"Η πειρατεία σκοτώνει το σινεμά";

"Η πειρατεία σκοτώνει το σινεμά"; Facebook Twitter
14

 

 

Από το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας:

Η εφημερίδα Καθημερινή με ένα άρθρο με τον δραματικό τίτλο "Η πειρατεία σκοτώνει το σινεμά" παραπληροφορεί χωρίς να παρουσιάζει και τις δύο πλευρές, αλλά μόνο αυτή των επιχειρήσεων και των οργανισμών προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_100003_21/07/2013_527297



Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε τι είναι προϊόν, τι αντίγραφο, τι προσωπική χρήση και τι εμπορία.
Οι κινηματογραφικές ταινίες μετά την περίοδο προβολής τους στις αίθουσες των κινηματογράφων, αντιγράφονται (σε DVD) από τις εταιρίες που έχουν αυτό το δικαίωμα σε αντίτυπα και πωλούνται είτε σε καταστήματα προς ενοικίαση είτε προς πώληση για τους καταναλωτές. Αυτή η νόμιμη αντιγραφή είναι για εμπορικούς σκοπούς. Η αγορά ή η ενοικίαση των νόμιμων DVD είναι για προσωπική χρήση.

"Το θέμα είναι πασίγνωστο και τα νούμερα σχετικά με την επιδημία διαδικτυακής πειρατείας στη χώρα μας, ειδικά σε ό,τι αφορά τον κινηματογράφο, προκαλούν εντύπωση." αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο. 

Ας δούμε αναλυτικά τις 5 παραμέτρους που δίνει η εφημερίδα, ή μάλλον αυτοί που έγραψαν το άρθρο για την εφημερίδα καθώς και τον τίτλο: 

1. Στις εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. 

Ποιες είναι αυτές οι εκρηκτικές διαστάσεις; Είναι πραγματικές ή περιέχουν το στοιχείο της υπερβολής; Από που αντλούν τα στοιχεία που υποστηρίζουν τις "εκρηκτικές διαστάσεις"; Αγνοούν πλήρως το γεγονός ότι ο άνθρωπος δεν ζει μόνο με φαγητό, αλλά θέλει να ταΐσει και το πνεύμα του; Πως θα το κάνει αυτό όταν το μόνο που σκεφτόμαστε είναι το κέρδος; Η οικονομία υπάρχει για υπηρετεί τις ανάγκες του ανθρώπου και όχι ανάποδα. Οπότε τα "αυταπόδεικτα" στοιχεία τους δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν πουν από που προέρχονται. Οι παραθέσεις αριθμών χωρίς μεθοδολογία και στήριξη πηγών είναι ανούσια και το μόνο που κάνει είναι να δείχνει την προχειρότητα των ερευνών για την συγγραφή του άρθρου.

2. Στις συνέπειες που υφίστανται οι ιδιώτες, οι επαγγελματίες του σχετικού κλάδου, αλλά και το κράτος. 

Πάλι με ποιον τρόπο υπολογίζονται αυτές οι συνέπειες. Και μιλάμε για την εμπορική εκμετάλλευση ή τον διαμοιρασμό αρχείων; Το άρθρο μιλάει για διαφυγή κερδών στο κράτος από φόρους, ύψους πάνω από μισό Δισεκατομμύριο Ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η ίδια η διαφυγή κερδών ξεπερνάει το 1 δις. Είναι τόσο μεγάλη η βιομηχανία κινηματογράφου και μουσικής στην Ελλάδα ώστε να χάνει τόσα πολλά; Θεωρεί αυτός που έβγαλε τα στοιχεία ότι ο "παραβάτης" θα πλήρωνε για το προϊόν αν δεν μπορούσε να το αντιγράψει; Θεωρεί ότι το προϊόν είναι έστω και διαθέσιμο; Για παράδειγμα λένε ότι μέσα σε ένα μήνα έγιναν 3.200.000 ολοκληρωμένα downloads. Δηλαδή υπήρχε περίπτωση αυτοί που κατέβασαν όλες αυτές τις σειρές ή ταινίες να τις δουν όλες πληρώνοντας το σχετικό αντίτιμο; Υπάρχουν όλες; 

3. Στο θέμα της «κοινωνικής νομιμοποίησης» και της έλλειψης ενημέρωσης της κοινής γνώμης. 

