Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
18.06.2018
Ας το παραδεχτούμε, ο Egon Schiele παρενοχλούσε σεξουαλικά τα μοντέλα...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ας το παραδεχτούμε, ο Egon Schiele παρενοχλούσε σεξουαλικά τα μοντέλα του

Για πρώτη φορά τα Μουσεία της Νέας Υόρκης μπαίνουν στη διαδικασία να ενημερώνουν τους επισκέπτες για τους ζωγράφους που κατά το παρελθόν κατηγορήθηκαν για σεξουαλικές επιθέσεις, στο πλαίσιο της παγκόσμιας ευαισθητοποίησης για τη σεξουαλική παρενόχληση

Με αφορμή τα 100 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου Αυστριακού καλλιτέχνη και τις τιμητικές εκδηλωσεις που διοργανώνονται σε όλο τον κόσμο, επαναδιατυπώνονται ερωτήσεις σχετικά με τον καλλιτέχνη που αναφέρονται άμεσα στις κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης εναντίον του.
Με αφορμή τα 100 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου Αυστριακού καλλιτέχνη και τις τιμητικές εκδηλωσεις που διοργανώνονται σε όλο τον κόσμο, επαναδιατυπώνονται ερωτήσεις σχετικά με τον καλλιτέχνη που αναφέρονται άμεσα στις κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης εναντίον του.

Μουσεία σε όλο τον κόσμο διοργανώνουν εκδηλώσεις για να τιμήσουν τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Egon Schiele (1890-1918, όμως, υπό το πρίσμα της συνεχιζόμενης προώθησης του κινήματος #metoo για τη σεξουαλική παρενόχληση, οι επιμελητές μουσείων και εκθέσεων για το έργο του επαναδιατυπώνουν ερωτήσεις σχετικά με τον αυστριακό καλλιτέχνη που αντιμετώπισε ποινική δίωξη το 1912.

 

Επρόκειτο για μια υπόθεση σεξουαλικής επίθεσης σε ανήλικο κορίτσι, που συγκλόνισε την κοινωνία της εποχής του καλλιτέχνη.


Το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης, το οποίο την προηγούμενη εβδομάδα εγκαινίασε μια έκθεση για το συνολικό έργο του Schiele, φρόντισε να προσθέσει στα έργα του μία σειρά από νέες ετικέτες που αναφέρονται άμεσα στις κατηγορίες εναντίον του.

 

 «Οι ετικέτες αναγνωρίζουν ότι ο Schiele αποτελεί μέρος της τρέχουσας συζήτησης για τη σεξουαλική παρενόχληση και καλά θα κάνουμε να το αντιμετωπίσουμε», εξήγησε η εκπρόσωπος του μουσείου. «Πρόκειται για μία ερμηνεία που δημιουργεί ένα περιβάλλον για τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων γεγονότων για τη ζωή του καλλιτέχνη και την υποδοχή των έργων του - τότε και τώρα», καταλήγει.

 

Ας σημειωθεί, ότι όταν ήταν 21 ετών, ο Schiele συνελήφθη για την απαγωγή και τον βιασμό ενός 13χρονου κοριτσιού. Αργότερα αθωώθηκε και για τις δύο κατηγορίες, αλλά πέρασε 24 ημέρες στη φυλακή και τελικά βρέθηκε ένοχος για «ανηθικότητα», επειδή το κορίτσι είχε δει κάποια από τα γυμνά έργα να κρέμονται στο στούντιό του.

 

Όσο για τις επικαιροποιημένες ετικέτες εμφανίζονται στην έκθεση "Klimt and Schiele: Drawn" (25 Φεβρουαρίου - 28 Μαΐου 2018), με έργα που προέρχονται από τις εκθέσεις του μουσείου Albertina της Βιέννης και μέσω αυτής της έκθεσης εξετάζεται το πώς οι δύο αυστριακοί καλλιτέχνες απεικόνισαν το ανθρώπινο σώμα.

 

Egon Schiele, Πορτρέτο Κοριτσιού (περ. 1907). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.
Egon Schiele, Πορτρέτο Κοριτσιού (περ. 1907). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.

 

«Οι ετικέτες αναγνωρίζουν ότι ο Schiele αποτελεί μέρος της τρέχουσας συζήτησης για τη σεξουαλική παρενόχληση και καλά θα κάνουμε να το αντιμετωπίσουμε», εξήγησε η εκπρόσωπος του μουσείου. «Πρόκειται για μία ερμηνεία που δημιουργεί ένα περιβάλλον για τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων γεγονότων για τη ζωή του καλλιτέχνη και την υποδοχή των έργων του - τότε και τώρα», καταλήγει.

 

Στα κείμενα που συνοδεύουν τις νέες αυτές ετικέτες σημειώνεται ότι «πρόσφατα, ο Schiele έχει αναφερθεί στο πλαίσιο της σεξουαλικής κακομεταχείρισης από καλλιτέχνες. Το γεγονός αυτό προέρχεται εν μέρει από συγκεκριμένες κατηγορίες (που τελικά κατέπεσαν ως αβάσιμες), αλλά δεν παύουν να θεωρούνται οριακές συμπεριφορές, από κάποιον που κινήθηκε στα άκρα της κοινωνίας». Στο ίδιο επιτοίχιο κείμενο ο επισκέπτης της έκθεσης αντικρίζει τον τίτλο «Schiele: Τα υλικό του σκανδάλου».

 

Εν τω μεταξύ, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη εξακολουθεί να εξετάζει το πώς θα μπορούσε να προσεγγίσει αυτό το θέμα σε μια προσεχή έκθεση.

