Προφανώς στόχος ενός αναγνώστη, συνήθως, δεν είναι να συμφωνεί με τον αρθρογράφο. Τρεις είναι οι προβληματικοί άξονες του άρθρου εν προκειμένω.(α) Μίσος. Δεν είναι ο Κασοβίτς. Είναι η ανακύκλωση του μίσους του εμφυλίου. Είναι ένα brainless energy drain. Είναι μια συνεχής απόπειρα ο ένας να μισεί τον άλλο. Γιατί έτσι.Είναι άραγε η ελευθερία της έκφρασης εξισούμενη με την ελευθερία για προσβολή; Η ελευθερία της έκφρασης μπορεί να προσβάλλει, όντως. Μα υπάρχει εκεί για να προστατέψει την ελευθερία της σκέψης, δεν έχει αυτοσκοπό να προσβάλλει.Ποια είναι η σκέψη που προστατεύεται εδώ; Ότι ο Μεγαλέξαντρος "θα χάλαγε τα εγχώρια εθνίκια"; Κι αυτό από που προκύπτει; Εδώ μιλάμε για κόψε-ράψε πραγματικών περιστατικών κατά το δοκούν μόνο και μόνο για να επιβεβαιωθούν προϋπάρχουσες πεποιθήσεις.Σε καμία περίπτωση δεν δικαιούται η ελευθερία της έκφρασης να γεννά ρητορική μίσους. Και εδώ έχουμε ένα καθαρό κείμενο hate speech.(β) Υποκρισία.Η αίσθηση ηθικής ανωτερότητας, η οποία εξυπηρετεί ίδιους σκοπούς. Αν πάρεις την έπαρση, την αμάθεια και το πάθος του ΧΑίτη και τα ντύσεις "αριστερά" δεν έχει αλλάξει κάτι. Το ίδιο επικίνδυνος είναι για το σύνολο στο οποίο ανήκει. Μόνο που αντί να μισεί τους "αράπηδες" μισεί τους "Ελληνόψυχους". Φωτιά έκαψε τη Marfin, φωτιά και το διατηρητέο κτήριο της Libertatia. Ας ρωτήσουμε τις φλόγες αν ήταν αριστερές ή δεξιές. Σε καιρό ειρήνης καίγονται κτήρια και άνθρωποι. Μόνο και μόνο διότι κάποιοι συντηρούν ρητορική μίσους.Είναι η ίδια ηθική ανωτερότητα που προβάλλουν όλοι οι "δικαιωματιστές". Το δικό μου το πιστεύω είναι μεγαλύτερο από το δικό σου. Το δικό μου το δόγμα είναι πιο δυνατό. Απλά το θέμα είναι να είσαι εμπαθής μην ανήκοντας σε πλειοψηφία. Τότε είσαι ΟΚ. Αν είσαι εμπαθής ανήκοντας σε πλειοψηφία είσαι φασίστας. Αλλιώς είσαι "μαχητικός".Αν αυτό δεν είναι υποκρισία δεν ξέρω τι είναι.(γ) Αμάθεια ή ψεύδος. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα πραγματικά περιστατικά τροποποιούνται προκειμένου να εξυπηρετήσουν προϋπάρχουσες ιδέες. Εν προκειμένω αναφέρομαι στον ανυπόστατο όρκο του Μ. Αλεξάνδρου. Ειλικρινά, δεν με ενδιαφέρει η αιτία της "παραδρομής" (αν είναι άγνοια ή δόλος).Αν είναι άγνοια είναι τραγικό διότι -υποτίθεται- ότι όσοι γράφουν δημοσίως και κατ' επάγγελμα επιβεβαιώνουν αυτά που γράφουν. Αν είναι δόλος είναι τραγικότερο διότι ένας άνθρωπος που γράφει δημοσίως και κατ' επάγγελμα αλλοιώνει την πραγματικότητα προκειμένου αυτή να χωρέσει στις ιδέες του και αναπαράγει έναν τρόπο σκέψης που είναι κατά της πραγματικότητας και υπέρ του φανταστικού κόσμου που υπάρχει μόνο μες στο κεφάλι του.Και ένα ζήτημα ευθύνης του υπεύθυνου έκδοσης του άρθρου.Καταλαβαίνω απόλυτα ότι πρέπει να χωρέσουν όλες οι φωνές και να δοθεί βήμα σε διαφορετικούς ανθρώπους. Αυτό είναι κατανοητό και αξιοσέβαστο. Η αναπαραγωγή fake news (όρκος Μ. Αλεξάνδρου, αποφάσεις του ΕΔΔΑ που αναγνωρίζουν μακεδονική μειονότητα κτλ) και hate speech δεν είναι. Δεν αναφέρομαι σε νομικές ευθύνες. Αλλά σε κοινωνικές.----------------Το σχόλιό μου είναι σχετικό με το θέμα, δεν αντιβαίνει σε οδηγίες και όρους χρήσης, δεν είναι γραμμένο σε greeklish. Ζητώ την αυτούσια δημοσίευσή του, η οποία μόνο καλό θα κάνει καθώς –νομίζω ότι- θα παραγάγει γόνιμες σκέψεις για όλες τις πλευρές.
Σχολιάζει ο/η