Αν υπάρχει "κοινωνική νομιμοποίηση" μήπως το πρόβλημα δεν είναι με την κοινωνία αλλά με τον επιχειρηματικό χώρο; Επίσης τι σημαίνει ενημέρωση της κοινής γνώμης; Θα πρέπει να γνωρίζει για παράδειγμα ο πολίτης ότι έχει δικαίωμα στην έρευνα για την οποία πλήρωσε ο ίδιος με τους φόρους του ή στο υλικό που συλλέχθηκε από την ΕΡΤ και τους προκατόχους της όλα αυτά τα χρόνια; 

4. Στο ζήτημα της συνεργασίας των επαγγελματιών του κλάδου με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. 

Η νομοθεσία στην χώρα μας δεν μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα στα ηλεκτρονικά παίγνια τύπου Καζίνο και το "Age of Empires". Θα μπορεί να ξεχωρίσει τι είναι ηλεκτρονικό έγκλημα και τι νόμιμος διαμοιρασμός αρχείων; Υπάρχει βούληση να φτιαχτεί μία ορθή νομοθεσία από γνώστες του χώρου, αντί από πολιτικούς που προσπαθούν να ικανοποιήσουν τους χρηματοδότες τους;

5. Στην έλλειψη πολιτικής βούλησης έως τώρα και στην επιτακτική ανάγκη ενός νομοθετικού πλαισίου για να παταχθεί το φαινόμενο. 

Πράγματι όταν βλέπουμε την Δημόσια Τηλεόραση, που ακόμα δεν έχει νομοθετηθεί, να προβάλλει δουλειές δημιουργών χωρίς άδεια, υπάρχει σοβαρό θέμα. Επίσης όταν δεν υπάρχει καμία αναφορά που πάνε τα χρήματα που πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες επιχειρηματίες σε εταιρίες όπως η ΑΕΠΙ, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Που πάνε τα χρήματα υπέρ των πνευματικών δικαιωμάτων από τα κενά CD/DVD που αγοράζουμε άσχετα με το τι τα κάνουμε; Σίγουρα αν κάποιος προσπαθήσει να εισέλθει στα θέματα πνευματικών δικαιωμάτων θα πρέπει να ξεκινήσει από αυτά. Μπορεί;

Όταν λέει το άρθρο ότι η πειρατεία σκότωσε την Μουσική, εννοεί ότι οι πωλήσεις τραγουδιών που έχουν εκτοξευθεί ηλεκτρονικά, όπως στο iTunes της Apple είναι... θάνατος; Γνωρίζει ότι δεκάδες Έλληνες καλλιτέχνες αποφεύγουν τις δισκογραφικές εταιρίες και βγάζουν μόνοι τους την δουλειά τους έξω, με ποιότητα και καλή τιμή; Που είναι η αναφορά σε αυτούς τους καλλιτέχνες; Μόνο για ανώνυμες εταιρίες διαβάζουμε στο άρθρο. 

Υπάρχει πράγματι πρόβλημα και που εντοπίζεται; 

Βεβαίως και υπάρχει πρόβλημα. Και εντοπίζεται στην αδυναμία προσαρμογής από την πλευρά της βιομηχανίας διασκέδασης. Έχει αλλάξει πλήρως και το τεχνολογικό και το οικονομικό περιβάλλον, αλλά το μοντέλο τους αδυνατεί να συμβαδίσει. Δεν έχουν καταλάβει ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός "πελατών", αλλά έχουν γίνει και περισσότερο απαιτητικοί και φυσικά δεν διαθέτουν το ίδιο κεφάλαιο για την διασκέδασή τους, ούτε με τον ίδιο τρόπο όπως παλαιότερα. 