 

Σημειώνεται ότι φέτος το καλοκαίρι το Met θα παρουσιάσει μία σπάνια συλλογή ερωτικών έργων τέχνης των Klimt, Schiele και Picasso -έναν ακόμη καλλιτέχνη που κατηγορείται για κακομεταχείριση γυναικών- στην έκθεση "Obsession: Nudes by Klimt, Schiele και Picasso από τη συλλογή Scofield Thayer" στο Met Breuer (3 Ιουλίου - 7 Οκτωβρίου 2018).

 

«Όπως και άλλα μουσεία, οι εκθέσεις και οι συλλογές του Met αντανακλούν τις σύγχρονες έρευνες και ερμηνείες σε μία σειρά από κοινωνικά φαινόμενα», δήλωσε η Sheena Wagstaff, πρόεδρος του Met και συνέχισε: «Αυτή η διεργασία παίρνει τη μορφή εκδόσεων και ετικετών σε αντικείμενα, πίνακες και έργα τέχνης».

 

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο, οι New York Times είχαν διερωτηθεί μέσα από ρεπορτάζ τους για το αν τα μουσεία πρέπει να μπουν στη διαδικασία να ενημερώνουν από εδώ και στο εξής τους επισκέπτες για το αν καλλιτέχνες που εμφανίζονται σε έκθεσή τους - συμπεριλαμβανομένου του Schiele και του Picasso - έχουν κατηγορηθεί για σεξουαλική παρενόχληση ή επίθεση.

 

Η καλλιτέχνις Emma Sulkowicz διαμαρτύρεται μπροστά από τις Δεσποινίδες της Αβινιόν του Πικάσο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Φωτο: Sangsuk Sylvia Kang.
Η καλλιτέχνις Emma Sulkowicz διαμαρτύρεται μπροστά από τις Δεσποινίδες της Αβινιόν του Πικάσο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Φωτο: Sangsuk Sylvia Kang.

 

Η καλλιτέχνις Emma Sulkowicz τόλμησε να σταθεί σχεδόν γυμνή μπροστά από τις δουλειές του Picasso και του Chuck Close στα μουσεία της Νέας Υόρκης και σε μια διαμαρτυρία εμπνευσμένη από το συγκεκριμένο ρεπορτάζ των Times. Όπως είχε δηλώσει θα έκανε ακριβώς το ίδιο και μπροστά στα έργα του Schiele, αλλά δεν κατάφερε να βρει κανένα δικό του στη Νέα Υόρκη.

 

Καθώς τα μουσεία ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερο με αυτά τα ζητήματα και σε ό,τι αφορά την παρουσίαση έργων στις εκθέσεις τους, το σαφές είναι αυτό που διπλωματικά εξηγεί το Master Of Fine Arts: «Το έργο Τέχνης είναι εδώ για να μείνει».

 

Ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες μας να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, αναγνωρίζοντας παράλληλα το φάσμα των απαντήσεων και των συναισθημάτων που μπορεί να επιφέρουν τα έργα του Schiele στις επόμενες γενιές καλλιτεχνών, δηλαδή ενσυναίσθηση, δυσφορία, έμπνευση».

 

Egon Schiele, Γυμνό με Πορτοκαλί Σάλι (1914). Courtesy of the Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, κληροδότημα του Scofield Thayer, 1982.
Egon Schiele, Γυμνό με Πορτοκαλί Σάλι (1914). Courtesy of the Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, κληροδότημα του Scofield Thayer, 1982.
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο (1910). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο (1910). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.

 

Egon Schiele, Κορίτσι (1918), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.
Egon Schiele, Κορίτσι (1918), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.

 

Egon Schiele, Πορτρέτο της Adele Harms, κουνιάδας του καλλιτέχνη (1917). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.
Egon Schiele, Πορτρέτο της Adele Harms, κουνιάδας του καλλιτέχνη (1917). Courtesy of the Albertina Museum, Βιέννη.
Egon Schiele, Καθιστή Γυναίκα (1917), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.
Egon Schiele, Καθιστή Γυναίκα (1917), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.

 

 

Egon Schiele, Ξαπλωμένο Γυμνό (1918), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.
Egon Schiele, Ξαπλωμένο Γυμνό (1918), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art.

 

Pablo Picasso, Τρεις Λουόμενες Ξαπλωμένες στην Ακτή (1920), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art. © 2018 Estate of Pablo Picasso/Artists Rights Society (ARS), Νέα Υόρκη.
Pablo Picasso, Τρεις Λουόμενες Ξαπλωμένες στην Ακτή (1920), δωρέα στο Met από τον Scofield Thayer. Courtesy of the Metropolitan Museum of Art. © 2018 Estate of Pablo Picasso/Artists Rights Society (ARS), Νέα Υόρκη.

 

Με στοιχεία από το news.artnet.com

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
33 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
savvas savvas 12.3.2018 | 09:23
Ταμπελάκι στον Δία: "Είμαι καταναγκαστικός σεξουαλικός κυνηγός έχω παρενοχλήσει και βιάσει εκατοντάδες γυναίκες (και όχι μόνο) και ποτέ δεν αντιμετώπισα συνέπειες επειδή είμαι ο αρχηγός των θεών."
Ταμπελάκι στην Άρτεμη: "Ο πατέρας μου είναι ο βιαστής της μάνας μου, γι αυτό έχω την εύνοια του κι ας το παίζω ανεξάρτητη και δυναμικιά."
Ταμπελάκι στην Αθηνά: "Τα ήξερα όλα, δεν μίλησα ποτέ!"
Ταμπελάκι Δήμητρας: "Εκβίασα την κόρη μου να παντρευτεί τον βιαστή της."
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 17:48
Με την διαφορά ότι ο Δίας και όλοι οι άλλοι ήταν φανταστικά πρόσωπα
avatar Γράφων 12.3.2018 | 21:35
Και με τη διαφορά ότι έχουν υπάρξει πολύ πιο επιδραστικοι στην παγκόσμια ιστορία από τον Σίλε.
avatar Γράφων 12.3.2018 | 10:54
Για παιδεραστία είχαν μπαγλαρώσει τον Σίλε, όχι για σεξουαλική επίθεση. Η φυλάκισή του ήταν η απόλυτη τροφή εντός drama queen.

