείται είναι ,τουλάχιστον, απογοητευτική,ιδίως, για όσους έρχονται έρχονται πρώτη φορά στο φεστιβάλ, είναι άδικη, δεν εξυπηρετεί πραγματικά κάποιο σκοπό (ας είμαστε ρεαλιστές, ο θεατής θα μπορούσε να ενοχληθεί και από κάποιον που θα σηκωνόταν για να μεταβεί στην τουαλέτα, όχι απαραίτητα από τον αργοπορημένο) και,τελικά, βασίζεται σε άτακτη διπλοπώληση εισιτηρίων. Φυσικά πάντα έρχεται ως απάντηση η φράση "Ναι,αλλά το έγραφε στους όρους". Στο εισιτήριο δεν έγραφε καν το νούμερο της αποθήκης στο λιμάνι όπου βρίσκεται η αίθουσα προβολών, η αναζήτηση της οποίας, από κάποιον εκτός Θεσσαλονίκης, εύκολα θα έπαιρνε 10 λεπτά... Για αποζημίωση ή παρακολούθηση άλλης ταινίας αντί της επιλεγμένης ούτε λόγος, φυσικά.Και όλα αυτά την πρώτη,μόλις, μέρα του φεστιβάλ.