Αντιμετωπίζεται με μέτρα καταστολής ή πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που δουλεύουν αυτές οι επιχειρήσεις; 

Δυστυχώς ναι, αντιμετωπίζεται ως ένα σημείο με μέτρα καταστολής. Αν κάνουμε τον έλεγχο του διαδικτύου ασφυκτικό και γεμίσουμε τις αίθουσες δικαστηρίων με υποθέσεις 15άχρονων που κατέβασαν και μοιράστηκαν 10 τραγούδια του τελευταίου άλμπουμ του Justin Bieber είμαστε σίγουροι ότι θα υπάρξει "καταστολή". Αυτό είναι όμως το ζητούμενο; Να καταστείλουμε μια δραστηριότητα που δεν θα έφερνε σχεδόν σίγουρα κανένα αποτέλεσμα οικονομικό ή να προσαρμοστούμε στο νέο τεχνικό και οικονομικό περιβάλλον; Θα μειώσει αυτό τα έσοδα των εταιριών; Όχι φυσικά. Γιατί ο κόσμος που δεν θα αγοράσει ένα CD ή δεν θα πάει να δει μία ταινία, τα ίδια χρήματα θα τα ξοδέψει σε μία ζωντανή συναυλία, ή σε ένα άλλο CD ή ταινία. Δεν αλλάζει η κατανομή του εισοδήματος υπέρ του τομέα της διασκέδασης και του πολιτισμού. Μόνο ο τρόπος που μοιράζεται η πίτα αλλάζει. 

Τι θεωρούμε ότι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί; Έχουμε κάποια πρόταση ή απλά λέμε λόγια του αέρα; 

Τα σινεμά 
Οι κινηματογράφοι έχουν επιλογές. Υπάρχουν ταινίες που επιλέγουν να κυκλοφορούν επιτρέποντας την δωρεάν δημόσια προβολή. Αυτό γιατί το άγχος των δημιουργιών τους είναι πόσος κόσμος θα δει το όραμα τους, όχι ποσά χρήματα μπορούν να βάλουν από αυτές. Φανταστείτε το ποσοστό κέρδους ανά εισιτήριο για αυτά τα σινεμά. Θα μπορούσαν ίσως να μειώσουν τις τιμές του μπαρ (7€ το εισιτήριο, 7 το ποπ κορν και η το αναψυκτικό δεν είναι λίγα για την κρίση που περνάμε και το ποσοστό ανεργίας που έχουμε) 

Οι δημιουργοί 
Δεν χρειάζονται χρήματα για να κάνουν ταινίες, χρειάζονται όραμα και έμπνευση. Και όταν τα έχουν και τα επικοινωνήσουν με το κοινό τους, το ίδιο κοινό «που κατεβάζει ταινίες και κλέβει το κράτος και τις εταιρείες» δίνει τα χρήματα του για να χρηματοδοτήσει ταινίες που θέλει να δει και ας μην έχει δει ακόμα ούτε ένα πλάνο. Οι δουλειά των εταιριών γίνεται δουλειά του κοινού και αυτό τρομάζει περισσότερο από τα διαφεύγοντα κέρδη. Οι εταιρίες φοβούνται ότι η κοινωνία, ο κόσμος, δεν τους χρειάζεται πια, και δυστυχώς για αυτούς μάλλον έχουν δίκιο. 
Απτό παράδειγμα η ταινία ALPHA που μάζεψε μέσα σε 2 μήνες 60000 ευρώ για την παραγωγή της με σχεδόν μηδενική διαφήμιση! 