"Η καλλιτέχνις Emma Sulkowicz τόλμησε να σταθεί σχεδόν γυμνή μπροστά από τις δουλειές του Picasso":
α) ποια είναι η καλλιτεχνία της;
β) ποια είναι η τόλμη της;

Ή εγώ έχω παρωχημένο λεξιλόγιο ή διαστρεβλώνονται οι έννοιες τελευταίως. Είναι σαν να διαβάζω ελληνικά αλλά να μην καταλαβαίνω τι συζητάμε. Προφανώς κάτι έχω χάσει. Απλά βλέποντας λίγο ιστορικά τα πράγματα κάποτε ήταν ποινικό αδίκημα οι σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Σήμερα κοντεύουμε να ποινικοποιήσουμε τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 17:53
Η τόλμη της Sulkowicz είναι ότι με την πράξη της ήθελε να επισημάνει την σκοτεινή πλευρά ενός άντρα που θαυμάζει όλη η υφήλιος. Όσο για τις σεξουαλικές σχέσεις, είτε είναι μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου, είτε μεταξύ ατόμων των δύο φύλων, είναι ποινικοποιημενες όταν δεν γίνονται​ με την συνενεση και των δύο ατόμων: δηλαδή βιασμός, σεξουαλική παρενόχληση κτλ. Τόσο απλό είναι!
avatar Γράφων 12.3.2018 | 18:37
Όταν βάζεις κάτι ή κάποιον στο μικροσκόπιο δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρεις κάτι μεμπτό. Ο Πικάσο είχε πολλές παντοιοτρόπως γυναίκες. Η συντριπτική πλειοψηφία ενεσκυπτε οικειοθελώς στα θέλγητρα του.

Ο κόσμος τον θαυμάζει ως καλλιτέχνη, όχι ως πρότυπο συμπεριφοράς. Αν είναι στα dvd του "λεωφορείον ο πόθος" να λέμε ότι ο Μάρλον Μπράντο δεν ήταν καλός πατέρας.

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω την καλλιτεχνία της κυρίας του άρθρου. Ή την τόλμη. Δεν θέλει πολλή τόλμη για να ασκήσεις κριτική σε έναν πεθαμένο! Κυρίως όταν είναι αφόρητα της μόδας να κατηγορείς δίκαιους και άδικους για "σεξουαλική επίθεση". Μάλλον ότι είναι του συρμού δείχνει παρά τόλμη. Τόλμη είχε ο Πικάσο όταν ζωγράφιζε τις δεσποινίδες της Αβινιόν. Να μην σχολιάσω τις καλλιτεχνικές της ικανότητες.

Άλλο ο βιασμός άλλο η "σεξουαλική επίθεση". Στη σεξουαλική επίθεση η ηθική κρίνεται. Του πώς προσεγγίζεται τον αντίθετο φύλου. Όπως παλιά κρίναμε ηθικά τη σεξουαλική επαφή ατόμων του ιδίου φύλου.
Hypatia Hypatia 12.3.2018 | 11:00
Και γιατί αυτό εμένα ως θεατή θα πρέπει να με ενδιαφέρει; Ο Schiele και όλα του τα μοντέλα έχουν πεθάνει και αυτό που έχει μείνει είναι η τέχνη του και η απεικόνισή τους. Νομίζω ότι αυτό αποτελεί αστερίσκο στο έργο του που αφορά κυρίως όσους ενδιαφέρονται για τη βιογραφία του καλλιτέχνη.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 17:58
Ένα έγκλημα , γιατί η σεξουαλική παρενόχληση είναι έγκλημα, μας αφορά είτε έγινε πριν μία μέρα, είτε πριν από πολλά χρόνια,και ο θύτης και το θύμα δεν ζουν πια
Μας αφορά πρώτον γιατί η γνώση του παρελθόντος μας βοηθά να λύσουμε τα προβλήματα του παρόντος. Και δεύτερον μας αφορά για ηθικούς λόγους: για να στιγματιστεί ο θύτης και να μάθουν όλοι τι υπέφερε το θύμα, έστω αν και οι δύο είναι νεκροί πλέον.
savvas savvas 13.3.2018 | 12:29
Το ότι υπάρχει περίπτωση να μπαίνουμε κάποια στιγμή σε έναν χώρο τέχνης και να ερχόμαστε αντιμέτωποι με τα ποινικά μητρώα των καλλιτεχνών εμ πολύ Όργουελ με ολίγον κουτσομπολιό μου φαίνεται, γιατί αν σε ενδιαφέρει ένας καλλιτέχνης, διαβάζεις την βιογραφία του και βγάζεις συμπεράσματα και όχι μόνο τα πιπεράτα. Είναι δηλαδή η ίδια συλλογιστική, εξελιγμένη, με όσους υποτιμητικά και στα γρήγορα έλεγαν τον Χατζηδάκι πούστη. Ένα είδος αυριανισμού. Η καταγγελία ενός καλλιτέχνη σε κοινωνικές νόρμες και αντιλήψεις που αφορούν και την καθημερινότητα του, αν δεν εμπεριέχουν και την αυτοκριτική, την προσωπική διάσταση, τότε έχουν τόση αξία όσο κι ένα ποστ στο φέισμπουκ. Καμία σχέση δηλαδή με το έργο της ίδιας καλλιτέχνης mattress performance που ήταν συνταρακτικό. Εδώ τι καταλαβαίνουμε; Την κάνει ο Πικάσσο ή το συγκεκριμένο έργο να αισθάνεται ως αντικείμενο; Ή όσοι θαυμάζουν τα έργα του ταυτόχρονα αναπαραγάγουν τις συμπεριφορές του και την θυματοποιούν; Το μπερδεμένο μήνυμα παίζει στο πλευρό του αντίπαλου μηνύματος.
Αυτό τώρα που περιγράφετε "για ηθικούς λόγους:..." είναι τόσο φεμινιστικό όσο και η βασίλισσα Βικτώρια. Η απόλυτη πατριαρχική αντίληψη ότι ο κόσμος χωρίζεται σε ηθικούς και ανήθικους σε πολιτισμένους και βάρβαρους και είναι χρέος των άσπηλων να δώσουν το παράδειγμα καταγγέλοντας και τιμωρώντας στο εσαεί τους αμαρτωλούς. Απλοική και επικύνδυνη σκέψη. Υπάρχουν δικαστήρια που δικάζουν και μουσεία που εκθέτουν. Η αξία που κερδίζει ο θεατής από ένα έργο τέχνης είναι η ανυσηχία και η αμφιβολία και όχι η επιπλέον βεβαιότητα. Θέλω να πω πως καμιά φορά νομίζουμε πως κρατάμε γερά το τιμόνι με κατεύθυνση το Σούνιο, ενώ πάμε ντουγρού Πειραιά και υποστηρίζουμε φεμινισμό μέσα από πατριαρχικά μοντέλα σκέψης.
avatar nego 12.3.2018 | 12:32
Trigger warnings...αν δεν είχε αθωωθεί θα τα καιγαμε τα εργα του ισως?
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 18:00
Δεν είπε κανείς να κάψουμε τα έργα του. Απλά να ξέρουμε ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος μπορεί να ήταν μεγάλος καλλιτέχνης, αλλά είχε διαπράξει και εγκλήματα: γιατί η σεξουαλική παρενόχληση είναι έγκλημα.
avatar nego 12.3.2018 | 18:41
Αρα, απο δω και περα σε οτι ήταν παραγωγος ο Γουαινσταιν θα τρεχει μπανερακι απο κατω ,να μας ενημερωνει...Κατι δεν στεκει
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 20:08
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ
Γράφων 12.3.2018 | 18:37

