10 ρήσεις του Πάπα με μαρξιστικό απόηχο

10 ρήσεις του Πάπα με μαρξιστικό απόηχο Facebook Twitter
8
10 ρήσεις του Πάπα με μαρξιστικό απόηχο Facebook Twitter

Όλοι φαίνονται να αγαπούν τον φιλελεύθερο Πάπα Francis!

Αυτός με τη σειρά του φροντίζει να ανοίγει την αγκαλιά του σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και προς το παρόν δείχνει να το καταφέρνει.

Πρόσφατα εκδόθηκε από το Βατικανό ένα επίσημο Παπικό έγγραφο-δοκίμιο δεκάδων σελίδων με τίτλο " Η χαρά του Ευαγγελίου".

Στη χαρά του Ευαγγελίου κρύβονται όμως εκπλήξεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολύ "κόκκινες" για τη Καθολική Εκκλησία.

Το Gawker τις χαρακτηρίζει μαρξιστικές και κάνει λόγο για οικονομικό ακτιβισμό!

Πράγμα που αυτομάτως κάνει τέτοιου είδους αναφορές οξύμωρες μια και φυσικά μιλάμε για το Bατικανό!

Για αρκετούς αυτά τα μικρά αποσπάσματα θεωρήθηκαν το πιο ριζοσπαστικό πράγμα που θα μπορούσε να γράψει ένας Πάπας.

Για άλλους ήταν ένα ακόμη "δάσκαλε που δίδασκες..."

Ιs he el papa del comunismo? 

Οι αμφιλεγόμενες για μερικούς αναφορές, επικεντρώνονται στα παρακάτω δέκα σημεία από το Evangeli Gaudium το οποίο ολόκληρο μπορείτε να βρείτε εδώ.

1.  Πώς μπορεί να μην αποτελεί είδηση όταν ένας ηλικιωμένος άστεγος πεθαίνει αλλά το να χάνει η χρηματιστηριακή αγορά δύο μονάδες; Αυτή είναι μια περίπτωση αποκλεισμού.

2. Σήμερα όλα περιστρέφονται σύμφωνα με τους νόμους του ανταγωνισμού και της επιβίωσης του ισχυρότερου που τρέφεται σε βάρος των ανίσχυρων. Κατά συνέπεια, μεγάλος αριθμός ανθρώπων βρίσκεται αποκλεισμένος και περιθωριοποιημένος... Χωρίς δουλειά, χωρίς δυνατότητες, χωρίς κανένα τρόπο διαφυγής.

3. Τα ανθρώπινα όντα θεωρούνται καταναλωτικά αγαθά που θα χρησιμοποιηθούν και στη συνέχεια θα απομακρυνθούν. Έχουμε δημιουργήσει πολιτισμό μιας χρήσης που εξαπλώνεται. Δεν είναι πλέον απλά για εκμετάλλευση και την καταπίεση, αλλά κάτι νέο.

4. Ορισμένοι συνεχίζουν να υπερασπίζονται τις θεωρίες που υποστηρίζουν ότι η οικονομική ανάπτυξη η οποία υποστηρίζεται από την ελεύθερη αγορά θα επιφέρει περισσότερη δικαιοσύνη στον κόσμο. Η άποψη αυτή, που δεν έχει ποτέ επιβεβαιωθεί από τα ιστορικά γεγονότα, εκφράζει μια άνευ όρων, αφελή εμπιστοσύνη στη καλή πρόθεση των οικονομικών συστημάτων που έχουν αναλάβει το ρόλο αυτό.

5. Σχεδόν χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε είμαστε πλέον ανίκανοι να δείξουμε συμπόνια στο ξέσπασμα της φτώχειας που συμβαίνει στο πλανήτη και τη δυστυχία που κατακλύζει το κόσμο γύρο μας και θεωρούμε πως όλα αυτά είναι προβλήματα που άλλοι πρέπει να λύσουν μιας και άλλοι ευθύνονται για την ύπαρξη τους.

6. Η κουλτούρα της ευημερίας μας έχει νεκρώσει. Ο ενθουσιασμός μας ζωντανεύει μόνο αν παρουσιαστεί ένα νέο προϊόν για κατανάλωση και η φτώχεια μοιάζει με σόου που δε μας συγκινεί.

7. Ενώ τα κέρδη μιας μειοψηφίας αυξάνονται, το ίδιο συμβαίνει και με το χάσμα που χωρίζει την πλειοψηφία από την ευημερία που απολαμβάνουν οι λίγοι. Αυτή η ανισότητα είναι το αποτέλεσμα των ιδεολογιών που υπερασπίζονται την απόλυτη αυτονομία της αγοράς και η κερδοσκοπία. Ως εκ τούτου αφαιρείται το δικαίωμα των κρατών, που είναι επιφορτισμένα με την εξασφάλιση του κοινού οφέλους, να ασκήσουν οποιαδήποτε μορφή ελέγχου.