Η εφημερίδα με ένα μονόπλευρο άρθρο προσπαθεί να μας πείσει για ένα σωρό πράγματα σχετικά με την πειρατεία. Έχει δίκιο μόνο σε ένα, οτι η πειρατεία είναι παράνομη. Αλλά η "πειρατεία" για προσωπική χρήση δεν θα έπρεπε να είναι γιατί:
Οι εταιρείες διανομής νομίζουν ότι μπορούν να αποφασίζουν Τι , Πότε και Αν θα παρακολουθήσουμε. Τι μας λένε στην ουσία?
· Κάποιες ταινίες δεν βγαίνουν στα σινεμά γιατί δεν «πουλάνε» αλλά μην της κατεβάστε, περιμένετε κάποιους μήνες να βγει το DVD. 
· Κάποιες Ταινίες προβάλλονται μόνο μεταγλωττισμένες αλλά μην της κατεβάστε, περιμένετε κάποιους μήνες να βγει το DVD. Κυρίως μην διανοηθείτε να της υποτιτλίσετε μόνοι σας για προσωπική χρήση, θα πάτε στην κόλαση.
· Άλλες προβάλλονται ετεροχρονισμένα με την ελπίδα ότι ο κόσμος θα περιμένει πότε βολεύει να βγουν στα σινεμά. Μην βιάζεστε, θα βγουν κάποια στιγμή, όταν όλος ο κόσμος θα μιλαει για τη επόμενη ταινία εσείς θα μπορείτε να μιλάτε για την προηγουμένη. 

Εμείς απαντάμε ότι ο πολιτισμός δεν είναι μόνο εμπόρευμα. Οι τεχνολογία επιτρέπει σε όλους τους φίλους του σινεμά να δουν ότι θέλουν όταν το θέλουν. Για να επιλέξουν να δώσουν τα χρήματα τους θα πρέπει να μην τους συμπεριφέρεστε σαν άτακτα παιδιά αλλά σαν ανθρώπους με επιλογές. 

Το άρθρο μιλάει για "εντυπωσιακά στοιχεία" και "εντύπωση". Πράγματι μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση ότι κάποιοι επιχειρούν να παρουσιάσουν ως εγκληματίες τους νέους του 60% ανεργίας... Πράγματι μας προκαλεί εντύπωση που μιλάνε για διαφυγόντα κέρδη εταιριών και χαμένων θέσεων εργασίας όταν κλείνουν το μόνο εγχώριο μέσο παραγωγής πολιτισμού στην χώρα για να πριμοδοτήσουν τα κανάλια των κατασκευαστών δρόμων που δεν ρίχνουν πλέον ούτε ευρώ σε Ελληνικές παραγωγές ώστε να εργαστούν οι χιλιάδες ηθοποιοί, σκηνοθέτες, τεχνικοί και λοιποί εργαζόμενοι της βιομηχανίας διασκέδασης. Μας προκαλεί εντύπωση που ένας κλάδος που έχει πληγεί τόσο πολύ από το νέο μέσο, το διαδίκτυο, γιατί οι εργοδότες τους αρνούνται να το αντιμετωπίσουν ως εργαλείο αλλά ως μέσο μείωσης του κόστους τους, δεν καταλαβαίνουν ότι το να μην ερευνούν αρκετά το θέμα τους παρουσιάζοντας όλες τις πλευρές, τους κάνει όχι δημοσιογράφους, αλλά εντεταλμένους σε υπηρεσία σεναριογράφους. Πιθανών να θέλουν να διεκδικήσουν και πνευματικά δικαιώματα κάποια στιγμή... 

Για το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας 
(υπογραφές)

Intellectual Property Rights
Fiscal Year 2012 Seizure Statistics
Prepared by U.S. Customs and Border Protection
Office of International Trade
http://cbp.gov/linkhandler/cgov/trade/priority_trade/ipr/seizure/fy2012_final_stats.ctt/fy2012_final_stats.pdf


WIPO Economics & Statistics Series
2012
World Intellectual Property Indicators
http://www.wipo.int/export/sites/www/freepublications/en/intproperty/941/wipo_pub_941_2012.pdf

European Commission > Trade > Policy > Accessing markets > Intellectual property
http://ec.europa.eu/trade/policy/accessing-markets/intellectual-property/