Όταν βάζεις κάτι ή κάποιον στο μικροσκόπιο δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρεις κάτι μεμπτό Πηγή: www.lifo.gr

Καταρχάς όχι, δεν έχουν κάνει όλοι οι άνθρωποι κάτι μεμπτό. Αλλά ακόμα και έτσι να είναι, αν έχουν κάνει όλοι κάτι μεμπτό, πρέπει όλοι να τιμωρηθούν γι αυτό που έχουν κάνει.




Ο Πικάσο είχε πολλές παντοιοτρόπως γυναίκες. Η συντριπτική πλειοψηφία ενεσκυπτε οικειοθελώς στα θέλγητρα του. Πηγή: www.lifo.gr

Ακόμα και έτσι όπως τα λες να είναι, και λοιπόν; Αν από τις 1000 γυναίκες, οι 999 έκαναν κάτι με την θέληση τους, και την 1 την παρενόχλησε σεξουαλικά, δεν πρέπει να τιμωρηθεί γι αυτή την μία σεξουαλική παρενόχληση;




Ο κόσμος τον θαυμάζει ως καλλιτέχνη, όχι ως πρότυπο συμπεριφοράς. Πηγή: www.lifo.gr

Tο γιατί το θαυμάζει ο καθένας, δεν το ξέρεις. Ας είμαστε ενήμεροι για την συμπεριφορά του, και μετά ας επιλέξει ο καθένας μας ποια άποψη θέλει να έχει για τον καλλιτέχνη.







Αν είναι στα dvd του "λεωφορείον ο πόθος" να λέμε ότι ο Μάρλον Μπράντο δεν ήταν καλός πατέρας. Πηγή: www.lifo.gr

Νομίζω δεν ξέρεις καλά τους νόμους. Το να μην είναι κάποιος καλός πατέρας δεν είναι έγκλημα, δεν σε πάνε στο δικαστήριο γι αυτό. Η σεξουαλική παρενόχληση είναι έγκλημα.




Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω την καλλιτεχνία της κυρίας του άρθρου. Ή την τόλμη. Δεν θέλει πολλή τόλμη για να ασκήσεις κριτική σε έναν πεθαμένο! Πηγή: www.lifo.gr

Ο Πικάσο, αν και πεθαμένος, έχει εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, και επίσης υπάρχουν δισεκατομμύρια άνθρωποι που απλώς ξέρουν το όνομα του. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ πιθανόν να σπεύσουν να υπερασπιστούν την μνήμη του πεθαμένου. Για αυτό τον λόγο για να ασκήσεις αρνητική κριτική σε ένα τόσο δημοφιλές πρόσωπο, χρειάζεται τόλμη.Όσον αφορά την καλλιτεχνία της, δεν ξέρω από τέχνη και δεν την κρίνω από καλλιτεχνικής άποψης.





Κυρίως όταν είναι αφόρητα της μόδας να κατηγορείς δίκαιους και άδικους για "σεξουαλική επίθεση". Μάλλον ότι είναι του συρμού δείχνει παρά τόλμη Πηγή: www.lifo.gr

Το αν κάποιες από τις κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης είναι άδικες, ας το να το κρίνει το δικαστήριο. Το να λες ότι οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση είναι της μόδας και του συρμού, μάλλον δείχνει ότι δεν ξέρεις πόσο φρικιαστικά μεγάλο είναι το πρόβλημα και πόσες δισεκατομμύρια γυναίκες έζησαν και ζουν στη σιωπή.




