ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Μα δεν ανέφερα το συγκεκριμένο έθιμο επειδή συμφωνώ με τον συμβολισμό που είχε πριν 8 αιώνες, απλά ήθελα να ανεφέρω οτι δεν είναι ένα νέο αμερικάνικο έθιμο. (και στην Ελλάδα το έθιμο της προίκας ήταν αρκετά υποτιμητικό, μια γυναίκα είχε αξία όση της προίκας που έδιναν οι γονείς της αλλιώς δεν άξιζε να παντρευτεί).Πολλά έθιμα έχουν μια πατριαρχική προέλευση και τα συνεχίζουμε για λόγους παράδοσης. Το επίθετο που αλλάζει μετά τον γάμο πχ (και ειδικά η αλλαγή της κατάληξης που υποδηλώνει οτι η γυναίκα ή κόρη ανήκει στον άντρα) κι όμως πολλές γυναίκες συνεχίζουν να το αλλάζουν και τα παιδιά να παίρνουν μόνο το επίθετο του πατέρα. Ναι, τα ελληνικά έχουν γένη οπότε η κατάληξη θα μπορούσε να αλλάζει γι αυτό όμως υπάρχουν κι άλλες γλώσσες με γένη (γερμανικά πχ) όπου το επίθετο δεν αλλάζει.Στις μέρες μας γίνεται κυρίως για χάριν ευκολίας. Πολλά ελληνικά επίθετα είναι μεγάλα επομένως δεν είναι πολύ πρακτικό να έχουμε δύο όπως το πατριαρχικό κατάλοιπο του να χάνεται το επίθετο της γυναίκας και να μένει του άντρα συνεχίζει. Στις μέρες μας δεν σημαίνει βέβαια οτι η γυναίκα και τα παιδιά ανήκουν στον άντρα (όπως συνέβαινε παλιά) αλλά οτι ανήκουν στην ίδια οικογένεια.Η συζήτηση αυτή χωρά πολλή ανάλυση. Εχουμε υιοθετήση πολλά έθιμα από το εξωτερικό (χριστουγεννιάτικο δέντρο, αγιος βασίλης που μένει στον βόρειο πολο κλπ). Ενα ακόμα, ειδικά αν συμβολίζει κάτι για κάποιους, δεν νομίζω να υπονομεύσει την πολιτιστική μας κληρονομιά και τον ελληνικό φεμινισμό.
Σχολιάζει ο/η