Αρχείο
14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Ναι, η πειρατεία σκοτώνει το σινεμά! Είναι αλήθεια!Ο Μπραντ αντί για 62.000.000 για κάθε ταινία, μπορεί να υποστεί μειώσεις της τάξεως του 11%. Έχει 7 στόματα να θρέψει! (Δεν μιλώ για Έλληνες... Ο κινηματογράφος στους σύγχρονους ηθοποιούς είναι ό,τι το οφσαιντ για τις γυναίκες.)
Υποθέτω οτι η εφημερίδα μάλλον τα ανακάλυψε ολα αυτά τώρα, πιθανόν γιατι ήθελε να χαιδέψει αυτιά, αφού ανήκει στο ίδιο κύκλωμα, και να αποδείξει οτι οι "Πειρατες" είναι το μίασμα της βιομηχανίας διασκέδασης. Ειναι γνωστό οτι οι εφημερίδες πού ζούν μέσα απο τις βοιμηχανίες ΜΜΕ ειναι οργανα αυτών των ΜΜΕ. Σε καμμιά περίπτωση δεν θα δεχόμουν οτι αυτο πού λεει η εφημερίδα ειναι σωστό. Οσο γι αυτους πού διαβάζουν αυτές τις εφημερίδες και ακολουθούν τους πατρικούς ομίλους στις υπόλοιπες δραστηριότητες τους στα ΜΜΕ, ειναι απλά αξιοι της τύχης τους. Το μόνο πού μπορούμε να κανουμε ειναι να περιμένουμε να πεθάνουν..
Δεν ξέρω αν όντως έγραψε το άρθρο κάποιος άλλος για λογαριασμό της εφημερίδας όπως υπονοεί αυτό το κείμενο αλλά σίγουρα ο επίλογος ήταν απο την Καθημερινή η οποία βρήκε ευκαιρία να επιτεθεί στον ΣΥΡΙΖΑ!Ναι, ναι ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει και για την πειρατείαΣυμφωνώ σε πολλά σημεία με την απάντηση αλλά δεν νομίζω οτι μπορείς να κατηγορείς την Καθημερινή για υπερβολές οταν γράφεις “Οι δημιουργοί δεν χρειάζονται χρήματα χρειάζονται όραμα και έμπνευση”. Οι δημιουργοί και όραμα έχουν και έμπνευση έχουν. Λεφτά δεν έχουν. Καλό το παράδειγμα με την ταινία ALPHA αλλά ο τελευταίος Batman κόστισε 250 εκ. Θα μπορούσαν ποτέ να βρεθούν αυτά τα λεφτά από το κοινό?
Η πρόταση που κάνουμε δεν είναι για ΟΛΕΣ τις ταινίες! Προς θεού. Είναι ένα παράδειγμα πετυχημένο εναλλακτικού τρόπου χρηματοδότησης. Μάλιστα ο τρόπος αυτός μηδενίζει σχεδόν το κόστος διαφήμισης καθώς είναι από μόνο του διαφήμιση. Πάντως ενημερωτικά, με τέτοιους τρόπους χρηματοδότησης έχουν μαζευτεί ποσά μερικών δεκάδων εκατομμυρίων. Οπότε, αν και ίσως να μην γίνει η ταινία του Batman με αυτόν τον τρόπο, άλλες όπως του Γούντι Άλεν να μπορούσαν να γίνουν.
Εντυπωσιακη η αφελια του κομματος. Με επιχειρηματα του τυπου "ο άνθρωπος δεν ζει μόνο με φαγητό, αλλά θέλει να ταΐσει και το πνεύμα του" η "Εμείς απαντάμε ότι ο πολιτισμός δεν είναι μόνο εμπόρευμα. Οι τεχνολογία επιτρέπει σε όλους τους φίλους του σινεμά να δουν ότι θέλουν όταν το θέλουν." προσπαθουν να πεισουν οτι Δεν ειναι κακο πραγμα η πειρατια. Δηλ ο δημιουργος Δεν χρειαζεται να πληρωνεται, ας δημιουργησει δωρεαν! το ιδιο και οσοι(χιλιαδες ανθρωποι)εργαζονατι προκειμενου το δημιουργημα παρει σαρκα και οστα! Ολοι αυτοι να δουλευουν τζαμπα γιατι εμεις εχουμε "αναγκη να ταισουμε το πνευμα μας"! Επιχειρηματολογια δευτερας δημοτικου το πολυ!