Άλλο ο βιασμός άλλο η "σεξουαλική επίθεση". Στη σεξουαλική επίθεση η ηθική κρίνεται. Του πώς προσεγγίζεται τον αντίθετο φύλου. Πηγή: www.lifo.gr

Στην σεξουαλική επίθεση , και τα εισαγωγικά που έβαλες είναι λάθος: κανονικότατη επίθεση είναι η σεξουαλική επίθεση, κρίνεται αν ένα άτομο, προσέγγισε σεξουαλικά ένα άλλο άτομο, ενώ το δεύτερο άτομο δεν ήθελε ή με χυδαίο τρόπο. Αυτό δεν νομίζω ότι είναι θέμα ηθικής, αλλά νομικό θέμα.




Όπως παλιά κρίναμε ηθικά τη σεξουαλική επαφή ατόμων του ιδίου φύλου Πηγή: www.lifo.gr

Παλιά, έλεγαν ότι δύο άτομα ίδιου φύλου, ακόμα και αν έκαναν κάτι ερωτικό με την θέληση και των δύο, ήταν ανήθικα. Δηλαδή, στιγμάτιζαν μία πράξη όπου δεν έκανε κανένας κακό σε κανέναν.
Η σεξουαλική επίθεση είναι μια πράξη όπου ένας άνθρωπος κάνει κακό σε έναν άλλο άνθρωπο, γιατί του κάνει κάτι χωρίς ο άλλος άνθρωπος να τον θέλει. Και αυτό είναι όχι απλά ανήθικο, αλλά παράνομο, γι αυτό και το τιμωρεί ο νόμος.
avatar Γράφων 12.3.2018 | 21:45
Η "σεξουαλική επίθεση" είναι συγχρονη, αμερικανική νομική έννοια. Ο Πικάσο δεν ήταν Αμερικανός. Επίσης, ΕΙΝΑΙ ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ!!! Τι δεν καταλαβαινεις; Οι πεθαμένοι δεν δικάζονται και μάλιστα με νόμους άλλων εποχών και άλλων κρατών!!

Να δικάσουμε και τον Χίτλερ για παραβίαση περιβαλλοντικών ορων της ΕΕ για τα εργοστάσια της ναζιστικής Γερμανίας.

Φτάνει η γενικόλογη μπουρδολογια.

Δεν μπορεί η κάθε ατάλαντη να προσπαθεί να κλέψει λίγη από τη δόξα του για να προβληθεί η ίδια με ένα γενικολογο φλου φεμινιστικό άλλοθι.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 13.3.2018 | 20:12
Η "σεξουαλική επίθεση" είναι συγχρονη, αμερικανική νομική έννοια. Πηγή: www.lifo.gr

Δεν ξέρω αν ο όρος σεξουαλική επίθεση, επαναλαμβάνω δεν χρειάζονται τα εισαγωγικά, είναι σύγχρονη, αμερικανική νομική έννοια. Αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι σεξουαλικές επιθέσεις συμβαίνουν σε γυναίκες εδώ και χιλιάδες χρόνια.



Ο Πικάσο δεν ήταν Αμερικανός. Επίσης, ΕΙΝΑΙ ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ!!! Τι δεν καταλαβαινεις; Οι πεθαμένοι δεν δικάζονται και μάλιστα με νόμους άλλων εποχών και άλλων κρατών!! Πηγή: www.lifo.gr


Δηλαδή αφού ο Πικάσο ζούσε σε μια χώρα και σε μια εποχή που δεν ήταν, ισως, δεν ξέρω, τόσο αυστηροί οι νόμοι για τα σεξουαλικά εγκλήματα, δεν υπάρχει κανένας λόγους να αναφέρουμε τα όσα έχει κάνει; Με ποια λογική το λες αυτό;




Φτάνει η γενικόλογη μπουρδολογια.
Δεν μπορεί η κάθε ατάλαντη να προσπαθεί να κλέψει λίγη από τη δόξα του για να προβληθεί η ίδια με ένα γενικολογο φλου φεμινιστικό άλλοθι. Πηγή: www.lifo.gr

Επαναλαμβάνω, δεν κρίνω την Emma Sulkowicz σαν καλλιτέχνιδα, ούτε με ενδιαφέρει το κίνητρο της. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι με την πράξη της επεσήμανε μια σκοτεινή πλευρά ενός ανθρώπου, που δεν είναι ευρέως γνωστή.

avatar Γράφων 14.3.2018 | 07:57
"Δεν ξέρω αν ο όρος σεξουαλική επίθεση, επαναλαμβάνω δεν χρειάζονται τα εισαγωγικά, είναι σύγχρονη, αμερικανική νομική έννοια."

Αν δεν ξέρεις κάθε. Η γλώσσα είναι ένας κώδικας επικοινωνίας και όχι ό,τι μας φανεί.

"Δηλαδή αφού ο Πικάσο ζούσε σε μια χώρα και σε μια εποχή που δεν ήταν, ισως, δεν ξέρω, τόσο αυστηροί οι νόμοι για τα σεξουαλικά εγκλήματα, δεν υπάρχει κανένας λόγους να αναφέρουμε τα όσα έχει κάνει; "

Η ηθική έχει αλλάξει σήμερα. Έχει ποινικοποιηθεί ο τρόπος προσέγγισης βασικά του αντίθετου φύλου. Και πάλι αν δεν ξέρεις μάθε. Το να έχεις άποψη βασισμένη πάνω σε άγνοια είναι άκομψο.
Δεν εχουμε κανένα δικαίωμα να καταδικάζουμε με σημερινή ηθική ή νόμους παλιότερες κοινωνικά αποδεκτές πρακτικές.

"Επαναλαμβάνω, δεν κρίνω την Emma Sulkowicz σαν καλλιτέχνιδα, ούτε με ενδιαφέρει το κίνητρο της."