8. Σε αυτό το σύστημα, το οποίο τείνει να καταβροχθίσει οτιδήποτε στέκεται στο δρόμο της αύξησης των κερδών, ακόμη και το εύθραυστο περιβάλλον είναι ανυπεράσπιστο ενώπιον των συμφερόντων μιας θεοποιημένης αγοράς, η οποία αποτελεί πια τον μόνο κανόνα.

9. Σήμερα σε πολλά μέρη υπάρχει ανάγκη και έκκληση για μεγαλύτερη ασφάλεια. Αλλά μέχρι να εξαλειφθούν οι ανισότητες στην κοινωνία και μεταξύ των λαών, θα είναι αδύνατο να εξαλειφθεί η βία.

10. Το χρήμα πρέπει να υπηρετεί, όχι να είναι κυρίαρχος! Ο Πάπας τους αγαπά όλους, πλούσιους και φτωχούς, αλλά είναι υποχρεωμένος στο όνομα του Χριστού, να υπενθυμίσει σε όλους τους πλούσιους πως πρέπει να βοηθήσουν τους φτωχούς. Σας προτρέπω σε μια ηθική προσέγγιση της σύγχρονης οικονομίας που θα ευνοεί τα ανθρώπινα όντα.

Ελλάδα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
Πού είναι το περίεργο δεν καταλαβαίνω. Πέρα από το ότι αποτελεί "κοινή λογική", όπως λένε και οι άλλοι σχολιαστές, η original διδασκαλία του χριστιανισμού είναι κατά βάση κομμουνιστική. Βλ. ο έχων δύο χιτώνας να δίνει τον ένα, ότι οι πλούσιοι είναι πολύ δύσκολο να διαβούν τη Βασιλεία κλπ. Γιατί μας κάνει εντύπωση; Μάλλον έχουμε ταυτίσει δυστυχώς το χριστιανισμό με τους Άνθιμους και τους Σεραφείμ...
Ο Στίβεν Ράνσιμαν έγραφε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία εκλάμβανε τον εαυτό της ως θεματοφύλακα της ηθικής συνείδησης της αυτοκρατορίας. Το ανάλογο ίσχυε και ισχύει στη Δύση. Από τη στιγμή που πάρα πολλοί άνθρωποι λαμβάνουν το ηθικό τους κριτήριο από τις διδαχές της Εκκλησίας και όχι από τους Γάλλους υπαρξιστές ή τον Αλέξη Τσίπρα -αν κάνουν καλά ή όχι είναι άλλο θέμα- ο λόγος του Πάπα θα ακούγεται. Δεδομένου μάλιστα ότι το πιο πιστό κοινό του βρίσκεται στις φτωχές Λατινική Αμερική και Αφρική ενώ οι πλούσιοι του πρώτου κόσμου τον έχουν γράψει και τρελαθεί στη μάσα είναι προφανές ότι κάνει και στρατηγικά ορθή επικοινωνιακή κίνηση. Αν εννοεί αυτά που λέει είναι άλλο θέμα. Η Καθολική Εκκλησία ανήκει στους ισχυρούς του κόσμου και αυτό της επιβάλλει έναν μακιαβελλικό τρόπο του πολιτεύεσθαι, ´οπως πράττουν πάντα οι ισχυροί. Από την άλλη πάντα υπήρχαν και υπάρχουν στους κόλπους της άνθρωποι που λαμβάνουν στα σοβαρά τις ιδέες του ιδρυτή της. Όπως σε κάθε μεγάλο οργανισμό υπάρχουν οι εξουσιομανείς που χρησιμοποιούν την ιδεολογία ως κάλυμμα για την αναρίχηση τους, οι ιδεαλιστές που πιστεύουν ότι υπηρετούν μια αποστολή και οι αδιάφοροι διεκπεραιωτές-υπάλληλοι. Αλλά ειδικά για τον τζογαδόρικο χαρακτήρα της παγκόσμιας οικονομίας-το είχε πει και ο άθεος Καστοριάδης, το είπε και ο ορθόδοξος Γιανναράς σήμερα στην τηλεόραση στην εκπομπή της Λιναρδάτου, δεν είναι κάτι πρωτότυπο-δεν χρειάζεται να είσαι ο Πάπας για να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά σε μια κοινωνία στην οποία ο πολύς πλούτος συγκεντρώνεται στα χέρια ελάχιστων και όλοι οι άλλοι είμαστε αναλώσιμοι. Αυτή την απλή και πικρή αλήθεια την καταλαβαίνεις χωρίς να πρέπει να είσαι χριστιανός η κομμουνιστής.....