Η πειρατεία είναι παράνομο πράγμα. Αυτό λέμε. Αλλά δεν θα έπρεπε να είναι. Τι δεν μπορείς να καταλάβεις να στο εξηγήσουμε; Άλλο η εμπορική εκμετάλλευση και τα δικαιώματα του δημιουργού και άλλο η καταστολή γιατί πιστεύεις ότι ο άλλος θα πληρώσει για όλα αυτά που θα δει... Δεν θα το κάνει ποτέ και θα ξοδέψεις περισσότερα για ανούσια καταστολή παρά θα κερδίσεις. Υπάρχουν μοντέλα που επιτρέπουν την πληρωμή του δημιουργού και τον διαμοιρασμό της κουλτούρας που θα φέρουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Αλλά αυτό δεν θα το κάνει η βιομηχανία γιατί είναι αρτηριοσκληρωτική. Σε καλώ να διαβάσεις πιο προσεκτικά τι γράφουμε και αν αυτά που λέμε ισχύουν άσχετα σε τι πολιτική πιστεύεις.
Να συμπληρώσω ότι έχασες το επιχείρημα στο 1 που ήταν αυτό: "Οι παραθέσεις αριθμών χωρίς μεθοδολογία και στήριξη πηγών είναι ανούσια και το μόνο που κάνει είναι να δείχνει την προχειρότητα των ερευνών για την συγγραφή του άρθρου."
@ Αρης Κων. Τα απαξιωτικά και πατερναλιστικά σχόλιά σας έχουν πλέον γίνει cult. Πώς δηλαδή η τηλεόραση είναι δωρεάν; Θα μπορούσε το διαδίκτυο να οδηγήσει σε νέους τύπους καπιταλισμού και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Αλλά για σας μάλλον όχι.
Έχει ήδη ξεκινήσει με τις διαφημίσεις γύρω γύρω στα σαιτ, διαφημίσεις pop up, διαφημίσεις σε νέες καρτέλες ανά κάποια κλικ, όπως και διαφημίσεις στο youtube πριν αρχίσει κάποιο βίντεο. Επίσης και με τα i-tunes βρέθηκε ένας κάποιος τρόπος, έξω από την Ελλάδα τουλάχιστον. Ανυπόφορα πολλά από αυτά...Αν έχω καταλάβει κιόλας, στο youtube προβλέπεται το περιθώριο να κλείσεις την διαφήμιση που σκαει πριν το βίντεο που θες να δεις, μετά από 3 ή 5 δεπτερόλεπτα αφού η διαφήμιση ξεκινήσει.Φτιάχτηκε λοιπόν μια πολύ έξυπνη διαφήμιση πρόσφατα που λέει: με το "τάδε προιον" δεν προλαβαίνεις να περιμένεις. Η εξυπνάδα βρίσκεται στο ότι η διαφήμιση τελειώνει κιόλας πριν λήξει η "υποχρεωτική" θέαση της διαφήμισης, πριν δηλαδή μπορέσεις πλέον να την απενεργοποιήσεις. Αλλά για αυτήν την διαφήμιση, "δεν προλαβαίνεις ούτε να περιμένεις..." να δεις το βίντεο που επέλεξες. Το βλέπεις μετά από μόνο δύο δεπτερόλεπτα.Αυτό που άργησα όμως να καταλάβω, είναι ότι όσο λίγο χρόνο και να κρατάει αυτή η συγκεκριμένη διαφήμιση, είναι και η πρώτη που μου επιβλήθηκε ως ολόκληρη. Και το βρήκα κομματάκι ανησυχητικό...