Ξέρεις έχουμε φτάσει σε μια εποχή που δεν μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο από το εγώ μας. Που δηλώνουμε άγνοια για τα πάντα εκτός από τα δικά μας.
Ο Πικάσο ήταν 1000 φορές πιο φεμινιστής όταν ζωγράφιζε τις δεσποινίδες της Αβινιόν από της κυρία του άρθρου.

Αν την κυρία την ενδιέφερε να προβάλλει τη σκοτεινή πλευρά του Πικάσο ας μας πει για όλα τα σημερινά ποινικά αδικήματα τα οποία διέπραττε ο Πικάσο. Ας γίνει κριτικός έργων τέχνης και ας τα καταγράψει σε μια βιογραφία του.
Αλλά είμαστε στην εποχή της ευκολίας που το να πάει να γδυθεί μια ατάλαντη μπρος σε έναν πίνακα του Πικάσο είναι ακτιβισμός, τέχνη και δήλωση.
Και πρέπει όλοι να πειστούμε ότι δεν ταΐζει το εγώ της αλλά κάνει ακτιβιστική τέχνη.

Ήμαρτον.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 12.3.2018 | 20:13
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ
nego 12.3.2018 | 18:41

Γιατί όχι; Νομίζω ότι έχει δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα που μπορείς να μάθεις αν κάποιος από τους συντελεστές μιας ταινίας έχει κάνει κάποιο σεξουαλικό έγκλημα.
Εμένα προσωπικά με ενδιαφέρει σε ποιους πάνε τα λεφτά που δίνω όταν πληρώνω εισιτήριο.
ΥΓ Αν κάτι δεν στέκει καλά αυτό είναι ο μισογυνισμός που έχει φάει ένα, μικρό δυστυχώς, χαστούκι με αυτές τις αποκαλύψεις.
avatar nego 12.3.2018 | 22:35
Δηλαδη οταν προβάλεται το εργο καποιου καλλιτεχνη πρεπει να συνοδευεται απο το ποινικό του μητρωο και προφανως θα κρινεις το εργο του βαση ΚΑΙ αυτού του παραγοντα.
Ο Μακαρθυ θα ηταν περηφανος και θα ενιωθε και ερασιτεχνης συγχρονως!
avatar Γράφων 13.3.2018 | 06:59
Άσε... Θα λέμε αν έπαιρνε ναρκωτικά, αν οδηγούσε μεθυσμένος, αν είχε μπλέξει σε καβγάδες, αν χαρτόπαιζε, ανάλυση ούρων, γενική αίματος, αν έτρωγε κρέας.

Δεν θα ξαναδιαβάσουμε Μπουκόφσκι.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 13.3.2018 | 20:19
Δηλαδη οταν προβάλεται το εργο καποιου καλλιτεχνη πρεπει να συνοδευεται απο το ποινικό του μητρωο και προφανως θα κρινεις το εργο του βαση ΚΑΙ αυτού του παραγοντα. Πηγή: www.lifo.gr

Ας φτάσουμε πρώτα σε μια κοινωνία όπου όλα τα σεξουαλικά εγκλήματα θα τιμωρούνται και μετά κάνουμε παρατηρήσεις για το τι είναι υπερβολικό να κρίνουμε σε έναν καλλιτέχνη ή σε οποιοδήποτε επαγγελματία.
Το πως θα κρίνει κάθε άνθρωπος το έργο ενός καλλιτέχνη είναι προσωπική του υπόθεση.



Ο Μακαρθυ θα ηταν περηφανος και θα ενιωθε και ερασιτεχνης συγχρονως! Πηγή: www.lifo.gr


Ο Μακάρθυ κυνηγούσε και καταδίκαζε νομικά ανθρώπους που είχαν διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις από τις δικές του.
Τα μουσεία που αναφέρει το άρθρο προσπαθούν να φέρουν στο φως μια σκοτεινή πλευρά του καλλιτέχνη για να συνεισφέρουν στο διάλογο για την σεξουαλική παρενόχληση.
avatar kleinmein 13.3.2018 | 01:31
Το ότι οι κατηγορίες κατέπεσαν στο δικαστήριο είναι ψιλά γράμματα για τους keyboard commandos και τους social justice warriors του νέου 1984 εν έτει 2018. Γυρίζουμε ολοταχώς στο Μεσαίωνα, όπου μια κατηγορία είναι αρκετή για να καταδικάσουμε τον οποιονδήποτε (αρκεί να έχει τα κατάλληλα γεννητικά όργανα βέβαια).

Συνέλθετε.
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 13.3.2018 | 10:42
Στον Schiele άρεσε, αναμεταξύ άλλων θεμάτων, να ζωγραφίζει γυμνές έφηβες και παιδιά σε προκλητικές πόζες(*). Για να είμαστε ρεαλιστές -και υπό τις συνθήκες τις εποχής- αρκετά από τα μοντέλα του ήταν πόρνες ή/και παιδιά που το είχαν σκάσει από το σπίτι (δηλαδή υπήρχαν νεαρά άτομα σε επισφαλείς συνθήκες διαβίωσης, είτε θα τα ζωγράφιζε ο Schiele, είτε όχι). Κρίνω το έργο του άκρως καλλιτεχνικό αλλά και πορνογραφικό ταυτόχρονα. Αν προέβησε σε συγκεκριμένες ασελγείς πράξεις προς αυτά τα άτομα δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να το μάθουμε ποτέ, αν και ενδεχομένως να υπονοείται σε κάποιες περιπτώσεις.

Προσωπικά, αν υπάρχει δυνατότητα, δεν θα αρνηθώ να μάθω κάποια bio στοιχεία για έναν καλλιτέχνη (ακόμη και τέτοια) διότι το παραγόμενο έργο δεν είναι ανεξάρτητο από αυτόν που το δημιούργησε ή για να το πω καλύτερα, καταλαβαίνω καλύτερα το έργο, αν καταλαβαίνω από πού "προέρχεται".

