Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε

0

Με περισσότερα από 200 έργα του εξπρεσιονιστή ζωγράφου Έγκον Σίλε, το μουσείο Albertina επιχειρεί την πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση των έργων του Αυστριακού καλλιτέχνη από το 1948. Η έκθεση προσφέρει στους επισκέπτες μια μοναδική προοπτική για την υφολογική εξέλιξη του Σίλε κατά τη διάρκεια μιας έντονα παραγωγικής δεκαετίας που κόβεται απότομα από τον πρόωρο θάνατό του στα 28 του. Καλύπτει κάθε στάδιο της καριέρας του, από τα πρώτα του έργα ενώ σπούδαζε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης που ήταν επηρρεασμένα σε μεγάλο βαθμό από τον Gustav Klimt και τον βιεννέζικο Μοντερνισμό της Απόσχισης μέχρι και τα έργα των τελευταίων χρόνων της ζωής του -όπου έκανε ένα διάλειμμα με τον νατουραλισμό- που χαρακτηρίζονται από τη ριζοσπαστική χρήση του χρώματος και τα συνταρακτικά μοτίβα όπως ωμά ερωτικά γυμνά ή πορτραίτα παιδιών.

Ο Σίλε έζησε στις αρχές του περασμένου αιώνα στη Βιέννη, σε μια εποχή όπου τα πάντα ήταν σε αναβρασμό: πολιτικές ιδέες, τέχνη, λογοτεχνία, μουσική, επαναστατική τέχνη. Δανείστηκε στοιχεία από τον ερωτισμό του Κλιμτ, αλλά τον απογείωσε με την εκφραστική τόλμη του, με τις απεικονιστικές στρεβλώσεις του, με τις επιτηδευμένες επιμηκύνσεις στις φόρμες του και κυρίως με τη σεξουαλική ειλικρίνειά του. Ήταν σπουδαίος στις αυτοπροσωπογραφίες του, εξαιρετικός στον τρόπο που χρησιμοποιούσε το χρώμα και τολμηρός στις συνθέσεις του. Αλλά ίσως το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Σίλε είναι η σχεδιαστική του δεινότητα και η γεμάτη αυτοπεποίθηση έμφαση των γραμμών του. Στην τραγικά σύντομη ζωή του και στα μόλις δέκα χρόνια ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δραστηριότητας (1908-1918) που έζησε, ο Egon Schiele παρήγαγε μια πλούσια καλλιτεχνική κληρονομιά, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 2.500 έργα σε χαρτί και περισσότερα από 330 έργα σε πίνακες, για να μην αναφέρουμε τα επιμέρους διάσπαρτα έργα στα σημειωματάρια του.

Η έκθεση Egon Schiele στο μουσείο Albertina θα είναι ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 18 Ιουνίου του 2017. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Παλιά σπίτια στο Krumau, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο 1916
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό, 1917
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Τοπίο με χωράφια, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο ζευγάρι, 1915.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο φίλες, 1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ηλιοτρόπια, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Πορτραίτο της Adele Harms, 1917.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με πορτοκαλί κάπα, 1913.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο,1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό κορίτσι με μαύρα μαλλια, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Νεαρό κορίτσι με ύφασμα στο χρώμα της ώχρας, 1911.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία με κίτρινο γιλέκο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ο ζωγράφος Max Oppenheimer, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναίκα που κάθεται ανασηκώνοντας το φόρεμά της, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ψαρόβαρκα, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυμνό Αυτοπορτρέτο, Grimacing, 1910
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Γυναικείο γυμνό με πράσινο σκούφο, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό με κόκκινη φόυστα, 1914
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Αυτοπροσωπογραφία, πιέζοντας προς τα κάτω τη βλεφαρίδα, 1910.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Καθιστό γυναικείο γυμνό, ο αγκώνας ξεκουράζεται στο δεξί γόνατο, 1914.
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Ζευγάρι που κάθεται,1915
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Δύο κορίτσια που κάθονται, 1911
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Egon Schiele, Κορίτσι αγροτών, 1912
Η τόλμη και η σεξουαλική ειλικρίνεια των έργων του Έγκον Σίλε Facebook Twitter
Anton Josef Trcka, ο Egon Schiele, 1914
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Εικαστικά / Η Μάρτα Μινούχιν θα χτίσει έναν Παρθενώνα σε πραγματικό μέγεθος με απαγορευμένα βιβλία

Μια από τις κορυφαίες δημιουργούς της εννοιολογικής αλλά και της ψυχεδελικής τέχνης μίλησε στη LifO για την Ελλάδα, τη ζωή, τη δουλειά της και το ενδεχόμενο να αποπληρώσει το ελληνικό χρέος σε ελιές!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