Anyway, το βρίσκω μάλλον προβληματικό το γεγονός ότι πρέπει είτε να θεωρήσουμε την θεματολογία εντελώς απροβλημάτιστη - στο "απυρόβλητο", είτε τόσο προβληματική για να πρέπει να της βάλουμε ταμπελάκια. Δεν είμαι καθόλου κατά μίας επαναπροσέγγισης ή μίας «διαπλάτυνσης» της ανάλυσης του έργου ενός καλλιτέχνη, ακόμη κι αν αφορά τέτοια τζηζ άσπεκτς, αλλά όχι με διάθεση αποστειρωμένη (ή διάθεση απαγόρευσης).

(*)
Girl with Feather Boa
http://www.artnet.com/artists/egon-schiele/girl-with-feather-boa-a-po5XAV_7sAeVH77_ynXB_w2

Sitzendes krankes Mädchen
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Schiele_-_Sitzendes_krankes_M%C3%A4dchen.jpg

Girl with black hair
https://en.wikipedia.org/wiki/Egon_Schiele#/media/File:Egon_Schiele_-_Schwarzhaariger_M%C3%A4dchenakt_-_1910.jpeg΄

Κι ένα ενδιαφέρον αρθράκι, αναφορικά, εδώ:
https://www.theguardian.com/artanddesign/2003/apr/19/art.shopping

Εγω το εχω ξανα πει...παλι καλα που όλα τα εργα εχουν γίνει ψηφιακα, μετα τα πανεπιστημια εχουν αρχίσει και κανουν μπασιμο στα μουσεια, τυπου "δεν το βγαλαμε επειδη θελαμε να λογοκρίνουμε αλλα για να γίνει συζητηση",

Τα ολοκληρωτικα καθεστωτα παντα δυο τομεις στοχευανε πρωτα, παιδεία και τεχνες, ολοκληρωτικα μυαλα ονειρευονται "τελεια ηθικα κοινωνίες", είναι που με τους ονειροπώλους των "τελειων και ηθικων" κοινωνίων καλοπεράσαμε ανα την υφήλιο.

Ερχεται η εποχη της Ηθικης και θα πληρώσουν πολλοι το τιμημα του ορισμου που θα της δώσουν οι μεν και οι δε. Να 'ναι καλα το Internet που διασώζει τις τσοντες και τις τεχνες.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 13.3.2018 | 20:22

ονειρευονται "τελεια ηθικα κοινωνίες", είναι που με τους ονειροπώλους των "τελειων και ηθικων" κοινωνίων καλοπεράσαμε ανα την υφήλιο. Ερχεται η εποχη της Ηθικης και θα πληρώσουν πολλοι το τιμημα του ορισμου που θα της δώσουν οι μεν και οι δε Πηγή: www.lifo.gr


Αν με τον όρο "τελεια ηθικα κοινωνίες" εννοείς μία κοινωνία όπου κάθε σεξουαλικό έγκλημα θα τιμωρείται από τον νόμο, μακάρι να έρθει κάποτε αυτή η κοινωνία.
Αυτο το έχεις ήδη αγαπητη Φωτεινη, το προβλημα δεν είναι ότι δεν τιμωρουνται τα σεξουαλικα εγκληματα αλλα ότι δεν καταγγελνονται και πολλες φορες δεν αποδεικνύονται για λογους που εχουμε πολακις αναλυσει σε αυτο το site.

ΑΛΛΑ! Αρνουμε τα σεξουαλικα εγκληματα και βασικα όλα τα προβλημα της κοινωνίας να εξουσιαζουν ολες τις πτυχες της κοινωνίας στην οποία ζω.

Ναι υπάρχει αδικία, ναι υπάρχει ανθρωπινος πονος αλλα δεν μπορει αυτα να καθορίζουν καθε τι.

Τελος ναι εμμενω στο "τελεια ηθικα κοινωνίες" διότι χωρις ουτε μια εξαιρεση στην Ιστορία του Ανθρωπου όχι μονο δεν υπήρξε αλλα και όπου την υποσχεθηκαν οι ανθρωποι υπεφεραν περισσότερο απο ότι απο τις "ατελης ανηθικες κοινωνίες". Ο ατελης ανηθικα προβληματικος λαουτζικος εχει ήδη απαντηση σε αυτες τις κοινωνίες που υπερασπίζεσαι "οπου ακους πολλα κερασια παρε μικρο καλαθι".

Δεν βαλω κατα των προθεσεων σου αλλα κατα της αποτελεσματικοτητας και των συνεπειων αυτων.

Υπαρχει διαφορα μεταξυ του να συμπαρασταθω σε ενα θυμα με το να τροποποιήσω την ζωή μου με γνωμωνα τα βιωματα τρίτων. Να το πω και περιγραφικα: όταν ια παιξω επιτραπεζια με την παρεα μου θα είναι μες τα γελια κι ας ξερω ότι καποιοι απο αυτους εχουν αδικηθει σοβαρα στην ζωή, γιατί ότιδηποτε αλλο είναι μαθηματικη συνταγη για μια θλιβερη ζωή όχι μονο για μενα αλλα και για τους φιλους μου. Με την ιδια λογικη θα παω σε μουσείο, θεατρο, σινεμα, περιπατο κτλ.

Η Ηθικη ενικου αριθμου παντα μα παντα περιοριζει την ελευθερια και την προοδο του είδους μας. Ναι εχω προβλημα με την Ηθικη σου, την Ηθικη των θρησκων, την Ηθικη των αθρησκων, των αθεων, των καπιταλιστων, των, δεξιων, αριστερων, κουμουνιστων, αναρχικων, του χωριου, της πολης, των αμορφωτων, των μορφωμενων και η λιστα τελειωμο δεν εχει. Ολονων σας η Ηθικη κοινωνία είναι καταδικασμενη να τιμωρει και να περιθωριοποιει μαζι με τα ξερα και αυτα που απως παρεκλινουν απο τους λεπτολογικους σας κανονες.

Το οραμα σας όσο ευγενες κι αν είναι στην θεωρία, είναι ανικανο να μας παει μπροστα, αποδειξη όλες οι κοινωνίες που προσπαθησανε να γίνουν Ηθικα ορθες.

Λυπαμαι αλλα εμμενω σε όλες τις θεσεις μου ακομα και μετα την επικληση στο συναισθημα που εκανες, καλα τα συναισθηματα αλλα υπάρχει και η λογικη και ηλογικη οριζει ότι οι Τεχνες δεν μπορει να φιλτραρονται απο την Ηθικη ατομικη ή συλλογικη.

Προτιμω τους Ανηθικους απο τους Ηθικους γιατί εκει βρισκεται η Τεχνη. Την Δημοτικη απο την Καθαρευσουσα, τον Αμορφωτο απο τον Μορφωμενο, το Λαθος απο το Σωστο, τον Ανασφαλη απο τον Σιγουρο.

Με κατι τετοιες Ηθικες ανησυχίες πολλες πολεις εχουν κανει την οπισθοδρομικη "προοδο" να σκεφτονται την επαναεισαγωγη των εμφυλων ΜΜΜ. Καλη προθεση, αναχρονιστικο αποτελεσμα και απο Ηθικη; φουλ.

Οχι Φωτεινη την Ηθικη σου κοινωνία την απευχομαι.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 14.3.2018 | 22:06
Υπάρχει πρόβλημα αν στείλω το λινκ για το άρθρο και τα σχόλια στην στήλη της Lifo Αγαπητή Άμπα; Θα ήθελα την γνώμη της Λένας Φουτσιτζη για το θέμα που συζητάμε.
Προφανως και δεν υπάρχει πρόβλημα, η συζήτηση ως δημόσια ανοικει όχι μονο στους δυό μας αλλα και σε όσους την διαβάζουν, δεν χρειάζεσαι την αδειά μου.
avatar ΦΩΤΕΙΝΗ 13.3.2018 | 20:26

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ
Γράφων 13.3.2018 | 06:59
Άσε... Θα λέμε αν έπαιρνε ναρκωτικά, αν οδηγούσε μεθυσμένος, αν είχε μπλέξει σε καβγάδες, αν χαρτόπαιζε, ανάλυση ούρων, γενική αίματος, αν έτρωγε κρέας. Δεν θα ξαναδιαβάσουμε Μπουκόφσκι. Πηγή: www.lifo.gr


Όλα αυτά που λες δεν είναι εγκλήματα γιατί δεν κάνουν κακό σε κάποιον άλλον (εκτός αν οδηγώντας μεθυσμένος σκότωσε κάποιον ή αν στον καυγά που έμπλεξε έδειρε κάποιον).
Αντίθετα, η σεξουαλική επίθεση είναι έγκλημα γιατί κάποιος κάνει κακό σε κάποιον άλλο.
avatar Γράφων 14.3.2018 | 07:40
Κοίτα καταλαβαίνω απόλυτα το μένος σου αλλά να μένουμε στα πραγματικά περιστατικά και όχι στο τι νομίζουμε.

Τα τρία πρώτα που αναφέρω είναι αδικήματα (χρήση ναρκωτικών, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σωματικές βλάβες) και τα υπόλοιπα είναι πράξεις που επιφέρουν στις μέρες μας ηθική απαξία. Ξέρω πολύ καλά τί λέω.

Εσύ βασίζεις ένα σαθρό επιχείρημα στην έννοια της "σεξουαλικής επίθεσης" που είναι σε όλους μας ανοίκεια διότι απλούστατα δεν υπάρχει στη χώρα μας.

Το μόνο σχετικό (Αρ. 337 ΠΚ Όποιος με ασελγείς χειρονομίες ή προτάσεις που αφορούν ασελγείς πράξεις, προσβάλλει βάναυσα την αξιοπρέπεια άλλου στο πεδίο της γενετήσιας ζωής του τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή χρηματική ποινή) είναι ένα πλημμέλημα που στο μυαλό σου έχει αναχθεί σε ειδεχθές κακούργημα.

Εσυ ονειρεύεσαι τη δική και καταδίκη ανθρώπων με νόμους άλλων εποχών και άλλων κρατών. Η αναδρομική ισχύς του νόμου είναι από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά των απολυταρχικών καθεστώτων.

Το γεγονός ότι τα μουσεία εργαλειοποιουν την τέχνη στο όνομα (μιας φράξιας) του φεμινισμού, ότι ξεπροβάλει ένα μέλλον που θα έχουμε αναδρομικά ηθικά ή και νομικά κριτήρια κατά το δοκούν του κριτή, ότι ατεχνοι άνθρωποι προβάλλονται σε βάρος των πραγματικών καλλιτεχνών, ότι μπερδεύεται το θάρρος με το θράσος, ότι μπερδεύεις (συνειδητά) την ηθική με το νόμο και το τώρα με το χθες, όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα...

Προφανώς οι σχολές μαχητικού φεμινισμού δεν διδάσκουν την αρχή της αναλογικότητας (βασική αρχή τόσο του συνταγματικού δικαίου όσο της απονομής δικαιοσύνης).

Μόνο την εργαλειοποίηση των πάντων στο όνομα της επίτευξης του σκοπού τους.

Σημασία έχει να καβαλήσουμε το ρεύμα της εποχής και να προβάλλουμε το εγώ μας. Τα υπόλοιπα, πχ τα πραγματικά περιστατικά, είναι θλιβερές λεπτομέρειες.
Προηγούμενα 12 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